atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kur ir Jaunavas Marijas kapa vieta?
indriķis (labs)
Iesūtīts: 2010.09.09 17:39:03
Patiesi, kur ir Jaunavas Marijas kapa vieta? Un, vai pastāvot relikviju kultam, ir ar Marijas miesu saistītas relikvijas? Protams, zinu, ka daudzi bij vnk viltojumi, bet tas varētu parādīt tādu kā vispārējo sava laika tendenci.
Jo, ja noskaidrojas , ka nav nedz Marijas kapa vietas, nedz ar viņas miesu saistīti priekšmeti, Romas katoļu ideja, ka Viņa varētu būt uzņemta debesīs, nav nemaz tik bezjēdzīga. Pie Kristus Augšāmcelšanās daudzi svētie tapa uzcelti. Un 100% noliegt, ka Viņu Dievs kā pirmo Augšāmcelšanās augli nevarētu paņemt debesīs, it kā nebūtu korekti.
Līdz ar to šīs idejas izpalikšana JD kanonā varētu būt saistīta ar notikuma vēlīno hronoloģiju. Tas protams nepadara leģitīmas daudzas Marijas kulta iezīmes.Un ar šo es nekādā veidā negribu apliecināt, ka turos pie Marijas debesīs uzņemšanas braukšanas idejas, bet to pārdomāt, zinot, ka tai tic miljoniem kristiešu, un tai pat laikā tā daudziem miljoniem ir par klupšanas akmeni, nebūtu nekas nosodāms. Un vai, pareizi saprasta, šī ideja ir par būtisku šķērsli kristiešu lielākai vienotībai vai aizēno Mūsu Kungu Jēzu Kristu? Nepiedalīties Latvju luterānim un ateistiem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.09.10 01:21:53
Starp citu, RKB vēl stipri kavējas ar dogmu pieņemšanu, jo dogma par Bezvainīgo Ieņemšanu paver neierobežotus apvāršņus.
Pieņemsim, ka stāstīšu pasaku, neviens nav spiests ticēt, tikai lūdzu vienu lietu - pamēģiniet loģiski sekot līdzi.

Ja mēs noliedzam varbūtīgu iespēju, ka Marija no grēcīgiem (grēkam pakļautiem) vecākiem varēja tikt ieņemta bez grēka, tad tieši tas pats attiecas uz Jēzu Kristu. Viņa cilvēciskā daba nevarēja piedzimt bezgrēcīga no grēcīgas mātes. Ja Kristus (viņa cilvēciskā daba) bija izņēmums, tad tik pat labi izņēmums varēja būt arī Marija.

Tālāk seko jautājums, vai Marija vispār bija grēcīga, kā mēs citi? Ja sakām jā, tad tas nozīmē, ka viņa, kopš dzimšanas grēka neskarta kaut kādā brīdī no patiesi brīvas gribas (jo viņas brīvā griba nebija grēka samaitāta) izvēlējās grēku, resp., novērsās no Dieva kā labi zināmais eņģelis. Tālāk šo domu nevirzīšu, pieņemot, ka tā ir absurda.

Ja jau no iepriekš minētā izriet, ka Marija bija bezgrēcīga, tad faktiski seko viennozīmīgs secinājums - viņai pestīšana nebija nepieciešama.
No šejienes arī kļūst skaidrs, ka doma par līdzdarbību cilvēces pestīšanā nemaz nav tik dīvaina.
Nemaz nerunājot par secinājumiem, ka Jaunava Marija uz Zemes faktiski jau atradās Debesu Valstībā un būtībā bija nemirstīga.

