atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu anglikāņu konsekrētājs luterāņu vidū
Voldemārs
Iesūtīts: 2010.04.13 22:57:58
lasu aprakstu par G.Dimanta konsekrāciju:
"Bīskapa Guntara Dimanta konsekrācijā ar roku uzlikšanu piedalījās Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, LELB bīskapi Pāvils Brūvers un Einārs Alpe, Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas ārpus Latvijas bīskaps Elmārs Ernsts Rozītis, Igaunijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Andress Poders (Andres Põder), Lietuvas Evaņģēliski luteriskās baznīcas bīskaps Mindaugs Sabutis (Mindaugas Sabutis), kā arī Solsberijas diecēzes bīskaps Deivids Stanklifs (David S. Stancliffe)."
Vai tad Solsberijas bīskaps ir luterānis? Kāpēc tik konfesionāli nozīmīgā dievkalpojumā un bīskapa konsekrācijā te ir arī ne-luterānis?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.04.13 22:58:47
Vai tas nav kāds labi gribēts, bet teoloģiski diezgan divdomīgs solis?
happy hipo [81.198.227.238]
# Iesūtīts: 2010.04.13 23:03:53
Voldemārs lai jau tiek tas prieks pirms aiziešanas no amata piedalīties šādā pasākumā!
no wikipedia: "On 6th January 2010 he announced his intention to retire the See of Salisbury. His final act as Bishop will be the Ordination of Priests in Salisbury Cathedral at Petertide (3rd July). Although he officially ceases to be Bishop in September 2010 he will spend the last 6 weeks of his episcopal ministry at General Synod and completing his commitments as Bishop and member of the House of Lords."

p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.04.13 23:04:24
zini, es jau sāku likt likmes, cik ilgi Tu tā cepsies? Tev neapnīk? (turpinājumu sk. privāti)
limosa
# Iesūtīts: 2010.04.14 00:32:24
Voldemārs
Kas tieši ir divdomīgs? Anglikāņu bīskaps sastāv apustuliskajā pēctecībā. + Stanklifa klātbūtne apliecina, ka esam apustuliska Baznīca.
limosa
# Iesūtīts: 2010.04.14 01:54:16
"Kāpēc tik konfesionāli nozīmīgā dievkalpojumā un bīskapa konsekrācijā te ir arī ne-luterānis?"

Varbūt tapēc, ka Kristus baznīca ir kaut kas vairāk par luterānis/neluterānis kategorijām... Es drīzāk vēlētos jautāt, kapēc bīskapa konsekrācijas dievkalpojumā nebija katoļu un pareizticīgo bīskapu? Mīļie, esiet kā viens, lai pasaule ticētu, ka es esmu Patiesība no Dieva sūtīta! (sal.Jņ.17:21)
happy hipo [81.198.227.238]
# Iesūtīts: 2010.04.14 01:55:45
kāpēc ne arī baptistu bīskaps?
limosa
# Iesūtīts: 2010.04.14 02:06:21
happy hipo [81.198.227.238]
Baptistiem vēl ir jāpieaug atziņā, taču Kristus pavēles dēļ, laipni aicināti arī viņi!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.14 08:48:52
limosa
Kā saprast augšanu atziņā? Ja jau Latvijas baptistiem ir bīskaps, vai viņi nav pietiekoši episkopāli savā atziņā?
Nebiju tā domājis, bet vai mūsu bīskapiem uzliekot rokas baptistu bīskapam, viņš tiktu ordinēts tajā pašā sukcesīvajā līnijā, un Baznīcas vienotība pasaulē augtu?
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.04.14 09:02:41
nesaprotu, kā var ticēt sukcesijai? ja pāvestus sāka tikai uzskaitīt no 2 gs?
vēl jo vairāk, ka 5 un 6 gs daudzus pāvestus atdzina par ķeceriem un notiesāja!?
es saprotu mācības sukcesijai.. par to varētu būt runa! jo visos laikos ir tāpēc jau izveidoja Bībeles kanonu u.c.
bet nu labi! katrs kam grib, tam tic!
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.04.14 09:14:14
limosa
Tu domā virspusēji!
kā gan radikāli pretējos uzskatos ticīgie var nākt kopā? kāds no viņiem liekuļos par savu ticību... ņemot par piemēru to pašu Ticības apliecību.... pareizticīgie neatzīst Trīsvienību viņiem tā ir hierarhijā un Dēls nav vienāds būtībā, nevis vienība! katoļi tic, ka Marijai nebija bērni pēctam, luterāņi tieši pretēji...
un arī pestīšanas jautājums ir atšķirīgs! par vakarēdienu nerunājot... u.c.
protams Kristus ir vienojošais... es personīgi uzskatu, lielākais, ko visas konfesijas var darīt ir no darboties kopā ar labdarību... bet ne jau turēt dievkalpojumu kopā!
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.04.14 09:31:16
p.l.dassy
katoļi tic, ka Marijai nebija bērni pēctam, luterāņi tieši pretēji...

