atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Atkrišana
Teofans
Iesūtīts: 2008.02.18 13:33:03
Pēdējie notikumi kārtējo reizi liek aizdomāties, kā tas nākas, ka ticīgie novirzās no patiesā kursa, it īpaši, ja tas notiek ar mācītājiem. Kas ir galvenais iemesls? Vai sākotnēji ticība nav bijusi "pa īstam", vai tālākajā virzībā pietrūcis pazemības ļauties gudrai un pieredzējušai garīgai vadībai (un vai tādu viegli atrast?) un ar savu "visgudrību" un pašpietiekamību iebraukts auzās, vai pietrūcis garīgas disciplinētības un personīgās ticības dzīves kopšanas?...
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.02.18 19:52:37
Balss
Zaurs strādā tai vietā, kur ielikts, ar tiem cilvēkiem, kas doti.
Zināmu iemeslu dēļ par garīgtēvu zaurs diezko neder.
Bet iesaku ieklausīties Vilka padomā par speciālistu piesaistīšanu un jauno mācītāju gatavošanu tā, lai viņi prastu strukturēt draudzes atteicības ne tikai vertikālā, bet arī horizontālā līmenī un nedomātu, ka mācītājs ir vietuļais vilks, kam nu viss vienam jāvelk.
Problēma pa daļai ir tieši izglītībā un info trūkumā.
Kundali
# Iesūtīts: 2008.02.18 20:02:06
Ikreiz - kad pasaulē cilvēki novirzās no Dieva Likumiem, Viņš sūta uz pasauli savus Svētos Pārstavjus atjaunot pareizo virzienu.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.18 21:36:11
Teofans, Zaurs
Nu vot, tā! Kā jāiet medībās, tā jūs abi plinti krūmos!!! Kā jūs domājat, kas es par niecību?! Vēl lielāka par jums!!! Neesmu, paldies Dievam, ne mācītāja, ne teoloģe, ne man kāda teikšana par mācītāju izglītības programmām.
Atcerieties atmodas saukli - kurš tad, ja ne mēs? Mēs daudzi labi saprotam un zinām, kā vajadzētu, tikai nav kas dara! Ja viss ar šo te domu apmaiņu beigsies, tad nepārmetiet Baznīcas vadībai, ka tā neko nedara. Ja nav arkla, tad ar ko ars???
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.02.19 14:56:52
Balss,
no šī var izdarīt 2 secinājumus vairāk, proti-
1. Baznīcas vadībai ir skaidri vienalga, kas forumā notiek, tajā izteiktie komentāri neko nenozīmē un tikai rada formālu demokrātijas ilūziju. Paldies.
Zaurs nav mācītājs un ar to lielākā daļa sākāmā ir pateikta. Negribu izklausīties pēc vecā īgņas, bet man pieredze rāda, ka laju domas šai baznīcā netiek ņemtas vērā.
Tāpēc- Zaurs darīs savu darbu draudzē, kā un evaņģēlista solījums nosaka, un nelīdīs kur viņu neviens negrib redzēt. Sorry par rupjībām un tiešumu.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.19 17:12:02
Zaurs
1.Šis tavs secinājums rāda tavu apvainojumu un apvainošanu. To es tev droši varu teikt, ka ar šo savu secinājumu vai nu tu savā (nezinu, kādā) sarūgtinājumā kļūdies, vai arī neglīti apvaino.
2.Ja tu esi evaņģēlists, tad arī garīgais darbinieks. Un kā tādam tev ir gan tiesības, gan pienākums dalīties tajā, ko esi apguvis un iemācījies. TU ESI RESURSS!
Teofans
# Iesūtīts: 2008.02.19 17:17:48
Balss
Arī es neesmu mācītājs.
Arī es vienkārši daru savu darbu tur, kur Dievs mani licis, reizumis izsakot viedokli, kas no personīgās pieredzes un iegūtās bagāžas izriet. Kas uz Baznīcu attiecas - man nav vienalga, kā tā dzīvo un kādu vēsti par savi uz ārpasauli nes. Kaut tā būtu patiesa svētuma un patiesas sekošanas vēsts! Tālab esmu par to, lai labāk paliek mazais ganāmais pulciņš , bet pa īstam - kā ganu, tā ganāmo vidū, savādāk nereti paliek kaut kas tāds stipri atšķaidīts un šķebinošs kā pašiem, tā svešiem.
skats no malas [78.84.221.228]
# Iesūtīts: 2008.02.19 20:40:27
Balss
Aizkustinoši. Tev pieder vienīgā patiesība un vienīgais pareizais viedoklis. Visu cieņu pieredzei draugu baznīcā. Tikai divi maizi jautājumi:
1) kāpēc pati/pats savus ieteikumus nerealizē?(Es domāju par garīgo vadību- vai arī Tu to dari? Tad atvainojos)
2) vai atceries kas Bībelē teikts par pazemību? Un citu tiesāšanu?
