atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Cieņa un mīlestība - vārdi un darbi
Ilārs Plūme
Iesūtīts: 2007.05.07 08:46:11
Pāvil, esmu diezgan daudz no Jums dzirdējis par tādām lietām, kā cieņa un mīlestība, bet man ir radušās šaubas par to, cik nopietni pret to attiecas Jūsu draudzes locekļi.

Pagājušajā nedēļā Jūsu draudzes locekle, kas strādā Ķekavas pagasta dzimtsarakstu nodaļā, pildot savus darba pienākumus, izprašņāja mūsus draudzes locekli par viņas reliģiskajiem uzskatiem un klāstīja tai, ka KLB neticot Trīsvienībai, KLB neesot nedz Svētā Gara, nedz kādas citas svētības utt.

Domāju, ka tas ir rupjš cilvēktiesību pārkāpums. Tā kā tas notiek atkārtoti, šodien iešu šo jautājumu pārrunāt ar Ķekavas domes priekšēdētāju.

Bet, Pāvil, vai Jums nešķiet, ka tas ir smags pārkāpums arī no baznīcas puses? Manuprāt, tas izklausās pēc Dieva zaimošanas. No kurienes šai kundzei radušies šādi uzskati? Vai Jūs runājat ar saviem draudzes locekļiem par šādām lietām?

Domāju, ka šie jautājumi par attiecībām baznīcu starpā ir nelielas diskusijas vērti.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Gvido Ozoliņš
# Iesūtīts: 2007.05.10 11:37:44
Nu žēl. Labi ka dzīvē nevar tā vienkārši pagātni - izdzēst.
kaut..
# Iesūtīts: 2007.05.10 13:52:34
NU pasaki kādu labumu tā diskusija būtu devusi, ja būtu paliusi?
Un pagātni var izdzēst čaur gŗeknožēlu, lai nu kuram, bet Tev jau gan to vajadzēja zināt.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.10 16:57:52
Pāvil-

Naida un neiecietības izpausmes pret mūsu draudzi Ķekavā nav nekāds jaunums un tās turpinās. Šodien saņēmu ziņu no Ķekavas municipālās policijas par kārtējo mēģinājumu apgānīt mūsu baznīcas ēku.

Ierodoties baznīcā, diezgan regulāri nākas tīrīt sasisto pudeļu lauskas no lieveņa vai sakopt izvandīto apkārtni. Tam visam ir savas saknes. Iespējams, tas sākas pie tējas galda, šausminoties par nekrietnajiem augsburgiešiem, tad turpinās mājās un beidzas pie mūsu dievnama durvīm.

Kopš sākta gala ir bijusi skaidri vērojama savdabīga tendence, proti, KLB runā par mācību, bet LELB tiecas runāt par personālijām. KLB saka - LELB ir daudz jauku cilvēku, bet ir dažas problēmas ar mācību. LELB saka - ir tikai viena problēma un tā esat jūs paši, proti, KLB cilvēki.

Šķiet, ka mūsu tautā un arī baznīcās tādi jēdzieni kā demokrātija, iecītība, miermīlīga attieksme pret citiem, cenšanās citus pārliecināt ar pamatotiem argumentiem, nevis ar demagoģiju un apsaukāšanos, ir grūti sasniedzami ideāli. Varbūt, ka sava vaina te ir arī sludināšanai un mācīšanai.

Kad ierados Ķekavā 1989. gada vasarā pēc viena no pirmajiem sprediķiem kāda draudzes locekle man diezgan nikni jautāja - kādēļ Jūs mācītāj runājat par grēku? Šeit baznīcā grēcinieku nav! Tie ir tur ārā! Šāda domāšana varētu būt simptomāiska pazīme tam, ka netiek skaidri mācīts, kas ir iedzimtais grēks. Bez grēka atziņas nav vajadzīgs arī Evaņģēlijs, jo veseliem ārsta nevajag! Tā cilvēki gan nāk uz baznīcu, bet mācības atziņā nepieaug un tālāk par citu nosodīšanu netiek.

Pāvil, ja vēlaties godīgi pārbaudīt reālo situāciju draudzē - iztaujājiet savas draudzes locekļus par viņu katehisma zināšanām. Rezultāti varētu būt pārdomu vērti.

Vēl joprojām domāju, ka kādi pārstāvji no LELB un KLB Ķekavas draudzēm varētu tikties un vienkārši pabūt kopā, lai gaisinātu aizspriedumus vienam par otru. Ko Jūs, Pāvil, par to domājat?

