atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas var būt viltus pravietis?
vilks
Iesūtīts: 2009.03.16 10:06:49
Kāds anonīms rakstītājs tēmā par Vilkersonu teica:
Pēc Muldera jautājuma sanāk tā , ka Vilkersos varētu būt viltus pravietis. Tā ir jauna viltus teoloģija un Svētā Gara zaimošana.

Hmm, manuprāt, ikvienam cilvēkam var notikt, ka viņš saka/dara kaut ko pret Dieva garu. Kā, piemēram, Pēterim, kas taču bija visu apustuļu vadītājs, gadījās ne vienu reizi vien (Marka 8:31-33[34-38] un Galatiešiem 2:11-14).

Vai nav bīstami vienu (vai vispār kādus) mācītājus pasludināt par nekļūdīgiem?

Tēma kristiešiem un tiem, kas ko nozīmīgu par šo var pateikt.
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 10:17:59
Šī tendence, pasludināt pašus cilvēkus par nekļūdīgiem, acīmredzot ir mūžīga Dieva tautas slimība... Piemēram RKB tas manifestējas Pāvesta neklūdības dogmas pasludināšanā, laigan tur vismaz tas ir kaut cik nostādīts tā, ka par nekļūdību ruā tad, kad šis teic ko Ex Kathedra, tātad ne kura katra Pāvesta zajava ir akmenī kalta patiesība.
Taču šādi "pravieši" un pašpasludināti "apustuļi" pat nepacenšās novilkt šīs robežas, bet visas savas zajavas pasludina par nekļūdīgu Dieva Gribu... Pat Rakstu Praviešos mēs lasām, ka Dieva Vārds pār viņiem nāca tikai atsevišķos brīžos, atsevišķos laika periodos... nevis ikkatra viņu runa vai darbība bij Dieva Darba reflexija!

Paldies Dievam, viņš mums devis savu Vārdu ar kuru arī visi pravieši tiek pārbaudīti un vētīti... un ja viņu pravietojumi attiecas uz nākamām lietām, tad pret tām arī viņi tiks pārbaudīti... un ja tiks atrasti par viltus praviešiem, tad par tādiem arī tiks pasludināti... un nekāda viņu adeptu spiegšana, ka pārbaudīt "pravieti" ar Dieva Vārdu ir "jauna viltus teoloģija vai Sv. Gara zaimošana" neglābs viņus!
Briinumēzelis
# Iesūtīts: 2009.03.16 10:30:37
šodien nejauši kalusījos radioswh
tur Fredis & Ufo ņirģajās par leģendām par Svētājiem, kuru patiesumu grūti pierādit
Respekts [159.148.230.9]
# Iesūtīts: 2009.03.16 10:54:30
Vilkersons sevi par pravieti neuzskata. Tā kā nekariniet birkas.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 11:23:15
Respekts, a kurš par Vilkersonu šajā tēmā runā?
spinxs [81.198.248.5]
# Iesūtīts: 2009.03.16 11:32:31
a_masiks
Brāl, pārlūko savu tekstu Ja Tevis sacīto ņem pa taisno, kaut kas traks sanāk
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.03.16 12:21:55
vilks
Vai nav bīstami vienu (vai vispār kādus) mācītājus pasludināt par nekļūdīgiem?


Pirmkārt (tā kā pravietojuma sekas var nākt redzamas tikai tad, kad jau par vēlu - Nīnives gadījums) - ir pieteikts vērtēt pēc augļiem/darbiem. Tas ir universālais kritērijs. Kļūdīties Dieva kalps arī var, bet nenozīmīgi. Nekad ne tādā mērā, ka kaut kādu savu, pie tam varen apjomīgu fantāziju uzdotu par atklāsmi, no Kunga nākušu... Ja cilvēks ar visu dzīvi apliecinājis, ka ir goda vīrs vai pat svēts, tad tas nudien ir uzticams avots. Kur nu vēl, ja tādi ir vairāki.

Ja nu tomēr, (kā te ikp alaikam izskan) - sātans tik ārprātā veikls uz maskēšanos, ka nu nekā vairs nevaram sparast. Nu , teiskim, kāds meistarīgi uzdodas par Dieva kalpu gadiem un gadu desmitiem, ka mēs pie labākās gribas nespējam atkost ragus viņā.
Tad ko? Neticēsim nekad nevienam un tik pārbaudīsim un ķidāsim visus līdz pasaules galam?

Ja galiliešu zvejnieki tā būtu rīkojušies, mēs vēl šodien gaidītu uz evaņģēlijiem! Bet viņu rīcībā bija tikai nieka trīs gadi, lai atpazītu Mesiju un izdarītu visu pārējo..!