Kopš kura laika luterāņi tic, ka Marijai bija bērni pēc Jēzus? Luterāņi kā reiz neaizraujas ar ticību dažādiem faktiem par Marijas dzīvi, kam nav liecību Rakstos, bet uzskata tos par to, kas tie ir - secinājumiem, iespējamiem, bet ne faktiem, un noteikti ne ticības objektu.

protams Kristus ir vienojošais... es personīgi uzskatu, lielākais, ko visas konfesijas var darīt ir no darboties kopā ar labdarību... bet ne jau turēt dievkalpojumu kopā!

Vai Kristus tiešām mūs īsteni vieno, ja izslēdzam kopīgu dievkalpošanu. Diemžēl tā ir tikai pašu iedibināta, bet ne Kristus noteikta (ne)kārtība.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2010.04.14 09:36:23
p.l.dassy
luterāņi pat vienprātības grāmatā ir apliecinājuši Mariju par mūžam jaunavau. KĀ!?!?!? - Tā, skaidros vārdos
Aivars
# Iesūtīts: 2010.04.14 09:52:25
Atis Grīnbergs
Vispār jau pat ķiploku sulas antimagnētiskās īpašības luterāņi ir vienprātības grāmatā aplieciņājuši.

15] 5. Also, that original sin is only an external impediment to the good spiritual powers, and not a despoliation or want of the same, as when a magnet is smeared with garlic-juice, its natural power is not thereby removed, but only impeded; or that this stain can be easily wiped away like a spot from the face or pigment from the wall.

http://www.bookofconcord.org/fc-ep.php

limosa
# Iesūtīts: 2010.04.14 10:12:44
Aivars
LC ir Rakstu kopā savilkums ticības apliecībās. Mariju mēs atrodam gan Rakstos, gan LC. Par magnētiskajiem garlikiem būsi izvēlējies neveiksmīgu jociņu. (lai gan tas bija smieklīgs :D)
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.04.14 10:24:42
Voldemār,
biju klāt mūsu kursabiedra konsekrācijā un man radās zināms ieskats šais lietās.
Vispirms, konservatīvs mūsdienu anglikānisms tomēr vairs nav pēcreformācijas anglokalvinisms.

Un Baznīcas katoliskā dimensija , manuprāt, varētu nebūt pretrunā ar šādu anglikāņu bīskapa klātbūtni konsekrācijā.
Proti, pie visām konfesionālajām konsekvencēm, tāds varētu būt žests, kas apliecina, ka konfesija vēl nav visa Kristus Baznīca.

"Bīskape" Jepsena arī tur bij, un , iespējams, bija dikti škrobīga , ka konsekrēt viņai neļāva.
Uzstājās ar politisku runu, un kāds cits mūsu kursabiedrs viņu pēc tam norāja.

