atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Sv.Vakarēdienu - kas tas ir?
Mārtiņš
Iesūtīts: 2010.01.07 18:53:11
Ierosme tēmai radās, pārlūkojot diskusiju par sieviešu ordinēšanas jautājumiem. Aicinu izteikties ar viedokļiem, kas paskaidro kā izveidojās šodien aktuālā Sv.Vakarēdiena tradīcija un tās atbalstu Sv.Rakstos, kā arī iztirzāt potenciālos jautājumus vai neskaidrības.
(tēma tikai kristiešiem)
<< . 1 . 2 . 3 .
AutorsZiņas teksts
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:44:58
armilo Nekas jau ļauns nenotiek, vienkārši, no sākuma tas tā nav bijis.

nu tad varbūt nav arī vērts tik ļoti iespringt?
no sākuma tik ļoti daudz kas nav bijis... vai nebūtu labāk, ja mēs kopīgi neļautu triumfēt tam īsteni ļaunajam - melim un slepkavam...?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 20:00:24
Jona, „no sākuma tik ļoti daudz kas nav bijis...”
Ir vērts iespringt, jo ar to es biju domājis Dieva pavēli, kas bija no sākuma. Tad nāca apgaismība, kas iemācīja Rakstus apšaubīt. Pēc tam liberālteoloģija kopā ar cilvēktiesībām atnesa ideju, ka sieviete drīkst būt vīrietis, un otrādi.
„vai nebūtu labāk, ja mēs kopīgi neļautu triumfēt tam īsteni ļaunajam - melim un slepkavam...?”
Uzvarēt ienaidnieku var vienīgi paklausot Dievam, ievērojot viņa pavēles. Šeit parādās kopības spēks, ja katrs darām savu darbu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 20:08:41
armilo
Tas protams ir drausmīgi, ja sieva guļ virspusē, bet diskusijā par SO, kāds komentārs lika aizdomāties, vai SO ir grēks, vai nav. Kā tu domā? Varbūt, ordinētās sievietes dzīvo atklātā grēkā (tiešā pretrunā ar Dieva pavēli), un ir pakļaujamas ekskomunikācijai, un līdz ar to arī Sv. Vakarēdiens un Kristība neskaitās?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 21:16:23
Aivars laikam nav lasījis manus iepriekšējos komentārus, kuros es skaidri paužu domu, ka SO nav grēks, bet novirze no normas. Grēks savukārt ir pestīšanas jautājums. Ordinēt vai neordinēt sievietes, nav pestīšanas jautājums. Tas ir kārtības jautājums
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 21:27:19
armilo
Iespējams, tas man tiešām ir paslīdējis garām. Bet ... ja šis jautājums ir tik ļoti aktualizēts.... Mums jau tikai ir tā privilēģija, izteikt viedokļus, bet ar Sv. Rakstiem jokot nevar. Jautājums - vai, atmetot `patīk/nepatīk` līmeni, kāds ir gatavs parakstīties, ka Dievs ir 100% teicis, ka sievas nedrīkst kalpot kā mācītājas. (Joprojām gan neredzu, ka vismaz šajā forumā kādam būtu viennozīmīgi skaidrs, ko piesauktie citāti nozīmē) Nevajag pusceļā stostīties. Vai nu skaidrs `jā`, vai skaidrs `nē`. Vai arī vienkārši atzīstam, ka ir kādi citi argumenti,(ne obligāti bibliski), kā pēc par labu vienam vai otram variantam izšķiramies
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.01.25 22:17:05
armilo
- Nekas jau ļauns nenotiek, vienkārši, no sākuma tas tā nav bijis...
- Viņš (arhib.) sieviešu ordināciju neveic, bet neliedz arī pirms viņa ordinētajām sievietēm turpināt iesākto kalpošanu...
- ar to es biju domājis Dieva pavēli, kas bija no sākuma...
- Uzvarēt ienaidnieku var vienīgi paklausot Dievam, ievērojot viņa pavēles...


vai armilo pats saprata?
(tātad - arhibīskaps neievēro Dieva pavēli, kas bija no sākuma, jo nekas ļauns nenotiek, bet ko ignorējot, mēs tomēr neuzvarēsim...)..?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.26 00:02:18
Aivars, laikam jau putrojas, kur mēs sarakstāmies par sievietēm un kur vienkārši par Vakarēdienu
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.26 01:30:09
Jona, armilo pats saprata ko pats pateica, bet ko pateica Jona liekas, ka nē.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.26 02:46:22
Aivars

Iespējams, tas man tiešām ir paslīdējis garām. Bet ... ja šis jautājums ir tik ļoti aktualizēts.... Mums jau tikai ir tā privilēģija, izteikt viedokļus, bet ar Sv. Rakstiem jokot nevar. Jautājums - vai, atmetot `patīk/nepatīk` līmeni, kāds ir gatavs parakstīties, ka Dievs ir 100% teicis, ka sievas nedrīkst kalpot kā mācītājas. (Joprojām gan neredzu, ka vismaz šajā forumā kādam būtu viennozīmīgi skaidrs, ko piesauktie citāti nozīmē