Kristofers
Par to kapu un atvēršanu es vēl pameklēšu vienā grāmatā, bet ne šorīt.
Kristofers
# Iesūtīts: 2010.09.10 01:39:23
Lai nebūtu jāpiemin zināmā eņģeļa novirzīšanās, varam ticēt tam, ka Marijai nebija neviena izdarītā grēka ( peccatum actualis).
Bet to, ka Marija bija dzimusi pat bez iedzimtā grēka ( peccatum originalis - to nu atstāsim katoļiem.
Alfrēds [87.110.91.126]
# Iesūtīts: 2010.09.10 07:47:07
Man jau šķiet kā šis un šim līdzīgi starpkonfesionāli matu skaldīšanas gadījumi, kuri ik svētdienu baznīcā sēdošam cilvēkam neko būtiski nemaina arī noved pie tā ka kristiešu skaits samazinās un uz viņiem sāk skatīties kā uz dīvaiņiem. Atzīsiet, ka no malas tiešām, izskatās smieklīgi kā desmit teoloģijas profesori ar nopietnu sejas izteiksmi prātuļo - bija Marija nevainīga ieņemot Jēzu, varēja viņai būt citi bērni, vai Dievs izsargājās vai nē. Ko tas maina cilvēka ticības lietās? Neko , tikai liek pārdomāt jautājumu vai mazās lietās un sīkos kašķos netiek pazaudēts kristietībā būtiskākais.
Ķepa
# Iesūtīts: 2010.09.10 08:03:40
Alfrēds [87.110.91.126] Jā, arī man ir tādas pašas domas, ka šī apmātā, savas pārliecības pasludināšana par īsteni pareizo aizved uz hierarhijas kāpnēm, kuru galā atrodas nevis Dievs , bet biedrs ego.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 09:29:51
Starecs, nepaceltos čamdīties , tas atkarīgs no pieņemuma, vai "sekss ir labs" , Dieva dāvana cilvēkiem, vai kaut kas neķītrs pat laulībā.
Kristofer , Dievam visi ir dzīvi, tātad, vēl tikai mēs, šeit dzīvie, neesam augšāmcēlušies.
Vai gadījumā nezini, kur ir kapa vieta, kurā guldīja Mariju?
Papucs , tās ir tīrās spekulācijas. Jo, pa ķēdīti tālāk, ja Marija bija bez iedzimtā grēka, tad bez iedzimtā grēka vajadzēja būt viņas tēvam un mātei, abiem vectētiņiem un vecmāmiņām utjpr, utt..., veselai bezgrēcīgo tautai.
Un mums nav Raksti ar Mariju Bezgrēcīgo, bet ir Raksti par Kristu - Mūsu Glābēju.
Alfrēd, ķepa , pieņemot, ka spekulāciju bez autoritātes Dieva atklāsmē - Rakstos, pasludināšana par vienīgi pareizajām ir ģeķība pēc definīcijas, mācītājiem un teologiem tomēr ir atbildīgs uzdevums -cita starp, izlobīt kodolu no čaumalas.
Vēl jau ir arī fakts, ka daudzi draudžu locekļi labprāt klausītos to, no kā viņu "ausis niez" - skaistus atgadījumus iz dzīves vai glītas esejas, un nabaga mācītājam ir jāpasludina arī tas, ko viņi nelabprāt klausās. Un , piemēram, šai diskusijā apskatāmo jautājumu loku tā arī nekad nav nācies sprediķot, tas tiešām ir teologu diskusiju jautājums, kam ar kristiešu skaita samazināsanos nav nekāda sakara. Un vai kristiešu skaits samazinās tāpēc, ka mācītājs nesludina kristietim pa prātam vai arī tāpēc, ka dažs kristietis mūžīgo dzīvi netur vērtē un ļauj sevī iedēstīto sēklu pārmākt dadžiem , ērkšķiem un citām draņķībām, no kā brīdina Kristus..
Tie, kas saka, ka ir aizgājuši no kristietības tāpēc, ka baznīca neatbilstot viņu priekštatiem, ir vislielākie nelgas.
Jo tā principā ir loģiska stulbība - jo šie priekšatati ir tie, kas visciešākā veidā ir saistīti ar baznīcu, un aizejot no kristietības, zūd arī šie priekštati.
Alfrēds [85.15.232.34]
# Iesūtīts: 2010.09.10 09:49:32
Indriķim
Bet vai ticēšana Marijas vainīgumam vai nevainīgumam, braukšanai vai nebraukšanai debesīs, kalpos par iemeslu kāda nokļūšanai paradīzē/ellē?
Ja ticības kodolu noreducē uz Marijas mēnešreizēm, hierarhisko trepi (sieviešu vieta tajā?), galvasegām, dievmaizīšu izmēriem un alkohola grādiem vīnā, tad piedošanu, tas vairāk atgādina balagānu pie tam ari šaušalīgi birokrātisku, nevis kā te dažam nemitīgi patīk izteikties "galvenais ir ticēt uz Dievu to Kungu, un Jēzus vietniecisko upuri, tad viss būs ok". Nu izrādās, ka nav ok, jo ir vēl 1001 "nozīmīga" lieta bez, kuras ticība nav ticība.
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.09.10 09:53:05
Alfrēd , luterāņu baznīcā šī ticēšana vai neticēšana nekad nav tikusi saistīta ar Evaņģēliju, kas tiek pasludināts dievnamos, un tas nav ticības kodols. Tātad, tam nav nekāda sakara ar tavu nokļūšanu paradīzē / ellē, ceru, nē.
Bet šīs lietas ir tās, kas ir par klupšanas akmeni vairāku konfesiju kristiešu starpā, tāpēc pārrunājamas tāpat kā citas.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.10 09:54:01
A kuru tas uztrauc? Nu ljaujiet tak cilveekam mieriigi duseet... nevis sagriezt siikos gabalinjos un izvazaat pa pasauli...
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.09.10 09:57:12
Bet vispār dīvaini. Nu ja es zinātu, ka manai sievai bērns no Sv. Gara, man gan roka nepaceltos čamdīties...

