atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu ELBL atsakās no separātiskās sadraudzības mācības
indriķis
Iesūtīts: 2010.01.17 13:53:29
Evaņģēliski luteriskā brīvbaznīca Latvijā - draudžu kopība, kura izveidojās sadaloties KLB, pēc ilgām un rūpīgām teoloģiskām pārdomām un analīzes atsakās no separātiskās sadraudzības mācības kā no cilvēku izveidotas shizmatiskas doktrīnas, kura nodara vairāk posta nekā dāvā svētību Baznīcai, draudzēm un kristiešiem.
Praksē šī mācība, kas tapa izveidota, lai norobežotos no maldu mācībām , izpaužas sektantiskas un šķeltnieciskas mentalitātes izveidošanā pat ortodoksi ticošu kristiešu starpā, nepieļaujot pat tās adiaforās , baznīcas vēstures gaitā izveidojošās atšķirības, kuras nav pretrunā ar LTA un Svētajiem Rakstiem.
Tomēr 100% mācības sakritība nepastāv pat šo mācību apliecinošu kristiešu starpā, tai paliekot vairāk par dievbijīgu vēlmi, nekā realitāti.
Rezultātā no altāriem tiek ekskomunicēti patiesi kristieši, kuri nav pelnījuši šādu attieksmi.
Ņemot vērā, ka Baznīcai ir jānorobežojas no maldiem, par adekvātu tiek uzskatīta bīskapu (mācītāju) sadraudzība.
<< . 1 . 2 . 3 .
AutorsZiņas teksts
jautājums [213.226.141.44]
# Iesūtīts: 2010.01.18 21:10:43
Kāpēc ELBL vienkārši neņem un nepievienojas LELB, piemēram, kā īpaša kopiena?
Kas neļauj to paveikt?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 21:14:32
indriķis
Da to `romas` sektu ir melnais tūkstotis, ja vēl visus haiti vudū ierēķina. Tai pat laikā, mana vecāmāte pa tēva līniju, savus bērnus luterāņu baznīcā kristīja, būdama katoliete, jo vēlēja bērniem kristību, ko priesteris liedza, ja vien vīrs par katoli nekļūs. Gaišs cilvēks bija, ar ko par ticību parunājāmies vēl pēdējos gados. Arī manas dzīvesbiedres viena no vecmāmiņām Aglonā dzīvojoša katoliete bija. Gaiša un inteliģenta, neskatoties uz to, ka augstas skolas nabadzības dēļ secen gāja. Evaņģelijā bijām savējie.
Bet tas augstprātīgais fašisms, kas piemīt dažiem romiešiem, ko lieka inteliģence nav ievainojusi laikam uzrāda dažas citas lietas.
sica . [78.84.150.225]
# Iesūtīts: 2010.01.18 21:21:37
oooo bravo. es kā dzimusi katoliete tagad varu tikai priecāties. Jūs te plēsāties kā traki suņi, bet tad izdomājāt, ka labāk apvienoties un uzmesties katoļiem Tā teikt, lai kā arī nebūtu, lai kādi kašķi savā strapā neplosītos, bet garšīgāk ir kopā uzmesties kādam citam

un kāds te par augstprātību un inteliģences trūkumu izsakās...
skumji
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 21:25:46
sica . [78.84.150.225]
Kāpēc tik sensitīvi uztver šo sarunu? Nezinu, kur tos trakos suņus redzēji, un kur redzi to ofensīvu pret katoļiem.
Nu esat arī jūs ne sliktāki grēka gabali par citiem? So what?
Arī starp jūsējiem ir riktīgi sirsnīgi kristieši, un ir arī lecīgi fašistēni. Tāpat kā starp citiem. Nu un?
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.18 21:26:36
Aivars, Man sensenos laikos, kādā pansionātā bija regulārs dievkalpojums, luterāņu.
Un pāris katolietes, tā teikt notes situācijā, pieņēmu arī pie dievgalda, jo toreiz tur priesters savu kāju nespēra.
Tā speciāli priekš viņas pasludināju - Corpus Christi, Sanguis Christi.
Vajadzēja redzēt, kā vecajai kundzei acis iemirdzējās, jo to varbūt jaunībā pēdējo reizi dzirdēja.
Un kad viena no viņām lūdza Dievu, sajūta bija, ka debesis atvērušās.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 21:32:04
indriķis
Atceros kādu māsu Kristū, ko satiku luteriskajā draudzē, bet bērēs uzzināju, ka viņa kristīta un iestiprināta kā katoliete. Cepuri nost!
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.18 21:52:20
Jā, es arī tādu atceros vienā Kurzemes draudzē, kurā kalpoju.