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.19 20:56:48
skats no malas [78.84.221.228]
1)Šeit ir divi pieredzējuši draudzes darbinieki/evaņģēlisti, kas varētu šeit izkristalizētās idejas nest tālāk un dalīties ar saviem brāļiem.
Kā rakstīju jau iepriekš (laikam neesi lasījis), neesmu ne evaņģēliste, ne teoloģe, ne mācītāja, tāpēc nekvalificējos par padomdevēju mācītājiem.
2) Atzīstos, ka (sarunu) cīņas karstumā varbūt pāršauju pār strīpu. Bet kā tad lai modina un piedabū uz rīcību tos, kam ir ko teikt, bet - mēs jau neko... Baznīcas vadībai jau neinteresē... Nedomāju, ka pārslogotajai Baznīcas vadībai ir laiks un spēks regulāri šeit izlasīt visus mūsu palagus - tad jau viņi vairs ne pie viena no daudzajiem citiem darbiem netiktu!
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.02.20 08:36:49
Balss
Quod erat demonstrandum.
Bet varbūt dažām (tikai dažām) diskusijām ir vērts pievērst vadības uzmanību, ko? Iespējams, PR varētu uzmest aci forumiem šad tad, jo savādāk tiešām, forums kļūst par tādu vietu, kur izlaiž lieko tvaiku, simulē demokrātiju utt., lai ārpusforuma dzīve varētu ritēt ierastās sliedēs: ar komisijām dvēseļu vietā un noteikumiem, kuŗu sarakstīšanā nepiedalās tie, kam pēc tiem būs jāstrādā.
Jo ja vadībai komisija ir svarīgāka par vadāmajiem, tad tas kaut ko tādu pasaka par struktūru.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.20 12:46:26
Zaurs
Cik saprotu, tad Forums ir domāts kā vieta, kur LELBieši var savā starpā parunāties, diskutēt, jautāt, viens otru stiprināt. Mēs te ik dienas sarakstām baigos gabalus (īpaši, ja mūsu Neticīgo Biedrības locekļi šeit darbijas ar pilnu tvaiku).

Ir vieglāk par vieglu domāt, ka no tālienes labāk redzi visas nepareizības un kļūdas, un ka tu gan zinātu, kā rīkoties. Ak, kā derētu tev pašam pastrādāt kādā komisijā! Cik var izlasīt kalendārā, tad komisiju locekļi pārsvarā ir kalpojoši mācītāji. Tavuprāt - tālu stāvoši no dzīves un izpildīšanas? Manuprāt - viņi to dara, zinot ikdienu no pašu pieredzes un uzņemoties papildu slodzi klāt pie savas kalpošanas...

Vai tu domā, ka ir vieglāk braukt pa purvainu pļavu pavisam brīvi bez ceļa jeb vai tomēr pa tādu, kur vismaz ar mietiņiem ir nosprausts, lai nenovirzītos un neiebrauktu purvā?
T-maiss [195.189.142.143]
# Iesūtīts: 2008.02.20 13:56:34
Jekaba 4:2-12

es laikam esmu parak jauns un dumsh.. Bet Ijaba "draugus" gribas saukt par sektantiem. Ij.12
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.02.20 14:14:49
Balss
no offence, bet zaurs un balss pieder pie dažādām kategorijām. Ar dažādām iespējām, spējām, redzējumiem un visu citu. Ja Balss ir pieredzējusi ka viņu dzird un uzklausa, tad Zaura pieredze ir visai atšķirīga. Zaura akadēmiskā daba ļauj analizēt situāciju akadēmiski, vienlaikus tikpat akadēmiski apzinoties šādas analīzes bezjēdzību. Pārējo skat. augstāk.
Zaurs ir pieredzējis arī izdegšanu tā paša vienkāršā iemesla dēļ, ka Vadībai.Nebija.Laika.Parunāt. Un sistēma bija un ir tāda, kas nerūpējas par savu sastāvdaļu uzturēšanu kārtībā. Tāpēc Zaurs ir nolēmis vismaz savā draudzē pieskatīt tos, kas uzticēti. Vairāk nav ne spēka, ne aicinājuma.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.20 15:07:17
Zaurs
Laiki ir mainījušies. Lai gan laika trūkums, pārstrādāšanās pāri spēka un laika limitam joprojām ir topā, tomēr domāju, ka kopš komisiju izveides lietas iet pareizajā virzienā. Tieši tass, par ko še diskutējam, IR Mācītāju garīgās aprūpes jautājums. Tāpēc gan labas idejas, gan dalība šādā darbā būtu svētīga visiem.
