atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
indriķis
Iesūtīts: 2009.09.01 13:04:15
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 .
AutorsZiņas teksts
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.10.14 00:22:11
Pēc Muldera lūguma mainu apgalvojumus:
1. Talāru lietošana var nest lielu labumu Baznīcai.
2. Talāru nelietošana var nest lielu labumu Baznīcai.

Tagad ir labāk, ak Tu, sofist?
armilo
# Iesūtīts: 2009.10.14 01:39:16
Aivars, man jau ar šķiet, ka tēma met jau piekto riņķi, bet ko lai dara, ja kādam tā nešķiet? 
Jean, kā tur labi bija pateicis ap. Pāvils? Esot jāpriecājas par katru veidu, kā evaņģēlijs tiek pasludināts tautām. Tāpēc abi tavi varianti var mierīgi līdzās pastāvēt, līdz viens no tiem nav sevi izsmēlis, un nomiris dabīgā nāvē. Domāju, ka ap. Pāvils priecājās gan par tradicionālo eklezioloģisko modeli, kā pestīšanas nešanas instrumentu pasaulē, gan par visiem citiem dažādos vēstures laika posmos raušamies modeļiem. Nepareizi lietota AS ir tāda AS, kas ir zaudējusi savu saturu un uzdevumu – glābt dvēseles. Vai es atbildēju uz Tavu jautājumu? Ja atbilde ir apmierinoša, tad iesaku noskatīties Aivara kafijas zaķīšus, patiešām tie ir jauki.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.14 09:18:47
+Jean

Ne gluži, izlaidi būtisku vārdiņu.... "PAREIZA"... tad abi apgalvojumi
a) Ir patiesi
b) Nav viens otru izslēdzoši
experts [193.200.201.75]
# Iesūtīts: 2009.10.14 15:41:38
Armiilo , domāju, ka ap. Pāvils priecājās gan par tradicionālo eklezioloģisko modeli, kā pestīšanas nešanas instrumentu pasaulē...

Mazs precizējums - apustuļa Pāvila laikos nepastāvēja tradicionālais eklezioloģiskais modelis , labākajā gadījumā varam minēt, ka bija modelis, kam viņš personiski kā apustulis savā misijas kalpošanā un draudžu dibināšanā deva priekšroku.

Lai gan tā ir atkārtošanās - ,mēs JD redzam gan bīskapu un diakonu vadītas draudzes, gan presbiteru, kas top saukti par bīskapiem u.t.t.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.14 16:16:21
experts, bet varbuut starp presbiteru un biiskapu Bibliski nav atshkjiriibas?

Veel no rakstiem mees redzam, ka draudzes ir organizeetas vismaz pseido-hierarhiski - tb ir vadiitaajs vai vairaaki vadiitaaji, kuriem ir kaut kaada autoritaate paar... paar ko?
Tad mums ir visaadi Jeruzaalemes Koncili kur tiek risinaati dogmatiski jautaajumi un shkjiet tur bij kaareiz drauzdhu vadiitaaji/apustulji prezenteejushies... Taatad kaut kaada koncilaara padariishana!

Es nesaku, ka tam taa JAABUUT!
Tas ko es saku - JA Mees shaadi riikosimies, mees noteikti nebuusim pret aareejo JD atrodamo kaartiibu! Tachu visur un vienmeer paari ir tas, ka nekas nedriixt buut pret Evangjeelija patiesiibu... Lai kaadaa pozaa un uz kuras lampas mees seedeetu, no muusu muteem ir jaaskan Evangjeelija veestij... Laigan, protams, arii seedeeshana uz lampas ir kaut kaada veests pati par sevi, kas var izraadiities pretrunaa Evangjeelijam!
Kaa Peeterim sanaaca... neko jau vinjsh sliktu neteica... bet Riiciiba bji pret Evangjeelija Veesti un Paavils sham to aizraadiija!

Taadeejaadi kad Sukcesionisti gan Antisukcesionisti var sabraukt auzaas, ja shiis daavanas lieto nepareizi un Evangjeelija balss neskan!
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.10.20 00:23:23
Armilo, varbūt, ka izskatīsies, ka piekasīšos, tomēr Tavs izteikums atstāj tik platus vārtus, ka ietulkot var daudz ko.
Es runāju par šo Tavu izteikumu:
Nepareizi lietota AS ir tāda AS, kas ir zaudējusi savu saturu un uzdevumu – glābt dvēseles. Vai es atbildēju uz Tavu jautājumu?

Svētais Gars caur pasludināto Dieva vārdu rada cilvēkos ticību. Un tad cilvēks ir glābts. Kā AS, ko šeit iepriekš šai diskusijā sauca arī kā roku uzlikšanas pēctecību , var glābt cilvēkus? Šeit it kā kādi vienojās, ka AS ir adiafora lieta. Adiaforas lietas pēc definīcijas ir tādas, kurām nav tieša sakara ar cilvēku pestīšanu. Jo, ja kādai lietai ir tieša saistība ar pestīšanu, tad tā vairs nav adiafora, jo tad to zaudējot zūd arī Evaņģēlijs.

