atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kristīgā mācība vai ētika sākumskolā
vilks
Iesūtīts: 2010.06.28 12:47:39
Vai esat informēti par to, kāda ir kristīgās mācības un kāda - ētikas programma?

+ vēl tāds provokatīvs jautājums - vai kristietim noteikti savam bērnam jāizvēlas kristīgā mācība? Ja jā, tad kāpēc? Ja ne, arī - kāpēc?
Un gadījumā, ja tikai viens no vecākiem ir kristietis?

uzdodu abus šos jautājumus, jo domāju, ka lielāka vērtība ir tām atbildēm, kuru autori ir iepazinušies kaut vai lielos vilcienos ar šīm mācību programmām un to atšķirībām.

diskutēt var visi, bet - tikai par tēmu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.06.29 10:15:39
Vilks labs skolotaajs spees atrast moraali un eetisku staastu arii olas cepshanaa
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.29 10:25:39
Paskatoties Kristīgās Mācības burtnīciņā, kaut kā redzu, ka runājot par radīšanu ir skarta arī pašcieņas tēma, runājot par Sv. Garu, - tuvākmīlestība, utt. Var jau protams kasīties, ka nav konkrēti izrunāts, kā rīkoties, kad Pēterītis ar Anniņu ir sakāvies, bet cik pats atceros, kad kādā 8 klasē savulaik mums tur ētiku mācīja, tāpat nekas revolucionāri ikdienas praksi sakārtojošs tur nebija. Vienīgi viens savādāks priekšmets, kā pārējie.
Kā cilvēks, kas uzskatu, ka morāles izjūta ir kaut kas ne tik statisks, bet Sv. Gars liek cilvēkam caur dzīvi ejot tomēr mainīties, man jau patīk, ka bērni kopā ar klasesbiedriem var kopā lūgt, kas pieņemu varētu arī mainīt ko vairāk viņu dzīvēs, nekā vienkāršas pamācības.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.06.29 12:35:00
manuprāt atbildot uz šo jautājumu jāapsakata vairāki varianti.
1. no kādas ģimenes nāk bērns.
2. kāds ir vai nav pedagogs kā paraugs mācāmās vielai praktiskai atspoguļošanai(Trilo iebildums)
3. neesmu vēl izdomājusi.
S.R.(katole)
# Labojis S.R.(katole): 2010.06.29 12:40:29
tātad. nr. 1. ja bērns aug ģimenē, kurā nav ticīgu vecāku tad - no vienas puses skatoties,mācoties kristīgo mācību tā ir iespēja bērnam vismaz kaut ko uzzināt par attiecīgo tēmu. no otras - tas var radīt lielu neizpratni un haosu uzskatos - skolā māca vienu, mājās praktizē citu.

atbildot par mācību programmām - tad salīdzinot Kristīgo mācību ar Ētiku jāsaka, ka programmas abas ir labas, ar to atšķirību, ka Kristīgā mācība pamatā bērnam māca veidot attiecības ar Dievu, kamēr Ētika vērš uzmanību uz pašu cilvēku, tā uzvedību, morāli u.tt.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.06.29 12:43:52
manuprāt ideālais variants ir Sv. skola, katehēze pie Baznīcas, kurā bērns jau konkrēti apgūst visas lietas. bet kristīgā mācība nav slikta tiem, kas uz Sv. skolām neiet.
Rausītis
# Iesūtīts: 2010.06.29 15:36:57
turpinot par pēdējo komentu, mums sv.skola ir stipri sarukusi, jo vecāki uzskata, ka ar kristīgo mācību skolās pietiek. tam klāt vēl nāk visādi pulciņi un aktivitātes svētdienās, kā rezultātā svētdienās baznīcā vairs neredz ne bērnus ne vecākus.
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.06.29 15:42:53
Rausītis
???????????
rezultātā svētdienās baznīcā vairs neredz ne bērnus ne vecākus.
Un pie tā tagad vainosi skolas ticībmācības stundas???
/masiks mēms un blisina acis/
vilks
# Iesūtīts: 2010.06.29 16:16:46
Rausītis
mums sv.skola ir stipri sarukusi, jo vecāki uzskata, ka ar kristīgo mācību skolās pietiek.

nu jā, droši vien vecākiem, ja viņi ko tādu kristīgu bērniem grib, ērtāk ir bērnus pierakstīt kristīgajā mācībā un svētdienās gulēt.

