atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par to kā dažu konfesiju pārstāvji apzināti vai neapzināti cenšas mākslīgi radīt aizspriedumus pret citu konfesiju ticīgajiem pāri par normālu teoloģisku diskusiju par kopīgo un atšķirīgo un kad tas kļūst par grēku pret 8. bausli?
indriķis
Iesūtīts: 2010.05.07 12:21:28
Ir nācies sastapties ar praksi, kad tiek iepotēti aizspriedumi pret citām konfesijām - "luterāņiem neesot sakramentu" etc.
Kronis visam bija kādā pareizticīgo dievnamā uz sienas rakstītais vēsturiskais "luteraņin Fandejka ukral ikonku Božej Maķeri" , acīmredzot, īpašs uzskates līdzeklis.
Vai jums ir iznācis sastapties ar šādām un tamlīdzīgām pērlēm un kā ar to cīnīties?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.14 17:33:54
Ekologs... nu elementaari... ir texts A un ir texts B jautaajums vai B un A runaa par vienu un to pashu!

Ja tu to nevari noteikt, tev par agru ar teologjiju nodarboties un arii kaads cits shishka sakot "jaa saskan" "nee nesaskan" galu beigaas noziimee to, ka tavas ticiibas objekts ir nevis textaa paustaa informaacija, bet shishka!

Bet gan jau Aivars atbildees formaali pareizi!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.14 17:35:22
Ievieshot Magjistraatu tu probleemu neatrisini

Jeb citiem vaardiem - tiek impliceets, ka Magjistraats runaa skaidraak par Sveeto Garu Vai taa var buut?

Bet ja abi runaa vienaa balsii... tad atkal probleeam - ja tu ensaprati Sv. gara balsi Rakstos, tad kaapeec lai tu to saprastu, kad tajaa runaa Magjistraats?
Ekologs [91.87.137.137]
# Iesūtīts: 2010.05.14 17:36:59
Jošs Mulders
Gribētos jau Tevi ņemt nopietni, bet nesanāk. Ja cilvēks neatšķir maģistrātu no Maģistērija....
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.14 17:49:45
Ekologs, bet ja jau tu zini ko es domaaju, tad atkal kaada shkjirba kaadiem burtiem es to pasaku?

Redz te jau taa probleema... pa teemu kaut kaa RKB nesanaak runaat, a bet pa perifeeriju - expereti
Ekologs
# Iesūtīts: 2010.05.14 18:03:09
Jošs Mulders

Es nezināju, ka Sv. Gars kļūst tik apjucis, kad Tevi uzrunā.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.14 18:45:03
Ekologs
Ekologs [91.87.137.137]
Domāju, Tu labi uztver atšķirīgo pieeju augstākās lēmējinstitūcijas jautājumā. Tik tiešām, luterāņiem nav šādas pilnvaras deleģētas kādam atsevišķam grēmijam, bet savā veidā Baznīca vienojas ap apliecībām un ja arī nāk klajā ar apliecībām, tad kopēji visiem vienojoties. Savā ziņā tas arī ir vismaz teorijā luteriskās Baznicas ideāls - būt pastāvīgā reformācijā, jeb atjaunotnē atkal un atkal pie Rakstiem atgriežoties un vērtējot tradīciju to gaismā.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.14 20:10:18
Ekolog , varbūt esi dzirdējis par Konkordijas grāmatu - luteriskajām ticības apliecībām, no kurām trīs pirmās ir Apustuļu, Nīkajas un Atanasija, ceturtā Augsburgas utt.
Luterāņiem nav raksturīgi pārrakstīt savas ticības apliecības, jo, pirmkārt, dogmas nemainās un otrkārt, nav arī mehānisma, kā šādas jaunas TA padarīt autoritatīvas luterāņu vidū.

Aivar , reformācija ir deformācijas novēršana, ne pašmērķīga reform-ēšanās.
Jāuzmanās, ka patstāvīgā atjaunotne nepaliek par tādu kā luterāņu slengu, kas reāli maz ko vairs nozīmē vai arī par liberālteologu pamatojumu savām idejām.

Manuprāt, viens no pēdējiem patstāvīgās atjaunotnes notikumiem ir Latvijas bīskapu sadraudzības pārtraukšana ar Zviedrijas baznīcas amatpersonām dēļ to herēzēm.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.14 21:14:06
indriķis
Nebaidies domāt plašāk!
Ekologs
# Iesūtīts: 2010.05.14 23:48:32
indriķis
Paldies par skaidrojumu. Bet mans jautājums nebija par to, ko tieši luterāņi iekļauj savā Konkordijas grāmatā, bet gan par to, kam pieder autoritāte atzīt to vai citu grāmatu par patiesu un iekļaujamu tādā vai citādā kopumā.
Luterāņiem nav raksturīgi pārrakstīt savas ticības apliecības
Arī tad, ja tas nepieciešams, lai padziļinātu izpratni par Dieva noslēpumu? Kā tas, piemēram, bija ar Nikajas-Konstantinopoles simbolu, kad to XI gs papildināja ar `Filioque` terminu. Šķiet, ka šis papildinājums luterāņiem problēmas nav radījis.
Nu re, atkal sašķēlāties ar kādu.