Ar cieņu! Ilārs
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.10 17:24:09
Ilārs Plūme
Vai tiešām Jūs domājat, ka tie, kas dzerstās pie Jūsu baznīcas durvīm un sit pudeles, ir otras draudzes locekļi, kas pēc tējas galda dodas pie Jums demolēt?... Kā viens gudrs mācītājs var nonākt pie šādām domām?...
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.10 17:37:57
Balss,

Nē, tā es nedomāju! Es arī nedomāju, ka manis sacīto vajadzētu tūdaļ kariķēt. Es domāju, ka pie tējas galda iesāktās sarunas turpinās mājās, kur tās dzird, piemēram, pusaudži. Viņi un viņu draugi tad arī varētu būt lietas turpinātāji.
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.10 17:43:00
Lai nu par Ķekavas draudzi runā tie, kas zina labāk, bet tas būtu visai neticami, pat neiespējami, ka kādos ticīgos ļaudīs valdītu tāds naids pret citiem ticīgajiem, ka viņi mājās par citādi domājošajiem tā zākātos, ka tiktu uzkurināti šo ticīgo bērni vai mazbērni (tātad neticīgi?) uz tik nejēdzīgu vardarbību. Man šī hipotēze izklausās mazliet slimīga.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.10 18:32:25
Balss,

Jā, tas tā varētu šķist, bet esmu dzirdējis baisus stāstus par mūsu draudzi. Te derētu atcerēties padomju laikus, kad lietas risinājās līdzīgā veidā. Izdzirdējuši baznīcas lamāšanu mājās, puikas gāja daudzīt logus utt. Tāpat varētu notikt arī tagad. Manuprāt, šī hipotēze nemaz tik slimīga nav. Slimīgi drīzāk varētu būt šādas lietas censties ataisnot.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.10 19:39:39
Slimīgi, Ilār, ir visus šos murgus adresēt Pāvilam.
dassyte [85.234.191.78]
# Iesūtīts: 2007.05.10 20:52:34
traki Ilār Plūme, ka šitādas lietas notiek...


Noasveidīgais
slimīgi ir arī tas, ka man LELB mācītājs, kurš kontaktējas ar LELB vadību pasaka, ka KLB ir sekta.... Prasu, kāpēc? Atbildi nesaņēmu!!!! Tikai blā blā blā...citā virzienā.
Noasveidīgais, pavisam godīgi... vai nekad neesi teicis kaut ko līdzīgu???? Vienmēr labu runājis par KLB un aizbildinājis, 8 baušļa ietvaros ???
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.10 21:09:25
dassyte, KLB ir sekta atbilstoshi vaarda "sekta" definiicijai, taapat kaa vispaar luteraanji
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.10 21:16:44
Kaut...
Kas tas bija par blā blā blā?
Varbūt Tev tikai likās, ka tas ir blā blā blā?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.10 22:13:53
Noasveidīgais,

Mēs laikam esam pazīstami, bet klātienē Jūs nekad neatļautos sacīt man kaut ko tādu, ko atļaujaties internetā, slēpjoties aiz pseidonīma. Tas ļauj kaut ko būtisku secināt par Jums.

Redziet, Noasveidīgais, ja cilvēks ilgstoši dzīvo melos, tad ar laiku viņš sāk melot no visas sirds un pats ticēt saviem meliem. Tas pats notiek, ja cilvēks ilgu laiku dzīvo murgos. Tad ar laiku normālu valodu viņš sāk uzskatīt par murgiem, bet murgi viņam šķiet ļoti normāla un dabiska parādība. Jūsu valoda man šķiet ļoti pazīstama - to visu jau mēs esam pieredzējuši Padomju Savienībā.
Diemžēl, man šīs atmiņas izraisa tikai pretīgumu, tādēļ - palieciet sveiks!
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2007.05.10 22:43:09
Mīļais Ilār,
vai tiešām Tu domā, ka man būtu bail Tev pateikt visu to pašu sejā? Baidos, ka Tu mani esi sajaucis ar kādu citu...

Atkārtošu savus galvenos argumentus, lai Tu vari beidzot atbildēt par lietu, nevis vienkārši izteikt tukšus minējumus par mani vai filosofēt par murgu kaitīgo ietekmi uz cilvēku apziņu. Tāpēc jau arī rakstu šajā forumā, lai palīdzētu dažiem atmosties no murgiem, kuriem viņi tik kvēli tic...

