atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Novirzieni Baznīcā
Balss
Iesūtīts: 2007.05.17 21:42:35
Kādā diskusijā tika minēts, ka mūsu Baznīcā var definēt šādus novirzienus: konfesionālistus, augstbaznīciskos, harizmatiķus, tradicionālistus un nosacīti liberālos.
Mani nodarbina kāds jautājums: Kāda ir prognozējamā attīstība? Kurā virzienā iet mūsu Baznīca?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.17 21:51:03
Saprotu, ka dažādiem ļaudīm ir tuvāks viens vai otrs Dieva godināšanas un pielūgšanas veids, forma, dievkalpojuma satvars, mūzikas paveidi. Atšķiras arī uzsvars uz to, kas tad ir būtiskākais ticīga cilvēka izaugsmei - zināšanas, Gara svaidījums, liturģija, tradīcija, u.c.
Bet vai nenotiks tā, ka viens no šiem virzieniem varētu kļūt par vadošo, pareizāko, īstāko?
ddauka [81.198.215.189]
# Iesūtīts: 2007.05.17 23:17:17
nu man domāt, ja mūsu baznīca ies jebkādā, kauč "konfesionālā", NOVIRZIENĀ, tad grāvī iekšā kā likts. Var iznākt arī no viena otrā, ja vadība piemirst, kas īsteni ir tās vadītājs.
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.18 02:15:12
lielais brālis
Vai Tu varētu savaldīties?... Es šo jautāju lelbiešiem , ne kelbiešiem !... Tavi indīgie komentāri ir jau nojaušami, pirms Tu viņus esi ieraudzījis pats uz sava desktopa!
luteranis [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2007.05.18 09:56:01
Mes esam protams konservativa Baznica , bet laba nozime, kas spej palikt Bibliska un nemainas lidzi laikmeta novirzem ka homoseksualiams.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.05.19 10:26:44
Tā saucamie novirzieni taču nav pilnīgi atšķirīgi cits no cita. Visu novirzienu mācītāji sludina to pašu evaņģēliski luterisko mācību, "bauslību un evaņģēliju, atgriešanās no grēkiem un grēku piedošana caur Kristu, mūsu vidutāju tai draudzei, ko viņš sev atpircis ar savām asinīm, no žēlastības ticībā, bez bauslības darbiem", kā tas viņiem mācīts Lutera akadēmijā un kā es to katram pie ordinācijas atgādinu. Arī sakramentus visi viņi svin saskaņā ar Kristus iestādījumu. Vieni dara to ar krāšņāku liturģiju, citi ar vienkāršāku, bet visi to dara ar tiem pašiem vārdiem un elementiem, vienā ticībā un izpratnē par sakramentu būtību, nozīmi un iedarbību. Visi novirzieni atzīst garīgo amatu, kas ir Kristus iestādīts vārda sludināšanai un sakramentu pārvaldīšanai. Varētu vēl turpināt. Visiem novirzieniem ir saistoša LELB satversmes preambula (īstenībā visa satversme). Saskaņā ar luteriskajiem apliecības rakstiem, ar to pietiek īstai baznīcas vienībai.

Kad būtiskajā starp novirzieniem ir vienprātība, tad pārējās lietās ir priecīga brīvība. Tā nesašķeļ un nesanaido, bet bagātina. Nav nekādas vajadzības uniformēt liturģiju vai piespiest visiem interesēties par vienu un to pašu. Vieni vairāk lasīs Luteru, citi Augustīnu vai Bonhēferu. Ar to pirmie nekļūst labāki vai pareizāki par otriem. Vieni vairāk uzmanības pievērsīs apliecības rakstu pētīšanai, citi liturģijas studijām vai aizlūgšanai par slimniekiem. Katram sava dāvana, katrs ar to kalpo un kaut ko pienes baznīcas kopībā.

Ja kāds ir objektīvi pavērojis, tad pēdējos padsmit gados LELB ir veidojusies mācības ziņā arvien vienprātīgāka un savā saturā arvien skaidrāk luteriska nekā jebkad agrāk. Tā tad arī ir vēlamā virzība. Starp citu, es nepērku un nepirkšu tādu ideju, ka vienīgais un īstais luterisms ir KLB versija par to. No tā lai Dievs žēlīgi pasargā!

Iedomājoties baznīcu, kurā visiem jābūt pilnīgi vienādiem, vienādi tērptiem un frizētiem un jārunā vienādās frāzēs, man nepatikā jānodrebinās. Vai jūs tādu gribat? Prasība pēc vienveidības arī var kļūt patoloģiska un bauslībnieciska.

