atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Mēles
Arturs
Iesūtīts: 2007.03.04 00:48:05
18 Es pateicos savam Dievam, es vairāk nekā jūs visi runāju mēlēs.
19 Bet draudzē es gribu labāk piecus sapratīgus vārdus runāt, lai citus pamācītu, nekā desmit tūkstošu vārdu mēlēs. /1.kor.14/
----
hmm... pavisam neluteriska prakse. Vai tu runā mēlēs?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.06 09:47:47
Jā. Angļu un Krievu! Protams, daudz labāk draudzē runāt 5us vārdus latviski nekā citās valodās, ja nav kas tulko! Bet jā tā ir neluteriska prakse, runāt latīniski vai kādā citā valodā tur, kur šo valodu nesaprot.
vilks
# Iesūtīts: 2007.03.06 14:41:56
es zinu luterāņus, kas pie sevis runā mēlēs, arī nesaprotamās. bet draudzē runā latviski. Tā arī ir luteriskā prakse
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.03.06 20:33:35
nesaprotu, kāds tam sakars specifiski ar luterismu. domāju, tas, ko Pāvils saka, ir labi un pareizi un attiecas uz visiem - draudžu pulcēšanās vietā mēlēs nevajadzētu runāt. un viņš arī nesaka, ka to kaut kā speciāli vajadzētu uztrenēt. tādā ziņā viss ir luteriski
(nē, es nerunāju mēlēs.)
Arturs
# Iesūtīts: 2007.03.07 21:14:02
Mulders , tatad tu uzskati ka Pavils 18. pantaa runaa par reaali eksistejoshaam citu tautu valodaam? Vai ta nav ipasha gara valoda, engelu meeles, par ko runaa apustulis kor.13 ? Ja es runatu cilveeku(mums saprotami) un engelu(mums nesaprotami) meelees...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.07 21:30:00
Arturs, grieķu vārds, kas rakstīts "mēles" ir vienkārši "valoda". Kāda tieši valoda, tas nav specificēts. Vai tā ir kāda īpaša eņģeļu valoda vai seno šumēru vai 21 gadsimta spāņu, tas tak vienalga.
Lasot 1 Kor 12 nodaļu skaidrs, ka jebkuras dāvanas Dievs dāvā draudzes labā, lai tā tiktu celta draudze. Tātad ir bezjēdzīgi dot valodu, kuru neviena dzīva dvēsele nesaprot, ka jēga ir tikai pašapziņas celšanā. Lasot Ap.D. 2 nodaļu skaidrs, ka mēles ir vajadzīgas svešiniekiem, īpaši tur, kur Raksti nav iztulkoti. Dievs jau nedod dāvanas lai māžotos, bet ar jēgu. Nav jēga runāt mēlēs, ja pat tu pats nesaproti, ko tu runā un nav kas iztulko, tāpat nav jēga lūgt pēc spējas runāt krieviski, ja krieviski ir Raksti uzrakstīti un jebkurš krievvalodīgais var to izlasīt, kas nebij iespējams Ap.D. laikā, tad arī apustuļiem dāvāja mēļu dāvanas.
Nevajag mēles putrot ar īpašu apziņas stāvokli, ko prot arī šamaņi panākt un gan jau ka pareizās sēnītes saēdoties, ne tikai mēlēs runāsi bet arī multenes redzēsi...
Arturs
# Labojis Arturs: 2007.03.07 23:57:57
Mulders _ Nav jēga runāt mēlēs, ja pat tu pats nesaproti, ko tu runā un nav kas iztulko ..._
Tavs apgalvojums ir logisks. Tacu augstak mineetajaa rakstuvieta ir acimredzams nelogisms. Pavils, sakot ka grib labāk piecus sapratīgus vārdus runāt, ar to pasaka ka melees runashana ir nesapratiga vai nepratiiga. Es nedomaju ka sveshvalodas butu klasificejamas kaa nepraatigas tikai tapeec ka es taas nesaprotu. Manaa uztveree "nepratiiga" valoda ir taada kuraa nerunaa neviens zemes iedziivotaajs, bet kuru saprot vieniigi Sveetais Gars. Taa ir valoda kas nav izsakaama laiciigos vaardos.
p.s.
es pats nerunaju meelees, vienkaarshi uzkjeros uz shis rakstuvietas un ir intrese to papetiit dzilaak.
