atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Luterāņi un katoļi
Dienasgaisma
Iesūtīts: 2009.12.03 22:27:22
Sveiki!
Man ir radies jatājums. Vai Jums nešķiet, ka katoļi noniecina luterticību???
Agrāk nebiju pievērsusi tam uzmanību, bet nākās to bieži dzirdēt.
Uzskatu, ka katra ticība, kas ir pakļauta Dievam, Kristum utt. ir laba un vienlīdzīga ar pārējām.
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Dienasgaisma
# Iesūtīts: 2009.12.03 22:27:50
Paldies par atbildēm!!!
armilo
# Labojis armilo: 2009.12.03 22:30:27
Luterāņi ir patiesi katoļi, un tādēļ nevar paši sevi noniecināt.

Laikam vajadzēja paskaidrot, ko es ar to domāju. Luterāņi tic uz vienu, svētu, katolisku un apustulisku Baznīcu. Ar „katolisku” ir jāsaprot tas, ka Baznīca ir viena un vispārēja. Gluži kā Kristus miesa ir viena, nedalāma un ar savu pilnību visur klātesoša un visu piepildoša. Tādēļ, ikviens, kas tic un ir kristīts trīsvienīgā Dieva vārdā ir patiess katolis. Par katoli saukties ir tiesīgs, gan luterānis, gan Romas baznīcas ticīgais, gan pareizticīgais. Un nevienam no kristīgajām konfesijām nav tiesību noniecināt kādu citu konfesiju. Vēl jo vairāk - tas ir vissmagākais grēks. Tas ir grēks pret mūsu Pestītāju, kas ir vēlējies, lai visi kristieši ir vienoti.
ņam-ņam [87.110.86.118]
# Iesūtīts: 2009.12.03 22:30:45
Dienasgaisma luterticīgie paši noniecina sevi, atdarinot katoļus
incognito
# Iesūtīts: 2009.12.03 22:53:11
Tādi mazi dzēlieni jau ir abpusēji. Kārtīgam luterānim jau joprojām pienāktos Romas bīskapu par antikristu uzskatīt.
Чудо Домовой NVK
# Iesūtīts: 2009.12.03 23:00:11
mūsu attiecības ir ideālas!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.04 00:29:18
armilo

Vārds - katolis parādījās tikai otrajā GS. Bez šī vārda var labi iztikt.
Tagad tas ir par vēlu. Ir katoļi , kā konfesija. Un nevajag to laist kopā. Uz to arī norādīja Luters, ,,izmetot ,, vārdu katolis no luterāņu draudžu leksikona.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.04 00:59:03
Aivar L., Jaunās Derības kanons parādijās tikai 4. gadsimtā, un bez tā vēl labāk laikam varētu iztikt. Nez vai pāris gadsimti, šur vai tur, būtu tas pareizais paņēmiens, kādā apskatīt ticības apliecību rašanās vēsturi. Es gan nedomāju, ka, kaut kas Baznīcas lietās ir par vēlu. Luterāņiem savā ticības apliecībā būtu jāatgriežās pie sākotnējā "es ticu uz ...katolisku Baznīcu". Tādu katoļu konfesiju es nezinu. Ir Romas katoļi. Bet ja runā par katoliskumu, kā tādu, tad ar to ir jāsaprot visa Kristus miesa nedalāmā vienībā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.04 01:11:00
armilo
Es Runāju par katolis vārda izcelsmi. Man taisnību sakot galīgi nintersē kā sevi kāds sauc, lai tikai viņš liek mierā ticīgos.
Vai tad kanonu izcelsme nesaistās ar Marciāna laiku? Bešķiņ agrāk sanāks.
Bībelē tāda vārda katolis nav. Ticību var visādi uzrakstīt. Ticībai ir jānotiek. Tā var sameloties - es ticu.....a, moš tu netici tikai melo?...
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.04 01:15:51
Mūsu ciemā visi kaut kādi nolāpīti žīdi - Ivanovi, Petrovi, Maslovi. Viens vienīgs cilvēks, kā cilvēks - Rabinovičs.

armilo
Bet priekš kam to `katolisku` TA spraust? Ko tas nozīmētu normālā latviešu valodā? Kad iztēlojos 5.gadīgu latviešu puiku šļupstam kaut ko par `parūsiju` un `aioniem`, noskurināties sagribās.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.04 01:36:37
Aivars Lapšāns Vārds luterānis parādījās 16 g.s.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.04 01:59:52
Aivar.L., Marcions ir 2. gadsimta herētiķis, kurš pilnībā noliedza visu Veco Derību, un atzina vienīgi Lūkas evaņģēliju un Pāvila vēstules. Bībelē nav vārda katolis, bet ir vārdi „kath oles”, kas nozīmē „visur”. Ticība ir jāpiedzīvo, tam es piekrītu. Bet to, ka kāds melo, ka tic, gan nesteidzies apgalvot. Atceries par elles ugunīm tiem, kas uz savu brāli saka – bezdievis.

