atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Inkvizīcija?
Mulders
Iesūtīts: 2007.05.07 10:47:09
Te tāda doma. Spriežot pēc pēdējā laika "kašķiem" rodas iespaids, ka tomēr pastāv viena daļa ticīgo gan pašā LELB gan ārpus tā (klb) kuri grib atjaunot inkvizīciju pēc tās būtības. Tas ir, speciālu "policiju" kas meklē, atrod un "nodod sodam" herētiķus. A bet vienreiz jau nepietika? Kamdēļ kāpt tajā pašā pļaņčkā atkal?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.08 17:36:38
Balss, protams, ka ir daudz dažādi veidi kā izveikt filtrēšanu, nu Biķera draudzē tā ir īsa saruna ar mācītāju! Cikvēki arī dažkārt nesaprot ko īsti nozīmē "kristīti un iesvētīti". Tie kas ir iesvētīti, tie jau to zin, bet bieži neiesvētītie nemaz nezin vai ir iesvētīti. Ir satikti cilvēki kas nemaz nav pārliecināti vai ir kristīti! Aci pret aci tas ir daudz drošāk, nekā pasakot - nāk tikai kristītie un iesvētītie, un tādējādi šī atbildība par pielaišanu pie vakarēdiena tiek noņemta no mācītāja un pārlikta uz laju, kuram nav jābūt uzreiz izglītotam teoloģiski! Tāpat arī uz tās lapiņas ir rakstīts, ak bez sarunas un grēksūdzes netiek pielaisti cilvēki, kas ir pārkāpuši laulību, sapinušies ar ezotēriskām mācībām etc. Tākā ar vienu vienīgu "kristīts un iesvētīts" filtrs vēl nedarbojas pilnībā, jo tā pie dievgalda var nākt arī tāds, kas ir atslēgu varas saistīts un atkal var sanākt kāzuss, no vienas puses aicināts, bet no otras puses tāds ir jāatraida... Tamdēļ, es personīgi subjektīvi uzskatu, ka A. Bites "filtrs" ir gana labs, lai neapgrūtinātu nedz paša mācītāja nedz draudzes sirdsapziņu.
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.08 17:47:33
Andi,, nu, ko Jūs varat fleitēt? Lūdzu, iekopējiet manu aicinājumu kādu likt uz sārta... bet tas, ka atsaucaties uz vārdu rējējs , laikam būs netīšām trāpījis pa purniņu. Nebija domāts kādu personīgi uzrunāt, tāpēc nerūciet tik skaļi...
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.08 22:41:01
Mulder ,
Pirmkārt - vēlreiz paldies par šīs diskusijas tēmu: es jau kādu brīdi (kopš sāku piedalīties forumā) meklēju īsu, kodolīgu formulējumu tam, kas manuprāt ir lielākā bīstamība mūsu Baznīcai. Mani uztrauc, ka esam aizmirsuši Kristus vārdus no Kalna sprediķa: netiesājiet, lai netaptu tiesāti. Tiesājam viens otru uz nebēdu, ne tikai tiesājam, bet prasām citiem tiesāt citus... Un tad Tu nāci ar šo ģeniālo domu, ka visa pamatā ir vēlme pēc inkvizīcijas - soda institūcijas, kas represētu visus, par kuriem ir kaut mazākās aizdomas, ka viņu uzskati nav gluži "standarts". Liela daļa no pārmetumiem, kurus izsaka LELB vadībai ir tieši tādi: kad beidzot jūs (no)tiesāsiet un represēsiet tos, kuri mums nepatīk?
Cilvēki vienmēr ir meklējuši vienotību cīņā pret kādu. Tas ļoti spēcīgi apvieno. Tad vismaz ir kāds leģitīms virziens, kurā izgāzt savas dusmas un spriedzi, kas ceļas neapkarotu kaislību un grēka dēļ. Cilvēki viens otru skauž, viens ar otru konkurē un slepeni cīnās, un tad savas dusmas mēģina izgāzt pār kādu. Un kas var būt labāks attaisnojums agresijai, kā "cīņa par Dieva Vārda patiesību"? It kā Kristus nebūtu piesists krustā tieši ar Augstā priestera svētību, Dieva vārdā...
Mūsu Arhibīskapu nemitīgi mēģina "iedzīt" šī Augstā priestera lomā: lai viņš dod upuri, lai represē vienu vai otru, lai visi varam pašausmināties un reizē paberzēt rokas par to, cik esam svēti un kā darām Dievam tīkamu darbu... Un man žēl skatīties, ka tad, kad viņš atsakās to darīt, daudzu acīs viņš pats kļūst par piemērotu mērķi dusmām un apvainojumiem. Tāds ir katra Kristus liecinieka liktenis - nesitīsi krustā citus, pašam būs jāņem savs krusts un jāiet Kristus pēdās...
Tāpēc es nevaru klusēt un neiebilst pret tiem, kuri Kristū saskata tiesātāju un pazudinātāju, ignorējot to, ko Viņš pats par sevi sacījis: Es esmu nācis pasauli nevis tiesāt, bet atpestīt.