Domājot par nākotni, tā es to saredzu - izkopt vienprātību būtiskajā un bagātinošu brīvību pārējās lietās. Un pāri visam mīlestību, kas ir pilnības saite. Pie pēdējā, šķiet jālūdz un jāstrādā visvairāk.
jānis
# Labojis jānis: 2007.05.19 13:06:44
Paskatieties kādā virzienā iet sabiedrība, žēl, pamazām tajā pašā virzienā iet arī baznīca.
Bieži cilvēks nomaldoties pasaules gaiteņos tomēr saklausa Dieva balsi un tad viņš meklē Draudzi. Ir svarīgi, baznīcai skrienot līdzi mainīgajam, saglabāt to Vērtīgo, ko pazudušais atgriežoties meklē. Tā pat kā rakstot kādu bakalaura vai maģistra darbu, vajag lai cauri vijās diedziņš. Ja diedziņš pārtrūkst paliek tikai fakti un neatbildēts jautājums... . Saglabāsim Diedziņu...
kaut..
Kapēc Ēvaņģēlija vēsti nevarētu pasniegt krāšņi? Tas noteikti ir jādara, tikai kas ir krāšņums. Ja dekorācijas ir krāšņākas par runātāja teikto vēsti un ja pēc sprediķa vai uzstāšanās paliek iespaids par vareno dekorāciju, tad ir garām. Vēstij jābūt varenākai par dekorāciju. Dekorācija ir tikai instruments. Un tai nav jābūt ikdienai. Dekorācijas ir priekš svētkiem, lai pastiprinātu un uzsvērtu dienas nozīmīgumu.
Un vēl kas. Svētki Baznīcā tiek rīkoti Draudzei, nevis tiem kas ienāk
reizi gadā - tie ir ciemiņi. Un ja Dievs lems dzirdēs arī ciemiņš. Galvenais lai Jēzus Baznīcā nepaliek par ciemiņu.
jānis
# Labojis jānis: 2007.05.19 13:44:50
katram Dievs ir devis izvēli un ne jau mums spriest vai viņu starpā ir Dievs vai nav. Kristus nekad nebūs otršķirīgs - varbūt es kļūdos, bet domāju kad Jēzus, lai arīcik pazemīgs būtu, mūsu dzīvē neizvēlētos otršķirīgu vietu.
Zinu, kas notiek Matejā un viņi tā dara. Es izvēlos savu Draudzi LELB, netikai tapēc, kad tā ir citā pilsētā.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.19 16:06:05
+Jānis. Vai tu gribi teikt, ka KLB valda vienveidība, ka mēs spiežam visus runāt vienādās frāzēs, vienādos tērpos, frizūrās utt.? Ja šos vārdus tu adresē uz KLB, tad tā ne tuvu nav patiesība, lai neteiktu vēl skarbāk. Tikai godājot tavu ieņemamo amatu šo skarbumu atlikšu malā. Lūk, kur pamatojas slēptā naida kurināšana pret KLB!
Tevis lielītie novirzieni dzemdē neko citu kā Oliņietes tipa luterismu - liekulību.
Nabadzīte Preambula! Tā LELB-ā ir sen saplosīta gabalu gabalos, ka āda vien tik palikusi, aiz kuras paslēpties vilkiem avju ādās. Derētie gani mīlestību ir iemainījuši pret toleranci, bikti pret psihoanalīzi, bet Evaņģēlijs ir kļuvis par izkārtni, aiz kuras slēpt savus ļaunos darbus. Ilārs, skumdināts, ka tiešām ir bijis par asu savos izteikumos, lūdza atvainošanos par tiem Pāvilam, tavam referentam. Viņa atbilde: „Ilārs Plūme, paldies par atvainošanos. Tā teroriste Balss Jūs tomēr noveda tik tālu.” Ironija brālīgu attiecību vietā. Es, sektants, ar sektantisko domāšanu, nekad nebūtu spējīgs uz ironiju tur, kur tas neklājas. Paldies Dievam, manam Pestītājām Jēzum Kristum, kas mani par tādu ir darījis!