Aivars, „Bet priekš kam to `katolisku` TA spraust?” Es Tevi saprotu, tas var īslaicīgi radīt jukas, tomēr tas ir to vērts, jo paskaidro Baznīcas nedalāmību. Puikiem ir jāskaidro katehēzes mācībās vārds „katoliska Baznīca” ar tādiem pašiem panākumiem, kā tiek skaidrota Dieva trīsvienība, grēks un pestīšana u.c.. Atceries, kā pats skurinājies pirmo reizi izdzirdot šos vārdus.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.04 09:12:18
armilo
Neņem ļaunā mazu aizrādījumu, bet re, ka ne tikai piecgadīgi puikas aplaužas. Nav tāda `kath oles` sakne. Transkripcijai drīzāk būtu jābūt `kata holos` (κατα ολος), kas latviski skanētu - saskaņā ar visu, vai pēc visa, un ietver sevī nozīmi ne tikai visuresoša.
Man jau liekas, ka `viena kristīga` nemaz nav sliktākā šī jēdziena interpretācija, un pasaka visu saprotamā veidā gan bērnam, gan cilvēkam, kurš pieradis reiz šo Romas monopolizēto vārdu saistīt tikai ar katoļu denomināciju.
Bet visi tie teksti, ka latviski nevar adekvāti `katholikē` iztulkot, tikpat labi tad attiecas arī uz `parūsiju`, `aioniem` un vai visu pēc kārtas.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2009.12.04 09:22:32
būtu jauki, ja mēs cienītu katra cilvēka reliģiskās jūtas, vai tas ir katolis, luterānis, baptists vai kāds jauno draudžu pārstāvis.
ja runājam par vēsturiskām Baznīcas lietām,vārdu izcelsmi u.tt. tad arī būtu jauki nemest viens otram dubļus virsū, bet censties jautājumus izrunāt korekti.
manuprāt, mums pašlaik ir labs piemērs - Pujāts un Vanags. ja katrs spētu ar tādu cieņu pret savu un otra cilvēka viedokli attiekties, šķiet, mazāk būtu tādu provokatīvu jautājumu kā šis.
Anima
# Iesūtīts: 2009.12.04 09:36:44
Par jautājumu pēc būtības. Varbūt, ka man ir briesmīgi noveicies, bet nav gadījies dzīvē saskarties ar to, ka Romas baznīcas piederīgie noniecinātu manu (LELB identitāte) ticību. Tieši otrādi - esmu pamanījusi, ka pārsvarā ticības lietās izglītotie katoļi ļoti goddevīgi un ar simpātijām raugās uz luterisko ticības izpratni. Var minēt kāpēc tas ir tā. Mana spekulācija par tēmu ir sekojoša: strauji pieaugot visādu nosacīti kristīgu sektu īpatsvaram un skaļumam sabiedrībā (sākot ar visu veidu harizmātiskajiem bļauriem un beidzot ar Mormoņiem, kas Rīgas centrā ir vidēji 5 gab. uz diviem kvartāliem) normāli domājoši Romieši meklē gara sabiedrotos un visbiežāk apstājas pie luterāņiem kā lielās līnijās līdzīgi domājošas & praktizējošas konfesijas.
Ir jau arī dzirdēts pa kādam pilnīgi neinteliģentam uzbraucienam, taču tie parasti nāk no kāda pavisam neizglītota Romas baznīcai formāli piederoša ļautiņa, kurš pats savu kreiso kāju neatšķir no labās. Parasti nedaudz parunājot privāti arī sāda ļautiņa atteiksme mainās pozitīvā virzienā. Tā šķiet Animai.
zobenbracka
# Iesūtīts: 2009.12.04 09:44:24
Grindologs>mana vecmama gan to vārdu skaidroja savādāk-pareizei ticīgietas par pravoslaviem
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.04 10:11:54
Luterāņi vienmēr ir uzsvēruši, ka nedrīkst jaukt jēdzienu katoliska Baznīca ar Romas katoļu Baznīcu. Romas pāvestieši sev ir piesavinājušies šo vārdu, bet viņi nav katoliski pēc būtības, jo pāvests ir ieviesis jaunas, nebijušas mācības, ko senie Baznīcas tēvi nav pazinuši.
Tāpēc arī krievu pareizticīgie lieto vārdu "katoļičeskij", runājot par romiešiem, bet "kafoļičeskij" vai "sobornij", runājot par vispārējo Kristus Baznīcu.
Terminu "katolisks" pirmo reizi lieto sv. moceklis Antiohijas Ignācijs. Mēnešiem ilgajā ceļā uz nāves soda izpildes vietu Romā, viņš 110. gadā sarakstīja 7 vēstules draudzēm. Vēstulē Smirnas draudzei viņš rakstīja:
"Esiet paklausīgi savam bīskapam, kā Jēzus Kristus bija paklausīgs Tēvam, un prezbiterijam, tāpat kā apustulim.. Neviens lai baznīcas lietās neko neuzsāk bez bīskapa. Tikai tāda vakarēdiena svinēšana var tikt uzskatīta par pareizu, kas notiek bīskapa vadībā vai tā vadībā, kuru viņš tam norīko. Kur parādās bīskaps, tur vajadzētu būt arī ļaudīm, tieši tāpat, kā katoliskā baznīca ir tur, kur ir Jēzus Kristus ."
Sv. Jeruzālemes Kirils savā XVIII katehēzē jēdzienu katolisks skaidro šādi:
Par katolisku baznīca tiek saukta tāpēc, ka tā ir izplatījusies pār visu zemi , no vienas pasaules malas līdz otrai, un tāpēc, ka tā visaptveroši (katoliski) un nepārtraukti sludina visas mācības tēzes, kas jāzina cilvēkiem;
arī tāpēc, ka tā visas cilvēku kārtas , valdniekus un pavalstniekus, mācītos un nemācītos pakļauj patiesai dievbijībai;
beidzot, tāpēc, ka tā kā ārsts dziedina vispārēji no visa veida grēkiem, kas iespiežas dvēselē un miesā,
tāpat tā pārvalda visa veida tikumus , lai arī kādos vārdos vai darbos tie izpaustos, kā arī visa veida garīgās dāvanas .

