atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Dievnamu veltīšana svētajiem (un ne tikai)
Grēciniece
Iesūtīts: 2007.07.23 20:29:53
Latvijā daudzi luterāņu dievnami veltīti kādam svētajam, piemēram, sv.Jānim (6 dievnami), sv.Pēterim, sv.Annai (5), sv.Jaunavai Marijai, sv.Jānim Kristītājam, sv.Tomam, sv.Pāvilam, sv.Markam, sv.Andrejam, sv.Katrīnai, sv.Ģertrūdei, sv.Sīmanim u.c.… Kā to uztveram – formāli, paciešam sakostiem zobiem vai ar dziļākām zināšanām un izpratni par sava dievnama svēto? Kā attiecīgās draudzes dzīvē izpaužas (vai varētu izpausties) tas, ka dievnams veltīts kādam svētajam? Varbūt kādā no šiem dievnamiem ir arī attiecīgā svētā svētglezna - un kāpēc ne, ja reiz verbāli šis svētais tiek nemitīgi pieminēts? Varbūt tiek svinēti īpaši svētki?
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
Grēciniece
# Labojis Grēciniece: 2007.07.29 21:07:49
Andi
Agresija u.c. tikpat spilgtas izpausmes iet divos virzienos - gan pret tiem, kas svētos piemin, godina un viņu piemēram seko, gan pašiem svētajiem. Tie pirmie ir ekdievības pārstāvji, otrie - Debesis ar darbiem pelnījuši. Pa vidu dažādas nianses.
Andis Atvars [84.237.134.114]
# Iesūtīts: 2007.07.29 21:44:15
Domāju, domāju, kas varētu būt pasaules vēsturē vislielākais "agresors" un nezin kapēc pirmais iešāvās prātā Jānis Kristītājs. Paldies grēciniece par apskaidrību- nezināju ka aicināt atgriezties no grēka un malda ir agresija. Vienīgi nevaru iztēloties, kā es varētu izpaust agresiju pret tiem kas aizgājuši mūžībā?
- Varbūt palīdzēsi saprast?
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.01 13:11:29
Nu jā, ja vienlaicīgi bērnība pavadīta trīs konfesijās un turpat blakus velns stāvējis, tad nu nekāds "standarta" luterānis nemaz nevar iznākt.
Jauki, ka Tavā ticības dzīvē svētajiem ir nozīmīga vieta un loma, ka Tu par tiem zini, tos godā un viņu piemēram centies sekot.
Neviens nav pilnīgs, tādēļ cilvēkus nekopēju, par viņiem neinteresējos, negodāju, tik brīnos par tiem, kuri rīkojas savādāk.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.08.01 18:43:15
Nez vai Rīgas sv. Mārtiņa baznīca ir par godu Luteram tā nosaukta
Balss
# Iesūtīts: 2007.08.01 19:22:57
Andis Atvars , žēl gan, ka tu par cilvēkiem neinteresējies - ir labi mācīties gan no citu kļūdām, gan vēl jo vairāk no tādu cilvēku dzīves gājuma, par kuriem Bībelē rakstīts - SVĒTĪGS...
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.01 23:56:07
Balss! Nu jā, bet nestandarta luterānis jau citādāk nevar, jo tad jau būs standarta...
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.02 13:33:21
Spuķe! Ja saldu krejumu maisa vienā virzienā, tad tas pārtop putukrejumā, bet ja to maisa abos virzienos, tad iznāk sviests. Jums ir iznācis sviests, jo, lai Jūsu prāt kļūtu par standarta luterāni jāpēta "svēto" pieredze, bet īstenībā to dara nestandarta luterāņi.
Raksti gan māca un aicina sekot Jēzum un Viņam līdzīgiem tapt. Vai neredzi atšķirību?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.02 14:46:08
Andis Atvars, kā tu interpretē sekojošo rakstu vietu: Ebr 13:7 Pieminiet savus vadītājus, kas jums Dieva vārdu runājuši; vērodami viņu dzīves galu, sekojiet viņu ticībai!
Kopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.02 15:46:58
Andis Atvars [80.232.241.61]
Neviens nav pilnīgs, tādēļ cilvēkus nekopēju, par viņiem neinteresējos, negodāju, tik brīnos par tiem, kuri rīkojas savādāk.

Dzenieties man pakaļ tā, kā es Kristum!1Kor 11:1
Vai Bībele šeit saturētu kļūdainu Pāvila aicinājumu?
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.02 18:24:21
Vot, vot, bet Pāvils dzinās pakaļ Kristum, tad kādēļ man būtu jāseko kam tādam, kuru es ne zinu, ne pazīstu. Mērķi, mērķi mums atšķirīgi, jo kopija nebūs labāka par orģinālu. Vēl viena nelaime, ka tā sekošana ātri kļust par pielūgšanu. M.Luters Jēkaba vēstuli nosauca par salmu vēstuli, jo to interpretējot Baznīca atmeta Jēzus nopelnu aizstājot to ar labiem darbiem.
