atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lezbo - episkopāts.
Merlins
Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:18
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.29 14:37:06
Aivars, domāt jau tu vari... tu nevari neko izdariit ar reaaliem faktiem, ka visur kur bazniica piejem homo, pirms tam piejem sievieshu ordinaaciju!

Tas ka citi bremzee... tas tikai laika jautaajums, jo tas pats arguments "Paavils tur runaa taa laika kontextaa, bet shodien mums ir 21 gadsimts un mees labaak izprotam tiesiibu normas un Dieva miilestiibu" ir shii teologjiskaa metode!

To vai taa ir vai nav paarspiileeta... nu pagaidiisim paskatiisimies, Merlins saka... kur ir male ordinaacija, tur agri vai veelu paraadiisies homo ordinaacija. Vienkaarshi veero un skaties...
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.05.29 14:42:40
Merlins
Nu kurš bez grēka.. man problēmas ar 7 bausli, bīskapei ar 6, kādam ar 8. Bet ar to košeru, zini, nav tik vienkārši. Skatoties uz apustuļu koncila lēmumu par to, ka arī pagāniem jāatsakās no tādas gaļas, kur asinis nav notecinātas, reiz aizdomājos par desmaizītēm, kur gluži viss nav no veģetārās sojas cūkas nācis.
Bet nu par to augļošanu... nu tā ir tēma, kur teologi šad tad ir mācējuši elastīgu interpretāciju atrast. Tie `nesamērīgi augstie procenti` ir baigi relatīvi, bet jau dažu zemnieku līdz pašnāvībai noveda. Bet ērtāk jau ir sacīt nevis augļošana, bet banku bizness, nevis blēdīšanās, bet spēlēšana biržā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.29 14:56:16
Nūuu... viss plūst, viss mainās... nu un?
Nu tev varbuut Merlina u.c. tautieshu cepshanaas par to neko nemaina. Nu ja tevi tas neuztrauc, tad ko... tas nav nekas sevishkjs! Jo ja B ir homoordinaacija, tad veesture un prakse liecina, ka Z kaa likums ir Kristus Inkarnaacijas un Pasha Kristus noliegshana!

Zeme sen vairs nav plakana. Ij ko? Nost vēl neveļamies....
Shamaa nekad arii nav bijusi plakana!
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.05.29 15:14:56
a_masiks

Aivars atsaucās uz VD bauslībā doto aizliegumu valkāt pretējā dzimuma drēbes, bet noformulēja to populārā veidā "sievietes biksēs". Es aizrādīju, ka bikses mūsu sabiedrībā nav tikai vīriešu apģērbs. Pie mums vīriešu apģērbs varētu būt piemēram, uzvalks no veikala "Dressman".

Nevaru precizēt procentus, no kuriem sākas augļošana, tikai citēju definīciju no vārdnīcas. Manuprāt nesaprātīgi augsti procenti ir tādi, kas noved cilvēku pie kā līdzīga izputēšanai un parādu verdzībai un viņu uz to piespiež, izmantojot viņa bezizejas stāvokli vai nesaprašanu.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2009.05.29 15:29:25
LittleWonder
Nē, augļi neatšķiras, vienkārši Bībelē publiska un privāta sludināšana ir nošķirtas. Piemēram, es varu teikt, ka Latvijas valsts nostāja tādos un tādos jautājumos ir tāda un tāda, `bet, ja to saka Valsts prezidents, tad tam ir cits svars. Klausītāji jau uzzina informāciju i no manis, i no prezidenta, vienīgi zina un ņem vērā, ka es varu kļūdīties.
LittleWonder
# Iesūtīts: 2009.05.29 15:52:41
Svilpastebet vai tad svarītgs nav rezultāts?
Mirga
# Iesūtīts: 2009.05.29 16:54:28
Vienkāršāk:
„Es esmu Alfa un Omega, Pirmais un Pēdējais, Sākums un Gals”, saka Jēzus.
Mums tika dots sākums A, Dieva iedibināta kārtība. Tajā nepalikām, sekoja visādi a, b, c ... līdz lielam sajukumam. Nāca Jēzus, uzņēmās visu šo sajukumu uz sevis un deva mums iespēju sākt atkal ar A.
Tagad vienīgais būtiskais jautājums mums ikvienam un visiem kopā ir, vai Jēzus piedāvājumu pieņemam un paliekam ar viņu kopā ik solī.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 16:56:59
LittleWonder