1) Tev nav nekāda pamata, attaisnojuma un iemesla šo diskusiju adresēt mūsu Baznīcas mācītājam Pāvilam, it kā viņš būtu personiski atbildīgs par izdzertajām pudelēm jūsu baznīcā vai par "viena tante teica" diskusiju dzimtsarakstu nodaļā; atkārtota viņa vārda piesaukšana un postu adresēšana viņam, visticamāk, liecina par skaudību par viņa kalpošanas labajiem panākumiem Ķekavā; viņš ir viens no nosvērtākajiem, miermīlīgākajiem un laipnākajiem mācītājiem LELB, tāpēc Tavi uzbrukumi ir vienkārši smieklīgi; un nepūt pīlītes, ka Tev bija vajadzīgs šis forums, lai sakontaktētu ar Pāvilu, ja Tu tiešām gribēji kaut ko sacīt viņam.

2) Stabila, nobriedusi persona jūsu draudzes locekles vietā būtu miermīlīgi paskaidrojusi savas ticības pamatus, pieņemot, ka sieviete viņas priekšā izsaka bažas un apvainojumus tāpēc, ka patiesībā interesējas par ticības jautājumiem; tā vietā viņa, acīmredzot, zaudēja dvēseles līdzsvaru, un izvēlējās "sūdzēties" pie sava mācītāja, kurš nevis pamācīja, kā rīkoties līdzīgās situācijās, bet astoņos no rīta sāka diskusiju LELB mājaslapā; tas liecina par nopietnām dvēseļkopšanas problēmām nevis Pāvila, bet jūsu pašu draudzē;

3) sevi cienošam mācītājam nav uzdevums uzmesties par policistu un veikt izmeklēšanas, kā arī draudēt ar "disciplinēšanu"; īpaši tas nepiestāv cilvēkam, kurš pretendē būt KLB garīgais vadītājs un inspirators; problēmas risināt ar spēku - vai tas ir KLB padoms sarežģītās situācijās? Vai tas ir vienīgais veids, kā jūs mākat/mācāt risināt attiecību konfliktus? Tad tāpēc jūs visu laiku prasāt no LELB vadības, lai tā represē jūsu ideoloģiskos pretiniekus? Ja nav represiju un atlaišanas - nav arī risinājuma? Vai tas ir Kristus mācītais ceļš - novāciet tos, kas jums nepatīk, pie malas?

4) valsts iesaistīšana reliģiskos strīdos nav pieļaujama; ja dzimtsarakstu darbiniece būtu atteikusi pakalpojumu klientes reliģiskās pārliecības dēļ, viņa tiešām būtu sodāma, bet no no Tevis rakstītā noprotu, ka tā bijusi divu dāmu saruna "pie izdevības". Tāpēc uz A. Misānes likumu citātiem varētu atbildēt, ka tos var pagriezt arī pretējā virzienā: ja Ķekavas pagastvecis pēc Tava lūguma represētu minēto sievieti, tad viņai vajadzētu iesūdzēt tiesā savu darba devēju, kurš viņu apvaino un taisās atlaist tikai par to, ka tā izteikusi savu viedokli reliģiskos jautājumos; tā, ka cilvēktiesības ir abpusgriezīgs zobens, un jūs KLB to labi zināt;

5) atsaukties uz padomju laikiem, netieši tos attiecinot uz LELB vai Pāvilu, ir klaji manipulatīvi un melīgi.

Kas no šī nav patiess?
Bet ja es runāju patiesību - kāpēc Tu man sit?
kaut..
# Iesūtīts: 2007.05.10 23:08:19
Noasveidīgais, tas blā blā blā bija nomana tēmu uz pavisa kaut ko citu. Tur var iet, bet tur pāriet gan nevajag. Nu vai tad tas ir arguments, ka tā ir sekta?
Bet Tu neatbildēji uz manu jautājumu 8 baušļa kontekstā Varbūt Tu to zini no galvas, tad labi, bet var jau arī pārlasīt kas tur rakstīts, lai tavs jā ir jā un nē ir nē!

Jā Ilāram nav nekādu tiesību, bet tur toreiz pirms daudziem gadiem vai arī bija vajadzīga policija un vēl pietam bērnu priekšā? Manuprāt, ārēji skatoties jūs abi divi esat vienādi.
Varbūt kļūdos?!
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.10 23:10:42
Ja LELB mācītāji ieietu KLB baznīcā un pasludinātu to par savējo, varētu saukt arī policiju - man nav iebildumu!
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.05.10 23:13:40

Tas atkal ir joks vai ne?
Un šaubos vai KLB mācītāji būtu tik "..." , ka ieraugot savā baznīcā LELB mācītāju sauku policiju! Vai arī otrādi.
Pāvils
# Iesūtīts: 2007.05.11 01:37:03
Ilārs Plūme: Vēl joprojām domāju, ka kādi pārstāvji no LELB un KLB Ķekavas draudzēm varētu tikties un vienkārši pabūt kopā, lai gaisinātu aizspriedumus vienam par otru. Ko Jūs, Pāvil, par to domājat?