Limosa , manuprāt, katoļi un pareizticīgie tomēr vēl nepavelk līdz Baznīcas katoliskumam , lai būtu cienīgi piedalīties luterāņu bīskapa konsekrācijā ar roku uzlikšanu.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.04.14 10:25:37
Ati Grīnberg!
Jebkurai literatūrai (arī kanoniskai un konfesionālai) pastāv sava hermenētika un konteksts. Bez to ņemšanas vērā var bez sirdsapziņas pārmetumiem "sainterpretēt" visu, kas vien ienāk prātā.
Jautājumā par Marijas pastāvīgo jaunavību Luteriskās ticības apliecības diez vai ir citējamas kā viennozīmīgs arguments "pro". Protams, Marija bija jaunava Jēzus ieņemšanas un iznēsāšanas laikā, bet vai viņa tāda arī palika, tas ir jautājums, uz kuru mums Raksti nedod atbildi. Tāpēc arī Vienprātības grāmatas apgalvojumi ir attiecināmi uz laiku PIRMS Jēzus piedzimšanas. Tas vien, ka luterisko teologu pirmās paaudzes runāja par Marijas pastāvīgo jaunavību, bez Rakstu atbalsta, mums neuzliek pienākumus traktēt to kā ticības artikulu.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.04.14 10:29:57
limosa!
Kādā veidā mēs kļūstam/paliekam apustuliska baznīca iesaistot bīskapa konsekrācijā anglikāņu bīskapu, kurš pārstāv neapustulisku mācību? Jeb vai sieviešu ordinācija, ļoti daudznozīmīga sakramentu mācība un neskaidrība par to, kas ir Evaņģēlijs šaurākā nozīmē (Bauslības un Evaņģēlija neizšķiršana) tagad ir bibliskas un apustuliskas mācības?
limosa
# Iesūtīts: 2010.04.14 10:34:40
Aivars
Baptistu bīskapu atzīšana, protams, ir apgrūtināta. Kaut vai patiesās Kristus miesas un asiņu noliegšanas dēļ svētajā vakarēdienā. Bet Kristus pavēles dēļ, būtu bijis cildeni, ja batistu bīskaps vismaz tiktu uzaicināts uz konsekrācijas dievkalpojumu. Tas pasaulei apliecinātu, ka neskatoties uz mūsu nepilnīgo atziņu, mēs, kristus mācekļi esam viens!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.04.14 10:35:35
indriķi!
Kādā veidā mūsdienu anglikānisms ir kļuvis bibliskāks mūsdienās? (sk. manus jautājumus limosai) Es, protams, nerunāju par visiem anglikāņiem vai šo konkrēto bīskapu, ne mazums viņu ir patiesi kristieši. Ne man par to spriest vai tiesāt. Tomēr, cik ļoti šīs baznīca kopumā ir apustuliskajā mācībā, ir liels jautājums
Piedalīšanās konsekrācijā un altāra sadraudzība ir skaidra liecība par savstarpēju mācības un prakses atzīšanu. Vai tāda pastāv starp LELB un anglkāņiem? Bet Tu taču sadraudzes nianses zini labāk par mani
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.04.14 10:50:43
Voldemār , protams, - baznīca kā reliģiska organizācija kopumā un ortodoksa baznīca ir aktualitāte arī luterāņiem.
Bet izlobīt no tā, ka ortodoksi luterāņi ir labvēlīgi un laipni pret ortodoksiem anglikāņiem, ielūdzot viņu bīskapu, var, arī, ja tas automātiski tomēr nenozīmē visu anglikāņu mācības un prakses atzīšanu. Un vai, kā es jau teicu, mēs ,luterāņi, varam runāt par visu nominālo luterāņu mācības un prakses atzīšanu ? Zviedrijas oficiāļu izpalikšana notikumā runā skaidri par sevi, bet brigitieši bija.
Plus, mūsu mīļie misūrieši sadraudzību ar LELB iedibināja ne jau pēc mīļo viskonsīniešu receptūras...
Mana pieredze par sadraudzību mani ir mācījusi, ka sadraudzība tomēr ir tas, ko mēs paši tur liekam iekšā no Bībeles, LTA , nevis ņemot par piemēru gatavas receptes ( un teologu subjektīvus ieskatus )...
Tu taču nepiekritīsi, ka esi Beliāla dēls, ja kāds luuterānis negrib sadraudzību ar tevi, piesaucot šo Rakstu vietu.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 29 , pavisam kopa bijuši: 29