Zēni nonākuši pēkšņi nelikumīgā varā. Proti, piem. mācītājs IVO. Viņa draudzē taču ir ievēlēts , draudzes vecākais. Lūk , šis te vecajs arī ir draudzes hierarhijas galva. A IVO , pēc LELB satversmes saprot , ka viņš nemaz nav jāvēl , viņš automātiski ir augstākais draudzē, pe tam neievēlot. Svešķermenis pie svešiem , pie tam augstākāpersona. Nu , tad šīs te augstākās personas aiz gara laika štuko ar kaut ko karot. Nevis ar sātanu , bet ar draudžu ievēlētiem vadītājiem. Sievām. Skaisti.
Mācītājs rakstos nav atrodams kā draudzes vecākais. Līdz ar to arī sieviete mācītāja nevar būt draudzes vecākā, ja viņa ir ienākusi draudzē , kā no augšas atsūtīta. Viņa draudzē sevi vēl nav atrādījusi. Tas , protams ,nenozīmē , ka draudze šo sievieti mācītāju nepieņems, ja viņa būs laba. Bet jautājuma nostādne ir smieklīga - grib aizliegt sievietes mācītājas amatu. Tāda amata Bībelē nav. Ko var aizliegt, ja šis amats ir izveidojies kā tradīcija. Draudzes augstākais ir draudzes vecākais. Tas , ka mācītāji ir ieņēmuši varu pār draudžu vecākiem , vēl nenozīmē, ka viņiem ir Bibliskas tiesības pār draudzēm pavēlēt , ka sievas nedrīkst izdalīt vakarēdienu , vai kristīt. Visa šitā atribūtika ir pret protestantismu. Būtībā notiek kauja par LELB nominēšanu kā kājslauķi Vatikānam.
Es jau dažus pazīstu kuri ir pret sievu kalpošanas aizliegšanu. Kaut vai vien viņu svētrunas nestāv blakus , teiksim V. Bitēnai. Katra V. Bitēnas svētruna ir tādā spēkā teikta, tādās atklāsmēs....man vienkārši ir prieks klausīties. īsts Vārda svaidījums.
Nenoliedzami , ka vīri , kuri grib aizliegt sievu kalpošanu svēto vakarēdienu uztver kā upurēšanas rituālu. Viņi dzīvo vecās derības aukstumā , ko Jēzus ar asinīm nomazgāja , bet šis fenomens pastāv un ,kā Bībele māca , pastāvēs līdz laika beigām.
Bībelē nav teikts par vakarēdienu , ka to dalītu draudzes vecākais , vai kāda cita persona. Vakarēdiens ir vakarēdiens , ko iestādījis Jēzus. Un , kad mēs ņemam maizi , tad Jēzus saka - ,, ņemiet un ēdiet.....,, Jēzus to saka jau 2000 gadu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.26 08:40:49
Mārtiņš
Sajukt gluži nesajuka, bet tīšuprāt attiecīgo jautājumu aktualizēju šeit, jo `dzīvošana atklātā grēkā` ir punkts satversmē, pēc kura cilvēks ir slēdzams laukā no Baznīcas. Līdz ar to, var sākt raizēties par sakramentiem, kā to dara Mulders, un visu pēc kārtas, jo, ja nu tiešām tas ir tīšs bauslības pārkāpums, tad tas ir atklāts grēks draudzes priekšā un briesmīga negantība, nevis nesaskaņa `no kā tik liels ļaunums neceļas`. Tikai vai ir kāds, kas par to ir tik droši pārliecināts?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.26 19:21:45
Aivars
Izskatās, esi uztvēris manis nepateikto domu. Kādas konsekvences izraisa teoloģiskā metode, ar kuras palīdzību varētu tikt aizliegta sieviešu ordinācija (kas pietiekami ilgus gadus tika praktizēta un akceptēta). Es par to aizdomājos un izskatās čābīgi, bet es vēl daudz nezinu, tā ka, iespējams, kļūdos.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.26 19:28:44

Vai to jāsaprot tā, ka tu domā, ka kristībai piemīt derīguma vai ticamības gradācijas?


Nē to jāsaprot, ka ir cilvēkiem gradācijas viņu pašu ticībā un uzticamībā... Tas ir, cik kura cilvēka ticība viņiem pašiem ļauj atkāpties no Rakstiem un tai pat laikā justies neapdraudētiem! Man, personīgi, šis attālums ir ļoti mazs...
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.26 19:31:51
Nē to jāsaprot, ka ir cilvēkiem gradācijas viņu pašu ticībā un uzticamībā... Tas ir, cik kura cilvēka ticība viņiem pašiem ļauj atkāpties no Rakstiem un tai pat laikā justies neapdraudētiem! Man, personīgi, šis attālums ir ļoti mazs...

Tā ir. Tikai man ir aizdomas, ka to mēs paši neredzam, cik tālu esam no Rakstiem. Kad nebiju vēl kristīts, es iedomājos sevi zinošāku par Rakstiem nekā tagad jūtos. Nu gluži kā mūsu neticīgie draugi
<< . 1 . 2 . 3 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 54 , pavisam kopa bijuši: 7000