Man par šo ir cits jautājums - ja jau labāk ir bērnam iet svētdienas skolā, kāds reāls ieguvums ir no kristīgās mācības, kur māca apmēram to pašu?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.29 16:46:25
vilks
Kāds reāls ieguvums ir apmeklēt Ziemassvētku dievkalpojumu, ja reiz jau esi tādā bijis un apguvis, ka Kristus ir piedzimis?
vilks
# Iesūtīts: 2010.06.29 16:58:10
Aivars
dievkalpojums ir cita lieta. tā ir draudzes kopība ar Kristu. Vai tu uzskati, ka kristīgā mācība ir nevis mācību priekšmets, bet gan tipa bērnu dievkalpojums?

ja tā, tad tajā, protams, ir jēga piedalīties pēc iespējas biežāk. bet es nekad neesmu dzirdējusi šādu viedokli attiecībā uz kristīgās mācības stundām skolā.. pat no skolotājiem ne.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.29 17:00:12
vilks
Jebkurā gadījumā tās ir notikums, kurā mazie kristieši arī savā klases kolektīvā radinās runāt par ticības jautājumiem, un tas, manuprāt, ir tikai pozitīvi.
vilks
# Iesūtīts: 2010.06.29 17:05:10
Aivars
tam es varu piekrist.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.29 19:26:20
Ctulhu
Labāk būtu eēdis, tumsonīt
Memekija
# Iesūtīts: 2010.06.30 08:46:32
vai kristietim noteikti savam bērnam jāizvēlas kristīgā mācība?
Manām sīcenēm skola piedāvāja tikai ētiku. Ja tā godīgi, es par to neskumu, jo ticības mācību viņas jau diezgan apgūst mājās un sv. skolā, bet plašāks redzesloks par sliktu nenāk.
Adonika
# Iesūtīts: 2010.06.30 19:25:17
Man nav bijis aktuāli interesēties par priekšmetu programāmm un visticamāk arī nebūs aktuāli. Bet pēc dzirdētā Kristīgā mācība ietver arī ētiku (jo mūsu reģionā sabiedrības ētikas izpratne bāzējas kristīgajā kultūrā un vēsturē) + kristietības pamatus. Tb tā manuprāt sniedz vairāk un labāku pamatu.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.01 09:31:07
Esmu pārliecināts, ka kristīgā mācība ir reti labs piemērs valsts, pašvaldību un baznīcu sadarbībai.
Mēs - pilsētas mācītāji lobējam kristīgo mācību, rūpējamies , lai tiktu novērsti visi parastie šķēršļi - skolotāju trūkums, kristīgās mācības noklusēšana par labu ētikai mācību gada sākumā etc.
Caur šādu palīdzību katru gadu pieaug bērnu skaits, kas apgūst kristīgo mācību. Un ja kristīgo mācību, nedod Dievs, reiz izmetīs no mācību programmas, vainīgi būs paši kunkstošie kristieši, kas neizmantoja iespēju.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.01 09:35:35
Mēs savukārt pieskatīsim, lai atklāta bezdievība paliek tur, kur tai jābūt, sabiedrības marginālijās, kā tāds intelektuāls bomzisms .
Bet pretējie varianti mani priecē, neesmu izvēles kā tādas apjūsmotājs.
vilks
# Iesūtīts: 2010.07.01 10:30:08
Ctulhu
nu tas nav gluži par tēmu.
Vācijā ir reliģijas mācība skolā, vai nu evaņģēliskā vai katoļu (šķiet, ka skolēni vairumā gadījumu var izvēlēties vienu vai otru). Šķiet, šur tur musulmaņu bērniem parādās arī musulmaņu variants tam pašam priekšmetam.
nu bet Vācijā (vismaz rietumu pavalstīs) vismaz 60% bērnu, šķiet, arī ir piederīgi kādai baznīcai.

Francijā droši vien nav. Anglijā kaut kas ir skolā, neatceros, kas, šķiet, reliģiju vēsture.

bet vispār šo atkāpi nevajadzētu sevišķi izvērst. ja kāds ko zina, var pateikt, bet diskutēt par to "kā vajadzētu" te nav īstā vieta.
indriķis
# Iesūtīts: 2010.07.01 11:45:46
Šeit jāpatur prātā, ka Rietumu ļaunie liberāļi - arī tie, kas nomināli pieder baznīcai, vairāk cīnās ne jau par kristīgo mācību, no kuras tie atkāpušies, bet par izvēli kā tādu, piem., lai musulmaņiem būtu mošejas etc., resp, "baznīca" kā sociāli liberālu reformu kustība.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.01 18:30:10
Reliģiju vēsture un kristīgā mācība ir divi dažādi mācību priekšmeti un arī pirmā parādās kaut kur mācību procesā.
Bet tiem, kas saka, ka vienu vajadzētu aizstāt ar otru, kamdēļ gan.
Kristīgā mācība tāpat ir izvēles priekšmets un netiek nevienam uzspiests. Es kā kristietis savam bērnam nemudinātu izvēlēties reliģiju vēsturi kā speciālu priekšmetu. Tā mana izvēle.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 106 , pavisam kopa bijuši: 3327