atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību kas tā par tautību - luterānis ?
rainars
Iesūtīts: 2008.02.07 21:06:10
Brāļi un māsas kristū,man tā šķiet ka esam latviski runā`joši kristieši tikkai kā nu kurš savu ticību izpauž un kalpo.
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.09 08:16:20
ja tik vien būtu tās bēdas, kā ārējās atšķirībās - tādas ir pat vienas draudzes (nemaz nerunājot par veselu konfesiju) ietvaros
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.09 13:18:33
rainars
Kur problēma? Ko tu īsti gribi apspriest? Konfesiju pastāvēšanas pamatojumu? Jeb vai gribi meklēt vienojošo? Tas, protams, būs ne tikai latviskums, bet kaut kas vēl lielāks un paliekošāks.
rainars
# Iesūtīts: 2008.02.09 22:55:22
Balss
Tieši tā kaut kas vēl lielāks un paliekošāks.
Man domāt ka kristieši ir un paliek kristieši(protams ja izvēlamies par tādiem būt)tik ar LUTERA garšu.Citu konfesiju Kristieši tak ar ir mūsu brāļi un māsas kristū.
verse [87.110.51.194]
# Iesūtīts: 2008.02.10 19:37:20
rainars
Man pa reizei gan šķiet, ka dažs grib gan sevi pierakstīt kādā īpašā tautā, nu, piem., luterāņos. Ar to domāju, ka gadījies nesaprast par ko kādreiz runa, par Kristu vai luterismu ar vai bez Kristus. Tas ir, it kā luterisma mēraukla būtu luterisms?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.10 20:29:57
hehee, you must be joking, tiešām domājat, ka luterāņi aizmirsuši par šo

10 Bet es jūs, brāļi, pamācu mūsu Kunga Jēzus Kristus Vārdā, lai jūsu starpā būtu vienprātība un neceltos šķelšanās, bet lai jūs visi pilnīgi vienoti stāvētu vienā prātā un vienā domā.
11 Jo man par jums, mani brāļi, ir pienākušas ziņas no Hloes nama ļaudīm, ka jūsu starpā ir ķildas.
12 Es gribu teikt to, ko pie jums visur dzird runājam, viens saka: es turos pie Pāvila, otrs: es pie Apolla, trešais: es pie Kēfas, bet ceturtais: es pie Kristus.
13 Vai tad Kristus ir dalīts? Vai tad Pāvils ir par jums krustā sists? Jeb vai jūs esat kristīti uz Pāvila vārdu?
---------------------------------
4 Jo, kad viens saka: es turos pie Pāvila, bet otrs: es pie Apolla, - vai tad neesat miesīgi?
5 Kas tad ir Apolls, un kas ir Pāvils? Tik kalpi, ar kuru palīdzību jūs kļuvāt ticīgi, ikviens tā, kā Tas Kungs viņam devis.
6 Es dēstīju, Apolls aplaistīja, bet Dievs deva spēku augšanai.
7 Tamdēļ nav cildināms ne dēstītājs, ne laistītājs, bet Dievs, kas audzē.
8 Dēstītājs un laistītājs - abi sader kopā un katrs dabūs savu algu, pēc sava darba.
9 Jo mēs esam Dieva darba biedri, jūs esat Dieva aramais tīrums, Dieva celtne.
10 Pēc Dieva dotās žēlastības es kā gudrs namdaris liku pamatu, bet cits ceļ uz tā ēku. Bet katrs lai pielūko, kā viņš to ceļ.
11 Jo citu pamatu neviens nevar likt kā to, kas jau ir likts, proti, Jēzus Kristus.



un tas pats attiecināms arī uz Dr. M.Luteru, bet pievērsiet uzmanību pēdējiem diviem pantiem. Velns gan gribētu kā sektants izraut iz konteksta šos citātus, turklāt bez pēdējiem diviem pantiem, tad gan jauki sanāktu, ka Pāvila vēstules ir viņa paša teoloģiskie sacerējumi, nevis Dieva vārds. Es gan neapgalvoju ka Lutera darbi ir Dieva vārds, bet gan ka tie ir DIeva vārda pareiza interpretācija.

Kāpēc? nu gluži vienkārši - jo Luters interpretē vārdu saskaņā ar visu bībeles kontekstu un tā ir nepārptrotama Svētā Gara darbības pazīme Luterā.

Bet vai nav tā, ka kliegdami paceltām rokām - kungs, kungs, tajā pašā laikā nemīdam kājām Kunga vārdus? Vai tad runa ir par baznīcpolitiku, ārējo dievkalpojumu formu, kur vieniem patīk lēkāt, citiem dziedāt, vēl kādam rokas plivināt utt. runa ir tikai un vienīgi par Dieva vārda mācības un prakses neizkropļotu saglabāšanu.

daudzas jaunās kristiešu draudzes bēgdamas no mirušu tradīciju sloga ir iekritušas otrā grāvī - noliedzot, ko Jēzus teica

63 Gars dara dzīvu, miesa neder nenieka; vārdi, ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Jā gan, viņi kliedz ar putām uz lūpām - gars gars gars, bet kaut kā teikuma otru daļu ignorē. Jo vai tad tā nav necieņa, ja tieši vai netieši atļaujas norādīt, ka tā un tā lūk ir mirusi draudze, jo tur lūk visi kā sausiņi turas pie vārdiem, bet mums lūk dzīvā draudze, mums Svētais Gars nāk no iekšējām sajūtām.