Vai Jēzus aicinājums nebūtu tā kā svarīgāks par apustuļu teikto? Pieminiet (rūpējieties) par saviem (garīgiem) vadītājiem, kas jums Dieva Vārdu runājuši (mācījuši)...Kur problēma- vai draudzei nebūtu jārūpējās par savu mācītāju, bet vot štrumts ar mācītāju, mums vajag elkus ko pielūgt un tādēļ jo senāki, jo labāki...
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 13:28:34
Andis Atvars [80.232.241.61]
Pāvils apliecina, ka nav svarīgi pazīt Jēzu pēc miesas, lai viņam sekotu.
Pāvila raksti ir Dieva iedvesmoti un uzticami, nav pamata neievērot viņa aicinājumu sekot viņam, kā viņš Kristum. To var atļauties tikai tāds, kas Pāvilu dievbijībā apsteidzis. Domāju, ka Latvijā Andi Atvar par sevi tādās domās būsi vientuļš.
Pāvila teiktais nav pretrunā ar viņa Kunga mācīto. Tik tamdēļ, ka tas ir pakārtots Kristus vārdiem, nenozīmē, ka neievērojam pilnā mērā.
Luters bija nekonsekvents un zaimojošs, saucot vienu no Dievišķās atklāsmes svēto Rakstu kanoniskajām grāmatām par salmiem. To, kas izturējis kritiku kopš pirmajiem gadsimtiem un uzlūkots kā Dieva iedvesmots raksts, nosaukt par salmiem, var teoloģiski un dievbijībā nomaldījies vai kļūdijies cilvēks.
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 13:38:30
Ctulhu
Runa ir par Baznīcā, Kristīgā Baznīcā, Apustuliskā Baznīcā cienītām grāmatām. Satvēri?
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 14:03:36
CtulhuProtams! Ne tikai vienlīdzīgaki, bet vienīgie. Patiesība jau ir tikai viena! Pārējie dziļāki vai seklāki, senāki vai jaunāki, bet tikai viedokļi un domas.
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 14:08:25
Ne gluži, es tikai piekrītu Tam, kurš saka: "Es esmu patiesība!"
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 14:19:46
Ctulhu
Nu nesaka viss! Bet tas jau no reliģiju studijām atkarīgs. Pārliecinoši to apgalvo tikai viena dieva un viņa pravieša apliecinātāji.
prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 16:15:03
Ctulhu
Es jau ari to pa Muhamedu teicu. Nu palasi, pastudē, tad nāc, parunāsimies tālāk.
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 16:35:20
Ctulhu
Tāpēc, ka imperatori nav dzimuši no Svētā Gara un nav uzcēlušies no mitoņiem. Izlasisi Evaņģēliju.
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 16:43:08
Ctulhu
Tavas diskusijas iemesls slēpjas alibi meklējumā, kāpēc neticēt Kristum. Iekšēji tevi tomēr vārgi mierina arguments, ka reliģiju daudzveidība tev ļaus Tiesas dienā palikt bez atbildības. Tev laiks ticēt Dieva Dēlam, nevis diskusiju formātā atrunāties un taisnoties Kristus neatzīšanā par Kungu. Pieņemu, ka klātienes diskusijā pat uzkarsti par vienas Patiesības absolūtismu, bet tas tikai apliecina tavas iekšējās nesakārtotības faktu. Es novēlu tev iemantot mieru, diskusiju vietā un ticību tukšās un bezfaktoloģiskas spriedelēšanas vietā. Lai izdodas, cilvēk!
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.03 18:37:32
Luters bija nekonsekvents un zaimojošs , saucot vienu no Dievišķās atklāsmes svēto Rakstu kanoniskajām grāmatām par salmiem. To, kas izturējis kritiku kopš pirmajiem gadsimtiem un uzlūkots kā Dieva iedvesmots raksts, nosaukt par salmiem, var teoloģiski un dievbijībā nomaldījies vai kļūdijies cilvēks.
Prokopētāj! Tādas pērles sarakstījat, ka es pat neatceros, ka ko tādu būtu par M.Luteru lasījis. Pieņemu, ka neesat LELB piederīgs...nu jā, RKB jau vispirms ir pāvesta sacītais, tad tradīcijas un tad tikai Raksti... un kā kārtīgai sektai mīļas atsevišķas Rakstu vietas, īpaši Jēkaba vēstule...Nebūtu ši vēstule, kas zin, varbūt reformācija nemaz nebūtu bijusi vajadzīga...
Prokopētājs [84.237.214.156]
# Iesūtīts: 2007.08.03 19:41:17
Andis Atvars [80.232.241.61]
Tu tādu Lutera gājienu nosauktu par Kanoniskas grāmatas godāšanu? Varbūt visi luterāņi ir nekonsekventi, ka vēl lasa tos salmus? Luteram tādas kļūdas ciena tie, kas padara viņu par elku.
Esmu kristīts luterānis, kā tāds svētīts un sen jau pie pērmindera krēsla stāvu.
<< . 1 . 2 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 117 , pavisam kopa bijuši: 10839