Citāti un izcēlumi no Bo Gīrca "Kristus Baznīca", 67.-68. lpp.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.12.04 10:46:13
Pa pasauli staigaa visaadi frukti... gan RKB adepti kas noniecina Lukturus, gan Lukturi kas noniecina RKB adeptus... NU un... Zato ir visaadi jauki un puukaini RKB adepti, kas Lukturus njem par pilnu un ar vinjiem draudzeejas un ir Lukturi, kam nav pretenzijas draudzeeties ar RKB adeptiem!

Atkal... izlasaam kaut kaadu apakshgrupu no vienas konfesijas un tad peec taas spriezham par visiem indiviidiem...

Protams... ja saak rakt dzilji un dzilji, tad RKB adeptam IR jaanoniecina Luteraanji kaut vai aiz taa, ka Tridentas koncila leemumi nav atcelti! Tie ir saistoshi ikvienam RKB adeptam un tie ir veersti tieshi pret centraalo Luteraanju ticiibas aplieciibas artikulu. Tikai man ir aizdomas, ka diez vai viduveejs RKB adepts, kas pat rakstus visus nav izlasiijis, buutu lasiijis Tridenta koncila kanonus
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.04 11:30:55
Dienasgaisma Uzskatu, ka katra ticība, kas ir pakļauta Dievam, Kristum utt. ir laba un vienlīdzīga ar pārējām

Šim apgalvojumam ļoti piekrītu Citreiz ticīgais neļauj Dieva Vārda atklāsmei ņemt virsroku virs konfesijas doktrīnas. Tas gan ir skumjš fakts.
zobenbracka
# Iesūtīts: 2009.12.04 11:38:55
bet ja pēc būtības atbildēsu uz tēmu-...labāk nē-izbvanos vēl
Ingars
# Iesūtīts: 2009.12.04 12:52:59
Dienasgaisma
Protams, protams, bet saproti, ka tev kristīgā mīlestībā ir jāpiedod un jāmīl ar tie, kas tevi nicina. Tas gan nenozīmē, ka mēs pieņemam maldu mācības, bet gan ka mēs pieņemam cilvēku. Gan Dievs atbrīvos mūs reiz no visām maldu mācībām, tad arī katoļi redzēs, ka ir tikai viena Māte - tas ir Dievs un ka tikai ir viens debesu ķēniņš - tas ir Dievs, tad arī viņi atzīs un ņems piemēru no Marijas, ka viņa sevi atzina par tā Kunga kalponi, ne debesu ķēniņieni - kaut visiem būtu tāda ticība un tāda atziņa, kā Marijai

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 77 , pavisam kopa bijuši: 7109