Un sistēma bija un ir tāda, kas nerūpējas par savu sastāvdaļu uzturēšanu kārtībā.
Domāju, ka tu maldies. Vismaz šur tur jau ir iesākums pareizajā virzienā. Tieši tālab ir gan šī komisija, gan jaunie bīskapi, gan Diakonijas centra piedāvātās konsultācijas, gan atalgojuma sistēmas veidošana. Viens karalaukā nav cīnītājs. Gluži skaitliski un fiziski to nevar pavilkt viens vai divi, trīs cilvēki.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.21 10:08:52
vilks
Kādi ir tavi ierosinājumi?
Man liekas, ka mācītāju garīgās veselības veiksmīgāku un straujāku virzīšanu kavē vispārējā pārslogotība - gan pašu mācītāju, gan viņu aprūpētāju. Tieši tāpēc jāmeklē un jāveicina palīdzības formas, kādas ir reāli praktizējamas jau šeit un tagad.
Viena no tādām bija šis ieteikumus, kuru jau minēju - par ciešas sadraudzības veidošanu savā starpā, par regulāru 2 vai 3 brāļu sastapšanos neformālā atmosfērā ar izrunāšanos pilnīgā savstarpējā uzticībā. Ja iespēgams, tad vēl labāk - ģimeņu satikšanos, kad var satapties arī sievas.
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.21 10:28:57
a_masiks
Tu putro cilvēku ciešu, uzticības pilnu sadraudzību šaurā lokā ar organizāciju formalizētu mērķu aizstāvēšanai. Jeb tikai muti dzesē?
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.21 10:55:53
a_masiks
AROD - biedrībai ir savi mērķi: materiālās dzīves labāku apstākļu nodrošināšanai un savu specifisko interešu paušanai un aizstāvībai. Tur ir kopība tikai pāris aspektos. Pie kam, tavs priekšstats par arobiedrību kā biedru naudas iekasētāju ir recidīvs no deģenerētās padomju laiku t.s. arodbiedrības.
Sadraudzība divu cilvēku vai pāru starpā ar kopīgu mērķi - būt par plecu, brāli un atbalstu viens otram, par draugu, kam var uzticēt savas bažas, kļūdas, nezināšanu, neskaidrības, kas viens otru var stiprināt un balstīt - ir, manuprāt, kaut kas ļoti atšķirīgs no arodbiedrības vai posiģelkas.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.21 11:02:46
Balss, a_masiks, te atkal ir gadījums, kad tiek spriests un runāts par kaut ko, ko nevar iepazīt un uzzināt to nepārdzīvojot un neesot daļa no tā.
Tā nu cilvēka samaitātais prāts meklē kaut ko kas vismaz ārēji ir līdzīgs un tad izdara secinājumus par to otru, ko pats nav pārdzīvojis! Rezultātā tāds salmu vīriņš vien sanāk!
Balss
# Labojis Balss: 2008.02.21 11:23:43
vilks
Sadraudzība tādā masika definētā posiģelkas stilā nav slikta. Tas, ko es minu, ir cieša, garīga kopība, dziļa savstarpēja uzticēšanās, kas ārēji daudz neatšķiras no parastas draugu tikšanās. Taču tā dod iespēju arī savstarpējai grēksūdzei un garīgai attīrīšanai.
Nedomāju, ka tāda daudziem mācītājiem jau būtu izveidojusies.

Vadītāji būtu pirmkārt prāvesti, vai ne? Viņi ir tādi paši mācītāji, tikai ar vēl papildus slodzi - administratīviem jautājumiem, sanāksmēm, konventu organizēšanu. Mums vienkārši visi dzīvo pārslodzē.

Par nespēju uzticēties vadības lēmumiem nevaru spriest, neesmu tur iekšā. Līdz šim man bijis grūti no malas pamanīt kādus lēmumus, kuri man liktos nesaprotami vai apšaubāmi vai nepieņemami. Varbūt tā ir skaidrošanas lieta?...
Mirga
# Iesūtīts: 2008.02.21 14:52:44
Varu tikai pievienoties vilkam: Dievs tiešām nedzen.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2008.02.21 14:53:42
Par atkrišanu.
Divos aspektos aizdomājos - viens ir Valmieras gādījuma precedenti, otrs - "atkrišana" no LELB, konvertējoties RKB vai PB.