Un tas ir juusu pieraadiijums?

Ilji vienkaarshi tiek pienjemts ka "chamdiities" apriori ir greeks? Vot tev mans pieraadiijums

Bet taa teikt... tavis fiiblie pienjeemumi iet pret Dieva Vaardiem...

Redzi tieshi te arii RKB sabrauc auzaas...

Vinji savu pienjeemumu par to "kaa es buutu riikojies... " jeb spekulaacijas tiek panjemtas par teologjisko baazi un tam tiek pielociits tad raksti kuri tieka izinterperteeti lai atbilstu cilveeku pienjemtaam spekulaacijaam...

Te arii ir shis Sola Scriptura principa paarkaapuims.... ka dajebkuraa ar ticiibu un teololgjiju jautaajumaa Rakstiem ir pirmbalss tiesiibas uz viedokli un tas ir jaanjem par baazi... un tikai tad var nodarboties ar spekulaacijaam.

Kaameer tu noliedz Rakstu lieciibu par Marijas beerniem un Kristus braaljiem un maasaam pamatojot to ar shaada tipa spekulaacijaam ka "Jaazeps jau nu nebuutu opaajis Mariju..." tikmeer sorre..

A vot man tad gribeetos ar savu sievu "miileeties" dienu un nakti
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.09.10 10:12:20
indriķis (labs)
Tālāk ķēdīte nav nepieciešama.
Būtu labi saprast, ka Marija bez iedzimtā grēka bija ne jau viņas pašas, bet gan viņas Dēla Jēzus Kristus dēļ, ko arī katoļi uzsver.


Alfrēds [85.15.232.34]
Tāpēc jau saku - nevajag lieki satraukties, neviens neko neuzspiež
Pieņemsim, ka mēs vienkārši apspriežam pasaku tēlus.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 10:28:52
Papucs , Kristus bezgrēcīgumam pietiek ar to, ka Viņš piedzimis Jaunavai no Svētā Gara, ne no vīrieša sēklas. Jo, ja mēs zinām, ka Kristus tieši tāpēc ir bez iedzimtā grēka, ka patiess Dievs, kā bez iedzimtā grēka var būt sieviete. Tās ir spekulācijas bez pamatojuma Rakstos, ka Dievs jau pirms tam viņai būtu atņēmis iedzimto grēku it kā tas būtu kaut kas tā viegli paņemams vai atdodams. Tad, paspekulējot tālāk, Viņš mums visiem to varētu atņemt vēl šeit, uz zemes.
Jēzus kārdināts visās lietās, tomēr bez grēka.
Vispār ,tāpat kā daudzas kristīgas lietas, tas paliek līdz galam nepateikts ticības noslēpums, proti, vai viņu šie kārdinājumi principā nespēja ietekmēt vai arī Viņš tos garīgā cīņā uzvarēja.
Jāpatur prātā, ka Viņa miesa tomēr ir patiesa, arī mirstīga, cilvēka miesa un tās bezgrēcīgums arī ir cilvēka prātam neaptverams, jo mirstība ir grēka alga. Viņš uzņēmās mūsējos un mira ar tiem.
Starecs
# Iesūtīts: 2010.09.10 10:41:08
Jošs Mulders

Ilji vienkaarshi tiek pienjemts ka "chamdiities" apriori ir greeks? Vot tev mans pieraadiijums

A kurš te runā par pierādījumiem? Es izteicu savas pārdomas, nevis doktrinālos iemeslus.

Bet es ar lielu aizrautību lasu tavus un indriķa tekstus. Tā saucas " teoloģija no apakšas".

indriķis (labs)

Vispār ,tāpat kā daudzas kristīgas lietas, tas paliek līdz galam nepateikts ticības noslēpums, proti, vai viņu šie kārdinājumi principā nespēja ietekmēt vai arī Viņš tos garīgā cīņā uzvarēja.