Mankāds [62.84.17.33]
# Iesūtīts: 2007.03.08 01:26:04
Man kāds "mēlēs" runātājs reiz paskaidroja, ka lūgšana "mēlēs" dara viņu jutīgāku pret Svētā Gara iedvesmām.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.03.08 09:54:41
Arturs, lasi kontekstaa. Nedz 1 Kor 14 nodalja nedz atseviški panti nav lasām ārpus konteksta. Lasi visu vēstuli, bet uz konkrēto lietu attiecināmais sākās ap 12 nodaļu, kur Pāvils runā un māca par draudzes vienotību un dāvanām. Tālāk 13 nodaļa ir par vislielāko dāvanu - mīlestību - bet 14 nodaļa pāriet pie mēlēs runāšanām. Jau pašā sākumā var redzēt, ka Pāvils sarāj Korintiešus, pasakot, ka pravietošana ir labāka nekā mēlēs runāšana ja pēdējam nav, kas iztulko , jo tas neceļ draudzi, bet tikai pašam sevi. To labi vari pavērot pie harizmātiem, viņi sakās runājam mēlēs, un pavēro cik uzpūtīgi un iedomīgi un augstprātīgi tāpēc viņi kļust, viņi lielās, ka viņiem tamdēļ esot Tā sauktais lielais Dieva spēks, bet Pāvils visu 14 nodaļu tieši par to runā, par to, kā pareizi ir jālieto mēlēs runāšanas dāvana, tā tāpat kā citas domātas lai celtu draudzi nevis pašapziņu. Pāvils saka, ka varbūt tava lūgšana ir laba, bet neviens jau to nesaprot. Līdz ar to tu esi vējā runājis. Sv. Gars visai labi saprot arī jebkuru citu valodu kurā tu ar viņu runā, tāpat ar eņģeļiem, līdz ar to, ja tava valoda neizsaka skaidrus vārdus, tā ir bezjēdzīga... Protams, cilvēki paši var iedomāties, ka šis psiholoģiskais fenomens tagad nu ir Sv. Gara zīme. Bet nē, Sv. Gars nenodarbojas ar pašpaaugstināšanos, bet dāvā dāvanas lai celtu draudzi, nevis atsevišķus indivīdus un barotu cilvēka grēcīgo lepnību. Bet 1 Kor 13 nodaļa "ēņģeļu mēlēs" taču ir metaforiski, to šodien var saprast kā patīkamu, skaistu, dzejisku, tembra ziņā dziedošu nu tā uz dzirdi patīkamu valodu - ēņģeļu balsis. Tur vēl nav pamats domāt, ka runa iet par kādām spec debesu valodām! Redzi tach 1 Kor 13 nodalja ir pilna ar metaforaam... un hiperbolaam (vai kaa tur valodnieciski sauc tos paarspiileejumus un dzejiskus izteicienus). Meeleem taapat kaa citaam daavanaam - pravietoshanai, garu paziishanai, dziednieciibai etc. ir konkreets meerkjis kam tas tiek dots. Palasi 12 nodalju, tur rakstiits ka ne jau visiem ir shii daavana, ne visiem ir visas daavanas, vienam ir citam nav, bet ne jau tamdeelj kaads ir mazaak svariigs Dievam... Harizmaati (un shkjiet Korintieshiem liidziigi) maaca, ka taa ir ZIIME, un ja taas nav, tad tev nav Sv. Gars. Bet arii Shamanji un Demoni var izraisiit cilveekam buldureeshanu... kaa tad nu atshkjirsi. Bet Pāvils saka, kā pareizi lietot šo dāvanu, un tu nekļūdīsies.
