atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu balsu skaits mācītāju konferencē
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.11.17 22:51:34
"Ar 39 mācītāju balsīm par, 32 pret un 11 mācītājiem, kas atturējās, mācītāju konference nolēma precizēt Satversmes regulējumu par garīdznieku ordināciju, iekļaujot tajā kā vienu no pazīmēm arī ordinējamās personas dzimumu..." Ja rakstā nav skaitliskas kļūdas, tad par Satversmes precizējumu nobalsoja mazākums, jo "atturas" balsis skaita pie "pret" balsīm.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.19 13:38:18
Merlins UN PĀRĒJIEM
Es nekādā ziņā nevaru piekrist, ka meklēt Bībelē atbildes par sieviešu ordinācijas pieļaujamību nozīmē "pazemot māsas". Tādu paziņojumu nolūks ir neļaut Baznīcai nonākt pie Rakstu patiesības, tādēļ tie nevar būt no Svētā Gara, kura mērķis ir patiesību atklāt nevis apslēpt, pat ja tā kādam ir sāpīga.

Nezinu kuras valstības vadnieks Tu ,Merlin, esi, ka neredzi un nejūti , ka sen , jau sen šajā latvijas valstī māsas tiek pazemotas. Tas ir sirds jautājums. Vai Tu redzi kas notiek tavā ģimenē, ka paslepus brālītis sit māsu , tētim neredzot, vai neredzi.
Mums ir jābūt , kā kristiešiem iejūtības ģēnijiem. To es saku aritmētiski. Kurš nesaprot garā. Mums ir jābūt piemēram kā sarunāties , diskutēt, par baznīcas lietām. Ja Tu saņem ziņu , ka viens iesniegums nonācis uz galda ,apejot kādu draudzi, un nepasaki , ka tas nav brālīgi , tad Tu neievēro bausli draudzēm. Un tā auksti nopūsties , ka konvents to drīkst darīt.....nedrīkst konvents to darīt. Tā pa kluso var izbīdīt lietas kas iznīcina protestantisma mācību LELBā. Tad tā arī vajag pateikt - mēs balstāmies uz LELB un ticības apliecībām tādām un tādām. Mēs vairs neesam Luterisma mantojuma baznīca , bet kaut kas pa vidu. Te arī kāds brālis norādīja , ka vajag rīkot konferences par aktuālajām tēmām. Un bīdīt ļoti klusi ( Un tas notika , Tev tam jāpiekrīt, ka šis priekšlikums nebija tālredzīgs , kāds baidījās , ka tiks sacelts troksnis) nav vienkārši taktiski un tas neatbilst Luterānisma pamatprincipiem. Varbūt LELBam ir jau citi pamatprincipi? To es ne aiz pārmetuma saku. Bet lai cilvēki zin kur viņi atrodas. Tā mēs turpmāk varētu izbēgt no neiecietības un varēsim rādīt piemēru.
Svētajā Garā mums ir bauslis draudzēm dots no Jēzus ,,Mīli savu tuvāko ( draudzi ) kā sevi pašu. Šis bauslis ir izejas pozīcija mūsu diskusijai Un LELB baznīcai kā vērtībai priekš tautas , kura grib nākt pie Dieva un smelties īstās patiesības , atbalstu , pestīšanu. Mēs nevaram dot viltus maizi . Tas nav iespējams. Dievs neļaujas piesmieties. Un atrāda katra dzīvē caur kādiem notikumiem , ka Viņš tevi izspaļaus , ja pārkāpsi brālības principus. Es aicinu katru izvērtēt cik tālu , vai cik tuvu šim bauslim ir mūsu LELB baznīca un tās izveidotās hierarhijas institūcijas. Vai mēs varam būt gaisma pasaulei un piemērs šajos laikos , kad melu maizi liek visiem ēst. Mūsu maize ir Jēzus , Viņa miesa , kas tika atdota par mīlestību , par saticību , par brālību, par iejūtību, par asarām.....par taktiskām attiecībām starp brāli un māsu.

