atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 .
AutorsZiņas teksts
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:18:42
> ...konsekventi luterāņu (arī anglikāņu) mācītājus sauc
> par "reverend" vai "Pastor", bet nekad ne par "priest".

[Par "reverend": ] Cēlies no latīņu "reverendus" (tāds, ko jāgodā; cienījamais; godājamais). Vēršanās forma pie garīdznieka, praktizēta jau viduslaikos. Ar "Very Reverend" vērsās pie dekāna, ar "Right Reverend" pie bīskapa, bet "Most Reverend" pie arhibīskapa. Tātad, jo augstāk pa trepīti garīdznieks atradās baznīcas hierarhijā, jo lielāks reveranss, t.i. cieņas apliecinājums, bija jāizrāda.
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.17 20:21:06
"Ja šie sūtīšanas vārdi attiecas tikai uz apustuļiem, vai tas varētu nozīmēt, ka apustuļi ir saņēmuši Svēto Garu kādā savādākā kvalitātē vai kvantitātē nekā "vienkāršie"kristieši?".. ;

Ja runa ir par kristībā saņemto Svēto Garu, droši vien tas visiem kristiešiem tiek dots vienādi. Tomēr domāju, ka apustuļi, diakoni, pravieši, eksorcisti utt. katrs ir saņēmuši atšķirīgas Svētā Gara dāvanas pildīt viņu uzdevumus.

"Tālāk - vai tad tas aicinājums nodot sevi pašus par dzīvu, svētu Dievam patīkamu upuri neattiecas uz itin visiem kristiešiem?"

Nuja. Tā jau arī ir visu kristīto ticīgo priesterības būtība. Citas upurējošas priesterības JD nemaz nav. Uz garīdzniekiem vārdu "priesteris" var attiecināt tikai kā tehnisku terminu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:28:16
Merlins
Paldies! Bet nu nākamais solis- SO. Tehnisks termins, vai kristīgu identitāti skarošs jautājums `pēc būtības`?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:46:17
Aivars Lapšāns
Beidzot sapratu Tava uzvārda galotni. Tu takš vidzemes čangaļs!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:55:11
Aivars

Miterāns arī mūsējais!
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:55:47
Luterāns
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:59:01
Ir divi slaveni latgalieši Propāns un Butāns, kuriem teju visas Pasaules gāze pieder
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 21:01:37

*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 21:07:48
Savulaik, vēl padomju laikos, kāda radinieka bērēs mani nedaudz pārsteidza, kā dēls, kura tēvs tika apglabāts, pie kapa skaļi noskaitīja Tēvreizi. Mācītāja bērēs nebija, bet mācītāja funkcijas, ja tā varētu izteikties, uzņēmās mirušā dēls pilnā mērā realizējot luterāņu ritā ietverto "visu ticīgo priesterības" funkciju. Būtībā luterāņu ritā, katrs kristietis kalpo otram kā priesteris Dieva priekšā. Mēs varam piedot viens otram grēkus, mēs varam ar lūgšanu vērsties tieši pie Dieva, mums nav nepieciešams kāds, lai mūsu vārdā kaut ko upurētu, jo Kristus par sevi ir kalpojis kā "viens upuris par visiem mūsu grēkiem." Vot, tādas tās lietiņas... .
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.17 21:57:04
Manuprāt, šai diskusijā par baznīcas amatu pārāk daudz būvēts uz pretstatiem typa - melns vs.balts, aicinājums vs. ordinācija, draudze vs. garīdznieks.
( Starp citu LTA saka"mūs apmierina senais varas sadalījums garīdznieku kārtās." Apoloģija. Par baznīcas varu. )
LTA tomēr ir elastīgāka un atstāj vietu gan Merlina , gan Aigarda uzskatiem par aicinājumu un ordināciju, gan Kalniņu Jāņa un Merlina uzskatiem par draudzi un amatu.
Protams, tas tad , ja izvairās no pārspīlēta duālisma un a priori sholastiskas lietu sadalīšanas itin kā Dievam būtu divas Baznīcas, viena -laju baznīca, otra -garīdznieku baznīca...
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:00:26
indriķis Mēs, kā jūs mūs godājat - laji, bez jums garīdzniekiem varam lieliski iztikt. Bet jūs bez mums?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:06:55
*Duksis
Kas tu, dūkulīt, par laju? Paganus vulgaris perditionem absolutus predestinorum
Nu nevajaga iztēlot no sevis nabaga draudzes locekli, sarunāts?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:07:31
Robertam Gobziņam vienā dziesmā bija patiesi vārdi - Tagad katrs pats sev stomatologs.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:09:39
Ivo Pavlovičs
Labāk lai katrs pats savus zobus bendē, nevis katrs pats citiem ar savu zobārstniecību uzbāžas, ne?
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:12:02
Aivars Atvainojos par neprecizitāti, tiešām es neesmu nevienas draudzes loceklis, bet lietas būtība no tā nemainās - "visu ticīgo priesterības" atziņa luterticībā garīdzniekus kā īpašu kristiešu kārtu par gluži neaizvietojamu nepadara, pat otrādi.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:13:15
*Duksis
Nu pie šīs tēzes varam pat vienoties
indriķis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:23:51
Paganus vulgaris perditionem absolutus predestinorum
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:27:36
indriķis
Vai neizklausās gani smalki un kalvinistiksi romīgi?
fledermausis [87.110.87.173]
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:31:55
ziemasvilks vai nav pienācis laiks atvērt 5. raundu?
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:32:22
Ko parazīti priecājaties?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 70 , pavisam kopa bijuši: 912