atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par sv. Vakarēdiena praksi
Jānis Kalniņš
Iesūtīts: 2007.07.18 19:50:50
Jau ilgus gadus mūsu Baznīcā ir tāda prakse, ka evaņģēlisti izdala draudzei (slimniekiem) iepriekš konsekrētu maizi un vīnu. Mani ļoti interesē, kā šada prakse saderas ar luterisko izpratni par konsekrāciju un garīgo amatu. Manā uztverē tā ir katoļu teoloģija. Ja mēs to akceptējam, vai tādā gadījumā nebūtu arī jāievieš arī attiecīga uzglabāšana un tam pienākošais gods?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
redaktors
# Labojis redaktors: 2007.08.19 23:44:36
Uldis : Zaurs. Tu melo.
Forumā nav vietas šāda tipa personiskiem apvainojumiem, kā augšminētais.
>Šo diskusiju varēju slēgt tikai es.
Jums nav taisnība, forums iespēju robežās tiek moderēts.
>Es uzdevu jautājumu ar e-pasta starpniecību. Kāpēc nav atbildes?
Administrators, kurš slēdza Jūsu diskusiju šinī gadījumā jums ir atbildējis. Epastu redaktoram ir daudz, paldies par tiem. Diemžēl ne katrs var tikt atbildēts.




Uldis
# Iesūtīts: 2007.08.20 11:11:21
Redaktors. Es labprāt šo sarunu pārnestu uz personisku saraksti. Taču neviens jau neatbild.
Jūs sakāt, ka forumā nav vietas "šāda tipa personiskiem apvainojumiem". Piekrītu! Bet vai tādu faktu sagrozīšana kā "tēma.. pārgājusi personiskos apvainojumos" iederas šajā forumā? Kāpēc tādā gadījumā netika ņemts vērā sekojošais izlīgums? Vai tāpēc uzreiz bija jāslēdz diskusija? Šāda veida forumos tādi pārpratumi ir neizbēgami. Turklāt, vai tad mēs nedrīkstam šad tad paironizēt viens par otru? Tas ir tikai veselīgi.
Sakot "Šo diskusiju varēju slēgt tikai es", bju domājis to vairāk teorētiski, bet ne tik daudz kā faktisko lietu pusi. Praktiski, protams, tās ir jūsu pilnvaras, un es to respektēju.
Vairāk šāda veida komentārus šajā diskusijā turpmāk nepaudīšu, lai nesabojātu disputantu garastāvokli.
Mr. Incognito
# Iesūtīts: 2007.08.23 16:01:42
Atbildu Jānim Kalniņam, kas iesāka šo diskusiju.

