atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Draudze vērtē mācību un mācītājus
Merlins
Iesūtīts: 2009.08.05 14:19:40
Blekburnas anglikāņu katedrālē, kurā kalpo abu dzimumu kanoniķi, svētdienas dievkalpojumos ir izveidota interesanta sistēma. Dievgaldieki stāv divās rindās. Vienā pusē tie, kas pieņem sakramentu, ko ir konsekrējusi priestere Sjū Penfolda, bet otrā pusē tie, kas pieņem tikai sakramentu, ko konsekrējis priesteris Endrjū hindlijs.

http://chiesa.espresso.repubblica.it/articolo/1339619?eng=y
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.08.17 11:20:30
Merlin , mācību, pie kā es turos, tu labi zini, - baznīcas pārvaldes iekārtas konkrētais modelis ir adiafora un to vēlams maksimāli tuvināt reālai baznīcas / draudzes nepieciešamībai.

Runājot par tavu hipotētisko modeli sadraudzībai ar zviedriem- bet tādā gadījumā arī šāda sadraudzība nevarētu palikt abstrakcija, bet konkretizējama - uz papīra uzrakstāma un tā dalībnieku apstiprināma, tā sacīt - derība.

No tevis piedāvātā teksta par Rovenu Viljamu- "has devised in order to keep together both those who accept and those who reject sacred orders for gays and lesbians". Tomēr šitādam priekšlikumam nav nekāda sakara ar biblisko ortodoksiju. Kristu un nikolaītismu kopā turēt nedz drīkst, nedz var.
Pasaki vēl ka Rovens nav baznīcpolitiķis ( vienotība par katru cenu uz patiesības rēķina ) un no tā anglikāņu tradicionālā spārna - kompromisi ar patiesību, kompromisi un vēlreiz kompromisi.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.08.17 12:19:19
Bet vai varētu būt tā, ka arī draudžu atbildības un tiesību attīstīšana varētu kādu labu pienesumu dot šodienas situācijā? Aivars
Kāpēc tāda situācija? Es teiktu - panika. Mans apostereori ir tāds , ka gadu gadiem ir kultivēta pārsvarā vārda klausītāju priekšrocība. Ja ņemam par pamatu Jēkaba vēstuli , tad skaidri ir pateikts rezultāts - ,, vai Tu zini tukšais cilvēk...,,. Ja baznīca kultivētu un attīstītu ,, Vārda darītāju,, priekšrocības, tad automātiski atbirtu problēmas , kuras ir sakrājušās mūsu baznīcā. Mūs draudzē ir šāds variants un draudze ir ļoti stipra. Sākot ar mācītāju , beidzot ar ierindas brāli un māsu. Ar Dievkalpojumu ir par maz. Tā māca Jēkaba vēstule. Ir jānotiek mazajām lūgšanu grupām. Mūsu draudzē atsevišķi tiekas gan vīri , gan sievas. Mācās Bībeli, iepazīst viens otru tuvāk , aizlūdz viens par otru un vajadzībām attiecīgajā vidē kas mums ir apkārt. Tādā veidā notiek svētošanās. Katrs baznīcā gājējs tiek Dieva īpaši uzrunāts un katrs saņem Svētā Gara kalpošanas dāvanu. Draudze kļūst kā misija. Kur visi ir kā viens. Mīlestībā. ( Efeziešu vēst. Kas mīl savu sievu(draudzi) , tas mīl sevi pašu).
Nu un tad , kad šāda draudze sastopas ar kaut kādām kopējām konfesijas reālijām , tad automātiski rodas jautājums un izbrīns!? - kā , jūs dzīvojat savādāk? Ne pēc rakstiem? Pēc cilvēku iestādītas kārtības? ...Ja notiek draudzē ēšanās , atriebības , tad nav ko cerēt arī uz normālu finansiālu patstāvību. Draudzēs , kur ir sadraudzības , lugšanu grupas kašķēšanās ir maza iespējamība , jo viens par otru aizlūdz (dalās mīlestībā) un rezultātā sirdis mainās un rodas pozitīva gaisotne draudzē.
Lūk , šādām pozitīvām draudzēm ir cits viedoklis par baznīcas kopējo attīstību. Jāmainās . Jāsāk ar zvanu braļim , vai māsai - nevaram šovakar saskrieties? Piezvani mācītājam .lai arī atskrien. Mazliet palasīsim Bībeli palūgsim , pavakarēsim , paklačosimies. Tā sākas draudze. Ar vienkāru uzaicinājumu....tad svētdienā visi uz baznīcu....
