atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas vainīgs ? - sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.26 11:07:22
Domāju, ka Latvijas sieviešu mācītāju un evaģēlistu kalpošanas aizlieguma projekts uz sinodi tiek izmantots ,ņemot par piemēru Zviedrijas homoseksuālisma izplatību baznīcas hierarhijas augšgalos. Kas tad ir vainīgs pie homoseksuālisma izplatības mācītāju starpā , vai sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija , kas ar laiku ir pārveidojusies no Luterisma atpakaļ uz katolicismu. Vai mūsu baznīcas tiešām vēl ir protestantiskas?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.29 14:21:47
Jošs Mulders
Arī simbioze un mierīga līdzāspastāvēšana nodrošina kārtību
albans [86.181.80.125]
# Iesūtīts: 2010.01.29 14:26:48
Vai Trīsvienība (t.i. Dievs) ir hierarhiska?
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.29 14:59:10
albans [86.181.80.125]


Interesants jautājums.
Jēzus saka: "Tēvs ir lielāks nekā Es." (Jņ.14:28), "Tēvs Mani ir sūtījis. " (Jņ.5:36), un arī - "Es to [Svēto Garu] sūtīšu pie jums." Jņ.16:7

Bet Nīkajas apliecībā sakām, ka Svētais Gars ir "ar Tēvu un ar Dēlu vienlīdz pielūdzams un godājams." Tātad Trīsvienībā pastāv kaut kāda subordinācija jeb hierarhija, bet cieņa visām tās personām ir vienāda. Laba priekšzīme!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.29 15:44:33
atšķirība ir jāsaskata iekš tā:
grēcinieks, kurš atklāti paliek grēkā un negrasās mainīties
grēcinieks, kurš cīnās ar savu problēmu

No šī viedokļa homoseksuāls cilvēks var kalpot arī par mācītāju, ja vien viņš atklāti nosauc homoseksuālismu par grēku un cīnās ar to
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.29 16:03:12
masiks [212.93.96.2]
Tencinu! Neesmu gan vaicājis vārdu, bet vai tik Tevi ar` nav jānosveic? Ja tā, tad lai Tev arī sirds no laimes reibst, bet galva skaidra!
Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.29 16:24:26
Ctulhu

Misterium numinosum.

Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.29 16:26:15
Aivars Lapšāns

Bet Tu, Aivar, tā ari netiec un netiec tālāk par argumentum ad hominem .
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.29 17:03:29
Arī simbioze un mierīga līdzāspastāvēšana nodrošina kārtību

Simbioze ir kāreiz ļoti labs hierarhijas piemērs!
Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.29 17:05:03
Aivars Lapšāns

"Es savas vainas zinu un man to pietiek."

Arī es zinu un arī man ar to pietiek. Dzīvo laimīgi Dieva gādībā!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.29 18:17:35
Merlins

Paldies par atbildi, es arī zem visa tevis rakstītā parakstos. Aivars Lapšāns ir aizgājis bisku purvā, ja viņš domā, ka katrs mācītājs, kuru nu draudze izraugās, automātiski tāds arī kļūst. Arī no Rakstiem taču ir skaidrs, ka katrs izraudzītais ir jāpārbauda, tur nu neko nevar iebilst.

Man šķiet, ka šis nu ir tas gadījums, kad līdzīgi kā mašīna reiz sametas uz ledus, tā šoferis nu stūrē te uz vienu, te uz otru pusi, līdz viņam izdodas to mašīnu savaldīt, vai arī tā iekļūst grāvī. Tā apmēram norit šis diskusijas.

Bet kā būtu, ja atmestu tos ekstrēmus - Lapšāns no savas puses nepārtrauktos apvainojumus, bet tu no savas puses nepārtraukto SO saistīšanu ar HL, bet paliktu tīri pie Rakstu argumentiem, tajā ceļā uz kuru mēģina vest Aivars (ne Lapšāns)? Jo redzi - viss tevis uzrakstītais jau nekādā veidā nerunā pretim nedz SO, nedz no otras puses pats par sevi izraisa sekularizāciju.

Te nu mēs varbūt arī esam atraduši, kas ir vainīgs pie visādām nebūšanām iekš baznīcas: vai tā nevarētu būt sekularizācija? Vai tieši tā nebija par iemeslu brāļu draudžu veidošanai, anabaptistu kustībai, Azusa ielas "atmodai", galu galā visādām reformatoriskām strāvām kā tādām visā Baznīcas vēstures ritējumš?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.29 19:18:18
Jošs Mulders
Simbioze ir kāreiz ļoti labs hierarhijas piemērs!
Es takš saku, ka nu jau arī trolejbusa vados Tu hierarhiju saskatīsi!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.29 20:21:51
Aivars, jo esmu acīgs ar labu iztēli un ļoti gudrs
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.01.30 00:31:48
Vai LELbā ir kāds teoloģisks paper , kur šie eklesioloģiskie jautājumi tiek apskatīti?