Tas tiešām būtu apsveicami, ja viena pagasta ļaudis satiktos uz ielas, veikalā, kafejnīcā u.c. bez aizspriedumiem un ienaida. Faktiski tas jau notiek - es šad un tad sastopu kādu KLB draudzes locekli bez kādām problēmām.

Nezinu, vai es šobrīd būtu gatavs iet uz kādu formālu tikšanos. Jāatzīstas, ka man jau šobrīd pietiek ar to pērienu, ko no Jums saņemu virtuālajā pasaulē...
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.11 09:26:53
Pāvil.

Es tieku pērts nu jau vairāk nekā 10 gadus, turklāt tas, ko esmu rakstījis, ir drīzāk aizstāvēšanās nekā pēriens Jums.

Es Jums, Pāvil, arī rakstīju, ka tikšanās mērķis ir aizspriedumu gaisināšana, nevis pārmetumu izteikšana. Mans nodoms bija vienkārši satikties un parunāties kaut vai par pavasari un laiku. Tas ir vispārzināms, ka šādas tikšanās mazina spriedzi cilvēku starpā.

Man neatliek nekas cits, ka saprast Jūsu atteikumu vienkārši kā nevēlēsanos radušos spriedzi mazināt un uzturēt gadiem kultivētos aizspriedumus par KLB.
Uldis
# Labojis Uldis: 2007.05.11 09:29:12
Manuprāt šī diskusija ir ieņēmusi mazliet nepareizu virzienu. Manuprāt ir nepareizi šo tēmu saistīt ar konkrētu draudzi. Pat ja mums būtu skaidri zināms, ka tā pieder pie LELB Ķekavas draudzes, mums tā nevajadzētu rīoties. Centrālais jautājums: vai šie apvainojumi no sievietes puses pret KLB draudzi ir nākusi, tai pildot vai nepildot savus amata pienākumus. Bet galvenais, ka tam cilvēkam ir jāsaprot šīs rīcības sliktā puse.
Noasveidīgais, vai tu pats gadījumā neesi viens no tiem, kas ar saviem vārdiem ir veicinājis šādu attieksmi.
Tā nu sanāk, ka es šad tad uzstājos kā tāda valodnieka lomā, kas es nebūt neesmu. Taču mani iebildumi ir pret vārda sekta lietošanu. Šim vārdam ir ļoti daudz dažādu definīciju. Ja mēs gribam lietot šo vārdiu, tad mums vajadzētu arī paskaidrot,kādā nozīmē mēs to lietojam. Citādi mēs varam pārprast viens otru, apvainot un aizvainot. Tad nekāda diskusija nesnāk.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.11 09:39:33
Ilārs, Uldis. Saprotiet beidzot, LELB nav jānodrabojas ar KLB Pī Ār! KLB vispār LELB sprediķos un bībeles stundās nefigurē, ja vien explicitly par to nejautā. Es, piemēram, nemaz nezināju kas ir KLB, kāmēr to nepajautāju. Nav LELB jānodarbojas ar KLB reklāmu! Un ja pasaulē existē cilvēki kas domā ka KLB ir Karburatoru Labošanas Biedrība, tad tas ir jūsu nevis mūsu uzdevums šādus cilvēkus izglītot par KLB. Mums, kā jūs pats norādāt pie katras izdevības, ir citas lietas, kas ir jāmāca draudzes locekļiem nevis jāinformē par ikkatru draudžu savienību kas te sadzimušas Latvijā kā partizāni mežos pēc otrā pasaules kara.
Bet brīdī kad jūsu draudzes loceklim ir tā unikālā iespēja kādu neaptēstu tantiņu izglītot, šī nevis izglīto, bet ceļ trobeli, ka tie tur par mums domā sazin ko! A ko lai domā, ja pirmā reakcija uz ignoranci ir panika nevis mierīga izskaidrošana.
Tamdēļ jau es te iefanoju par to ka Uldis saglabā savus komentārus, jo tas ir labs KLB Pī Ārs, tad arī visi, kas grib, var redzēt ko māca un kādas vērtības pārstāv KLB praksē ikdienā, jo skaisti runāt prot arī magnetafons, bet reāli praksē to pašu dzīvot... tas ir tas pēc kā vērtē mācītājus!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 44 , pavisam kopa bijuši: 2290