Otrkārt, man patika Balss komentārs par Biķeru draudzi. A. Bite ir ļoti cienījams teologs - nevis tāpēc, ka viņa Rakstu izpratne būtu vienīgā iespējamā, bet gan tāpēc, ka viņš, neskatoties uz saviem ļoti striktajiem uzskatiem un nelokāmo personisko nostāju, paliek uzticīgs savai Baznīcai. Par viņu ar cieņu izsakās pat tie, kuri citādi nodod savu uzticību Baznīcai un Baznīcas uzticību viņiem. Taču Balss ļoti trāpīgi konstatēja, ka tiesāšana darbojas uz visām pusēm. Ja kāds iedomātos Baznīcā ieviest vienu vienīgo ticības standartu, tad patiesībā nākotos izslēgt turpat vai visus - ne tikai tos, kas "liberālāki", bet arī tos, kas "konservatīvāki" par mūsu noteikto ideālu. Ja saslimstam ar tiesāšanas garu, tad beigās paliekam vieni - tad katram jādibina sava sekta un baznīca, jo pasaulē nav divu cilvēku, kuri domātu identiski...

Un vēl... atļaujos atgādināt, ka Pāvils 1. vēstulē korintiešiem 11. nodaļā, kad runā par cienīgu un necienīgu Vakarēdiena saņemšanu, liek katram pašam sevi pārbaudīt, nevis mācītājam mēģināt kaut ko noskaidrot, izdibināt vai pierādīt. Balss pieminētais uzaicinājuma teksts ir pilnīgi pietiekams. Ja kāds pēc tā nāk pie Vakarēdiena pretēji tam, kas tika teikts, tas paliek uz viņa/-as sirdsapziņas.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.08 23:25:14
Noasveidīgais, labi paldies... tagad es mazliet labāk sapratu Balss un jūsu sajūsmu par viņas komentāru. Pareizi, zobens griezīs abos virzienos... rekā, kāds es vieds izrādos Paldies, jūs sakārtojāt to, ko es iesāku, jo iesāku es pac nezinot savu viedokli!
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.08 23:29:42
Welcome! Paldies Tev un paldies Dievam!
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.05.09 00:23:01
Mulder, godīgi sakot man tavs uzstādītais jautājumsliekas dīvains. Herētiķus vai tad vajag sodīt?
Manuprāt, ne tādā veidā kā Tu iedomājies. Bet distancēt gan. Iedomājieties pat inteliģentais pāvests Racingers ir publiski paudis,ka tas konkrētais cilvēks Vakarēdienu nedrīkst saņemt. Es pilnībā atbalstu pāvesta teikto tajā gadījumā. Bet neviens taču tam konkrētajam cilvēkam neliedz nākt uz baznīcu un klausīties Evaņģēliju un piedalīteis draudzes dzīvē.

Noasveidīgais , kā paskaidrosi Ef. 4 tektos vārdus, ka Garā mums ir viena ticība, prāts un sirds?
Andis Atvars [87.110.84.182]
# Iesūtīts: 2007.05.09 08:24:49
Redaktor, Jums kaut kas nav kārtībā ar portāla sistēmu, ka visu laiku nobrūk diskusijas. Varbūt kaut ko varat darīt lietas labā, jeb esat tikai alvas zaldātiņš, kuru rausta "balss" no augšas.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.09 08:56:58
Kaut...
Es nesaprotu to skumju simbolu pēc atsauces uz Efeziešu 4. nodaļu. Tā ir viena no skaistākajām vietām Jaunajā Derībā, kuras centrā ir nodaļas sākumā atrodamie vārdi:
"Tad nu es, cietumnieks Kunga dēļ, lūdzu jūs dzīvot tā aicinājuma cienīgi, ar kuru esat aicināti - visā pazemībā, lēnprātībā un pacietībā, ar mīlestību panesdami cits citu, dedzīgi sargādami vienotību Garā, uzturēdami to ar miera saiti" (jaunais tulkojums, 4:1-3).
Man grūti saprast, ko te vēl vajadzētu paskaidrot. Pāvils runā par to, ka kristīgais aicinājums prasa no cilvēka mīlestībā uzturēt vienotību un mieru ar citiem Kristus aicinātajiem. Viens Gars nenozīmē, ka visiem jādomā un jāizskatās vienādi. Tur, kur tiecas pēc ārējas vienotības un vienāduma, parasti to dara tieši tāpēc, ka neizprot Gara nodomus un darbību.