Bet tagad par taviem izteikumiem: „Visiem novirzieniem ir saistoša LELB satversmes preambula (īstenībā visa satversme). Saskaņā ar luteriskajiem apliecības rakstiem, ar to pietiek īstai baznīcas vienībai.” Tā izskatās, ka tu visu esi reducējis līdz rituālām lietām. Ja tā, tad ar to tu esi profanizējis ATA VII un VIII artikulu un patiesībā visu ATA. Arī KLB nekad nav akcentējusi rituālu lomu dievkalpojumā. Tradīcijas un rituāli nav centrālā lieta VII artikulā. Vārds pietiek (satis est) neattiecas uz rituāliem un tradīcijām, bet gan uz pareizu Evaņģēlija mācīšanu un pareizu sakramentu pārvaldīšanu. Vācu variantā šeit ir teikts: pareizu Evaņģēlija mācīšanu un sakramentu pārvaldīšanu saskaņā ar šo Evaņģēliju.
Tātad, ko mēs saprotam ar šo vārdu pareizi. Tas noteikti ietver sevī arī maldu mācības noliegšanu, kas arī ir ne tikai īstenais luteriskais skatījums un izpratne, bet patiesa Rakstu mācības izpratne, tas ir, Bībele par to runā no vienas vietas un arī Kristus tā māca. Tevis minētie novirzieni nekad nav uzskatīti kā atšķirības rituālos vai kādās tradīcijās, kā tu par to gribi mūs visus pārliecināt. Tie ir novirzieni no skaidrās Evaņģēlija izpratnes un sakramentu svinēšanu un pārvaldīšanu draudzē. Lūk, kur slēpjas patiesais sektantisms un sektantiskā domāšana, kas tiek akceptēta LELB.
Tu runā par mīlestību. Par kādu? Vai Noasveidīgā? Pasarg, Dievs, mani no tādas „mīlestības”! Varbūt tolerance, kas ir iecietīga pret meliem, bet tiesā taisnos, kam riebj meli un netaisnība? Vai mīlestība ir psihoanalīze, kas samierinās ar grēku? Es tāda veida mīlestības nepazīstu un negribu pazīt. Mīlestība, kuru ir dēstījis Jēzus, ir grēka ienīšana un dvēseles glābšana, lai pat vispēdīgākais nelietis atgrieztos no savas ļaunprātības, tiktu glābts un iemantotu mūžību. Bez grēku nožēlas tas nav iespējams.
LELB tiek sabiedrībā reklamēta kā tradicionālā reliģiskā kopiena, pretstatot, piemēram, KLB kā netradicionālu. Saki man, kad Latvijas luterismā ir bijusi tāda tradīcija, kāda tā ir tagad ar šiem daudzajiem novirzieniem? Ja jau tev patīk šāds termins, tad tev ir jāatzīst, ka tieši KLB ir daudz tradicionālāka par LELB. Vai tā nav liekulība, ka šos pašus novirzienus, kas ir ārpus LELB, bet ar kurām LELB ir pārpilna, tu dēvē par netradicionālām? Bet KLB, kas negrib slimot ar šo liekulības sindromu, LELB lamā par sektantiem? Kurš tad te no mums ir sektants ar sektantisko domāšanu! Tev patiesībā ir jāslavē Dievs no rīta līdz vakaram, ka Viņš Latvijā ir izveidojis KLB, kas norāda uz visiem augoņiem LELB miesā. Es par to lūdzu katru dienu Dievu, ka arī mūsu baznīcā skaidrā Evaņģēlija mācība tiktu augsti godāta, mācīta un uzturēta. Ja KLB pie tā neturēsies, tad mēs drīz vien kļūsim tādi paši kā LELB, sašķelta iekšienē daudzos novirzienos. Paldies Dievam, kas mūsu KLB ir svētījis ar Svēto Garu, ka mūsu baznīca nav šādas sašķeltības, kas rada vienīgi strīdus, nesaticību, ienaidu utt., par ko runā apustulis Pāvils Vēstulē galatiešiem. Ikviens var par to pārliecināties. Uzmanies, ka neiznāk tā, ka nievādams KLB, tu nievā arī Svētā Garu darbu, kā to ir uzdrošinājies Noasveidīgais! Savukārt, ja LELB norādīs uz mūsu augoņiem, mēs tikai teiksim pateicību Dievam par to.
