atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu LELBĀL dibina draudzi Rīgā
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.05.20 15:23:37
LELBĀL (Latvijas Evanģēliskās Luterāņu Baznīcas Ārpus Latvijas) Pārstāvniecība Latvijā 2009. gada 19. aprīlī aicināja uz draudzes dibināšanas dievkalpojumu. Rīgā tiek dibināta jauna luterāņu baznīcas draudze. Šī pasākuma iniciatoru mērķis ir izveidot draudzi ar tās locekļiem tīkamām tradīcijām, ar draudzīgu pieeju un garīdznieku pieejamību. Tiek plānots, ka draudze būs LELBĀL sastāvā un tā piekops LELBĀL draudzēs pieņemto dievkalpojumu kārtību un principus. Jaunās draudzes dibināšanas mērķis ir pulcināt visus tos, kas meklē sev un savām ģimenēm Latvijā garīgu vidi un audzināšanu, bet kuri vēl nav atraduši piemērotu draudzi. Pagaidām paredzēts, ka draudze tiksies reizi mēnesī - katra mēneša trešajā svētdienā, plkst. 15.00, Rīgas Vecā Sv. Ģertrūdes baznīcā.
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Svilpaste
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:29:01
Jautājumi:
1) Vai tiešām Rīgā luterāņi nevar atrast sev draudzi LELB?
2) Vai LELB draudzēs nav tās locekļiem tīkamu tradīciju, draudzīgas pieejas un garīdznieku pieejamības?
3) Vai nav dīvaini, ka ārpus Latvijas Baznīca dibina draudzi Latvijā? (informācija par draudzes dibināšanu atrodama https://lelba.org/?p=1159)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:33:43
Kas ir viņu TA? UN imo tas nav Ārpus Latvijas, bet gan "Amerikā"

Tb tā ir Latviešu Baznīcas Amerikā expansija uz pašu Latviju!
vilks
# Labojis vilks: 2009.05.20 15:36:36
1) uzprasās analoģisks jautājums - vai tiešām luterāņi Īrijā nevarēja piebiedroties LELBĀL, bet noteikti vajadzēja LELB draudzi? Man ir aizdomas, ka laika gaitā plaisa starp abām baznīcām ir krietni paplašinājusies.. tā ka var gadīties, ka LELBĀL luterāņiem, pārceļoties uz dzīvi Latvijā, ir grūti atrast sev draudzi, kurā būtu viņiem pazīstama dievkalpošana.

2) tīkams ir visai subjektīvs lielums. Ja cilvēki visu mūžu ir pieraduši pie kā viena, viņiem ir grūti pieņemt ko citādāku.. gadījuma ar Īrijas latviešu luterāņiem arī to pierāda.

3) vai tas ir dīvaini? drusku dīvaini ir. Bet, o otras, puses, tas tikai parāda uz āru to plaisu, kas pastāv starp LELB un LELBĀL un kura tikusi nereti apspriesta arī agrākās diskusijās tepat LELB forumā. (Skat. sadaļu "Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs"

Es domāju, ka šis ir loģiskas sekas tām pārmaiņām, kas notiek LELB - proti, pāreja uz aizvien konsekventāku episkopālismu un augstbaznīciskumu. Ir luterāņi, kam tuvāks šķiet kongregacionālisms.. un es te viņiem būs iespēja to saņemt.
carbon kid [87.110.35.14]
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:36:53
nu ja lelb uzsākusi darbību starp latviešiem Īrijā, kāpēc lai lelbāl to nedarītu Latvijā?! bet būtībā jau laikam ne visiem iet pie sirds baltsvārču kustība lelbā, jo šķiet Rīgā un Pierīgā vairs nevienu melnsvārci vairs tikpat kā neatrast....
vilks
# Labojis vilks: 2009.05.20 15:37:48
Mulders
Nē nē, tā nav LELBA, bet LELBĀL, kas dibina draudzi. vienkārši LELBĀL filiāle Rīgā.

a_masiks
ŗ palaikam tiek lietots arī Sarkandaugavā Trīsvienības draudzē
carbon kid [87.110.35.14]
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:38:45
vilks mēs laikam par vienu un to pašu
vilks
# Labojis vilks: 2009.05.20 15:39:36
carbon kid [87.110.35.14]
Nu jā, tas jau loģiski.

man personīgi šī ziņa nav jauna, es to zināju jau pirms dibināšanas dievkalpojuma..tik kaut kā nesanāca aiziet.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:41:22
vilks vī cik sarežģīti!