Ja nu tomēr kas tik galēji neticams notiktu, tad vienalga mēs būtu tīri Jēzus priekšā. Mēs pārbaudījam pēc darbiem un atradām par nevainojamu un - viss. Mums nav sev ko pārmest, par visu tad atbildēs šis viltus pravietis.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 12:26:34
a_masiks, redz... Ja mācītājs pats visticamāk ir pārliecināts, ka runā patiesību... Tad jebkurā gadījumā (vismaz Luteriskajā ticībā) viņa texts ir vienmēr un visur jāpārbauda, vai tas ir saskaņā (neiet runa par ekvivalenci) ar Svētajiem Rakstiem. Tas ir katra ticīgā pienākums un tiesības pārbaudīt savus ganus un vienmēr skatīties, kur viņi mūs ved.

Tas apmēram tā... (šeit es vienkāršoju līdz mājas stūra līmenim, nepiesienies)
1. Ir dota instrukciju books
2. Ir pieredzējuši būvuzraugs, kas zin kā šo booku pielietot konkrētā būvē
3. Tev kā celtniekam tomēr ir jāzin, vai būvuzraugs neliek pildīt instrukcijā neesošas darbīabs, jeb būvēt konstrukcijas, kas gan varbūt ir instrukcijā, bet kotnextuāli pavisam citādāk!

Tādējādi... tu gan kā celtnieks esi spiests pārzināt vispār pašu instrukciju booku, bet no tevis varbūt neprasa zināt tās konkrēto pielietojumu konkrētās konstrukcijas brīžos, tas ir būvuzrauga uzdevums, taču tavs uzdevums ir kaut cik filtrēt, lai būvuzrauga šķībo roku dēļ, tu neuzcel šķību māju tur kur tu zini, ka, piemēram, divas durvis neliek tā, ka tās verās viena otrai virsū...

Kaut kā tā!

Rezultātā draudze ir kā integrāls organisms, kur galvas sāpēšana neizraisa visa organisma bojāeju un no otras puses, dibens nekomandē kājas un rokas ko tām darīt!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 12:33:17
Pirmkārt (tā kā pravietojuma sekas var nākt redzamas tikai tad, kad jau par vēlu - Nīnives gadījums) - ir pieteikts vērtēt pēc augļiem/darbiem. Tas ir universālais kritērijs. Kļūdīties Dieva kalps arī var, bet nenozīmīgi.

Pravietim NAV atļauts kļūdīties savos pravietojumos. Nekad un ne pie kādiem apstākļiem. Savukārt "labus darbus" spēj darīt pat neticīgie, tā kā "augļi" var būt pozitīvi, kāmēr sludinātais vārds ir trubā! Protams, jautājums būtu, kas TIEK uzskatīts par "augļiem"! Jo visus Gara augļus spēj tā vai citādā mērā ģenerēt arī neticīgie... Vai tamdēļ viņu sludinātais Vārds ir uzticams?

Ja nu tomēr kas tik galēji neticams notiktu, tad vienalga mēs būtu tīri Jēzus priekšā. Mēs pārbaudījam pēc darbiem un atradām par nevainojamu un - viss. Mums nav sev ko pārmest, par visu tad atbildēs šis viltus pravietis.
Redz Galiliešiem nebij Raksti!
Mums ir Raksti un tāpēc mums ir gan iespēja gan pienākums ikvienu, kas sakās sludinām Dieva Vardā vai viņa Atklāsmes atklājam, pārbaudīt vai viņš sludina saskaņā ar jau pasludināto, jo Sv. Gars nekad nerunā pats sev pretīm!

Mums ir dots tas, kas daudziem nebij pirms mums - Dieva Vārds - Ticības Mācība vienreiz par visām reizēm nodot Apustuļiem, lai mēs tajos dzīvotu un mūsu vietā šo pazīšanu izveic pats Dieva Vārds... Jo cilvēka sirdsapziņa un "atpazīšanas aparatūra" ir Grēka Skarta...
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.03.16 12:43:34
Mulders
Pravietim NAV atļauts kļūdīties savos pravietojumos.


Es teicu, kļūdīties var Dieva kalps! VD Jona arī bija pravietis un pravietojumu no pirksta nebūt neizzīda, bet kā Dieva kalps un vispār cilvēks viņš bija tālu no pilnības.


Jo cilvēka sirdsapziņa un "atpazīšanas aparatūra" ir Grēka Skarta...

Tikai gan ļoti dažādā mērā, vai ne... bet ir jau arī tādi, kam neatgriezeniski .
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 12:53:23

Tikai gan ļoti dažādā mērā, vai ne... bet ir jau arī tādi, kam neatgriezeniski .


Pilnīgi pietiekošā mērā, lai bez Kristus Žēlastības cilvēks pats nehrena nespētu atpazīt... Ir pilnīgi pa kāju cik tevī grēks vai 100% vai 1%!

Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.16 17:42:16
Pietam, visiem zināms ir Kristus salīdzinājums ar Viltus Praviešiem - "Vilki Avju Drānās" jeb "Velns nāk kā Gaismas Enģelis"

Tas tieši implicē šo "ārējo pareizību un labumu". Tieši tas ir tas, ko cilvēki redz pirmo - skaisto ārējo veidolu, skaistos labos darbus, labdarību un taisnīgumu ārējo... Un tomēr iekšā tas ir tas pats vecais Ragainais Āzis!