Taviem vārdiem par vienprātību galvenajā, bet brīvību nesvarīgajā es sākšu ticēt tad, kad LELB izstāsies no šīs Sodomas un Gomoras. Citādi iznāk tā, ka LEL cenšas šķīstīties no netikumības, netikumības namā. Tad arī sāksim runāt par tuvināšanos. Līdz tam šādas sarunas nav iespējamas, un visas runas par Evaņģēlisko vienību vismaz manās ausīs skan kā Oliņietes valoda.
Es tiešām priecājos, ka LELB ir parādījušās tādas balsis kā Voldemārs, Mulders un vēl daži citi. Ceru, ka viņu skaits pieaugs, un viņi būs tie, kas kļūs par Dieva rīksti LELB-ā. Dieva svētību un palīgu šajā ceļā!
Bet mani un citus no KLB jūs varat plosīt gabalu gabalos. Lai notiek tā, kā tas Kungs ir teicis: „Nebīsties no tā, par ko tu grasies ciest!” (Atkl. 2:10)
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.19 18:31:34
Māsa kaut..,
Lamuvārdus vispār nevajadzētu lietot, kur nu vēl cilvēku (un vēl mācītāju) vārdus... Ja Tev nav nekā laba, ko teikt - klusē! Kas Tevi uzaicinājis šeit lamāties?!
... lai ikviens cilvēks ir čakls klausīties, kūtrs runāt, kūtrs dusmoties... Ja kāds šķietas Dievam kalpojam un nesavalda savu mēli, bet maldina savu sirdi, tā kalpošana ir velta... Jēkaba vēst. 19, 26.
Uldis, uz Jūsu paštaisno palagu lai atbild kāds, kam ir iedvesma to darīt. Gribu tikai piezīmēt, ka gandrīz viss, ko šeit rakstāt, ir jau daudzkārt izķidāts. Cik reizes var atkārtoties?
Jūsu paziņojums par Jūsu noteikumiem Tad arī sāksim runāt par tuvināšanos. liecina, ka neesat izlasījis jau agrāk rakstīto, ka LELB šobrīd nav nekādas intereses cilāt šo jautājumu...
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.19 18:58:53
Redzi, Balss, tad arī sāksim runāt par tuvināšanos ir kā atbilde uz līdzgiem +Jānis vārdiem par tuvināšanos. Par manu "paštaisno palagu". Nu protams, vanags uz cāļiem neskatās. Kur nu gar vienpatņiem? Viņš taču "nepirks" sīkos. Jātērējas pie lielajiem. Bet, ja nopietni, tad es atbildi no +Jāņa neesmu pieprasījis. Man svarīgi, ka Balss ir izlasījusi un varbūt vēl kāds.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.19 22:37:49
Man sāk rasties aizdomas, ka reāli tomēr lielas lietas jārunā cilvēks pret cilvēku. Forumā pazūd daļa informācijas, tamdēļ nevar saprast īstenībā KĀ tekstu saka Uldis vai +Jānis, katrs tajā ielasa intonāciju pēc savas sabojātības pakāpes un man ir aizdoma, ka vismaz tik lielos tekstos tomēr ir svarīgi dzirdēt un redzēt visu!
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.05.20 01:36:03
ko darit, teiksim konservativam draudzes loceklim, ja vina draudzee darbu sak, teiksim, harizmatiska novirziena macitajs? Vai tradicionalistam, kam tagad macitajs ir augstbazniciskas liturgijas cienitajs. Ja draudzes loceklis kaut ka nespej vairs sava draudze ta riktigi justies, ko darit? Saakt staigat pa citam draudzem?
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.20 09:28:41
Uldi!
Kāds cietēja un mesijas komplekss!

