atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Altāra Sakraments kā centrs
Mulders
Iesūtīts: 2007.08.17 13:01:28
LTA teic, ka Baznīca ir ticīgo kopiena, kas ietusē ap Dieva Vārdu un kur Sakramenti tiek pareizi pārvaldīti.
Atceroties Kristus vārdus un apsolījumus, ka Viņš būs klātesošs Vārdā un Sakramentā man gribās teikt, ka Baznīca ir tur, kur ir Kristus, bet kur Kristus nav, tur nav Baznīcas, pat ja uz durvīm stāv uzraksts "Baznīca". Mēs varam būt droši par to, ko Kristus ir apsolījis, tātad par viņa klātbūtni Vārdā un Sakramentā.
Tamdēļ ikviena sirdsapziņa var būt mierīga, ka viņš ir Baznīcā, ja viņš ir tur, kur Dieva Vārds tiek pasludināts un Sakramenti pareizi izdalīti!
---
Tagad jautājums. Kas ir nepareiza sakramenta izdalīšana. Jeb kā no malas ienācis lajs (piemēram es kādā valstī X varu būt drošs, ka sakraments tiek izdalīts pareizi? Kā tas ir nosakāms?
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.17 13:09:43
Šeit es gribētu uzsvērt domu, ka būtībā nav iespējams pēc ārējām pazīmēm un konkrētā dievkalpojuma formas un satura drošticami pateikt, vai tu esi heterodoxā vai ortodoxā baznīcā neizpētot konkrētās draudzes visus parakstītos baznīcpolitiskos papīrus. Tādējādi pārmetot ticīgajiem, ka viņi ir heterodoxā kopībā ar citām maldu draudzēm būtībā tiek pārkāpts LTA 7-8 artikuls par Baznīcu, jeb laja sirdsapziņai tiek uzlikts papildus slogs - būt ikvienā laika periodā būt informētam par visiem baznīcpolitiskajiem parakstītajiem dokumentiem (kuriem Garīgā vērtība debesīs = 0) un būtībā tiek pieprasīts visai augsts teoloģiskais aparāts no laja, kas daudz daudz daudzkārt pārsniedz mazo katehismu un Rakstu zināšanu.
Tas manuprāt ir nepareizi!

Līdz ar to sektas pieķeras šim vienam mazajam vārdiņam pareizi pārvaldīts sakraments, tajā ielasot kas nu ir izdevīgs konkrētajā politiskajā un arī ekonomiskajā situācijā, kam sakars ar Rakstiem ir visai švaks!

Jeb, lai mazāk teorijas, vairāk prakses... gribētos dzirdēt no "pareizības apoloģētiem" praktisku (!!!!) metodi, kā kāds luterānis no pasaules malas X ieiedams Biķeru baznīcā varētu pēc formas noteikt, ka viņš atrodas visšausmīgākajā visheterodoxākajā baznīcā šaipus urāliem? Man iztēle ir visai plaša, bet es neredzu nevienu veidu kā laja sirdsapziņa var izmeklēt šādu jautājumu neiedziļinoties laicīgā baznīcpolitikā... savukārt laicīgā baznīcpolitika noteikti nav tā, kas definē Baznīcu... atkal skatamies LTA 7-8

Tamdēļ arī tēmas virsraksts... Ja es redzu, ka Vārds tiek sludināts un Sakramenti pārvaldīti saskaņā ar rakstiem, mana sirdsapziņa var būt mierīga, jo es zinu, ka es esmu Baznīcā un Kristus šeit ir klātesošs! Un manai sirdsapziņai noteikti nav saistoši laicīgi papīri kurus ir parakstījuši cilvēki, kurus es nepazīstu un kuri paši varbūt gribētu manai sirdsapziņai uzkrāmēt kaut kādas normas, bet neviens nevar uzkrāmēt to, kas ir piesits krustā... te parādās mana Kristīgā brīvība - būt Baznīcā kur es to atrodu, bet Baznīca saskaņā ar LTA ir tur kur ir Dieva Vārds un Sakramenti pasludināti, neatkarīgi no konkrētās draudzes nosaukuma!

Aplami ir izveikt pļauju Kunga druvā pirms viņš devis pavēli, jo tā var izpļaut arī derīgo labību!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.17 13:16:59
Un tūlīt arī otra puse.
LTA mums uzliek pienākumu norobežoties no maldu mācībām. Taču... ko nozīmē šis "norobežoties". Atkal vai norobežošanās notiek laicīgā baznīcpolitiskā formā (ar satversmēm, papīriem, lozungiem) vai norobežošanās notiek sirdī, Garā un ar mutes liecību?