Ja kāds ir bez grēka, viņam nav vajadzīga cīņa. Vārds kārdinājums tiek attiecināts uz velna darbību. Velns nezina, kas ir Kristus, jo nav līdzdalīgs pestīšanas noslēpumā, tādēļ viņš pārbauda Jēzu un to JD sauc par kārdināšanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.09.10 10:42:49
indriķis (labs)
Tad pēc tevis iedzimtais grēks tiek pārnests ar vīrieša sēklu. Vai uz olšūnas tas neskar?
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 10:44:34
Starecs, teoloģijai "no apakšas" galu galā ir jāsakrīt ar "teoloģiju no augšas".
Un tad var izrādīties, ka šis tas "no augšas" ir vien spekulācijas, tāpat kā no "apakšas".
Nav nekā vieglāka kā paņemt un atreferēt gatavas domas no grāmatas. Un vingrinājumi "teoloģijā no apakšas" ir cieši saistīti ar draudzes locekļu situāciju.
Tās četrdesmit dienas un naktis tuksnesī - ir vai nav cīņa.
Šis ir korekti - Vārds kārdinājums tiek attiecināts uz velna darbību. Velns nezina, kas ir Kristus, jo nav līdzdalīgs pestīšanas noslēpumā, tādēļ viņš pārbauda Jēzu un to JD sauc par kārdināšanu.
Aivars, 1.Mozus grāmatā 3:15 Protoevaņģēlijā apliecināts, ka Glābējs būs sievas Dzimums.
Tātad, varētu būt, ka "dievišķajā ginekoloģijā" iedzimtais grēks izplatās caur sēklas devēju , ne saņēmēju.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.09.10 10:56:03
indriķis (labs)
Vai Marija varēja būt surogātmāte `jaunajam Ādamam`, kura cilvēcība ir pilnībā Dieva radīta? Ja reiz Jēzus ciltsraksti tiek uzdoti gan pa Marijas, gan Jāzepa līniju, tas varētu nozīmēt, ka tiem varētu arī nepieiet pārleiku fizioloģiski, ne?
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.09.10 11:08:49
Protams. Ticību taču apliecinām, ne dievišķo ģenētiku pētam.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.10 11:11:31
Starecs, ja godiigi nekaadu labaaku teologjisko pamatojumu Marijas nevainiibai neesmu dzirdeejis arii no augsahaam... visi tie reduceejas uz spekulaacijaam, kas balstaas pienjeemumos, kas vairaak ir platonisma vai vecaa labaa artemiidas kulta dikteeti nekaa Dieva Vaardaa pamatojami.

Vienkaarshi man izskataas, ka Marijas kults un taa njemshanaas ap to ir tieshi taa rotaljlieta kur RKB var raspaljcovku taisiit un pagjeereet savu autoritaati... tik kad parok dziljaak, tad karalis taads paplix vien izskataas... Rakstu Seguma nav...
Starecs
# Iesūtīts: 2010.09.10 11:13:08
indriķis (labs)
Nav nekā vieglāka kā paņemt un atreferēt gatavas domas no grāmatas.

Nav nekā glupāka, kā sevi uzskatīt par ticības patiesību ģeneratoriem pirms kuriem nekas nav bijis, nekas pateikts un ja gadījumā bijis, tad maldīgs.
Šerpais Ancis
# Labojis Šerpais Ancis: 2010.09.10 11:34:39
Par Dievmātes aizmigšanu esmu lasījis sekojošu:

15. AUGUSTS, sv.Jaunava Marija – Mūsu Kunga māte
Pēc Kunga debesbraukšanas Dievmāte palika apustuļa Jāņa aprūpē un viņa prombūtnes laikā dzīvoja viņa vecāku mājās. Gan Apustuļiem, gan visiem ticīgajiem viņa bija par mierinājumu, piemēru un pamācību, sarunās atklājot Pasludināšanas un bezvainīgās ieņemšanas brīnumu un vēstot par Jēzus zemes dzīves gaitām. Līdzīgi apustuļiem viņa veidoja un nostiprināja Kristīgo Baznīcu ar savu klātbūtni, vārdiem un lūgšanām.
Apustuļu godbijība pret Jēzus māti bija ārkārtēja. Pēc Svētā Gara saņemšanas Vasarsvētkos viņi apmēram 10 gadus mita Jēruzālemē, kalpojot jūdu pestīšanai un alkstot biežāk tikties ar Kunga māti un klausīties viņā. Jaunatgrieztie kristieši no ļoti tālām zemēm devās uz Jeruzālemi, lai tikai tiktos ar sv.Dievmāti.
Hēroda vajāšanu laikā (Apust.d.12:1-3) svētā Marija kopā ar apustuli Jāni 43.gadā devās uz Efezu, ko viņš bija izlozējis kā zemi, kur nest Evaņģēlija vēsti. Tāpat Dievmāte bija arī Kiprā un svētajā Atona kalnā, par kuru, kā to liecina Baznīcas Mantojums, viņa pravietiski sacījusi, ka tā vieta būs viņas izlozes daļa, ko viņai devis Dēls un viņas Kungs, un ka viņa kļūs par šīs vietas aizbildni Dieva priekšā.
Pirmkristiešu godbijība pret Dievmāti bija tik liela, ka viņi saglabāja maksimāli visu, ko vien varēja par viņas darbiem un vārdiem, un līdz mūsdienām pat nodevuši viņas ārējā izskata aprakstu.
15.augustā dienā Baznīca svin mūsu Kunga mātes sv.Marijas aizmigšanu, kā to dēvē Baznīcas valodā. Baznīcas sena un ļoti skaista tradīcija vēsta, ka Dievmātei to darīja zināmu erceņģelis Gabriēls jau trīs dienas iepriekš, kad sv.Marija lūdzās pie Kunga kapa. Viņa savu istabu izrotājusi kā uz svētkiem un viņas dvēsele bijusi prieka pārpilna par drīzo tikšanos ar savu Dēlu un savu Kungu, tik vienu viņa Dievam vēl lūgusi, ka varētu vēl satikt Jēzus apustuļus (ne tikai divpadsmit tuvākos, bet arī visus septiņdesmit). Apustuļi tajā laikā atradās dažādās valstīs, taču Svētā Gara vadīti viņi visi pārdabiskā veidā ieradās Jeruzālemē, lai atvadītos no sv.Marijas. Trešajā dienā Dievmātes istaba piepildījusies ar debešķīgu smaržu un Dieva godības gaismu un pats Kungs kopā ar eņģeļu pulkiem, erceņģeļiem un citām Debesu varām un visu to praviešu dvēselēm, kas bija pravietojuši par sv.Mariju, ieradās pēc viņas dvēseles. Ar vārdiem “Mana dvēsele teic augsti To Kungu…” Dievmāte nodeva savu dvēseli Kunga rokās, bet eņģeļu pulki uzgavilēja.
Brīnišķīga bija Dievmātes dzīve un brīnumaina bija viņas aiziešana. Arī viņas bēru procesija tika Dieva godības pavadīta un no neticīgajiem jūdiem eņģeļu pasargāta, ļaujot zemes cilvēkiem skatīt Dieva varenību. Ir liecība, ka jūdu garīdznieks Afonijs, naida pilns, pielika roku, lai apgāztu šķirstu, kurā procesijas laikā tika nesta Dievmāte, taču eņģeļi viņa roku momentā nocirta. Personiski saskaroties ar tādu brīnumu, viņš karsti nožēloja izdarīto un ieticēja, par to saņemdams pilnīgu dziedināšanu.
Tradīcija vēsta, ka tikai apustulim Tomam Dievs nebija vēlējis ierasties, lai atvadītos no Dievmātes, viņš Jeruzālemē nokļuva, kad jau trešo diennakti apustuļi lūgšanās un psalmu dziedājumos sargāja ieeju Dievmātes kapa vietā klintī. Karstām asarām viņš izlūdzis, lai attaisa ieeju alā un atļauj atvadīties no Kunga mātes, taču, kad to izdarīja, nepārtraukti apsargātajā alā atradās tikai Dievmātes apbedīšanas drānas, bet ne miesas. Dievmāte visiem Apustuļiem ar vārdiem, ka vienmēr būs ar viņiem, parādījusies tās dienas vakarā, piepildot viņu sirdis ar neizsakāmu prieku.
Tradicionāli ikonās Dievmātes aizmigšanu attēlo, zīmējot viņas miesu guļošu, tai apkārt Apustuļi, bet blakus stāv Kristus ar viņas dvēseli rokās, maziņu un satītu līdzīgi kā zīdainīti.
Starecs
# Labojis Starecs: 2010.09.10 11:56:07
Šerpais Ancis

Pa apokrifiem parakājies, vai?

Bet tiešām, pat, ja dogma tika pasludināta relatīvi nesen, visa Baznīcas vēsture liecina, par ticību (ne jau kā ticību Dievam, bet konkrētajai realitātei) Marijas debesīs uzņemšanai.

Marijas Debesīs uzņemšana izriet no loģisku secinājumu virknes. Ja grēka alga ir nāve, tad bez grēka ieņemtā nevar mirt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 126 , pavisam kopa bijuši: 33450