Parādi, lūdzu, kādu piemēru nepareizai AS? Kā tā izpaužas, tad iespējams izrādīsies, ka esmu Tevi pārpratis?
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.10.20 00:31:32
Pareiza AS ir tikai un vienīgi apustuļu mācības pēctecība, tas ir, Evaņģēlija sludināšanas pēctecība. Ja tai tiek pielikts klāt kaut mazumiņš, kā, piemēram, roku pēctecība, baznīcas tradīcijas, Svētais Krēsls, utt, tad tas JAU ir kaut kas, kas var novērst no ļaudis no Evaņģēlija. Un pret to iestājas, tie, ko Mulders dēvē tik sarežģītā vārdā par - antisukcesionistiem.

Nobeigšu šo komentu ar citātu no Vienprātības grāmatas Konkordijas formulas iz nodaļas par adiaforām: "Tā arī īstai, brīvai adiaforai NAV pieskaitāmas ceremonijas, kuras RADA IESPAIDU, it kā mūsu ticība un pāvestības ticība daudz neatšķirtos viena no otras un it kā mēs neiebilstu pret to."
armilo
# Iesūtīts: 2009.10.20 10:14:15
Jean, "Parādi, lūdzu, kādu piemēru nepareizai AS?"
Tāds piemērs ir bariņš viduslaiku antikristīgo pāvestu, kas formāli stāv petrīniskajā sukcesijā, bet praktiski ir evaņģēlija ienaidnieki. Šodien tādi ir liberālie bīskapi visā pasaulē, kas lepojas ar roku sukcesiju, bet pēc būtības ir atkrituši no Baznīcas. Es saredzu AS kā īpašu "brendu" Baznīcai, kas palīdz pasaulei atpazīt patieso Baznīcu no sektām. Piemēram, var lietot nezināmas izcelsmes pārtiku, un dzīvot vesels. Var priecāties, ka kaimiņš tev izrāva zobu un tas vairs nesāp. Tomēr drošāk ir lietot sertificētu pārtiku. Drošāk ir iet pie sertificēta stomatologa. Tāpat pastāv iespēja, ka vari tikt pestīts no mazas autonomas draudzītes mācītāja pasludināta evaņģēlija un sakramentiem. Drošāk tomēr ir meklēt atzītas baznīcas un garīdzniekus. ASukcesijai būtu jākalpo kā šim savstarpējās atzīšanas brendam, kā Baznīcā, tā pasaulē.

P.S.
Varbūt beigsim kult tukšus salmus?
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.10.20 20:57:02
Armillo , jā beigsim kult tukšus salmus , AS nav nekāda sertifikācija un atzīšana, tā var tapt pieļauta luteriskā baznīcā kā sena tradīcija ,kas ielīksmo bīskapu un viņu nasing special sekotāju ( kā augsti god. Mulderu ) sirdis ( kā mēs noskaidrojām, tā senajā baznīcā noderēja pret gnostiķu herēzi, bet nepalīdzēja pret ariāņu herēzi ) , sekojot Zviedrijas ( luterāņu ) baznīcas precendentam, ja to noliek pareizā vietā, proti,
1.no tās netiek atvasināts ordinācijas un sakramentu derīgums, kā mēs ar augsti god. Merlinu to noskaidrojam,
2.caur to nedrīkst pasludināt, ka bīskapi ir pārāki par presbiteriem ( mācītājiem ), kā to viennozīmīgi apliecina JD un Vienprātības grāmata,
savādāk kā vien pēc cilvēku pieņemtas kārtības tajās baznīcās, kas to ir akceptējušas . Par to, ka bīskapi un presbiteri ( mācītāji ) neatšķiras savādāk, kā vien pēc jurisdikcijas, sprieda vēl pirmsreformācijas katoļu baznīcas teologi.
3.tā pati par sevi ir nekas vairāk kā skaista tradīcija, kur trīs bīskapi konsekrē ceturto.

Vēlreiz par to sertifikāciju un atzīšanu - kā jau es esmu norādijis, daudz maz ortodoksas luterāņu baznīcas ( Wiskonsīnas evaņģēliski luterisko ar 400000 un to pašu Misūrijas "sektu" ar pāris miljoniem ticīgo ieskaitot) , nevis patiesi ticīgo saliņas bīskapu-herētiķu pārvaldītu baznīcu organizāciju vidū, neskatoties uz dažādām citām konfesionālām īpatnībām, skaitliski daudz nozimīgākas ir tur, kur šādu AS ir vnk piemirsušas, bet daudz maz ortodoksus Rietumu luterāņu bīskapus ( + Jāni es tādiem pieskaitu, gribot būt objektīvs , lai gan ne gluži konfesionāliem luterāņiem ) , kas seko šai AS izpratnei, var nofotogrāfēt kopā vienā bildē ( esmu tādu redzējis ) un pār cik desmit tūkstošiem ir viņu jurisdikcija?

Kā redzams, es vispār esmu daudz žēlsirdīgāks pret AS ( pareizi saprastu), kā luterāņu dogmatiķis Millers...(kam interesē, lai izlasa)
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 123 , pavisam kopa bijuši: 268