Līdz ar to, sagaidu atbildi no mūsu LELB skolotājiem, kā praksē notiek LELB norobežošanās no maldu mācībām? Kur un kas ir Demarkācijas līnija, un arī... kā parsts lajs bez teoloģiskā aparāta var ikdienas praksē izveikt šo norobežošanos un garu atpazīšanu? Teixim sarakstiņu a,b,c... kā lajs, piemēram, ārzemēs nezinot draudzes politiku un laicīgos dokumentus, var būt drošs ka viņš nav kopībā ar dēmoniem, vai otrādi... kā viņam atrast baznīcu, kur saņemt Vārdu un sakramentu, lai netiktu saindēts?

Vai LELB tikai Satversmē aizplīvuroti deklarē, ka mēs norobežojamies no maldiem, vai arī praksē, ikdienā, visiem cilvēkiem skaidrā valodā pasaka ar ko mēs esam sadraudzībā un ar ko nē.

Jo te atkal... parstais lajs, cilvēks no malas nedz zin, nedz grib zināt kaut kādu iekšējo dokumentāciju... lajs un parsasts neticīgais grib skaidru valodu!

Šai ziņā RKB rīkojās vismaz taisnīgi - pateica skaidri ko šie uzskata par Baznīcu un ko nē, pietam tā, ka tas ir saprotams pat neticīgajiem. Kur un kā neticīgais un parasts lajs iekš LELB var uzzināt šo maldu demarkācijas līniju?

Paldies!
Balss
# Iesūtīts: 2007.08.17 15:54:57
kaut..
Tāpēc nevajadzētu risināt privātus dialogus forumā, ka tas traucē sarunām par tēmu. Iedomājies to pašu situāciju telpā - ļaudis runā par tēmu, bet kāds visu laiku tarkšķ pa vidu par to, ka viņam sāp vēders jeb ko kaimiņienes kaķis izdarījis....
Varbūt atver tēmu: privātās sarunas, papļāpāšana vai tamlīdzīgi!
Andis Atvars
Atceries, atceries, ka par katru vārdu tev būs jādod norēķins... Kāpēc tu nievīgi aprunā savu brāli?
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.08.17 16:06:53
par sprediķošanu runāt/rakstīt ir ok. Nav ok kasīties un nicīgi iztekties.
Andis Atvars [84.237.164.149]
# Labojis redaktors: 2007.08.17 16:19:12
********************
Kurš tad svešā baznīcā, tulīt skrien pie dievgalda? Es tik fiksi tā nerīkojos…
Protams, ļoti daudz kas ir atkarīgs no mācītāja. Būs tādi, pie kuriem es vienkārši negriezīšos, bet tas nebūs saistīts ar manām simpātijām vai nesimpātijām.
Vispār jau tā atšķiršana ir ļoti sarežģīta, jo sevī ietver ļoti daudz variāciju.
Ja uzskatām ka Vakarēdiens būs īsts, neatkarīgi no tā, kas to konsekrē, tad priekš kam mācītājus un kāda tur sukcesija...
Ja uzskatām, ka svarīgs ir mācītājs, tad kā ar Vārdu?
Ja abi svarīgi, tad konsekrētājs vienmēr būs mainī
Andis Atvars [84.237.164.149]
# Iesūtīts: 2007.08.17 16:29:22
mainīgs lielums un galā vēl sanāks pa daļai īsts, pa daļai neīsts, vismaz īstāks un vēl īstāks.
Ja Vakarēdiens netiek pareizi pārvaldīts, tad vai tas būs īsts? Bet ja tas nebūs īsts, tad ko tad mēs apgrūtināsim un pret ko būsim noziegušies?
Vēl jau izpaliek kopība ar draudzi. Ja draudze ir spēcīga un pareiza mācībā, tad arī es tieku celts un otrādi. Ja tas tā nav, tad priekš kam draudze- katru svētdienu eju uz citu? Vai svarīga liturģija un vai tā Vakarēdienu padara pilnīgāku. Dievs vienmēr rīkojas perfekti- ja ko konkrēti lūdz, tad konkrēti arī saņemsi. Rakstiem nedrīkst ne ko pielikt, ne atņemt… atliek vien domāt ko pieliekam vai atņemam ar liturģiju Vakarēdienam, ja tā vispār to ietekmē…
Protams, tikai ieskicēju dažus jautājumus…

Andis Atvars [84.237.164.149]
# Iesūtīts: 2007.08.17 16:45:01
Balss
O, priekš manīm visi ir personības- zīdainītis vai sirmgalvis..., bet ko es neciešu ne acu galā- nekompetenci...
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.08.17 21:13:04
Tādējādi pārmetot ticīgajiem, ka viņi ir heterodoxā kopībā ar citām maldu draudzēm būtībā tiek pārkāpts LTA 7-8 artikuls par Baznīcu,
Bet ja viņi tādā ir? Kā gan Dieva Vārds var tapt pasludināts skaidri, ja vienlaicīgi tiek pasludināti savstarpēji pretrunīgi un noliedzoši uzstādījumi. Bībele tā nemāca, bet tava auss ir apcietināta, ka tā nedzird. Trešais artikuls - par Baznīcu arī pieder pie Rakstu mācības un to nevar ignorēt.
Jā , Mulder , tavi uzstādījumi apliecina , ka tev ir neskaidra, nekonsekventa teoloģija un nemierīga sirdsapziņa.
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.08.17 21:53:23
pareiz ir Balss! un Tu nekad neesi runājusi privātas lietas iekš diskusijām