Augsburgas apliecības 14. artikuls par to saka: „Nevienam citam baznīcā nav atļauts nedz publiski mācīt, nedz pārvaldīt sakramentus – kā tikai likumīgi aicinātajiem.“ (ordentlichen Beruf, Rite Vocatus). Tas nozīmē, ka publiska sludināšana ir rezervēta ordinētajiem.
Balss
# Iesūtīts: 2009.05.30 00:18:46
a_masiks
nure, tā arī sanāk, ka gan "vīriešu drēbes", gan augļošana ir palikuši pagalam abstrakti, nespecificējami jēdzieni.

Nure - tev, kā jau dažkārt, atkal gribas skaldīt matus un izlikties nesaprotam. Manuprāt, tu esi pietiekami gudrs, lai labi aptvertu - ko pēc būtības nozīmē gan ģērbties pretējā dzimuma drēbēs (resp. savā ārienē censties imitēt pretējo dzimumu, pārtaisīt savu identitāti), gan augļošana.

Merlins
# Labojis Merlins: 2009.05.30 11:57:16
Aivars

"Bet ja runā par tām konsekvencēm, nu Tu tomēr pārspīlē. Es zinu kādu "konservatīvu` Baznīcu, kas neiebilst pret augļošanu, sievietēm biksēs, nekošerētu gaļu utt., bet nemaz nav homoseksuāļi"

Ievēro, ka zviedru baznīcai no pirmās sievietes ordinēšanas līdz lezbobīskapes ievēlēšanai pagāja 51 gads. Šīs teololģijas dzirnas maļ lēni, bet labi.
observers [91.200.66.80]
# Iesūtīts: 2009.05.30 12:12:03
Merlins
konsekventa sieviešu ordinācijas noliegšana novedusi pie priesteru pedofilijas plašos apmēros pāvesta baznīcā-spriežot pēc tās pašas loģikas
Mirga
# Labojis Mirga: 2009.05.30 12:19:32
Merlins

Vai var teikt, ka pirmās sievietes ordinācija bija kaut kāds sākums?
Kā tad bīskapi toreiz pie tā nonāca?
kirliana efekts [80.70.23.14]
# Iesūtīts: 2009.05.30 12:21:10
Vai vari paskaidrot, kāds sakars sieviešu neordinēšanai ar aizliegumu priesteriem precēties?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.05.30 12:21:59
Merlins
Hm, tajā konservatīvajā Baznīcā, ko pieminēju, sieviešu ordinācija šobrīd ir piepauzēta, bet galējs lēmums nav pieņemts. Pēc analoģijas tad laikam jāsaprot, ka agri vai vēlu arī tajā rozā bīskapes gaidāmas.
Bet kā informētam reģim gribu lūgt, varbūt vari pastāstīt vairāk par tām vēlēšanu aizkulisēm. Kas ir Hans Ulfvebrand, kas tur ar 365 balsīm pret 413 zaudēja vecajai draiskulei? Cik plašs bija tas vēlētāju loks? Vai tas bija diecēzes balsojums, vai visas Baznīcas? Ko saka citi zviedru bīskapi? Kā reaģējusi pārējā luteriskā pasaule?
Pagājušā vasarā biju iegriezies Stokholmas domā, trāpot tieši uz vienu svētbrīdi angļu valodā un ekskursiju, un visumā nevar noliegt, ka savs garīgs stiprinājums arī tika saņemts, bet visas runātājas tur bija tikai lēdijas, un cik saprotu arī iepriekšējā bīskape nav bijusi onka. Vai tas ir tā raksturīgi Stokholmas diecēzei? Vai tas ir kā saistāms ar ieprieksējās bīskapes iniciatīvām un administratīvajām aktivitātēm? Savulaik iepazinu kādu Zviedrijas mācītāju, kas arī vēlāk tika pārcelts uz Stokholmu, bet pēc tam atgriezās mazpilsētas draudzē, `jo tā nav tik bezpersoniska`, bet viņš tāds drīzāk konservatīvs vīrs šķita. Paldies!
Mirga
# Iesūtīts: 2009.05.31 14:05:56
Beigsim cilvēku dalīt.
Ko Dievs ir vienojis, būs tādam palikt.
Priecīgus Vasarsvētkus!
Catholic [195.189.142.153]
# Iesūtīts: 2009.05.31 14:07:15
Cik man ir zinams, Somiem, Zviedriem, Norvegiem ir kauns par savu baznicu. Skandinavijaa luteranu baznica ir jau atdalita no valsts, tomer ta reputacija labaka neklust.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.05.31 19:46:58
Catholic [195.189.142.153]
Izklausās drusku pēc zākāšanās. Ko nozīmē kauns par savu Baznīcu? Ja tā ir sava Baznīca, tad var būt skumji, sāpīgi, visbeidzot depresīvi, var būt dusmas un vilšanās par to, bet ne jau kauns. Kaunēšanās ir atsvešināto privilēģija.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.31 19:51:41
Mirga