Tālākajā tekstā Pāvils uzsver to, ka "ikvienam mums ir dota žēlastība tādā mērā, kādu Kristus to piešķīris", un pēc tam atsaucas uz dažādiem amatiem un kalpošanām draudzē. Tas ir Pāvila mīļais temats: draudze ir dzīvs organisms, kurā ir liela dažādība, un tādai jābūt, un neviens nedrīkst paaugstināties pār otru un sacīt: tā, kā tu esi acs, bet es - roka, tad man tevis nevajag!
klusētājs [87.110.149.151]
# Iesūtīts: 2007.05.09 11:31:42
paldies Noasveidīgais par izteikto viedokli 2007.05.08 22:41:01
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.05.09 12:07:38
Noaveidīgais , un ko darīt ar tiem, kuri tiecas pēc iekšējas vienotības?
Un otrs jautājums, kas ir mīlestība? Vai kristietim jāmīl viss arī greks un herēzes?
Izlasot visu nodaļu.Trešais jautājums: Vienība caur mīletību ar ko?

Par to aci, roku man nāk prātā Kristus teiktais(saku pēc atmiņas) Ja tava acs Tevi apgrēcina izrauj to... un par roku,ka ta jānocert.... Jo labāk tils un klips ieeju debesu valstība...
Ai labi nezinu, Tu jau esi gudrāks, studējis vairākus gadus Rakstus un ne tikai... Man nav nekā no tā... bet es palieku pie tā ko esmu satvērusi.
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:10:03
Redaktor un Andis Atvars
Kur palikuši daži Anda kodīgie komentāri? Līdz ar to viņam domātās atbildes kļust nesaprotamas. Ja dzēst, tad jau dzēst visu sarunu.
Andi, Jums ļoti patīk visādi locīt vārdiņu balss. Vēlreiz atgādināšu, ka esmu balss no apakšas , ne augšas.
klusētājs [87.110.149.151]
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:19:05
kaut varbūt ....nesiet cits cita nastas....jo visi esam grēkojuši
Andis Atvars [87.110.84.182]
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:20:58
Balss, man grūti Jums noticēt...bija jau mājieni arī no foruma dalībniekiem par Jums, bet es dajebkam tā vienkārši neticu, iekams pats 100% nepārliecinos.
kaut..
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:25:09
klusētājs ko saproti ar vārdu nasta?
klusētājs [87.110.149.151]
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:38:19
kaut manā izpratnē nasta ir tā nepilnība, grēcīgums, kas mums katram piemīt, un, kas ir iemesls savstarpējā saskarsmē mīlestības, pieņemšanas iztrūkumam.
kaut..
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:51:06
Labi. Ja zaglis zog(vai jebkurš cits grēks), man jāpieņem viņa nasta un viņa trūkumi? Un mīlestībā vēl jāatbalsta zakšanā? Nedomāju. Es viņu mīlu kā savu tuvāko, bet nekādā gadījumā nepieņemu viņa grēku.
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.05.09 12:52:56
>kaut...
ir jau jauki palikt pie satvertā, bet varbūt labāk tiekties pēc pilnīgākas izpratnes?
Un par to acu raušanu un roku ciršanu: Jēzus to nesaka visiem ļaudīm, bet saviem mācekļiem, un tā roka un acs, kas apgrēcina, pieder mācekļiem; to varētu teikt arī tā - kad tu gribi ko ļaunu par savu brāli/māsu padomāt, viņu tiesāt vai kā citādi liegt viņam/ai Dieva žēlastības, tad labāk iztiec bez šiem apgrēcināšanas orgāniem.
Tāpēc būtu jauki domāt nevis par laicīgu inkvizīciju un ķerstīt nepareizos, lai paši izliktos pareizāki, bet padomāt, kā pārējos Kristus brāļus un māsas atbalstīt viņu ceļā ar Kristu. Jo visi ir grēcīgi, un visiem kādu ķecerību var atrast.
klusētājs [87.110.149.151]
# Iesūtīts: 2007.05.09 13:11:58
kaut vai es teicu par grēka mīlēšanu un pieņemšanu? aprakstīšu piemēru: ikdienas notikumos izvēles izdarot, pat pie labākās gribas, motivācijas(mīlot savu tuvāko)sanāk kļūdīties. no tā secinu, ka mana mīlestības( Kristus) izpratne un sekojoša rīcība tās realizēšanā, nebūt nav pilnīga.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.09 13:23:24
kaut... vai pašu acis jau tīras?
Mozusveidīgais [81.169.173.120]
# Iesūtīts: 2007.05.09 14:21:08
draugs moritz.
mans luugums tev, ko paluugshu respekteet
ak tad tā sanāk: Tu pats drīksti nerespektēt citu cilvēku ticību un atklāti par to ņirģāties, bet kāds Tevi laipni uzrunā - Tu viņam pavēli to nedarīt, kā šādu rīcibu sauc? totalitārisms?

Tu taču Bībeli labi pārzini, vai Tev nav jārīkojas saskaņā ar Mt.18:15-17?


RKD nav atzars bet ts bostonas kustiibas draudze riigaa...
atzars = filāle = bostonas kustiibas draudze riigaa

ar cieņu
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 123 , pavisam kopa bijuši: 424