Un vēl mēs vairākus gadus noturējām kapu svētkus kādos Kurzemes katoļu kapos, un tad bija tā - mēs - visi luterāņi, bet draudze - visi katoļi. Un katru gadu kapu svētku beigās abas puses par to gardi nosmējāmies.
Viņiem tais kapos vēl glīts krucifikss bija.
Vēl salīdzinoši pavisam nesen noturējām svētbrīdi sev pašiem katoļu baznīcā Lēnās, tur kur tie divi bīskapi atdusas. Skaista baznīca, atliktu tikai samainīt vietām Marijas bildi altārī un Kristus bildi ārpus tā un būtu viena glīta luterāņu baznīca.

Bet neiztikt ar bez darvas piliena, nupat kādu bijušo draudzes, kurai kalpoju locekli, kuru biju laulājis, katoļu priesteris pārlaulāja ar viņa mīļāko.
Sak, pietiek tev par katoli pārtapt, un tava maucība lai top apsvētita.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.19 08:38:15
indriķis
Nu tā attieksme pret `nekatoļu` laulībām un `anulācijām` ir tāda liekulīga, un arī man dažs šāds stāsts ir zināms.
Bet no otras puses, ja tā dāma neiztaisītos par konvertīti, bet iestātos citā luterāņu draudzē, pie cita mācītāja, un izstāstītu žēlabainu stāstu par pirmo slikto vīru, kas pagāns ir pāri darījis, un tad aizgājis pie citas, tad, ja vien mācītājam vīrs nebūtu labi pazīstams, gan jau stāsts pārliecinātu par dāmas upura statusu, un pieteikums jaunām laulībām tiktu akceptēts. Acīmredzot, Tevis minētā gadījumā, ir izvēlēts nomainīt nevis draudzes piederību, bet denomināciju, un ja vien nebūtu romiešu pašu paziņojumi par to, ka otrreiz nelaulās, tad šāds gadījums pat īpašu uzmanību nepiesaistītu.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.01.19 14:56:24
par pāvesta baznīcas vienotības offtipiku
Kādi komentētāju izzteikumi rada priekšstatu, ka viņi vērtē diskusijas dalībnieku atšķkirīgos viedokļus no Romas katoļu baznīcas vienības veseluma un dogmatiskas (un, viņuprāt, nemaldīgas) vienotības. Tā jau arī varētu likties, it īpaši, ja par piemēru ņem tikai Latvijas pāvestiešus. Šie kungi (ne tikai kungi) ir gana viendabīgi un konservatīvi (pa lielākai tiesai).
Tomēr, piedodiet, bet pāvesta baznīca ne tuvu nav tikai no Latvijā dzīvojošajiem pāvestiešiem veidota. Paturot prātā, ka pasaulē tiek skaitīti vairāk kā 1 200 000 000 romiešu, Latvijas pārdesmit tūksotši ir "piliens jūrā". Un, lūdzu, iztiksim bez liekulīgi uzpūstas statistikas par milzīgiem Latvijas pāvestiešu daudzumiem.
Pasaulē ir milzum daudz un ĻOTI dažādu pāvestiešu. Bijušo padomijas bloka valstu romieši un kādu nesen misijā konvertējušos tautu pāvestieši ir līdzīgi Latvijas situācijai, proti tradicionāli konservatīvi. Lielumlielais pāvestiešu daduzums krietni atšķiras no mums pierastā. Latīņamerikā viņi ir ļoti komunistiski, Rietumeiropā un ASV - liberāli, Āfrikā - tradicionālo cilšu reliģiju ietekmē, Āzijā - austrumu reliģiju varā ... citiem vārdiem, atšķirības ir ļoti, ļoti nozīmīgas. Pat tik svarīgā jautājumā kā Romas pāvesta autoritāte, uzskati variē ārkārtīgi plašā amplitūdā.
Tas viss jāsummē kopā arī ar to, cik dziļi pāvestiešu mācību ir ietekmējusi antīkā filozofija (vismaz divos dažādo novirzienos) un Romas impērijas ideoloģija (atcerēsimies, daudzi pāvesti sevi ir sludinājuši kā cēzaru pēcnācējus).
Īsumā, ja kādam liekas, ka pāvesta baznīca pastāv vienā veselumā un dogmatiski (viņuprāt, nemaldīgi) vienotībā, viņi:
1. nezin patieso lietu būtību.
2. nevēlas zināt patieso lietu būtību (tas, šķiet, sauc par "rozā brillēm".
3. slēpj patieso lietu būtību.
Ikviens no variantiem ir skumdinošs.
Kristiešu vienotības nedēļas ietvaros pamudinātu mūs visus patiesi vairāk saprast citas/savas konfesijas un neradīt maldīgus priekšstatus. Kļūdas un neziņa/nevēlme zināt nevar kalpot par pamatu patiesi godīgām sarunām.
<< . 1 . 2 . 3 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 7060