Tādēļ LELB savā argumentācijā var rēķināties tikai ar tādiem teologiem un spriedumiem, kas turas LELB Satversmes preambulas noliktajos mācības rāmjos.

Cerēsim , ka šī preambula atbilst Luterisma pamatprincipiem. Un kaut kur arī teologs M. Luters ir izmantots.

Taču, saskaņā ar luterāņu mācību, Svētais Gars ar cilvēkiem nedarbojas atrauti no ārējiem līdzekļiem - Rakstu vārda un sakramentiem. Tādēļ neviens luterānis nevar sacīt, ka Gars viņam pa taisno ir atklājis kaut ko tādu, kas ir pretrunā ar Bībelē rakstīto.

Tāpēc konflikta eskalācijas brīdī ticīgs luterānis lūdz - Dievs , pasaki , Tu atrisnijājumu .... Un Dievs saka : ,, ievainotās pārsiešu un slimās dziedināšu,, . Ja tas Tevi neuzrunā, tad es saprotu Tavu teorētisko laipošanu, kur ir diemžēl klāt tikai prāts un pretestība. Brālīgam mierīzlīgumam ir jābūt pavisam citai pieejai, kur namturis ņem vārdu pat pār pārākumu kvorumā un pasaka - stop. Šo ceļu mēs neiesim... Tev nav būtisks . Žēl. Nevēlamies mainīties. Nu ne kādīgi. Līdz ar to paraujam savai ģimenei, tautai virsū lāstu. Piedod , ka tik asi.
Šis laiks man atsauc Jeremijas laikus , kur pat pret acīm redzamām lietām nolaidība guva virsroku. Kur Dievs tika piesmiets ar laipošanu , netālredzību un mamonismu gan reliģiskās struktūrās tā arī tautā.

....
Saulespuķe
# Labojis vilks: 2009.11.19 14:01:07
Paldies, Merlin, par komentu 2009.11.19 08:09:37!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 11:15:40
Merlins

Tev pajautāt, ko Tu atbildi "pasaules protestantu teologiem", kas to pašu metodi, ko Tu lieto sieviešu ordinācijas aizstāvībai, izmanto, aizstāvot homoseksuālismu? Viņi saka, piemēram, ka:

Šitais laikam man palika Tev neatbildēts. Es diemžēl nezinu homoseksuālistu aizstāvošos teologus. Varbūt Cālītis? Jāparunā ar viņu . Esam pazīstami.
Par sieviešu aizstāvību. Protams , ka var izmantot rakstus sieviešu aizstāvībai. Es tikai lāpu paģiras brālim ar to , ko viņš iepriekšējā dienā dzēris. Proti , ja Kristofers velk kontekstu no Pāvila k. 14. , tad es viņam iesaku lasīt visu nodaļu. Un 11tajā nodaļā skaidri un gaiši teikts , ka māsas , kuras pravieto (sludina) , lūdz Dievu lai uzvelk galvassegu. Protams , ka šī rakstu vieta ir domāta draudzes sapulcē, jo sievai mājās nav jāvelk galvas sega , kurai Jēzus ir draugs , kura nonākusi līdz šādam ticības līmenim, jo tā sieva , kura slacīja Jēzus kājas to nedarīja ar savu lakatu , bet matiem. Un Jēzus neteica - tūdaļ uzvelc lakatu. Bija gan , kuri tajā brīdī māsu nosodīja. Tādi ir atkal ļoti daudz. Un tos aizstāvi Tu . Domā pats , kas tie ir. Varbūt izlasi rakstos.
Tātad , ja Jēzus ir ļoti Tuvu kad esi mājās, vari lūgt Viņu pat nakts kreklā. Daudzas ģimenes lūdz pat jau gultā iegūlušas, jo Jēzus viņiem ir draugs , nevis pipka. ( 15 Es jūs vairs nesaucu par kalpiem, jo kalps nesaprot, ko viņa kungs dara; bet Es jūs esmu saucis par draugiem, ,,,
Jā , ja Tu man tā kā pārmet , vai salaid pasaules protestantu teologus ar homīšu aiztāvjiem , tad es to nepeiņemu. Tā nav korekti sataisīt bardaku. Mēs runājam par sieviešu vietu baznīcā un rakstu vietas , kas dod kaut kādas ziņas par pirmajām draudzēm. Vai ta sanāk , ka visi teologi , kuri skaidro šīs rakstu vietas būs par homīšiem? - Beidz. Interses pēc tikko atvēru Bībeles skaidrojošo vārdnīcu. Nav Tavs variants piem. Kor. 5 par asins grēku. Tā kā ....Pieturamies korekti pie tēmas un nelecam tai pāri uz citu.
Tātad 11. nodaļa ir skaidrāka par 14. nodaļu , jo 14 . nodaļas teksta teikums ir divdaļīgs. Beigās -,,ja ko nezin, lai prasa mājās. ,,.
Tātad , 14 . nodaļa var būt , jau par citām sievām , kuras ir tajā pašā pimdraudzes sapulcē, bet kaut kādā veidā pievērš sev uzmanību ar mācīšanu ( skaļa diskutēšana par to , ko sludina tas , kurš ņēmis vārdu un stāv draudzes priekšā), tādā veidā taisot bardaku.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2009.11.20 11:37:01
Kad mūsdienu ticīgie sāk pīties savā izpratnē, vienmēr ir labi palasīt, ko konkrētajā jautājumā saka Baznīcas Tēvi un paskatīties, kā Baznīca šo jautājumu izdzīvojusi praksē cauri gadsimtiem.

Un saka ļoti vienkaŗši - kad mācītājs konsekrē Sv.V., viņš simbolizē Kristu, miesā nākušu. Miesā kā vīrieti. Tā vienmēr ir bijusi vīru lieta. Kamdēļ gan kādam tik ļoti iegribas to mainīt?

Un par lakatiem (t.i., apsegtām galvām) arī te labāk lai nerunā tie, kas maz tajā iedziļinājušies, par praksi vispār nerunājot. Arī šajā jautājumā pamatojums ir tik skaidrs, tik vienkāršs, ka tur nav ko mežģīties un izspēlēt kā kādu trumpi tur, kur tas neģeld. (Ar apsegtu galvu Luteriskā Baznīcā - un ne tikai - lūdzu 8 gadus un man būtu ko no prakses sacīt par paklausības saldajiem augļiem!)
man liekas [90.130.160.89]
# Iesūtīts: 2009.11.20 12:44:50
Svilpaste jautaja kā tas nākas par balsīm,


man liekas, ka tas nākas no tā, ka mēs maz un pavirši par saviem ganiem lūdzam. Tam vajadzētu būt ikdienas ieradumam, tādam pat kā ēst un gulēt. Cik daudz jūs lūdzat par Baznīcas vienotību?
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.20 13:25:47
sievietes versija Un ja nu separātisms nenotiek? Ko Tu ar to domāji???
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.20 13:42:36
Aivar Lapšān , nu ja tev Luteriskās ticības apliecības ( kuras Tu, visticamāk neesi lasījis ), īpaši tās, kuras viņam baznīcas uzticētas, sastādījis brālis Kristū Filips Melanhtons, ir bhavaitgīta ,, tad kāpēc tu domā, ka Tavas ekseģētiskās fantāzijas kāds ņems par pilnu?
Svēto Rakstu vietas, baznīctēvu atziņas, tradicionālā Baznīcas prakse, LTA - viss sasummējas kopā un atklāj, ka sieviešu ordinācija ir salīdzinoši nesen ieviesta nebibliska prakse, kuru tev, ja tev Bībele ir autoritāte, nevajadzētu nekritiski aizstāvēt, uzskatot, ka baznīcas mācības un dzīves sakārtošana šai jautājumā būtu sazin kāda māsu diskriminācija.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:23:57
indriķis
Vai LTA runā par sieviešu ordināciju? Cik atceros, to aicinājums bija noraidīt konkrētas maldu mācības, un tās nebija pat iecerētas kā summa theologiae, tā nemaz neapskatot daudzus jautājumus, par kuriem būtisku strīdu nebija.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.20 14:41:11
Saulespuķe
Kad mūsdienu ticīgie sāk pīties savā izpratnē, vienmēr ir labi palasīt, ko konkrētajā jautājumā saka Baznīcas Tēvi...