Kā atpazīt... Lūk te ir vajadzīgas a) Garu pazīšanas dāvans b) Pārbaudīt kādu Kristu viņš sludina... KO šis Gars sludina... Vai Kristu, vai kādu citu personu!
Un pat ja šis sludina Kristu, tad kādu Kristu, vai to pašu Kristu, kas krustā sists par mūsu grēkiem, nomiris, aprakts un trešajā dienā augšāmcēlies... jeb kādu citu Kristu...

Jo kas tad ir Antikrista Gars... tas ir Gars, kas imitē Kristu... Uzdodas par Kristu... teic, ka sludina Svētā Gara iedvesmots bet tāds nav!
vilks
# Labojis vilks: 2009.03.16 22:24:21
Manu studiju laikā studentu vidē klīda anekdote:

"Romas katoļu Baznīcas pāvests ir nekļūdīgs tikai retos gadījumos, kad īpaši pasludina kādu mācību ex cathedra, savukārt protestantu mācītāji (to varētu attiecināt arī uz protestantiem vispār) - ikreiz, kad atver muti."
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.17 10:17:18
vilks

Manuprāt vispirms jāpapēta, ko Vilkersons māca un ko viņš pravietojis agrāk (ja šis nav pirmais pravietojums). Dīvaini man šķiet tas, ka viņš sevi nesauc par pravieti, jo tā nebūtu lepnība, bet gan skaidrība
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.17 10:30:32
Viņš var nesaukt sevi par pravieti, bet viņš runā kā pravietis.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.17 10:41:13
Kristofers, tomēr ir jābūt konsekventiem... daudzi karsti ticīgie ir izteikuši dažādas prognozes par nākotni un tagadni... Tomēr, ja tu neesi pravietis un nemaz to nesludini tā, tad labākais ko tev var piesiet ir karstgalvība un pārlieka centība, kas rada pārcentību... bet tādam nevar pārmest, ka viņš viltuspravieto!

Ja pavērosi Rakstus, manuprāt katrs pravietis apzinājās, ka ir pravietis... Jeb kas vienkāršu sludinātāju padara par pravieti?
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.17 11:02:34
Mulders
Jāatzīst, ka luterāņi ir atstājuši aiz kadra pārdabisko aspektu, tas ir - nerunā par tādām lietām, kā pravietošana, mēlēs runāšana, dziedināšanas un citi brīnumi mūsdienās
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.17 11:50:09
Ingars, un tavuprāt tas ir kaut kā slikti? Luterāņi par to runā... Tas ko Luterāņi nedara, ir netic kuram katram "pravietim" kas kaut ko sludina. Luterāņi runā par brīnumiem, tas ko Luterāņi nedara, ir šais brīnumos savu ticību nepamato, bet gan Rakstos. Luterāņi nerunā par mēlēs runāšanām, bet to lieto, ja ir kāds, kas var tulkot!
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.17 12:36:38
Mulders

Nē es šeit domāju vispār . Jo rakstos ir pamatots tas, ka būs visas šīs dāvanas kristiešiem un nav nekur minēts, ka tas attiecas tikai uz laiku līdz 100 gadam
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.17 13:26:27
Ingars, un? Vai tad Luterāņi VISPĀR to noliedz? Pirmo reizi dzirdu par tādu Luteriskās ticības izpratni! Lutera Reformācija bij vērsta pret RKB nepareizajām doktrīnām, un tās ir specificētas Luteriskajās Ticības Apliecībās. Taču, ja kas tur nav atrunāts, tad varam uzskatīt, ka Luterāņi piekrīt RKB šai sakarā.
Savukārt RKB nekad nav noliedzis nedz brīnumus, nedz pravietošanu, nedz citas dāvanas. Luterāņi arī tās nenoliedz vispār.
Noliedz, ka tās ir tur, kur kāds saka, ka tās ir... Varbūt ir, bet varbūt kādam galvā sakāpis... prosto sagribējies pačakarēt citus!

Jo tādi pravieši ir bijuši un būs visos Baznīcas vēstures laikos...

Te prātā nāk Montānisti, nu pavisam līdzīgi mūsdienu Harizmātiem... Protams ir arī atšķirības, bet nu līdzības tomēr ir uzkrītošas... Arī vazājās pa pasauli, sludināja, ka Dievs pa tiešo viņam viskautko atklājis etc. etc. etc.

Nu ne pirmo un ne pēdējo reizi šādi ļautiņi ielās iziet. Kristus tāpēc teica, uzmanīties, pārbaudīt, būt modriem un nepievilties, jo daudzi viltus pravieši izgājuši!
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.17 13:29:36
Mulders
PRaksē īsti nav skaidrības, esmu dzirdējis un lasījis visādus viedokļus

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 62 , pavisam kopa bijuši: 32669