atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Vai mūsu baznīcai ir vajadzīgs pilns evaņģēlijs?
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.01.30 18:08:27
Kas tas ir - pilns evaņģēlijs. Kad beigsim kristieši no šīs tēmas atkratīties?!
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
p.l.dassy - dzelslēdija :)
# Iesūtīts: 2009.01.30 18:19:43
neko nesapratu!
šitas ir jautājums vai notiesāšana?
Dona Eriksone
# Iesūtīts: 2009.01.30 18:29:33
varbut Lapšāna kungs buut tik laipns un nesapratigajiem forumieshiem pastaastiitu - kas tas ir pilns evangelijs?
Aiko_Saule
# Iesūtīts: 2009.01.30 18:51:42
Dona Eriksone es neesmu nesaprātīgs forumietis savā realitātē - jo es esmu saprātīgs, bet es arī gribētu zināt kas Aivara Lapšāna subjektīvajā realitātē tiek apzīmēts ar terminu "pilns evaņģēlijs" ?
Dona Eriksone
# Iesūtīts: 2009.01.30 18:57:46
Aiko_Saule
jaa, jaa, to es neapshaubu, kopaa ar Kandaliinu un veel dazhiem tu noteikti esi pieskaitaams sapraatiigaakajiem
incognito
# Iesūtīts: 2009.01.30 19:21:08
Varbūt runa ir par tām Evaņģēliju daļām, ko no rakstu kanona esot licis izmest imperators Konstantīns, liekas. Kur bija runāts par reinkarnāciju un to, ka Jēzus vairāk nekā 10 gadus pavadīja Indijā.

Skaidrs, ka šādu uzskatu gaismā pašreizējie Evaņģēliji nav uzskatāmi par pilniem, bet daļējiem.
Aiko_Saule
# Iesūtīts: 2009.01.30 19:37:46
Dona Eriksone Tu jau vari savā realitātē saskaitīt ko vien gribi un saskaitīt kā vien vēlies - grupēt, klasificēt - analizēt pārbīdīt pēc raksturiem un saviem personīgajiem kritērijiem un subjektīvām dogmām - likumiem vai uzskatiem utt. - brīvā griba.
Manā realitātē - Tu un Kundalīnī esat līdzvērtīgas būtnes īstenībā, kuras ir radījis viens JHVH, tāpēc neredzu iemeslu - kāpēc vajadzētu veikt algebriskas darbības ar šiem locekļiem
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2009.01.30 20:54:52
incognito
"Varbūt runa ir par tām Evaņģēliju daļām, ko no rakstu kanona esot licis izmest imperators Konstantīns, liekas. Kur bija runāts par reinkarnāciju un to, ka Jēzus vairāk nekā 10 gadus pavadīja Indijā.
"

Par Indiju. Pirms gadien lasīju ortodoksu garīdznieka komentu par šo saistībā ar Rakstu vietu, kur Jēzus 12 gados ir templī. Kāpēc pēkšņi parādās šī epizode? Tieši tāpēc, lai novērstu visus murgus par Indiju, Tibetu vai tmldz., jo Jēzus jau 12 gadu vecumā, diendienā dživojot kopā ar Jāzepu un Mariju, bija gudrāks par visiem gudrajiem.
vilks
# Labojis vilks: 2009.01.30 21:39:03
Man šķiet, ka "pilns evaņģēlijs" ir kaut kas no harizmātu sērijas, jocīgi, ka Dona nezina.

