atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu anglikāņu konsekrētājs luterāņu vidū
Voldemārs
Iesūtīts: 2010.04.13 22:57:58
lasu aprakstu par G.Dimanta konsekrāciju:
"Bīskapa Guntara Dimanta konsekrācijā ar roku uzlikšanu piedalījās Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, LELB bīskapi Pāvils Brūvers un Einārs Alpe, Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas ārpus Latvijas bīskaps Elmārs Ernsts Rozītis, Igaunijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Andress Poders (Andres Põder), Lietuvas Evaņģēliski luteriskās baznīcas bīskaps Mindaugs Sabutis (Mindaugas Sabutis), kā arī Solsberijas diecēzes bīskaps Deivids Stanklifs (David S. Stancliffe)."
Vai tad Solsberijas bīskaps ir luterānis? Kāpēc tik konfesionāli nozīmīgā dievkalpojumā un bīskapa konsekrācijā te ir arī ne-luterānis?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
+Jean [89.207.243.23]
# Iesūtīts: 2010.04.27 19:31:56
Ati, Tu raksti: bija sakramenti un bija un nekādas vainas...

Mana loģika gan saka pretējo, tas ir, ka iesākumā bija tie divi Sakramenti, par kuriem runā LTA, jo šie abi ir pilnīgi skaidri un bez aplinkiem Kristus pavēlēti. Bet tad cilvēkiem radās idejas, ka varētu vēl šo un vēl to pievienot pie Dieva mistērijām. Un tā gadsimtu laikā to, ko sauc par sakramentiem, skaits pieauga.

Līdz mūsu luterāņu baznīctēvi atgriezās pie sola scriptura principa un tur nu citus Sakramentus kā Kristību un Svēto Vakarēdienu mēs nekādi neieraugām.

Neaizmirsti Bībeles pēdējos pantus un tad varbūt vieglāk būs atmest cilvēku izdomātos sakramentus.

Jūsu profāns Jean

P.S. Puiši, jūs pie tā sadraudzības jautājuma pieejat no otra gala. Ja reiz ne Lojenberga, nedz Porvoo, nedz kas tam līdzīgs nav spēkā, tad visupirms nevajadzētu aicināt pie sevis ciemā nedz anglikāņus, nedz vāciešus (kas taču ir luterkalvinisti jeb uniāti), nedz citu
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.04.27 19:40:23
Jean ,
vai luterāņi pret sakramentiem vieglprātīgi?
Noteikti - Nē!
Vēl jo vairāk - vai luterāņi pret baznīcas vienotību vieglprātigi?
Taču -Nē!
Vai tu, Jāni, pret baznīcas vienotību vieglprātīgs?
Noteikti - Jā!
Tāpēc mēs ar veco zēnu Mārtiņu Hemnicu sadzīvosim arī bez taviem padomiem.
-------------------------------------------------------------------------------------
" Ja ordinācija tiek skaidrota saistībā ar Vārda kalpošanas amatu , mums nav iebildumu saukt to par ordinācijas sakramentu ...
Ja ordinācija tiek skaidrota šādi, tad mums nav iebildumu pat roku uzlikšanu saukt par sakramentu".

Lūk, divreiz uzsvērta Apoloģijas konstruktīvā pieeja kristiešu vienotībai. Ne sakramentu skaits, bet to saturs ir būtisks.

Hm, kā gan tu vari nopietni runāt par luterismu,
ja tu luterismu Latvijā saproti aptuveni šādi -
LELB ir reformācijas laiku Romas katoļi ar "pāvestu" - arhibīskapu priekšgalā.
Pret to dedzīgi iestājas maza reformatoru grupiņa Klb un tava draudzīte...
Tas jau sāk atgādināt Aivara Lapšāna pieeju baznīcas vēsturei un teoloģijai.


Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 21:32:46
+Jean [89.207.243.23]
iesākumā bija tie divi Sakramenti, par kuriem runā LTA

trīs ... LTA runā par trīs ... (un tad tur vēl, kā nu kurš saprot)
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.27 21:36:38
Atis Grīnbergs
Divi, divi, vecozēn! Apoloģija, skaidrojot īpaši tupajiem pāpistiem, piemin, ka no pāpistu nosauktajiem sakramentiem arī absolūcija nav atmesta, bet tas tikai pāpistu sakramentoloģijas kontekstā tverams.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 21:43:38
Aivars
es tev neticu ... vai tik tu nemānies?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.27 21:51:56
Atis Grīnbergs
A kam Tu vispār tici pēdējā laikā?
http://www.youtube.com/watch?v=h4UbpbXydR0&feature=PlayList.. &p=A5BB7C9A15584B6C&playnext_from=PL&pla.. ynext=1&index=6
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 21:56:00
Aivars
vai tu kaut ko neizsaki? tas skanēja tā dikti ...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:02:39
Atis Grīnbergs
Alis P to dziedāja, interpretēdams `būs skarbs, būs skarbs, būs skarbs, būs skarbs (khee ekh) lietus, kas gā-āzīs"
Nu cik gadus tālā nākotnē ieskaties? Laiks ir īss, vai ne? Da `nahren` (aizguvums no kāda eksplozīva puiša) visādi reveransi. Ir laiks izsacīt, kas uz sirds.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:04:53
Aivars
piedod, es vair neko nesaprotu
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:14:27
Atis Grīnbergs
Nav tik traki. Mazlietiņ provocēju.
Bet ja tā, ar `vēsu galvu` paskatāmies uz visām `sakramentoloģijām`, nu tā, pats priekš sevis un dažiem līdzās, pasaki, ar ko atšķiras Sv. Kristība un Sv. Vakarēdiens no Miķeļa Pēterzirņa ordinācijas.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:18:42
Aivars
provocēji, da es nesapratu uz ko