Vienīgi, varbūt atseviški regulējoši lēmumi ir Sinodēs pieņemti. Tāpat ienestās izmaiņas caur Satversmi. Pārējais, vairāk vai mazāk, kādus teologus kurš ir lasījis.
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.30 17:25:45
Raimonds

Sinode, šķiet 1999.gadā, pieņēma LELB un LELBāL kopīgos sadarbības noteikumus. Preambulā ir sacīts, ka LELB atzīst vienu amatu trīs daļās: Bīskaps-mācītājs-diakons. Šis amata modelis, protams ir ar savu "anturāžu", proti ar savu argumentāciju un priekšstatiem par amatu un ordināciju. Taču konkrēti neviena teoloģiska pepera par to nav. Tad nu varam vadīties no divām preambulām - Satversmes un kopīgo noteikumu.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.30 18:51:21
Merlins

Vēl par Cālīti un viņa sekulārajiem kalpošanas šoviem. Tā ģimene , kura pieņēma ,,Cālīša bērnus,, jau ir izšķīrusies. Un sieva tos piecus bērnus tagad audzina viena. Lūk , pie kā noved sekulārisms un ticības lietu dozēšana.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.30 19:01:20
Aivars Lapšāns
Reiz biju klāt brīdī, kad Jurim Cālītim asaras acīs sariesās, kad viņam paziņoja, ka kardināls (iespējams toreiz vēl arhibīskaps) Pujāts kādas viņa bārabērnu aprūpes sakarā, viņu bija nosaucis par svēto.
Domāju, ka ir labi, ja nekoncentrējamies tikai uz kādām teoloģiski nepieņemamām lietām, vai arī kādām kļūdām, bet pamanām un novērtējam arī labo. Īsti nesaprotu, kā konkrētās ģimenes traģēdiju sasaisti ar Cālīša `sekularitāti`.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.01.30 19:08:50
Merlins
Paldies par atbildi! Jā, tas nav pārāk daudz. (Kopīgos sadarbības noteikumus neesmu lasījis) Lai gan, preambulas ir vairāk deklaratīvi dokumenti. Teoloģisks pētījums ir nedaudz kas cits.

Lasot mūsu forumu, var redzēt, ka Jūs par to esat gana daudz domājis, gan pētījis. Tāpēc nebūtu slikti, par to sākt plašākas sv. Rakstu un teoloģiskas studijas. Ja tik varētu atrast optimālāko formu? Tikai minu. Ja paliek pie neta formāta, tad varbūt kā blogu slejas (idejas, redzējums, pārdomas, iespējamie risinājumi...)
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.30 19:45:56
Merlins Un tādēļ vislabākā iekārta ir sinodāli episkopāla - tāda kā LELB! Mjā... Bet Zviedrijā arī tāda pati.

Manuprāt, tīri episkopālā ir vēl labāka.
No tās "Sinodāli" puses- pārāk daudz birokrātijas.
Bet vislabākā ir tāda, kad nevis tevi, bet tu...
draudzes cilvēks un kas ir ienaidnieks?
ienaidnieks ir ienaidnieks, bet šīs diskusijas ietvaros - vai tu te redzi kādu ienaidnieku?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.30 19:51:48
Aivars

vai tas , ka vīrietis aiziet no ģimenes ar 5 bērniem jāsauc par traģēdiju? Taču ne. Traģēdija ir tad , kad vīrs nomirst.
Esmu saistīts ar cilvēkiem ,kurir Cālīša draudzē. Tad kad Cālīti izmeta no LELB mums tie draudzes locekļi zvanīja un jautāja , kā var Cālīti izmest, ja viņš ir viens no populārākajiem mācītājiem? Mana sieva tad , tā saruna notika pa telefonu mašīnā, nosauca no galvas draudzenei raktu vietas, kas skaidro homoseksuālisma grēku. Viņa to nezināja. To es saucu par dozēto kristietību, jeb sekulārismu . Ir draudze, bet draudzes cilvēki netiek sagatavoti evaņģēlija pasludināšanai. Netiek sagatavoti par svētajiem( svētais - no augšienes atdzimis kritietis). ši ir Dieva pavēle visiem mums, jo mēs esam skolotāji tiem , kurus Dievs žēlastībā ir ievedis draudzē.
,,Ef 4:11
Viņš arī devis citus par apustuļiem, citus par praviešiem, citus par evaņģēlistiem, citus par ganiem un skolotājiem(mācītājiem), lai svētos sagatavotu kalpošanas darbam, lai tā veidotos Kristus miesa,,...
Ja mēs šo pavēli pildam pavirši , kā Cīlītis, tikai Dievkalpojuma apjomā, tad tas ir krsitīgais sekulārisms. Jēkabs savā vēstulē šo sekulārismu sauc par skatīšanos spogulī (sapulce, Dievkalpojums) un šie cilvēki aiziet un nāk atkal tādi paši.
,,Jo, ja kāds ir vārda klausītājs un ne darītājs, tas līdzinās vīram, kas savu miesīgo seju aplūko spogulī.
Jo viņš sevi aplūko un aiziet un tūlīt aizmirst, Bet vai tu gribi zināt, tukšais cilvēk, ka ticība bez darbiem ir nedzīva?,,

Jēkabs šo tukšklausīšanos sauc ļoti asi .



Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.30 19:58:48
Aivars

Tāpēc , katras LELB draudzes galvenais uzdevums ir šis, ka mēs visi ejam sadraudzībā. Kā to māca Bībele un , kā galveno nosacījumu uztādīja Luters. Sadraudzība ir Jēzus miesa , kur visi kopā mācās Bībeli, aizlūdz viens par otru, izsūdz, stāsta savus grēkus , lai citi līdzjūtībā varētu aizlūgt viens par otru, palīdz grūtībās nonākušajiem, lūdz par tiem , kurus Dievs grib ievest draudzē, attiecīgajā novadā ar savu dzīves veidu rāda ceļu tautai.
Mums viens draudzes džeks mēģināja tam vīram tuvoties ar Dieva vārdu, bet viņš izvairījās. Tā kā es neredzu te garīgo vainu pie tā čaļa, kā vien pie Cālīša, kurš skaitās protestants, bet kristietību spēlē un izspēlē Jēkaba vēstules negatīvo varoni.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 111 , pavisam kopa bijuši: 7057