Prieka vēsts mācītāji ir šīs teoloģijas pārstāvji:
Finanses un dziedināšana. Kā tikai šo gadu laikā mēs neesam saukāti, lamāti un apmeloti šo jautājumu dēļ! Taču mums nebija izvēles. Kā lai netic un neklausa Dieva Vārdam? Tā bija pārdabiska Dieva žēlastība, ka Viņš iedeva mums šo pārliecību ticēt Viņa apsolījumiem. Kam tad lai vēl tic? Ja jau Dieva Vārds nedarbojas vienkāršās cilvēka pamatvajadzībās – par dzīvību, veselību un iztikšanu, tad kur tas darbojas? Tikai netveramajās sfērās? Vai jāsludina: „Esi pazemīgs un pacieties, jo debesīs būs labāk!” Bet kā lai es zinu, ka tad būs labāk, ja Vārdam par to, ko Kristus izdarījis pie krusta nevar ticēt?
Tad nu sanāk, ka savas ticības dēļ pilnam evaņģēlijam, mēs no saviem ticības brāļiem savulaik esam dabūjuši nedaudz „pa kaklu”. Tomēr vienu gan varu teikt: rezultātā no cilvēkiem un draudzes, kam nebija nekā – ne kur dzīvot, ne ēst, ne ko mugurā vilkt, mēs visi esam tikuši svētīti – gan personīgi, gan ģimenes, gan draudzes un pat, atļaušos teikt, mūsu tauta. Jo katrai atmodai līdzi nāk izglītības attīstība un ekonomiskais uzplaukums.



Tālāk zinātniskais pamatojums tam pašam, kas iepriekš redzams piemērā:
Nākamais etaps, ko parasti piemin pētnieki, ir 1905.-1909. g. t.s. Azusa Street "Apustuļu ticības evaņģēlija misijas" (The Apostolic Faith Gospel Mission) atmoda Losandželosā, bijušā perfekcionisma kustības sludinātāja Viljama Seimūra vadībā. Viņa darbības rezultātā, vecais nams Azusa Street 313 kļūst par pentakostāļu meku. Tieši šeit izkristalizējas pentakostāļu mācība – "pilnais (jeb četrstūrainais) evaņģēlijs", proti, četras pentakostāļu pamatmācības: Kristus kā Pestītājs, Kristus kā dziedinātājs (vēlāk arī - labklājības devējs), Kristus kā kristītājs Svētajā Garā un Kristus kā Kungs, kurš nāk. [1]
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.30 21:44:07
Vienīgais, ko es nesaprotu - vai diskusijas autors aicina mūs pievērsties šai teoloģijai vai no tās izvairīties?
peregrin@3vienbaznica.net
# Iesūtīts: 2009.01.30 22:23:52
Zaurs piekrīt Vilkam.
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.30 23:12:34
Zaurs
Kam tieši Zaurs piekrīt?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.01.31 12:52:05
Sātans pievils pat izredzētos. Skatoties kā tas notiek , var pamanīt , ka tie ir tādi , kuri neatveras līdz galam . Viņi evaņģēliju izmanto mazliet. Noslēpuma sentence tādiem ir vairāk vajadzīga , nekā Jēzus mīlošās sirds vārdi.
Ticēt Dievam....ticēt pilnam evaņģēlijam.... Šie vārdi liek padomāt par to , kur mēs esam. Kad lasam apustuļu darbus - ko varam teikt? - Jā te apustuļi dzīvo un dara lietas pilna evaņģēlija kopsummā. Kur esam mēs? Kas mums traucē dzīvot tā? Nu jau tas , ka mēs nepieņemam pilnu evaņģēliju, un jebkādu atvēršanos tam redzam kā prāta aptumsumu, harizmātiju utt.... Tad tā arī teiksim , ka apustuļi nav tas labākais piemērs kā mums dzīvot. Dzīvosim tā , kā mums māca konfesionālās dogmas. Līdz ar to mēs nebūsim tie kristieši , par kuriem teikts - ,,...Manā vārdā tie....,, .
Lai arī no Bībeles Konstantīns izņemtu vēl kādas nodaļas , tāpat pilns evaņģēlijs nekur nepazustu. Jo pilns evaņģēlijs ir Jēzus mīlošā sirds un Viņa apsolījumi mums kristiešiem caur praviešu vārdu , kas tiek mācīts Bībelē. Un mums jāiet Viņa apsolījumu spēkā. Un tie kas meklē gnīdīgu formulējumu Jēzus miesai , tie tad ir tie , kuri nevēlās dzīvot pilna evaņģēlija spēkā un apsolījumos.
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.31 13:17:10
Aivars Lapšāns
Nu mums viss ir pillīgi skaidrs, kas tas ir...
MUms skaidrs [159.148.230.6]
# Iesūtīts: 2009.01.31 14:23:04
Balss
Kā vārdā tu runā, kādu organizāciju pārstāvi?
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.31 15:58:41
Nezin, paskatoties uz kristīgās Baznīcas pieredzes un tradīcijas bagātību man harizmātisko draudžu sludinātais "pilnais evaņģēlijs" nemaz tik pins un bagāts nešķiet. Un konfesionālās dogmas slēpj sevī gadsimtu pieredzi un gudrību.