A ir teoloģiskās atšķirības?
Ослик
# Labojis Ослик: 2009.05.20 15:41:33
vilks
vai LELBĀL meitene - diplomēta teoloģe var kļūt par mācītāju?
carbon kid [87.110.35.14]
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:41:57
Ослик nu ja
Balss
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:42:47
Ja trimdas letiņi vēlas sanākt kopā ar savējiem, sen pazīstamiem ļaudīm, kāpēc ne? Ja sludina savs, no seniem laikiem pazīstams mācītājs pēc ierastās C kārtības, kas tur slikts?
Kāpēc tajā jāsaskata kāda diža šķelšanās? Dievkalpojumi notiek LELB baznīcā, pieņemu, ka ar LELB vadības ziņu, kas gan tur ko satraukties?
vilks
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:50:49
Ослик
vai LELBĀL meitene - diplomēta teoloģe var kļūt par mācītāju?
jā, noteikti.

Mulders
teoloģiskās atšķirības starp LELB un LELBĀL ir gan, protams. Bet, lai neatkārtotos, iesaku palasīt agrākās diskusijas par šo manis jau minētajā sadaļā.

Balss
man šķiet, ka dižu problēmu neviens no līdz šim runājošajiem neaskata.. lai gan drusku jocīgi jau tas ir. Mani tas visādā ziņā skumdina. Bet vispār es domāju, ka ir labi, kur trimdas latviešiem sanākt kopā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:53:43
Mulders domā... Nū... pag... bet vai tad LELB ir monopols uz sludināšanu? Tak arī es tehniski drīxtu organizēt draudzi jebkuros mazpisānos... Pravda cik no vietējiem mani par pilnu ņemtu, tas cic jautājums... Bet ja padomā tā pavisam gaisīgi... ka Dievs rada savu Baznīcu tur kur viņš Gribu n kad Grib... neprasot cilvēku atļauju...

No otras puses... a toč, kāpē nevar tepat satusēt? Tb C kārtība tak nav atmesta LELB!

Lab, laikam par maz ko sajēdzu no šitā...
Balss
# Iesūtīts: 2009.05.20 15:56:32
vilks
Žēl, protams, ka trimdas letiņi nevar vai negrib iekļauties LV draudzēs. Lai gan domāju, ka arī Rīgā ir tradicionālas, pie C kārtības pieturošamies draudzes un mācītāji.
Domāju, ka tā drīzāk ir mentalitātes atšķirība, kas gadu desmitu gaitā, protams, ir atsvešinājusies, arī dažādie akcenti valodā, kas vietējiem var izklausīties smieklīgi, tā pat netīši aizvainojot atbraucējus.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.05.20 18:43:37
Patiesībā normāli. Es domāju, ir pulka ļaužu, kam prasīt prasās tāds LELBĀL garīgums un teoloģija. Ar to es nedomāju, ka tā ir maximāli slikta, vnk atšķirīga.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.05.20 22:09:58
indriķis
Interesanti būtu uzzināt, kāds tad pēc Tava prāta ir LELBĀL garīgums un teoloģija?

Manuprāt šī draudze tiek dibināta ne jau tāpēc, lai varētu piekopt kaut kādu savu īpašo garīgumu un kārtību, bet gan -

1) lai varētu piekopt pilnīgu teoloģisku patvaļu un dievkalpojumus noturēt bez jebkādas kārtības
2) lai draudzes vadība varētu noteikt ko, kā, kad un cik daudz māca mācītājs
3) lai nebūtu jāpakļaujas LELB stingrajām kazuāliju prasībām par kristībām, iesvētībām, laulībām...
4) lai palīdzētu Latvijā ievazāt pielaidīgu attieksmi pret homoseksuālu dzīves veidu
5) un vēl daudzi citi sīkāki iemesli, sākot ar personīgu nepatiku pret arhibīskapu Vanagu un beidzot ar sapņiem par īstenās tautas baznīcas iedibināšanu Latvijā, kas pēc kāda laika nostums malā LELB.