Arturs
# Iesūtīts: 2007.03.08 20:19:04
Mulders Tavos spriedumos saklausu pretejus apgalvojumus. Vienuviet tu saki ka taas ir sveshvalodas cituviet tu saki ka ipashas gara davanas. Kas tad iisti ir runashana meelees? Velreiz parlasi 18 un 19 pantu un atbildi ludzu tikai sho pantu sakaraa.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.08 21:06:34
Artūrs kamdēļ tu uzskati ka tie ir viens otru izslēdzoši jēdzieni. Ja es pēkšņi sāktu runāt spāniski (nezinu šo valodu), tad es to uzskatītu par Dieva Dāvanu. Tā tas arī bijia Ap.D. aprakstītajos notikumos. Cilvēki varēja runāt valodās, kuras paši nebij mācījušies un svešzemnieki saprata savu native valodu. Tā ir Dieva dāvana. Šķiet, ka tev jēdziens "Gara dāvana" asociējas ar Harija Potera cienīgiem trikiem!
Arturs
# Iesūtīts: 2007.03.08 23:01:17
Mulders Paldies, tavu viedokli sapratu. Vai te ir kads, kas 18 panta redz citu skaidrojumu nekaa Mulders? (tas ir, runaashana meelees ir runashana reali eksistejosha sveshvalodaa.)
Jūlija
# Iesūtīts: 2007.03.09 22:53:30
Zinu notikumu šajā sakarā-kāds vienkāršs jauneklis (drošivien nicinātais harizmāts) brauca vilcienā. Viņam pretim apsēdās sieviete. Pēkšņi jauneklis sajuta pamudinājumu runāt mēlēs un sāka runāt viņam pašam nepazīstamā valodā. Sieviete neko neteica tikai klausījās. Pēc tam viņš pie sevis padomāja,ka tagad vajadzētu šai sievietei pasludināt evaņģēliju,ko arī viņš iesāka latviešu valodā runādams. Taču izrādījās,ka sieviete ir franču valodas skolotāja
un viņa pārtrauca runātāju teikdama:"Jums nevajag man vēlreiz to stāstīt,es jau visu sapratu pirmīt,kad runājāt franciski".
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.10 22:15:38
Jūlija, nu lūk! Par to arī runa!
ddauka [80.232.218.143]
# Iesūtīts: 2007.04.22 14:59:04
Interesanti, kāpēc latviski runājošai skolotājai Evaņģēliju japasludina franciski. Tas laikam kāds reklāmas triks, lai pievērstu šās uzmanību
luteranis [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2007.04.23 10:06:28
Ar so lietu ipasi nevajag aizrauties un tiesam obligati butu nepieciesams tulkojums, jo savadak var ari lugt un slavet satanu ne Dievu...
VB_dassy [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.04.23 10:20:26
luteranis [195.122.30.197] bet ja taaa naak no Dieva???.... tad sanaak ka nonicina Dieva doto... ko mees biezzi vien nespeejam sava greeciiguma deel izsskkirt... tad jau labaak attureeties izteit visaadus spriedumus... ???!
ddauka [80.232.218.143]
# Iesūtīts: 2007.04.23 18:48:28
Ar to "lietošanu kas nāk rokā" var iziet tā kā tiem preiļeniekiem ar to dziru, ko šamējiem ar kāds ieskopēja kā labu mantu!!
svešiniece [84.245.235.161]
# Iesūtīts: 2007.04.24 10:18:34
esmu bijusi tādā sapulcē, kur runā mēlēs..pārņem baiļu sajūta..tas ir transs..laikam svešiniekam nav dots saprast..
Arturs
# Iesūtīts: 2007.04.24 19:36:04
svešiniece [84.245.235.161]
-
Dievs ir mīlestība un mīlestībā baiļu nav. Tātad tur bija ļauno garu slavēšana.
Balss
# Iesūtīts: 2007.04.25 00:41:00
Nez, vai tas vienmēr ir tik vienkārši un viennozīmīgi nosakāms. Lai arī neesmu mēļu cienītājs, sargātos apgrēkoties pret Sv.Garu ar ātriem, neapdomīgiem secinājumiem... Bet ja nu tā tomēr nav ļauno garu slavēšana, ko tad?...
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 112 , pavisam kopa bijuši: 2110