Tev vienkārši skauž, ka ir Baznīca, kurā ir normāli cilvēki un mācītāji. Tev skauž, ka viņi ir gudrāki un zinošāki par Tevi. Tev skauž, ka cilvēkiem nav vajadzīgs tas, ko Tu uzskati par "evaņģēliju" (jo KLB izpildījumā evaņģēlijs ir tikai tukša skaņa, aiz kuras nestāv reāli darbi un rīcība), bet viņu ticību ceļ tieši tie, kurus Tu te tik dedzīgi nosodi.

Es labāk piedzīvoju dažādību savā Baznīcā, nekā kļūstu līdzīgs zirgam, kuram uz acīm uzliktas klapes, lai redz tikai taisnu ceļu - sava purna priekšā.

LELB ir bagāta ar fantastiskiem mācītājiem, labiem teologiem, kuru darbībā var piedzīvot evaņģēliju ne tikai vārdos, bet arī darbos. Es vienmēr ar lielu prieku esmu atklājis, cik interesanti un dažādi ir cilvēki, kuri atsaukušies Kristus evaņģēlijam un aicinājumam kalpot. Man prieks par viņu idejām, par viņu meklējumiem, par viņu panākumiem, jo tieši tajā parādās evaņģēliskā brīvība un luteriskās/kristīgās Baznīcas spēks. Man prieks, ka mums ir Rubenis un Bitāns, Plāte un Bite, Ludviks un Zeiferts, Kokins un Eimanis un vēl daudzi, daudzi citi. Jā, viņi nav vienādi, viņu pieejas nav vienādas, bet lai Dievs ir Tev žēlīgs apgalvot, ka viņi netic tikai un vienīgi Dieva žēlastībai, kā mūsu pestīšanas pamatam! Paldies Dievam, ka mums ir šādi mācītāji, kuri savā laikā ir neskaitāmiem cilvēkiem palīdzējuši nonākt pie Kristus un evaņģēlija.

Un man žēl, ka Tu izvēlies runāt par evaņģēliju tā vietā, lai to dzīvotu. Iekš tā jau slēpjas KLB sektantiskais gars. Jūs vārdos apliecināt ticību Dieva žēlastībai, jūs runājat ar tādu pārliecību, it kā jums tiešām būtu ko teikt, bet visa jūsu "luteriskā nostāja" nekādi neparādās jūsu attieksmē pret cilvēkiem un kolēģiem jums līdzās. Neiecietība, kuru jūs pārmetat citiem, patiesībā mājo jūsu pašu sirdīs. Un no šī gara patiešām ir jāsargās - ja kas ar to saslimst, tad atveseļošanās ir grūta.

Neviens tevi gabalos neplosa (ja nu vienīgi Tava paša sirdsapziņa)! Ja Tu neesi pamanījis, draugs, Tu atrodies forumā, kuru veido un uztur Baznīca, kuru Tu esi pasludinājis par herētisku un heterodoksu, no kuras savā iedomībā esi aizgājis un turpini viņu noķengāt. Līdz ar to Tev nevajadzētu justies saplosītam gabalos, ja te parādās atšķirīgi viedokļi no Tavējā. Galu galā - Tu taču vari te nenākt, ne? Dzīvot savā šaurajā sektas ielokā, kur ir visa skaidrība un mācības tīrība - kas Tev traucē? Vai es vai kāds cits ejam uz jūsu forumiem gānīties?

Kas ir tas gars, kas Tevi dīda? Kas Tevi apsēdis? Kāpēc Tev vajag, lai kādu izmet no Baznīcas, tikai tad Tu varēsi tajā justies kā mājās? Es zinu vienu tādu garu, kurš visu laiku apsūdz un nomelno Dieva kalpus... Bet, cik man zināms, tas tā kā nav Kristus Gars... Tādam jāsaka tikai viens vārds: Izej!

Lai Dievs sargā LELB, ka tā nekļūst līdzīga jums, un nepārņem šo postošo attieksmi un domāšanu! Sekta paliek sekta, un Baznīca - Baznīca.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.20 10:33:43
Kaut...
Ja cilvēks dzīvo evaņģēlijā, viņam nav nepieciešams kādu atraidīt vai atstumt. Ja viņš redz savā Baznīcā kādas problēmas, viņš mīlestībā kalpo un cenšas ar savu piemēru kaut ko mainīt. Viņš nebaidās no citādi domājošiem, jo zina, ka "tas, kas mūsos, ir lielāks par to, kas pasaulē".

Tas, kurš visu laiku uztraucas, lai Baznīcai būtu "tīra mācība", lai nepareizie mācītāji un laji tiktu atstumti, tas, acīmredzot, vēl nav ieguvis pārliecību par savu pestīšanu, kas ir galvenais evaņģēlija auglis. Nedrošība dara bailes, un bailes - dusmas un agresiju. Tā ir slēpta "labo nopelnu" krāšana.