Varbūt esmu izteicies pārāk neaizplīvuroti un asi, bet esmu pārliecināts, ka patiesi. Vairums viņu uzdotie draudzes dibināšanas iemesli ir vienkārši liekulība.
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2009.05.21 11:21:24
Man bija iespēja būt klāt šīs draudzes dibināšanas dievkalpojumā.

...kāds tad pēc Tava prāta ir LELBĀL garīgums un teoloģija?

Uzrunā dzirdēju, ka draudzei ir vēlēšanās dievkalpojumus turēt tā kā pirmajā Latvijas laikā. Iespējams, ka tas ir primārais, nevis kāds īpašs garīgums vai teoloģija.

Man šķita savādi, ka šāds svinīgs dievkalpojums bija tikai vārda dievkalpojums, bez Sv.Vakarēdiena. Varbūt, ka tā šoreiz bija tikai sakritība, bet pirmajā Latvijas laikā un vairumā draudžu arī līdz 80tajiem gadiem Latvijā Sv.Vakarēdiena svinēšana bija visai reta.
Vēl tā īsti es nevaru saprast, kā var būt "trimdinieks" un "trimdas draudze" savā tēvu zemē... Kā tad bija ar Bābeliešiem Jeruzālemē Ezras laikā? Joprojām palika trimdinieki arī pēc atgriešanās?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.21 11:26:47
JGinters, es taa sapratu, ka tolji Feldmanis tolji kursh tur "inficeeja" Latvijas Luteraanjus ar to, ka vakareediens ir faktiski katru dievkalpojumu?
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.05.21 16:56:18
Šodien tā lēnprātīgi pārlasīju savu vakardienas komentāru un secināju, ka esmu nedaudz pārsālījis, it sevišķi, kas attiecas uz 1. punktu. Nav jau tā, ka LELBĀL draudzēs valdītu PILNĪGA teoloģiska patvaļa, un ka dievkalpojumos nebūtu nekādas kārtības. Kautkāda protestantiska teoloģija, protams, tur ir, bet savos skaidrojumos katram mācītājam ir atstāta brīva vaļa - vai tas būtu Bites tipa konservatīvais, vai Santa tipa liberālis. Un dievkalpojuma kārtībā katrs mācītājs var izdarīt savas korekcijas, savus svītrojumus vai papildinājumus. Katrā ziņā vienotas kārtības ievērošana tur netiek prasīta.

Tas jau arī varētu būt viens no iemesliem, ko min Jānis Ginters - ļaudīm, kas Latvijā atgriezušies no trimdas, gribās dievkalpojumus piedzīvot tādā pašā veidā, kā to piedzīvojuši trimdā, bet šis jautājums varēja tikt atrisināts gluži vienkārši bez īpašas LELBĀL draudzes dibināšanas. Kas gan būtu liedzis māc. Bērziņam kļūt par vienu no mūsu Baznīcas mācītājiem ar īpašu uzdevumu aprūpēt atgriezušos trimdiniekus? Kāda gan būtu problēma nodibināt "Trimdas draudzi" LELB sastāvā, kas notur dievkalpojumus Sv. Ģertrūdes baznīcā? Acīmredzot, no šo dibinātāju puses tādas vēlēšanās nebija un nav. Par iemesliem, kāpēc tādas vēlēšanās nav, ne visai lēnprātīgā veidā (atvainojos!)esmu izteicies iepriekš.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.21 17:00:47
Mulders domaa... kaitiigs mums tas +Jaanis, liberaaljiem shis par konservatiivu, konservatiivajiem paaraak liberaals! Nu viens negals un nerazha...

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 67 , pavisam kopa bijuši: 345