atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Sv.Vakarēdienu - kas tas ir?
Mārtiņš
Iesūtīts: 2010.01.07 18:53:11
Ierosme tēmai radās, pārlūkojot diskusiju par sieviešu ordinēšanas jautājumiem. Aicinu izteikties ar viedokļiem, kas paskaidro kā izveidojās šodien aktuālā Sv.Vakarēdiena tradīcija un tās atbalstu Sv.Rakstos, kā arī iztirzāt potenciālos jautājumus vai neskaidrības.
(tēma tikai kristiešiem)
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 10:32:26
Mulders, "kas tur ar to Donātisma herēzi? Tur manuprāt ir runa arī par herētiķu ordināciām un konsekrācijām!"
Tas pats kas ar citiem sakramentiem un svētdarbībām.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 10:42:20
Cik es saprotu esošo situāciju, tad neviens neapšauba šo kristību validitāti! Taču tā ir valīda nevis pateicoties SO, bet par spīti SO... Tas ka savā laikā Baznīca atzina par valīdām arī herētiķu veiktu kristību nenozīmē, ka tās validitāte izriet no herēzes, jeb ka herēzes tāpēc būtu pieļaujamas Baznīcā, jo tā teikt - tas jau tāpat nekaitē nedz sakramentam nedz citiem žēlastības līdzekļiem.
Tikai vienu lietu visu laiku daudzkārt aizmirstam... un manuprāt Baznīca to neaizmirst tomēr... ticīgo sirdsapziņas. Protams mūsdienu modernās PR metodes spēj pārliecināt jebkuru cilvēku, ka viņa grēks jau nemaz nav grēks, bet tik tā... grūta bērnība, tāpēc viņš par to nav atbildīgs...

Jo šaubīga un bailīga sirdsapziņa var pazudināt pat pie valīdas kristības... Jo te ir svarīgi, ko viņi PAŠI sev teiktu kādā izšķirīgā dzīves mirklī par savu kristību, kad kristība ir VIENĪGAIS pie kā cilvēks var tverties... Vai tad rakstu vārdi, kas aizliedz sievietēm tapt kristītām neiedegsies kā ugunīgs uzraksts viņa acu preikšā? Ja cilvēka ticība ir liela un stipra... iespējams viņš spēs to pārdzīvot, bet pati Donātisma herēze vēsturē pierāda jau to vien, ka pat lieli un mācīti vīri kā Donāts un viņa sekotāji, tomēr savā sirdī var būt mazticīgi un nepārliecināti par sakramenta validitāti... tad ko nu vēl to prasīt no parasta ikdienas cilvēka, kuram izšķirīgā brīdī ir jāsaprot vai ir vai nav viņš valīdi kristīts... Mums te viegli ir pateikt - jā ir - bet kad esi viens ar sevi un labi ja vēl raksti pa rokai un neviena padomdevēja, tad kā sanāk... vai tiešām ļausim cilvēkam paļauties uz 20gadsimta jaunstrāvojumu teoloģijā... jeb labāk tomēr likt kārti uz to, kas ir bijis no iesākuma?

Redz jūs uztraucaties par šo sieviešu labsajūtu, bet tas, par ko uztraucas mūsu bīskapi pirmkārt ir ticīgie...