"Kā tad bīskapi toreiz pie tā nonāca?"

Tādus lēmumus Zviedru baznīcā pieņem ģenerālā sinode nevis bīskapi. Ļoti vienkārši - Zviedrijā bija valsts baznīca kur baznīcas likumus izdod parlaments un bīskapus ieceļ valdība. Valsts parlaments pieņēma "vienlīdzīgo iespēju" likumu laicīgajā sabiedrībā un piespieda to pašu darīt arī baznīcai - sākotnēji pārvarot teologu un bīskapu pretestību un konsekventi selekcionējot visliberālākos bīskapus.

Aivars

Neko tuvāk nezinu par jauno bīskapi nedz arī par viņas sāncensi. Cik pazīstu vēlēšanu sistēmu Zviedru baznīcā, tad tikai Upsalas arhidiecēzē arhibīskapa vēlēšanās tiek iesaistītas arī citas diecēzes. Tas nozīmē, ka viņu ievēlēja Stokholmas diecēze. Tā ir visjaunākā diecēze Zviedru baznīcā, dibināta tikai 1942. gadā. Tātad ne pārāk tradīcijām bagāta un kā galvaspilsēta - droši vien īpaši "progresīva".

Jā, domāju, ka tad, ja Tevis pieminētā konservatīvā baznīca atjaunotu mācītāju sagatavošanu Teoloģijas Fakultātē un atsāktu ordinēt sievietes, "rozā bīskapes" būtu neizbēgams rezultāts 20 - 30 gadu nākotnē, varbūt pat agrāk. Zviedru baznīcai vienmēr ir paticis spēlēt "trendseterus", tādēļ tā pasteidzās, lai kāds cits neaizlien priekšā. Bet zviedru hierarhi tik droši rīkojas, jo ir pārliecināti, ka to, ko viņi dara šodien, pēc 10 -15 gadiem darīs pārējie. Līdz šim viņiem ir izrādījusies taisnība un nav pamata domāt, ka nebūs arī tagad. a=>b.

Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.31 19:55:01
Catholic [195.189.142.153]

Atdalīšanās no valsts ir nepietiekama, drīzāk šķietama. Kā komentē paši zviedri, baznīca ir tikai nonākusi zemāka līmeņa (pašvaldību) politiķu rokās. Tāpat draudžu padomes vēlē pēc politisko partiju sarakstiem un pat bīskapi, stādoties priekšā, mēdz informēt, ka pārstāv sociāldemokrātus.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.05.31 20:00:22
Merlins
Nu man gan negribētos to TF tik briesmīgu iztēlot. Kaut kā ir gadījies tur sastapt arī dažus foršus Dieva bērnus.
Bet vai nebūtu vērts tomēr tos zviedrus vairāk paanalizēt? Arī man šķiet ka, ja ne `trendseteri`, tad lakmusa testētāji teoloģijā viņi tiešām ir. Lai gan.. nu jā ir jau arī ecēšu mīļotāji citur pasaulē, no Romas līdz Kolumbijai.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 126 , pavisam kopa bijuši: 317