Par otro - vairāki konvertīti (visnodaļ labvēlīgi noskaņoti pret vidi, no kuras izgājuši) atzina, ka LELB viņiem bijusi par mīkstu , t.i., ka viņu cietajām sirdīm un kūtrajām miesām vajadzējis ko daudz stingrāku un disciplinējošāku. Un vai šī nav atbilde arī pirmajam? Šeit tekstos pieminēja kādu konkrētu dievkalpojumu - biju tajā. Un mans secinājums, kaut varbūt nepopulārs, - nedrīkst galvenajā LELB katedrālē kancelē laist kuru katru! Kas un kur ievadīs draudzi liturģiskā laika kārtējā periodā, ja to nedarīs mācītājs svētdien baznīcā? Tāda virspusēja un sekla kristietība sanāk - kaut ko darām, bet Baznīcas laika nedzīvojam, kaut kāda ārēja forma ir, bet atbilstošs saturs - kur? Tā nedrīkst būt! Ir jāsaka nē, kaut arī tā ir partnerbaznīca un it kā daudzi gadi un varbūt pat desmiti ticībā, arī galva sirma, kas vien jau prasa cieņu, taču tas vēl nenozīmē, ka drīkst kāpt kancelē un tukšu sviestu kult! Jā, biju ļoti nepatīkami pārsteigta! Tāpat kā nereti esmu vienkārši šokēta, kā mūsu Baznīcā var, piemēram, aktīvi kalpot mācītāji, kuru dzīve ir klaji netikumīga - proti, laulībā dzīvojošam mācītājam paralēli ir cita sieviete. Vai var mīļākās dēļ izšķirties no sievas un tad gadiem turpināt dzīvot nereģistrētā laulībā ar savu mīļāko. Un nekas. Un to nesauc viss par "kas daudz ir mīlējis, tam daudz piedots" (ja palasa labus Bībeles komentārus, tad šī Rakstu vieta atkājas pilnīgi citādā gaismā, kā nereti to kā alibi piesauc tieši šādi laulības pārkāpēji), bet to sauc vienkārši par maucību. Un man nav skaidrs, kāpēc nav nekādas konsekvences! Ir jābūt tūlītējai reakcijai no virsvadības puses, kas redzamā veidā situāciju ietekmētu - vai nu atstādina no kalpošanas, ja izvēlas maucību, vai beidz grēkot. Varbūt dažs labs nenoietu tik tālu, ja būtu savlaicīgi par savu rīcību saņēmis godīgi pelnītu atbildes reakciju. Katrs gadījums, kur - un tā arī tas pēc būtības būtu jāsauc - netiklis kalpo altārī, diskreditē mūsu Baznīcu kā ticīgo, tā neticīgo vidē. Domāju, ka pasaule nav vēl tik samaitāta, lai nenovērtētu godīgu un spēkpilnu Baznīcas reakciju uz savām kļūdām. Tā var tai nepiekrist, bet tādu rīcību respektē vairāk nekā nebeidzamu muļļāšanos, kas visbiežāk beidzas ar neko.
P.S. Nerunāju par abstraktām lietām, bet konkrēti par savas mīļas kolēģītes un draudzenes eksvīru - mācītāju, tāpēc šīs rindas nav no sērijas viena tante teica.

Varbūt domāju nepareizi, taču vienmēr esmu uzskatījusi, ka būt mācītājam tas nav darbs, proti, tas ir kas n-tās reizes vairāk kā darbs - tas ir kas tāds, ko nevar salīdzināt ne ar vienu laicīgu nodarbošanos. Mācītāja darbs sasaista zemi ar Debesīm, mācītājam ir kas tāds, kas nav lajiem - domāju kā Apustulisko Sukcesiju, tā Atslēgu varu un visas citas mācītājiem Dieva dotās pilnvaras. Varbūt mūsu mācītāji par maz to apzinās? Varbūt viņiem iemāca daudzas teoloģiskas gudrības, bet sirdī neieliek, ka viņu misija nav no šīs zemes, ka viņiem nevis būs jāstrādā savs mācītāja darbs, bet viņi būs pilna laika Dieva kalpi uz visu mūžu. Ar visu no tā izrietošo atbildību, lai tie, kas sevi neredz šai jomā, var laicīgi pārdomāt. Varbūt praktiķi par šo pasmaida, taču man ar šādu skatījumu uz mācītājiem ļoti grūti noskatīties, kad Baznīcā notiek nejēdzības un kādi mācītāji visai netraucēti dzīvo tā, it kā laicīgā darbā būtu aicināti. Skumji un nepieļaujami.
Un tai pat laika pa savas ticības gadiem nācies iepazīt daudzus patiesus Kunga kalpus, par kuru kalpošanu LELB var slavēt un pateikties Dievam.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 34 , pavisam kopa bijuši: 20851