Un es jau rakstīju sugubo par sevi... es būtu nedrošāks par savu kristību ja tā būtu no sievietes rokas veikta situācijā, kad runa neiet par ārkārtēju notes gadījumu, nekā tā kas man jau ir... bērnībā no RKB priestera rokas... Tāpat es neeju pie Baptistu vakarēdiena, jo neesmu pārliecināts un neticu, ka tur ir Kristus miesa un Asinis klātesošas, lai arī runā viņi tos pašus vārdus!
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:18:45
armilo Tu varētu skaidrāk atbildēt ordinēto sieviešu kristība un Sv.Vakarēdiens ir ....
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:24:33
Hawwa, ir derīgi visi sakramenti ko ir veikušas nelikumīgi ordinētās sievietes. Nav derīga pati ordinācija.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:29:02
Pārtiku var tirgot RIMI, un pārtiku var tirgot Skaidrīte uz ielas stūra. Abos gadījumos tā ir lietojama pārtika, tikai vieni ir tiesīgi to darīt, bet otriem šadas tiesības nav dotas.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:31:21
armilo
Vēl tikai pietrūka vārdiņš `noziedzīgi`.
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.01.25 11:34:05
armilo
Precizējot tavu līdzību, šai gadījumā Skaidrītei sastāda administratīvo protokolu tādēļ, ka tirgojusi Rimi kasēs, kur viņu nosēdināja iepriekšējais veikala vadītājs, bet jaunajam ir vīzija, ka tikai Mildiņas tur drīkst sēdēt, bet iepriekšējais, pieņemot Skaidrīti ir pārkāpis kaut kādus darba likumdošanas noteikumus.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:35:44
armilo Paldies par atbildi!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:56:01
iemetīšu ķieģeli ūdenī...

Rimi pārtiku piegādā kāda sagādes firma, un tāpēc, ka mēs zinām, ka šī firma ražo labu pārtiku, mēs to ejam un pērkam RIMI

Jautājums - Vai sagādnieks apgādā arī Skaidrītes tanti uz stūra? Jeb citiem vārdiem - no kurienes Skaidrītes tantei prece?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 11:59:18
Jošs Mulders
Kāpēc lai Skaidrīte būtu uz stūra, ja viņa joprojām sēž Rimi kasē, kurā pirms tam, atbilstoši tā brīža veikalu politikai pieņemta?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.01.25 12:01:43
Jošs Mulders
Līgums pareizi noslēgts un, piedevām, līdz šim Skaidrīte ir neslikti tikusi galā ar saviem pienākumiem.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.25 12:25:44
Pie tam klients ir apmierināts ar preci un prasa vēl un tieši no Skaidrītes, jo attieksme laipnāka. Kas nav mazsvarīgi - vairāk laiku velta, aprunājas.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.25 14:18:14
armilo, paldies par informāciju.

Tātad vispārinot, sakramentus drīkst pārvaldīt jebkurš pilnvērtīgs ticīgais.

Vēl precizējošs jautājums par atkritējiem:
Noņemts no amata vai izslēgts no Baznīcas ir būtiska atšķirība. Otrajā gadījumā sakraments vairs nav derīgs, jo tā pārvaldītājs vairs neatrodas Baznīcā.

Ja izslēgts no Baznīcas - no kura brīža šāda cilvēka veiktas darbības vairs nav sakramentālas, bet tikai bezjēdzīgi ceremoniālas? Jo izslēgšana (ekskomunikācija) taču seko situācijas konstatēšanai un atgriešanās noraidījumam? - kas nozīmē, ka cilvēks no Baznīcas faktiski izstājas pats.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.25 14:25:16
Jošs Mulders
Redz jūs uztraucaties par šo sieviešu labsajūtu, bet tas, par ko uztraucas mūsu bīskapi pirmkārt ir ticīgie...

Nolaidies uz zemes. Ne visi kā apmāti bez pārtraukuma domā tikai par sievietēm.

Un es jau rakstīju sugubo par sevi... es būtu nedrošāks par savu kristību ja tā būtu no sievietes rokas veikta situācijā, kad runa neiet par ārkārtēju notes gadījumu, nekā tā kas man jau ir... bērnībā no RKB priestera rokas...

Vai to jāsaprot tā, ka tu domā, ka kristībai piemīt derīguma vai ticamības gradācijas?

Tāpat es neeju pie Baptistu vakarēdiena, jo neesmu pārliecināts un neticu, ka tur ir Kristus miesa un Asinis klātesošas, lai arī runā viņi tos pašus vārdus!