Tiesa, jautājums ir, cik daudzi no tradicionālajām Baznīcām piederošajiem šo pieredzes bagātību apzinās un izmanto? Laikam gan tikai nedaudzi. Tad nu mēs nonākam līdz tam, ka cilvēki neticamu bagātību atrod pat visai plakanā sludināšanā un klaigāšanā, bet nekristiešiem kā incognito jāsaka pēc Rubeņa grāmatas par meditāciju izlasīšanas - kristieši, kāpēc jūs slēpjat, ka jums ir tādi dārgumi?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.01.31 16:31:08
Neesmu teicis , ka harizmātiskajām draudzēm būtu pilns evaņģēlijs.
Bet , ja ir runa par konfesionālo baznīcu pieredzi un bagātajām tradīcijām , tad jāpajautā - kas tās par tradīcijām labajām ir. Drīzāk visos laikos konfesionālās baznīcas ir ar visu varu slāpējušas pilnu evaņģēliju. Paņemsim 17, 18, 19 gs luterāņu baznīcu. Totāla atkrišana no Lutera. Latvijas mācītāji sadarbojās ar muižkungiem. Piem. oficiāli atļāva muižniekam izvarot svešu līgavu pirms kāzām. Latvijā Dievs izveidoja SAVU BAZNĪCU. TĀ SAUCAMĀS BRĀĻU DRAUDZES. Tauta pārstāja dzert. Izglītojās. Manā pagastā muižkungs izveidoja brāļu draudzi , pat skoliņu latviešiem blakus muižai. Vienīgā no pilīm , kuru tauta nenodedzināja. Ungurmuižas pils. Lūk , ja ir runa par BAZNĪCU, tad jāsaprot raksti - kas ir Baznīca. BAZNĪCA IR JĒZUS MIESA , KURU NAV IESPĒJAMS NEKĀDĀM baznīcām sagraut. Kā tas notika Latvijā. Ienāca 1905. gadā krievi un šāva tautu. Pareizticīgā baznīca to akceptēja. Viss ok. Baznīca ir svēts vārds un vajadzētu padomāt - kas ir īstā Baznīca un kas ir viltus baznīca....
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.31 16:42:04
MUms skaidrs [159.148.230.6]
Vienkārši - foruma lasītājiem! "Viss kļuva skaidrs." Baznīcas un to māciba nekam neder. Pravietis visu zin vispareizāk un met mums to acīs...
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.31 17:25:13
Aivars Lapšāns
tad jāpajautā - kas tās par tradīcijām labajām ir.

Varbūt ir vērts paskatīties pagātnē, palasīt Baznīctēvu rakstīto, viduslaiku teologus (gan Rietumu, gan Austrumu), kā arī Reformācijas laika tekstus. Varbūt pamazām tā bagātība arī atklājas.
rainars
# Iesūtīts: 2009.01.31 17:32:51
Jā dažkārt gadās ka guļam un kad iespīd gaisma ta uzreiz nepavisam nav patīkama un kož acīs.Lūgsim lai GAISMAS KUNGS izgaismo mūsu tumsu ka mēs neieslīgstam garīgajā tumsā un dod mums pieaugt atziņas kuras nāk no Jēzus Krista Dzīvā Dieva(ELOHIM) ,Jēzus Krista Vārdā,un dod mums Aistāvi Svēto garu kurš mums māca visas lietas un atgādina ko Jēzus ir sacījis.
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.31 17:33:44
rainars
Āmen.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 17 , pavisam kopa bijuši: 2027