Izlasīju Tavu iesākuma jautājumu un uzskatīju par vajadzīgu Tev atbildēt, jo tieši šī prakse bija tā, kas man savā laikā kā patstāvīgajam evaņģēlistam Zaubē un Nītaurē lika sākt domāt, cik pareiza tad ir tāda jocīga prakse. Sāku meklēt un studēt par to un nonācu pie slēdziena, ka šāda prakse ir pilnīgi aplama. Tieši Sv. Vakarēdiena teoloģija ir tā, kur vislabāk izgaismojas teoloģiskā patiesība. Klupieni tajā nozīmē arī klupienus evaņģēlijā. Tomēr es ievēroju šo baznīcas kārtību līdz pat savam priekš) (pēdējam dievkalpojumam, kuru vadīju LELB 2002. gada Zaļajā Ceturtdienā (sic!) Ķemeru baznīcā. Es zināju, ka šī prakse ir pilnīgi aplama un tās ievērošana mocīja manu sirdsapziņu. Tomēr mierinājums bija, ka instrukcija paredzēja arī iestādīšanas vārdu nolasīšanu liturģijā, kas kopā ar draudzes Mūsu Tēvs Debesīs arī ir Svētā Vakarēdiena iestādīšana... Es vaicāju privātās un ļoti vērtīgās sarunās arī vairākiem autoritatīviem profesoriem no ASV (Feurhahn, Kolb): viņu atbilde bija vienkārša un ļoti skaidra: ja tev ir uzticētas tiesības sludināt, tad vēl jo vairāk - iestādīt Svēto Vakarēdienu. Tas mani nepārsteidza, jo apstiprināja tieši to, ko biju apguvis luterisma studijās. Tā kā atbilde tev ir tāda: šāda prakse pat nav īsta RKB teoloģija, tā vienkārši ir pilnīgs pārpratums, taču tas nav gluži nejaušs, jo atspoguļo LELB vispārējo virzību, par ko arī var labi spriest no šīs diskusijas un kas pēdējā laikā arī konsekventi ir ticis īstenots praksē. Rakstu par to tikai tāpēc, ka manā biogrāfijā tieši šis fakts ir bijis izškirošs. Ar cieņu, A.D.
vasara
# Iesūtīts: 2007.08.24 09:41:09
Paldies, god. teologa kungi un visi pārējie par diskusiju, kuras rezultātā ieguvu nedaudz lielāku skaidrību arī uz manis uzdoto jautājumu diskusijas augšgalā.
Ilmārs [85.15.208.1]
# Iesūtīts: 2007.08.27 09:11:14
Jānim Kalniņam- turpinot tematu par kristībām un iesvētībām- vai evanģēlists bez mācītāja klātbūtnes ir tiesīgs kristīt bērnus?
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.08.27 10:47:04
Kristīt ārkārtas gadījumā ir tiesīgs katrs kristīgais.
Ilmārs [85.15.208.1]
# Iesūtīts: 2007.08.27 18:30:38
Zauram: Bērnu kristības tiek iepriekš saskaņotas un notiek baznīcā.
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.28 13:08:46
Mani reiz lūdza izvadīt mūžībā jaunu puisi, kas mira ar vēzi un mani patīkami pārsteidza tas, ka viņu neilgi pirms nāves slimnīcā bija kristījusi māsa.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.28 13:13:32
indriķis, a kāda ir šī "brīvā kritību prakse"? Ar domu, vai var kristīt bezsamaņā esošu cilvēku, ja nav neviena tuvinieka, kam paprasīt atļauju kā arī infu vai šis maz kristīts? Kā ar pie samaņas esošu bet nekristītu cilvēku, vai ir jābūt viņa piekrišanai kristīt? Kā ar bezsamaņā guļošu, kura tuvinieki neļauj kristīt?
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.28 15:37:46
Nezinu par ko tu runā - puisis un viņa māsa abi bija pie samaņas un kristīšana notika ,puisim apliecinot ticību Kristum.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.28 16:02:28
indriķis, es jautāju! Ikvienam no mums var būt līdzīga situācija. Vai var kristīt cilvēku, kas ir bezsamaņā, tb kurš nespēj pateikt vēlmi kristīties? Vai var kristīt cilvēku, kas bezsamaņā, bet kura tuvinieki noraida kristību?
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.28 19:43:44
Ūdens un Dieva Vārds nevienam nav par skādi. Kristi.
Balss
# Iesūtīts: 2007.08.28 23:22:22
Mulders
Ja ir izjūta, ka šis cilvēks ir izrādījis interesi un vēlēšanos, un ja Dieva Gars tevi uzrunā, varbūt var arī ārkārtas situācijā kristīt. Jo ir konstatēts, ka pēdējā maņa, kas darbojas pat paralizētiem un it kā reizēm arī slimniekiem komā, ir dzirde.
Bet kristīšanu diez vai varētu pārvērst par rituālu, kad izmanto pretoties nespējīga cilvēka bezpalīdzīgu stāvokli, lai izdarītu viņam labu - pat ja tas ir pret viņa gribu. Tam taču nebūs nekādas nozīmes, ne svētības. Bet vai tad tu pats to nezini? Tikai mūs te provocē!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.29 12:47:52
Ctulhu, Kristība nepalīdz, ja to noraida
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.29 12:55:21
Ctulhu, ar "nepalīdz" ir tur "uz robežas". Šeit šajā pasaulē, Kristība ir Derība ar Dievu, un tas nozīmē, ka pat, ja tu savu derības daļu nepildi, Dievs tomēr savējo pildīs - viņš visu mūžu uz tevi runās, aicinās un sauks, tā kā tava "ragana" ir pamatoti "nobēdājusies", jo Dievs paliek uzticīgs Kristībai un liks šķēršļus visam cilvēka dzīvē, kas viņam var kaitēt mūžībā!
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.08.29 13:18:22
Ctulhu, Kristība nepalīdz, ja to noraida
Bet tad jau nav rezona kristīt bezsamaņā esošus, rīcības nespējīgus un visādus citādus nedacilvēkus... odnako kristieši tak to praktizē?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.29 13:30:17
Ctulhu, viņa ir ieķēpājusies neatgriezeniski! Protams, ja konsekventi kratīsies no Dieva vaļā, nu aizies šamā pie sava "māstera"!

Ctulhu, tev arī... ja plāo ar maģiju nodarboties, tad Kristība tev traucēs. Analoģiski, ja gribi sadedzināties, tad ugunsdzēsēja tērps traucēs.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.29 13:30:56
Sheksna, a ko daudz esi redzējusi Komā guļošos, kas zāles noraida?
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.08.29 13:34:56
Sheksna, a ko daudz esi redzējusi Komā guļošos, kas zāles noraida?
A kā var zināt, noraida vai nenoraida, ja uz voluntāra lēmuma pamata šo procedūru (kristību) nepieņem?
laimīgā [87.110.72.176]
# Iesūtīts: 2008.01.20 16:06:19
Vai Svētajā vakaredienā vīna vietā var liet vīnogu sulu, tā sakot, lai nemudinatu uz dzersanu, lai gan Pavils vestulēs runā par vīnu Vakarēdienā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 166 , pavisam kopa bijuši: 3564