Tad kas ir tas iemesls, kāpēc tu neesi pārliecināts?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 17:36:31
Mārtiņš, „Tātad vispārinot, sakramentus drīkst pārvaldīt jebkurš pilnvērtīgs ticīgais.”
Jā. To paredz vispārējai priesterībai dotā vara. Tomēr ar piebildi, ja nav pieejams aicināts un iecelts Dieva vārda kalps. Vispārējā priesterība nenozīmē to, ka visi ir priesteri.
„Ja izslēgts no Baznīcas - no kura brīža šāda cilvēka veiktas darbības vairs nav sakramentālas, bet tikai bezjēdzīgi ceremoniālas?”
Kādēļ Tevi uztrauc šāds jautājums? Ko tas mainīs, ja noskaidrosi precīzu brīdi, kad anatēmētā priestera sakraments kļūst nederīgs? Vai Tev ir nācies dzīvē ar kaut vienu tādu gadījumu saskarties? Es ticu, ka šādu cilvēku ir ļoti maz. Vismaz es personīgi tādu nepazīstu nevienu. Tāpēc šāds jautājums man liekas tukšs.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.25 18:03:52
armilo
Kādēļ Tevi uztrauc šāds jautājums? (..) Tāpēc šāds jautājums man liekas tukšs.

Piekrītu, ka būtībā tā ir. Tomēr uztrauc šis jautājums tādā mērā, ka ar foruma starpniecību cenšos aizpildīt robus savās teorētiskajās zināšanās, kas man pietrūkst, lai saturīgāk izprastu citus teoloģiska rakstura jautājumus un konsekvences. Sieviešu ordinācijas tēma ir ierosinājusi citādi paskatīties uz daudziem ar Baznīcas organizāciju un kalpošanu saistītiem jautājumiem. Tamdēļ - arī šādi jautājumi.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 18:26:07
Mārtiņš, Forums robus neaizpildīs, lai arī jāatzīst, ka dažkārt te mēdz izveidoties visai interesantas un aizraujošas sarunas. Ja esi iemīlējis teoloģiju tā ka „nagi niez”, tad ir jāiet studēt.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.01.25 18:55:11
armilo Mārtiņš, „Tātad vispārinot, sakramentus drīkst pārvaldīt jebkurš pilnvērtīgs ticīgais.”
Jā. To paredz vispārējai priesterībai dotā vara. Tomēr ar piebildi, ja nav pieejams aicināts un iecelts Dieva vārda kalps. Vispārējā priesterība nenozīmē to, ka visi ir priesteri.


ak tā gan... un kas notiek, kad sakramentu nekaunīgi konsekrē plus vēl tikpat nekaunīgi izsniedz ne-iecelta (armiloprāt: ne-aicināta) Dieva vārda kalpone?
tb Saulkrastos tobrīd ir pieejams Ivo, tak pavisam netālu, blakus draudzē... kāda Iveta to tomēr ņem un izveic...
mm?
lūdzu, precīzu atbildi.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:20:54
Jona, „un kas notiek...”
Nekas jau ļauns nenotiek, vienkārši, no sākuma tas tā nav bijis.
„lūdzu, precīzu atbildi.”
Man vislabāk patīk mūsu arhibīskapa atbilde. Viņš sieviešu ordināciju neveic, bet neliedz arī pirms viņa ordinētajām sievietēm turpināt iesākto kalpošanu. Tā parādot, ka sieviešu kalpošana nav bibliski pamatota, tomēr nav tik aplama, lai to nekavējoties pārtrauktu.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:40:59
Vai kāds varētu norādīt kādu linku, kur ir publicēta arhibīskapa atsauce uz eksegēzēm par tiem Bibliskajiem tekstiem, kuras nepamato sieviešuordināciju? Es labrāt iepazītos.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 107 , pavisam kopa bijuši: 5518