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.17 19:49:31
Aivars Lapšāns
Nesapratu, ko domāji ar `paniku`. Nedaudz piesardzīgs esmu attiecībā uz "Vārda klausītāju v.s Vārda darītāju` teoloģiju, jo Dieva Vārds jau ir tas kas nes augļus uzņemts sirdī, nevis cilvēka paša iniciativa. Pats gan nepiedalījos BD, bet šķiet, ka tur arī `ej un dari` tika pareizi sasaistīts vispirms ar Evaņģēlija uzņemšanu pašam savā dzīvē.
Par to pārējo runājot, redzu Tavus eklesioloģiskos akcentus, bet liekas tu runā par nedaudz citu problemātiku, kā tā, kura tika skarta pēdējos diskusijas komentāros. Laju kalpošana misijai ir ārkārtīgi nepieciešama, bet arī laji var maldos dzīvot un herēzes sludināt.
Merlins te mēģināja zīmēt vienu shēmu, kā caur savstarpēju atzīšanu varētu mēģināt kādas ortodoksijas robežas iezīmēt, vairāk tā kā caur kaimiņu bīskapu un atsevišķu draudžu mācītāju `derībām`, kā sapratu, bet nespēju vēl īsti iztēloties, kā tas varētu dzīvē izskatīties, un vai nelīdzinātos kādam 90to gadu precedentam Latvijā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.08.17 20:46:04
Aivars
Nesapratu, ko domāji ar `paniku`.
Nu , ja veči štuko jaunus variantus , tad skaidrs - panika...
Varianti vairs nederēs. Pasaule iet uz beigām. Un Dievs neļausies vairs piesmieties. Mums jāatgriežas pie izejas pozīcija - Kā draudzei pārveidoties pēc pirmkristiešu sistēmas. Apustuļu darbos ir skaidri apstāstīts - kā darbojās efektīvas kristiešu kopienas. Tās izveidoja tik lielas draudzes , ka Romas imperators pieņēma lēmumu par kristietību kā par oficiālo valsts reliģiju. Jo miljoni kļuva ticīgi. pa īstam. Tā ir tā labākā tradīcija. Pārējās ir tikai tāds teoloģisks štuks. Kaut kā vajadzētu apvienot šīs lietas , lai nebūtu pārāk sāpīgi. Un tas būtu jāsāk ar mazo grupu izveidošanu katrā draudzē.
Domāju , ka vajadzētu atvērt jaunu diskusiju par mazo grupu veidošanu draudzēs.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.08.17 20:55:12
Aivars
Nu , te daudzi runā par atmodu Latvijā. Un , tad nu , mēs gaidām ...gaidām , kad sāksies atmoda...gadi iet...un nekā....
Atmoda nesāksies no kaut kāda pūļa efekta , bet no ikviena cilvēka sirds izmaiņas - atdzimšana no augšienes, Jēzus pieņemšana savā sirdī. Un to varam nodrošināt mēs, kuri Jēzu jau pazīst. Dienvidkorejā ir draudze ar 1,5 miljoni kristiešu. Un tās draudzes pamatā ir mazās grupas.
Par lajiem. Tieši laji var dot lielāko kristiešu daudzumu draudzēs. Herēze? Tas viss ir mazvērtība , salīdzinot ar to , ka cilvēks tiek glābts. Luterāņiem nemaz nav stingru likumu par rakstu ievērošanu un herētiķi pat ir interesanti. Vismaz man. Nav runa par sātana apsēstiem cilvēkiem, kuri klīst pa draudzēm.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.18 01:09:19
Aivars Lapšāns
Tradicionāli ar herēzi tomēr tiek saprasta aplama mācība, kas apdraud pestīšanu, nevis gastronomiskie vai muzikālie eksperimenti. Bet kas liek domāt, ka atdzimšana nenotiek? Man vismaz sanāk sastapt līdz šim neredzētus cilvēkus draudzēs. Protams, gribētos redzēt visu Latviju svētdienās lūdzoties un ikdienu svētījot, bet Dieva darbu pie dvēselēm noniecināt laikam ir lieki.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.08.18 11:15:01
Aivar Lapšān , nevajag gaidīt atmodu, ja ar to saprot masveida cilvēku nākšanu pie Kristus. Šādi fenomeni baznīcas vēsturē ir retums. Brīžam šādas apokaliptiskas "atmodas gaiditāju`` mācības dēļ tiek aizmirstas tās dvēseles, kas nāk pie ticības Kristum ierastā veidā - ik dienas.