Tāpēc saku, ka pietrūkst evaņģēlija realizēšanas dzīvē.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.20 10:35:07
Par to grēku pret Garu - neuztraucies! Es esmu pestīts nevis savu nopelnu, bet Kristus upura dēļ!
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.20 10:51:49
Viena no galvenajām teologa pazīmēm ir spēja atšķirt:
1) būtisko no nebūtiskā;
2) universālo no partikulārā.
LELB savā nostājā ir evaņģēliski luteriska Baznīca, kuras centrā ir pārliecība par Kristus nopelnu, kura dēļ mums tiek davāta taisnība bez nopelniem. Pārējais - kā skaidrot vienu vai otru Rakstu vietu, cik lielā mērā draudzes administrācijā izmantot menedžmenta metodes, cik - paļauties uz inspirāciju, cik un kā izmantot liturģikas tradīcijas, tas ir jau pavisam cita līmeņa jautājums. Teologs, kurš vēlas panākt pilnīgu viendomību, ir ne tikai naivs, bet arī kļūdās pašos pamatos.
Un teologam jāmāk atšķirt Baznīcas kopējā (universālā) nostāja no kādiem atsevišķiem gadījumiem. Ja atsevišķs gadījums tiek piesaukts kā arguments, tad vienmēr ir jautājums - kāpēc izvēlējies tieši šo piemēru? Un tas parasti ir saistīts ar cilvēka personiskajiem motīviem. Kāpēc nespriežat par LELB pēc Bites? Kāpēc izvēlaties par piemēru Plāti vai kādu citu? Tāpēc, ka jums tas ir izdevīgi - tādā gaismā pasniegt mūsu Baznīcu.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.20 10:54:41
Jā, Baznīcai jābūt skaidrai mācībai. Un viens no ļoti skaidriem Kristus evaņģēlija punktiem, ir iecietība un grēcinieku pieņemšana, ne?
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.05.20 10:57:28
Uldi, kaut..., lai nebūtu pārpratumu, ar metaforu par baznīcu ar vienādām frizūrām, frāzēm un uniformām es, protams, nebiju domājis KLB. Tas bija hipotētisks piemērs prasībai pēc vienveidības, kas novesta līdz patoloģijai. Mans personīgais viedoklis vienmēr ir bijis tieši tāds - KLB savā iekšienē nemaz tik perfekti neīsteno vienveidību un vienprātību, ko demonstrē uz āru un pieprasa no citiem.

Uldi, Paldies, ka vēlreiz un ar latīņu terminiem pārstāstīji to, ko teicu par baznīcas vienību. Protams, es ar to nedomāju vienību tikai ceremonijās. Vienmēr ir svarīgi paturēt kopā doktrīnu un praksi. Lai nevienam nebūtu pārpratumu - LELB mācītāju starpā ir liela vienprātība mācībā par evaņģēliju un sakramentiem, lai arī ko KLB mēģinātu sev un citiem iegalvot. Šī vienprātība ir lielāka tieši mācībā nekā ceremonijās. Tā ir vienprātība ne tikai savā starpā, bet arī ar seno, apustuļu baznīcu.

" Nabadzīte Preambula! Tā LELB-ā ir sen saplosīta gabalu gabalos, ka āda vien tik palikusi, aiz kuras paslēpties vilkiem avju ādās. Derētie gani mīlestību ir iemainījuši pret toleranci, bikti pret psihoanalīzi, bet Evaņģēlijs ir kļuvis par izkārtni, aiz kuras slēpt savus ļaunos darbus ."

Paldies Tev par šiem vārdiem! Tu ļoti skaidri izteici, ko jūs KLB domājat un runājat par LELB. Parasti šeit neviens to tik skaidri un godīgi nepasaka. Es ceru, ka visi to izlasīs un ar Tavu atļauju varbūt Svētdienas Rīts to varētu pārpublicēt. Lai LELB draudžu ļaudis to izlasa un salīdzina ar saviem mācītājiem un viņu kalpošanu. Lai pārliecinās, ka šī drūmi poētiskā aina rūgst tikai jūsu valodās un mājo jūsu galvās. Man šķiet, Tu un Tavi domu biedri nepacietībā ilgojaties, kaut LELB tiešām kļūtu tāda, kādu Tu te aprakstīji, lai varētu sacīt - lūk! Vai mēs neteicām! Un kamēr tas tā nav, var darīt kā dziesmiņā no izrādes par Šveiku: "Kā nav, to klāt var piedomāt".
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.20 15:08:43
Man ienaaca praataa shaad saliidzinaajums starp LELB un KLB. LELB acee ir baljkji, deelji, brusas, skabargas, liistiites un saplaakshnji. Bet KLB acee visiem ir vienaada izmeera brusas... Visa atshkjiriiba!
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.20 16:23:13
kaut.. raksta:
p.s. Redaktor, ja Tu izdzēsīsi šo komentāru tāpat kā epriekšējo un atstāsi Nosaveidīgā komentāru, lāsts pār Tevi.

Apdomā, ko Tu runā!!!!!!!!!!!!!!!
Vai nezini, ka par katru vārdu Tev būs jāatbild Dieva priekšā! Kā Tu vari pieļaut iespēju lādēties uz savu brāli Kristū, lai arī cik ļoti Tev nepatiktu viņa rīcība?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 50 , pavisam kopa bijuši: 35346