Palasu un ko es redzu? tēvi pinas un nebeidz pīties - tagadējais vadītājs, iepriekšējais vadītājs, tad vēl V.Vārsbergs.... pinas tik pretēji, ka arvien vairāk gribas nolikt malā visus (vispār visus teologus, pat ļoti sakarīgos) un palikt pie Jēzus un Sv.Gara (resp., pie Rakstiem un praviešiem). un tikai.
Ja cilvēki beidzot apklustu ļaujot runāt Viņam (t.sk. šodien caur Saviem Svētajiem), nekādas neskaidrības pat radušās nebūtu.

... un paskatīties, kā Baznīca šo jautājumu izdzīvojusi praksē cauri gadsimtiem.

nu - dzīvoja , dzīvoja... kamēr nāca Luters un ar pāvestu (kurš tobrīd simbolizēja tieši šos jau izdzīvotos gadsimtus) savstarpēji apmainījās ar antikrista komplimentiem... jā, nu jauki izdzīvojās...

kad mācītājs konsekrē Sv.V., viņš simbolizē Kristu, miesā nākušu. Miesā kā vīrieti. Tā vienmēr ir bijusi vīru lieta.

Iepazīsti Vassulu, kuru pavada tādas zīmes/darbi Sv.Garā, ka nezinu nevienu nevienas baznīcas vīrieti, kas kaut aptuveni līdzinātos.
Un viena no zīmēm (liecinājuši vairāki, savstarpēji nesaistīti kristieši) ir ka Vassulas vietā redzējuši Pašu Kungu. kur nu vēl skaidrāk, ka Viņa priekšā:

4 viena miesa, viens Gars - jo vienai cerībai jūs savā aicinājumā esat aicināti -,
5 viens Kungs, viena ticība, viena kristība;
6 viens visu Dievs un Tēvs, kas pār visiem, ar visiem un iekš visiem.
/Ef.4/

ja nekas nepārliecina, tad vimsaz izskaidro, ludzu, kā tas nākas, ka JMarija drīkstēja būt Vislielākā Svētuma pilnīga un absolūta Iemiesotāja - Tā Kunga Templis un Tabernākuls reizē, un tai pat laikā viņa (kā jau sieva, sievietes dzimuma) pēc tā visa nedrīkstētu konsekrēt Dēlu mazā maizītē?? te jāsauc talkā kāds nebūt, ka tik biksēs..?


lūk, šito gan es reiz gribētu dzirdēt jo skaidri... tb kas vieksmigi pārpeldējis Lamanšu, nedrīkst citus peldētapmācīt, bet S.Bubka ar saviem pāri par 6 m par 1,20 lai i nesapņo..