Resdaktor, vai Jums kāds ir nodarījis pāri vai arī atkal esmu Jums iepatikusies, ka dzēšat tik daudz manus komentārus... varētu varbūt painformēt, kas tieši nepatīk manis teiktajā, lai varu laboties vismaz iepriekš saņēmu paskaidrojumus un gaidīšu tos tagad ar uz e-pastiņu ...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.17 22:17:09
indriķis, un mēs abi ļoti labi zinām, ka, lai ko es apgalvotu par savu sirdsapziņu, tu neatkāpsies no savas "diagnozes", jo tad tev nāktos atzīt, ka tu kļudies, bet to tu nevari principā, jo tas nozīmētu, ka tu vari kļūdīties arī daudz būtiskākās lietās - līdz pat teoloģijai un dogmatikai, bet tā kā tu stāvi pats uz savas interpretācijas par apkārtējo pasauli, tad kā ikkatrs normāls cilvēks, drīzāk aizbāzīsi ausis un bļausi "Divas kājas slikti, četras kājas labi" nekā pārskatīsi pats savu uzskatu un analīzes freimworku!

Indriķis, tu gan nekad neesi atbildējis uz šo manis uzdoto jautājumu, kā praktiski lajs nosaka savas draudzes ortodoxiju bez speciālas teoloģiskās izglītības un pieejas baznīcas laicīgajiem dokumentiem, līgumiem etc.
Vot es tev uzdevu praktisku uzdevumu, iedomājies hipotētisku konfesionālu luterāni, kurš pirmo reizi nonāk Biķeru baznīcā, kā viņš var uzzināt, ka viņš atrodas pēc tevis teiktā - heterodoxā kopībā?