Raimonds
# Iesūtīts: 2009.08.18 16:22:26
Jāpiekrīt, cilvēki atgriežas ik dienas. Ir jau pacilājoši lieli pasākumi, bet atgriežas ne jau bezpersonisks pūlis, bet personīgi.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.08.18 16:36:01
Ctulhu
Vairāk biju domājis opciju pūlis vs. cilvēks. Cilvēki un t.sk. draudze nav tikai statiska masa.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.08.18 19:05:53
Aivars
Nu , es LELbā mazlietiņ jūtos kā herētiķis. Bet gan nepiekritīšu , ka herētiķi ir nodarījuši ko ļaunu. Pie herētiķiem es lieku piem. As. Francisku. Herētiķiem ir sava kalpošanas sistēma. Man pirmā dzirdēšana , ka herētiķis ir kas ļauns. Šķiet latviešu valodā herētiķis jāsaprot kā labais ķeceris.
...nu, ļaunās pāvestības laikā herētiķiem bija vāks....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.08.18 19:16:53
indriķis
Aivar Lapšān , nevajag gaidīt atmodu, ja ar to saprot masveida cilvēku nākšanu pie Kristus. Šādi fenomeni baznīcas vēsturē ir retums. Brīžam šādas apokaliptiskas "atmodas gaiditāju`` mācības dēļ tiek aizmirstas tās dvēseles, kas nāk pie ticības Kristum ierastā veidā - ik dienas.
Diemžēl nepiekritīšu Tev. Mūsējie no Gregorskolas liecina pretējo. Āfrikā daudzās vietās notiek masveida atmoda. Ir desmitiem kristiešu uzrakstīto grāmatu par atmodu Āfrikā. Tur vietējās draudzes strādā pie jaunpienākušo mācīšanas Bībelē . Masveidā nenozīmē , ka viņi tiek pamesti likteņa varā. Viņus tur apmāca. Veseli novadi atbrīvojas no šamanisma jūga.
Arī mani draugi Ķīnā , neliela grupa, mēnešā laikā izdara tādu darbu, kādu mēs viss Lelbs gada laikā....Un neviens netiek pamests. Viņi tiek iesaistīti kristīgajā draudzēs.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.08.18 20:59:30
Aivars Lapšāns

Un kādēļ Tev Latvijā neveicas tā, kā Taviem draugiem Ķīnā un Āfrikā?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.08.18 22:45:00
MERLINS Man veicas. Es runāju par mums kopumā. Man ir arī atbilde. To jau rakstīju. - par daudz shēmojam , mainam, griežam , stutējam, klačojamies, pārvietojam, pārdislocējam, skaitam....
Piekritīsi?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.08.18 22:57:27
"Man veicas."

Tu esi Straupes novadu atbrīvojis no šamanisma jūga?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.08.18 23:36:26
Merlins
Ko Tu visu laiku tu tu tu..... Domā labāk pats par sevi....
Ingars
# Iesūtīts: 2009.08.19 02:12:02
Aivars Lapšāns
Manuprāt nevajag domāt tā, ka atmoda ir tikai tad, ja katru dienu pa tūkstotim jaunatgriezto, jo atmodu aizsāka Jēzus un tā nekad nav pārtraukusies, tā turpināsies līdz pat pasaules galam. Jā mēs varam teikt, ka tā "pulsē" - te vairāk te mazāk, te pavisam maz, te atkal krasi pastiprinās - un tā visu laiku, bet nekorekti ir sacīt - "gaidīsim atmodu" jo tā tu zaimo Jēzus apsolījumu:
Mt. 16:18 Un Es tev saku: tu esi Pēteris, un uz šās klints Es gribu celt Savu draudzi, un elles vārtiem to nebūs uzvarēt.

Es vēlreiz saku - tu vari teikt:"mēs gaidām atmodas pastiprināšanos!" bet nevis pašu atmodu, jo atmoda jau ir visu laiku. Kaut arī vidēji gada laikā tikai viens neticīgais kļūst ticīgs - arī tā ir atmoda. Taču, ja skatāmies uz visu pasauli kopumā, tad mēs būtu pārsteigti, cik daudz cilvēki ikbrīdi kļūst par kristiešiem
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.08.19 08:19:24
Aivars Lapšāns

Domāju par sevi ik dienas. Padomāt arī par sevi ir katram noderīgi. Bet Tu taču pats ierosini tādus jautājumus. Ja atmodas atslēga ir attiecīga draudzes dzīves sakārtošana un ja Tava draudze ir tā sakārtota tad tās apkaimē jābūt lielai atmodai ar atbrīvošanos no šamanisma jūga un citām līdzejošām zīmēm. Ja tas tomēr nav novērojams, tad ar atmodas izraisīšanu nebūs vis tik vienkārši.

Bet draudzes darbība, kādu Tu apraksti, ir laba un ieteicama.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.08.19 18:51:29
Ingars
Pārlasi manus komentārus. Es to jau rakstu , ka atmoda var nākt caur mūs kalpošanu . Bet , diemžēl ir daļa kristiešu , kuri gaida atmodu.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.08.19 19:05:48
Merlins
Es kalpoju pa visu Latviju. Tas viens. Savā draudzē esmu reti.
Par atmodu. Tas ir mazliet savādāk , nekā Tu domā. Atmoda sākas tur , kur kalpotāji izber savas kabatas un uz attiecīgo vietu iet kalpot ar tukšām rokām. Tas darbojas perfekti mūsdienās. Tas pats notika arī apustuļu laikos. Ar vienu kāju naudas upē ar otru uz kanceles , nekas tur nevar sanākt.
Par Štraupi. Kā zini, tad sātans Straupē ir cietis sakāvi. Smagu sakāvi. Pārējais ir atkarīgs no draudzes darba. Un tas notiek. Ir arī citi faktori , kas neļauj notikt lielai garīgai atmodai Latvijā. Kas tie par faktoriem ? - tos jau esmu rakstījis te simtiem reižu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 59 , pavisam kopa bijuši: 2469