(ar cieņu palūkojos uz savu kaķi, kuram starp ausīm lai kāda, tak tomēr veselīga loģika piemājo - sak, ja vakar žurku pieveicu, tad šoedien pele man tīrais nieks)


-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.20 14:43:34
vienvārdsakot, sausais atlikums no visas dižteoloģiajs vismaz man iznāk:
Ja Dievam vajag, drīkst runāt ( pamācoši runāt - sic!) pat ēzelis, tikai sieva viena pati - nē! ... Jēziņ Jēziņ...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:55:04
-Jona- Ar to juuseejie no muuseejiem atshkjiras, ka mees eezeljus altaarii un kancelee nelaizham!
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:56:56
un kam tad tās garās ausis tur slaistās? :P
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 15:16:36
indriķis

nu ja tev Luteriskās ticības apliecības ( kuras Tu, visticamāk neesi lasījis ), īpaši tās, kuras viņam baznīcas uzticētas, sastādījis brālis Kristū Filips Melanhtons, ir bhavaitgīta ,, tad kāpēc tu domā, ka Tavas ekseģētiskās fantāzijas kāds ņems par pilnu?
Svēto Rakstu vietas, baznīctēvu atziņas, tradicionālā Baznīcas prakse, LTA - viss sasummējas kopā un atklāj, ka sieviešu ordinācija ir salīdzinoši nesen ieviesta nebibliska prakse, kuru tev, ja tev Bībele ir autoritāte, nevajadzētu nekritiski aizstāvēt, uzskatot, ka baznīcas mācības un dzīves sakārtošana šai jautājumā būtu sazin kāda māsu diskriminācija.


Pratiņ, nāc mājās! Cilvēks iestājas draudzē un Indriķis viņam iedod papīru - paraksti. Cilvēks prasa? - Tur ir Bībele īsumā? - Indrķis : Jā , tur ir Bībele īsumā(Melanhtons)
Aizmirsti tādu grēku cilvēkiem uzspiest. Tas ir grēks. Cilvēks nāk uz draudzi pie Dieva. Viņa ticības lietas sākas no atgriešanās no grēkiem un pakāpeniski tālāk pēc žēlastības.
Indriķi Tu esi par strauju. Piebremzē.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.20 15:24:28
indriķis

Te atkal Tu sniedz dezinformāciju -

S vēto Rakstu vietas, baznīctēvu atziņas, tradicionālā Baznīcas prakse, LTA - viss sasummējas kopā un atklāj, ka sieviešu ordinācija ir salīdzinoši nesen ieviesta nebibliska prakse, kuru tev, ja tev Bībele ir autoritāte, nevajadzētu nekritiski aizstāvēt, uzskatot, ka baznīcas mācības un dzīves sakārtošana šai jautājumā būtu sazin kāda māsu diskriminācija.

Baznīca ar Konstantīnu apstājās. Līdz tam laikam kalpoja visi kopā vīrieši un sievietes. Palasi kaut kristietības vēsturi. Romas impērijā kristieši bija miljoni. Līdz ar Konstantīna varas sistēmu baznīcā viss strauji sāka mainīties , cilvēki novērsās no nesvētām lietām un galaproduktā Konstantīna izveidotā sistēm plūca laurus - Baznīca , kurais būtu jābūt patvērumam ciešanās kļuva par vispasaules cilvēku slepkavošanas mašīnu. Viss strauji sāka mainīties tikai ap 1500 gadu. Latvijā diemžēl tas notika tikai pagājušā gadsimta sakumā. Sievietes sāka iesaistīties Baznīcas misijā. Kalpošana ir misija. Priesterība ir misija. Es to Tev ātrumā uztriepu. Vairs nav laika. Braucu uz teātri.
Tagad viss sāk atjaunoties kā apustuļu laikos. Tu vari stāvēt pret. Tev nekas neizdosies.
Čau , kā Tevi sauc, Saņemies. Uzraksti savu draudzi.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.20 15:30:37
Baznīca ar Konstantīnu apstājās. Līdz tam laikam kalpoja visi kopā vīrieši un sievietes. Palasi kaut kristietības vēsturi...