Aivars
Būt pastāvīgā atjaunotnē, ir ikvienas Baznīcas/ekleziālās kopienas aicinājums. Aggiornamento, kas ievadīja Vatikāna II koncilu bija tieši šāda tipa darbība. Bet galvenais jautājums ir, ko ar to saprot, kas to interpretē un vai tas notiek Svētajā Garā. Kā tam jābūt.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.15 09:22:39
Ekologs
Ir gan versija, ka tas filioque parādījās agrāk par 11 gadsimtu. Tiesa, personīgi klāt nebiju.
Nu gan jau, ja visi studēs Sv. Rakstus Dievu lūdzot, tad tā atjaunotne garām nepaies
Ekologs
# Iesūtīts: 2010.05.15 10:29:54
Aivars

Jā, protams. Jau ap VI gs Spānijā sāka lietot Filioque, lai cīnītos pret vizigotu ariānismu. Tādēļ pats teiciens ir senāks. Bet oficiāli tas parādījās sākot ar XI gs, pateicoties Kārlim Lielajam, kas atbalstīja tā ieviešanu.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.15 17:38:02
Ekolog , padziļināt izpratni par Dieva noslēpumu luterāņu baznīcā ir teoloģijas un sprediķošanas funkcija.
Atjaunotne ir padziļinātas dievbijības ( visos tās spektrā ) veicināšana garīdznieku un draudžu locekļu vidū.
Tu nemaz nevari iedomāties, cik tā padziļināta kopš padomju laiku beigām.
Nav Romas katoļu ekleziālās lielkopienas `imprimatur` tradīcijas, lai gan principā nebūtu iebilstams pret labas grāmatas ieteikšanu draudžu locekļiem caur kādas baznīcas amatpersonas autoritāti.

Sinodes var pieņemt kādus teoloģiskus dokumentus, tas atkarīgs no katras konkrētās baznīcas tradīcijas, bet tie nekad nesasniedz Vienprātības grāmatas autoritāti, uzticību kurai luterāņu garīdznieks apliecina ordinācijā.

Aivar , vai tad es domāt baidos?
Vnk konkretizēju ticības atjaunotnes uzdevumu -
positiva un arī negativa, no kā lai Dievs mūs žēlīgi pasargā.

Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.15 19:53:26
indriķis
Širše, širše
Ekologs
# Iesūtīts: 2010.05.16 00:31:33
Aivars

????? Ko tas nozīmē?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.16 08:41:05
Ekologs
Te Indriķis jau kaut kur citēja Šurika klasiku.
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2010.05.16 14:49:41
Ekologs
? Ko tas nozīmē? - "platāk, platāk!"(c)

Aivars
Nevajag iedomāties, ka Šuriku zin arī kārklu vācieši, kārklu amurikāņi un kārklu kanādieši. Mjā... ja nu vienīgi kārklu krievi....
indriķis
# Iesūtīts: 2010.05.16 17:42:30
Aivar , ko esmu saņēmis, to arī...

krievs [83.149.46.146]
# Iesūtīts: 2011.05.02 12:50:23
Jocīgi izklausās Kristīgi pamācīt to pusi kura kļūdās savos konfesionālos uzskatos. Būt pārliecinātam, ka Tu pats nekļūdies ir gandrīz tas pats, kā pateikt: es zinu ka mantošu mūžīgo dzīvošanu. No svas pieredzes varu pateikt, ka esmu novērojis Pareizticīgo teologu zināšanas par Luterāņu konfesiju un ne tikai, bieži vien ir plašākas, kā šo pašu konfesiju mācītājiem un skaļiem sludinātājiem. Kaut kur redzēts uzraksts, "luteraņin Fandejka ukral ikonku Božej Maķeri" parāda tikai to, ka neviena konfesija nav pasargāta no kļūdām izvēloties kalpotāju draudzei. Nereti nākas sastapties ar dažādām situācijām, kad garīdznieks ir izrādījies pedofils, izvarotājs, sektants vai homoseksuālis. Dieva vārda spēks, ko šis cilvēks sludina no tā nemazinās. Jautājums tikai par to, vai mums pietiek saprāta un gudrības atšķirt šīs lietas, kurām ir un kurām nav vērts pievērst uzmanību un uztvert kā vienīgo patiesību.
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.05.02 20:55:44
Diskusijas jautājums bija par tāda veida polemikas uzturēšanu baznīcas vēsturē konfesiju starpā, kas pamatojas sagrozītā citas konfesijas uzskatu atspoguļošanā vai pat primitīvā uzbraucienā , nopūlas šādā veidā uzturēt savējo identitāti.
(No šejienes arī uzraksts "luteraņin Fandejka ukral ikonku Božej Maķeri", kura uzdevums , acīmredzot, bija noskaņot vidusmēra pareizticīgos pret luterismu, sak, šie čiepjot ikoniņas.
Tas būtu tāpat, ja parādītos uzraksts kādā luterāņu baznīcā par to, ka pareizticīgs alkoholiķis Fedja ir centies nospert ziedojumu urniņu.)
Normāli, konfesijām tuvinoties, rodas iespēja pārpratumus atrisināt.
Noteikti, ka daudz lasošu un labvēlīgi noskaņotu teologu zināšanas pārspēj konfesiju robežas.
Tāpat ir skaidrs, ka luterāņu teologu zināšanas par pareizticīgo konfesiju var būt plašākas nekā daudziem pareizticīgajiem, īpaši , ja runa iet par labvēlīgu katras konfesijas kristietības esences , ne dažādo nebūšanu akcidenču aplūkošanu.



<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 65 , pavisam kopa bijuši: 65