Un otrādi, šis pats hipotētiskais luterānis nonāk KLB dievkalpojumā, kā viņš var praktiski būt drošs, ka tieši šajā mirklī kaimiņu KLB draudze neparaksta altāra vienošanos ar RKB? PRAKSI gaņī, nevis teoriju mal! Tu tik nasks par praksi regulāri runāt, lūk tev divi reāli praktiski uzdevumi tieši par tavu lauciņu, atrisini... ja tik gudrs!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.17 22:17:33
kaut, Balss škic no tēmas, ja offtopikus bīdāt!
Andis Atvars [84.237.164.149]
# Iesūtīts: 2007.08.17 22:44:18
Eu redaktor, man garlaicīgi... eu kur esi pazudis, nu atvelc uz forumu kādu kompetentu personu, a tā nevar saprast kuram taisnība, Einšteinam vai heraldikas cienītājam. Es pats arī nevaru to "īstumu" un "neīstumu "saprast... varbūt pēc tam pats varētu ko izštukot.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.08.17 22:58:04
Mulder, garīgas lietas ir garīgi izspriežamas , ne uzdevumi par hipotētisko luterāni jārisina.
Baznīcai jābūt ortodoksai un jānorobežojas no herēzēm vārdos un darbos. Citu mācību es Rakstos neatrodu. Un kalpošanas amata veicēju bīskapu mācītāju uzdevums ir nodrošināt, lai viņa tāda būtu.Luteronkuls arī saskatīja RKB Altāra Sakramentā patiesu Sakramentu, neskatoties uz kļūdām tā izdalīšanā un tam piesaistītajā transubstanciācijas mācībā. Tomēr nav luterāņi ar RKB baznīcas sadraudzībā. Dēļ RKB maldiem. Tāpat nav luterāņiem jābūt sadraudzībā ar "luterāņiem", kas tādi nav, bet ir klajus maldus mācoši herētiķi .
Biķeros no herētiķiem norobežojaties vien vārdos, ne darbos, jo paliekat ar viņiem baznīcas sadraudzībā. Tomēr Kristus Evaņģēlijs ir spēcīgs izglābt arī biķeriešus. Protams, kamēr biķeriešiem ir Evaņģēlijs.
Balss
# Labojis Balss: 2007.08.17 22:58:32
Mulders
Sorry, bet es tikai atbildēju uz kaut.. nu jau redaktora izdzēsto jautājumu par offtopikiem.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.18 11:36:37
indriķis, blā blā blā... Tāds teorētiķis, bet kad lieta nonāk līdz praksei, tad tāds čiks vien sanāk! Tad izrādās, ka garīgas lietas garīgi jāapspriež! Tamdēļ jau tevi neņem te par pilnu, ka tu ģeometrijas grāmatu no galvas zini, tak nozāģēt taisnu dēli nejēdz!
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.18 16:02:06
Mulder , tu kā vienmēr putrojies - teorētiķis (hipotētiķis ) esi tu un praktiķis esmu es. Tavas mācības ir aiz matu galiem pievilktas, lai varētu attaisnot heterodoksiju, ne manējās, kas saskan ar Rakstiem, baznīctēviem un luteriskajiem tēviem...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.18 18:04:31
indriķis, Raksti, baznīctēvi un LTA ir praktiski, tu nodarbojies ar teoriju! Kad tev uzdod elementāru jautājumu kā realizēt tavu sadraudzības mācību praksē, tā izrādās, ka viss ir tik garīgs tik garīgs, ka praktizējošs un pareizi apliecinošs Indriķis elementāri nespēj paskaidrot kā ar mazā katehisma un parasta laja zināšanām un spriešanu cilvēks var būt drošs
ka viņš ir Baznīcā! Es savukārt pieturos pie LTA 7-8 artikula, kurš ir praktisks un vienkāršs un parasts lajs var visai droši zināt, kur ir Baznīca un kur nav - kur Dieva Vārds tiek sludināts un sakramenti izdalīti, tur ir Baznīca! Visa teorija un prakse!
Tavu teoriju praksē spēj realizēt tikai tāds kam ir visai spēcīga teoloģiskā bāze un bezmazvai pārdabiska pieeja pie visiem baznīcpolitiskajiem dokumentiem.
Tb tu pats saki ka garīgas lietas garīgi apspriežamas, taču cepies par laicīgiem baznīcpolitiskiem parakstītiem papīriem. Uz jautājumu, vai šādiem laicīgiem papīriem ir garīgi saistošs spēks, tu atbildēt nevari, jo saproti, ka tad arī līgums ar Latvenergo būs heterodoxijas pazīme!
Redzi... Dievs ir praktiķis nevis teorētiķis... tu tikmēr buksēsi kāmēr neiemācīsies to dēli tomēr taisni nozāģēt!
Par to arī padoms bij no Pāvila - par bīskapiem neiecelt jaunatgrieztus zaļus gurķus (no praktīskās kalpošanas un teorētiskās bāzes viedokļa).
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2007.08.18 23:44:10
Es tev pateicos Tēvs, debess un zemes kungs, ka Tu šīs lietas esi apslēpis gudrajiem un prātīgajiem (lielajiem teorētiķiem) un atklājis tās bērniem (Mulderam). Tiešām Tēvs, tas ir bijis tavs labais prāts. (Lk 10, 21)
kaut..
# Iesūtīts: 2007.08.19 00:12:00
Labi mulder iešu ar... Tu jau tās svarīgās runas tikai runā ....!!!
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.08.19 12:56:34
Mulder , atkal tu putrojies - baznīcas robeža nav tikai tavas Biķeru draudzes priekšnams, bet visa baznīcas sadraudzība, kas pārsniedz LELB robežas un ietver sevī arī tavus brāļus zviedu bīskapus sieviešu ordinētājus un geju precinātājus un ne laicīgi baznīcpolitiski līgumi par adiaforām lietām padara tavu baznīcu par heterodoksu, bet (kā redzi) maldi kristīgās mācības artikulos. LELB lajs nevar gūt pilnīgu skaidrību par ATA 7.artikula ievērošanu LELB, kamēr tā ir heterodoka, vien uzklausīt Evaņģēliju. Tas nu reiz ir fakts, ka LELB lajs meklē garīgus kruķus kur vien var atrast - gan harizmātismā, gan Aglonā, gan pareizticībā, jo - kur ir Baznīca? īsti drošs viņš nav. Ja LELB būtu ortodoksa, tad tevis pateiktais būtu vērā ņemams, bet tagad tā ir vien teorētiska spriedelēšana. Kā jau es teicu, ja nav konfesionāli luteriskas baznīcas sadraudzības, konfesionāls luterisms paliek vien par grāmatu gudrību.
Atceries, ka zaļš gurķis esi vien pats, kā jau redzams no taviem izmisīgiem heterodoksijas apoloģēta tekstiem.
Tavs jautājums ir - kā es (Mulders) ortodokss luterānis, varu sadzīvot ar heterodokso realitāti man apkārt un tev nākas rast atbildes kā pielāgoties. Un tava piētiskā atbilde ir - es, Dievs un varbūt vēl mana draudze (jo tajā dominē koonfesionāls luterisms) Bet baznīcas sadraudzība - mācība par to man jāpārinterpretē, jo tā (skatoties patiesībai acīs) kopumā nav orodoksa un luteriska.
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 36 , pavisam kopa bijuši: 12358