šā vai tā - pirmie divi ir pašam, a trešais ir sašam - tā es to saprotu
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:25:54
Atis Grīnbergs
Nu tad jau neko. Paldies! Viss kā uz delnas!
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.27 22:32:50
arlabunakti, forumieši!
danar
# Iesūtīts: 2010.04.28 16:44:25
AivarsMan radas jautajums..kas ir "pāpisti"?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.28 21:42:12
danar
Ķēmošanās ap sava laika anglisko apzīmējumu pāvestiešiem. Bet lūgtu neņemt šajā diskusijā pēdējos izteikumus pārlieku nopietni, kā dažkārt šajā forumā notiek. Šoreiz tā bija maza spēle ar kantaini stūrgalvīgu pozicionēšanos.
danar
# Iesūtīts: 2010.04.29 10:47:31
Aivars
Ir ok...man tas vards iekrita acis...un izraisija smieklus...tapec ar jautaju,nebiju dzirdejusi sitadu apzimejumu
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.04.29 12:28:26
"komentārs
[Offline]
# Iesūtīts: 2010.04.26 22:58:12
Atis Grīnbergs
1938.g. nav padomju gadi. un ne tāpēc, lai ar rietumiem, bet tāpēc, ka vienotība starp baznīcām ir svētīga un Dievam tīkama lieta. "
Kas ir vienotības pamatā? Vēl konkrētāk, kas būtu britu salu anglikāņu un LELB vienotības pamatā? Vai tas būtu 1938.gada līgums, ja mūs šķir mācības atšķirības jautājumā par Vakarēdienu, kā arī sieviešu ordinācija (par pārējiem lasīt iepriekšjās pārdomas)? vairāk kā 40 gadus LELBs (spaidu kārtā) iesaistījās padomju okupācijas ideoloģiskajā cīņā. Ja LELB un britu anglikāņu sadraudzības pamatā nav mācības vienprātība (kā izriet no manis norādītajām ievērojamām atšķirībām), pēc Tavas loģikas sanāktu, ka arī mūsdienās mums ir pienākums attiecībā uz lietām, kuras praktizēja okupācijas gados, tā sakot, vēsturiskā bagāža.
ko darīt? [213.226.141.169]
# Iesūtīts: 2010.04.29 13:29:25
Voldemār,
konsekrācijā lielākā daļa rokas uzliekošo ārvalstu bīskapu pārstāvēja baznīcas, kas praktizē sieviešu ordināciju, ne tikai brits.
Tā varbūt ir lielā LELB uzdrīkstēšanās, un pagrieziena punkts, no tās atsacīties.
Un vai tam automātiski jāseko visu vēsturisko saišu saraušana?

Kas ir anglikāņu Vakarēdiens šodien, ir nopietns jautājums, ir vērts noskaidrot, kāda ir reālā eiharistijas mācība anglikāņiem šodien.

Tev tomēr jāatzīst, ka LELB un anglikāņu sadraudzība ir ļoti rudimentāra un
tā nav vērtējama kā pilna baznīcu sadraudzība tikai tāpēc, ka kāds britu bīskaps tiek uzaicināts uz konsekrāciju un saņem patiesu Kristus Miesu un Asinis Vakarēdienā luterāņu baznīcā.
sirsisniba24 [78.84.102.148]
# Iesūtīts: 2011.04.12 17:06:47
Ingars
# Labojis Ingars: 2011.04.14 10:29:12
redzat - tā problēma jau ir daudz dziļāka. Pāvils gan saka:

1.korintiešiem 11:18 Vispirms es dzirdu, ka jūsu draudzes sanāksmēs notiekot šķelšanās, ko es pa daļai arī ticu.
19 Novirzieniem arī jābūt, lai taptu redzami jūsu starpā ticībā rūdītie.

Taču šodien situācija ir radikāli atšķirīga - katrā konfesijā ir savas pareizības un savas nepareizības. Tas nozīmē, ka nav īsti iespējams noteikt, kuri tad būtu tie vienīgie pareizie (ticībā rūdītie) un kuri būtu tie, kuri ir 100% maldos (ticībā svārstīgie).

Katrs turpretim ieciklējies uz kādu vienu aspektu, katram savs "jājamzirdziņš", bet visu patiesību pilnībā neviens negrib nedz atzīt, nedz pieņemt.

Un tad vēl šī spārnotā frāze - nav jau neviena draudze pilnīga. Un Pie tā arī paliekam. Tak, ja tu zini savas nepilnības, tad kāpēc nemainies? Tāpēc, ka ērtāk ir tā kā ir tagad.


Un atgriežoties pie tēmas - smieklīgas ir visas tās jūsu konfesionālās peripētijas. Starp citu - visas konfesijas un denominācijas ir vairāk vai mazāk kādos maldos un te vairs nav nozīmes tam, ka jūs (LELBieši) vakarēdienā nodalaties no nepareizajiem, jo paši jau ar esat nepareizi, kā visi pārējie.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 43 , pavisam kopa bijuši: 158