Palasiijaam... nekaa taada ko tu saki Bazniicaa neatrodam... atrodam gan sho to pie visaadiem hereetikjiem, pret kuriem uzstaajaas taadi viiri kaa Irenejs... bet visaadi citaadi, neko no taa, ko tu iedomaajies, Bazniicaa nedz pirms nedz peec Konstantiina neatrodam... Montaanisti bija un izbija, Manihejieshi, kas argumenteeja un ljurinaaja taapat kaa muusdienu juusmotaaji, arii bija un izbija... Augustiins iipashi pret vinjiem veersaas! Taakaa sorre... ja mees kaut ko no tevis sludinaataa atrodam Veesturee, tad tas kaut kaa izraadaas pie visaadaam hereetikju grupaam, kuras taa laika bazniica nosodiija!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.20 16:53:24
Aivars Lapšāns
Nav jau tik vienkārša tā Baznīcas vēsture. Konstantīna laiks protams ienes savas pārmaiņas, gan labas, gan ne tik labas, bet kas gan ir Konstantīns pret Kristu, lai Baznīcai punktu pieliktu? Un, ja runā par sieviešu faktoru, tad, šķiet, Konstantīna māmuļa pati personīgi visādās ekspedīcijās uz Svēto Zemi iesaistījās. Arī tālāk, jau pāvestu institūcijai attīstoties, tā sieviešu loma ir neviennozīmīga. Taču, kā jau Mulders minēja, bija arī visādi sektanti, kur sievietēm īpaša loma bija iedalīta. Vai tas arī varēja ko nospēlēt tālākā gaitā? Laikam nav tik vienkārši atbildams jautājums.
Bet attiecībā uz Melanhtonu, jau ir tā, ka vismaz tie viņa darbi, kas iekļauti Vienprātības Grāmatā, ir tapuši ar Lutera akceptu, tā, ka, ja uzticies Luteram, bet ne Melanhtonam, šim momentam nevajadzētu traucēt.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.20 23:54:20
Aivars

neiesaku Tev Mulderu lasīt. lasi kaut ko citu. Viņam ir savi raksti - psihopātija pret LELB kalpotājiem, kuri ne tikai iet uz liturģiju , bet arī dara misijas darbus. Kas ir galvenais uzdevums pie LELB izvirzītajiem mērķiem. Atgriezt cilvēkus pie Jēzus. Liturģiajas fanu laiks ir pagājis , līdz ar to viņu burti.

iekopēju Tev tekstu no kristietības vēstures. Kā labam vārda brālim. Vārda brālim. - labi skan ... vai ne?!


Iesākumā kristietības attīstība nekādā gadījumā nebija atkarīga tikai no tās vadītāju profesionālās prasmes. Ik viens kristietis bija gan ,,priesteris,, gan ,,misionārs,,. Baznīcas raksturotas kā visaptverošākās un spēcīgākās no visām organizācijām Romas impērijā.Teorijā un bieži vien arī praksē kristiešu kopienā izzuda atšķirības starp ebreju un neebreju, vergu un brīvo, vīrieti un sievieti. Visi aktīvi dalījās Kristus vēstī ar citiem.


Ir runa par laiku līdz Konstantīnam.
....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.21 00:02:34
Aivars

Konstantīns jau darīja kā mācēja. bet viņa harizma bija ēkas un cilvēki tajās. Sākums nebija slikts. galvenā traģēdija , ka līdz ar Konstantīnu izveidojās sprauga starp baznīcu vadītājiem un apustuliskajiem kristiešiem.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.21 00:34:17
Aivars Lapšāns Tu saki:Baznīca ar Konstantīnu apstājās.
Un ar ko viņa sāka darboties?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.21 01:07:24
Aivars Lapšāns
Tu drusku pāri nodari Mulderam. Kā jau te Bitukas rakstīja, mazliet studiju un apbružāšanās prakses, un no viņa sakarīgs mācītājs sanāktu.
Par to pirmskonstantīna laiku runājot, jā, tas fascinē, kā Baznīca bez laulības ar valsti spēja varenas lietas paveikt. Bet palasies arī vēlāk par līdzīgiem gadījumiem gan ar Patriku Īrijā, gan kur citur. Dievam ir Savi ceļi.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 1573