tāpat arī harizmātu macība par atgriešanos un jaunpiedzimšanu runā pretī šiem Jēzus vārdiem. Viņi apgalvo, ka Svētais Gars cilvēkā ienāk neatkarīgi no ārēja vārda, vēl vairāk - cilvēks lūk pats izvēlas garīgi piedzimt un augšāmcelties (sal.māc. 9:5 Dzīvie vismaz vēl zina, ka viņiem ir jāmirst, nomirušie turpretī vispār nezina vairāk nekā , tiem arī nav vairs ko algas gaidīt; pat viņu piemiņa aizmirstas. )


Who Cares [77.93.21.9]
# Iesūtīts: 2008.02.10 20:31:33
Kas attiecās uz vairākām kristiešu konfesijām, tad labs piemērs ir kaut vai šī ķilda vienas - luterānu baznīcā. No alkatības un baušļu pārkāpšanas nav pasargāti arī mācītāji. Turklāt luterāņi ir atkriēji no pirmās kristiešu, jeb katoļu baznīcas. Luterāņu baznīca ir atmetusi daudzas normas un līdz ar to vāji ticībā.

Tikai Romas Katoļu baznīca ir vistradicionālākā un ticība spēcīgākākā baznīca.

Lai slavēts Jēzus Kristus!
rainars
# Iesūtīts: 2008.02.10 20:47:42
Ne jau ķildu celt gribu starp konfesijām taini otrrādi domāju.Esam tak kristieši tik ar dažādām izpausmes formām .Kā jau paši zinam ka kalpojam savam kungam tātad vienam un tam pašam .Man tik iebildums ka formu gribam likt priekšgalā.
Who Cares [77.93.21.9]
Kopā vēl spēcīgāka un vairāk var paveikt.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.10 21:00:00
who cares - tavs niks ļoti precīzi ari parāda katoļu attieksmi pret patiesību, pret Dieva vārdu, kurš ir Gars un dzīvība - kuru tas interesē. Tiešām katoļi ir spēcīgi "savā ticībā" un pasaules draduzībā, kas ir garīgā netiklība, jo tā cieši turas pie savas elku kalpības. Luterāņi ir atmetuši daudzas antikristīgas normas. Tad kad notiak reformācija, tajā laikā katoļu baznīca bij totāli pagrimusi, no krsitietības vairs nebij nekādu palieku, tikai ārēja čaula.

Un kas interesanti liecina par to, ka luterāņi ir vāji ticībā? tas ka neklanamies svēto statuju priekšā un nebučojam relikvijas? es tev varētu garum garu sarakstu ar tām jūsu normām sarastīt, kuras ir antikristīgas un nav kristietim pieņemamas. Luterāņu ticības stiprums slēpjas tajā apstāklī - cik stipri esam turējušies pie Dieva vārda. Ir pienākuši grūti laiki, kad diemžēl katoļu invāzijas dēļ Dieva vārda patiesības atkal tiek izkropļotas, tas arī grauj mūsu ticību
rainars
# Iesūtīts: 2008.02.10 21:52:07
vai tik mums nevajadzētu pārlaslīt Pāvila vēstules Romiešiem 14 .nod.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.10 21:59:32
šoreiz, šī rakstu vieta nederēs, bet drīzāk jau tā, kur runāts par cilvēku izdomātām tradīcijām, ko Dievs nav pavēlējis, kur velti tie DIevam kalpo, pildīdami rituālus, kas ir cilvēku izdomājumi un zaimo Dievu, par visām tām lietām, kuras tolaik farizeji un mūsdienās garīdznieki uzkrauj cilvēku sirdsapziņām lieku slogu, ko DIevs nav pavēlējis.

Neviens šeit netiesā brāļus, bet gan asi vēršas pret velna viltībām, kas iezagušās kristietībā.

Nejauksim lūdzu adiaforas ar antikristīgām tradīcijām - tās ir divas dažādas lietas. Jeb vai lai mēs panesam un atzīstam par labu esam, ka kāds grūž postā pats savu dvēseli kalpodams elkiem un vēl citus rauj līdz?
rainars
# Iesūtīts: 2008.02.11 08:02:05
Man domāt katra konfesija ar kaut ko grēko ,bet tak slavējam vienu un tam pašu TĒVU ,DĒLU UN SVĒTO GARU.Ja kas nesen sadzirdēju ka katoliskiem kristiešiem sākuši dot Sv.vakarēdienu komplektā.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.11 10:46:04
rainars, konfesijas ir kā palātas lielā slimnīcā... un ekumēnisms ir palātas sienu nojaukšana vai tā mēs dalīsimies mīlestībā vai savās kaitēs, to pats spried
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.11 10:56:28
Mulders
Tu pret ekumēnismu?
Nu, nav jau mums baciļi savstarpēji jātransportē! Varbūt, ka varam viens otru iepriecināt savos vājumos, kopīgi stiprināt paļāvību Ārstam?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.11 11:28:51
Balss, es pret Ekumēnismu, kas nebalstās tikai un vienīgi uz Evanģēlija Vēsti! Ekumēnisms "Draudzības vārdā" ir BS! Ekumēnisms "Miera Vārdā" ir BS!
Bet Ekumēnisms "Kristus Vārdā" ir tā vērts lai aplūkot...

Taču manuiprāt Ekumēnisma kustība pārsvarā ir jautājums vispār par Eklezioloģiju, un te nu mums vēl tālu jāiet!
Balss
# Iesūtīts: 2008.02.11 12:23:15
Mulders
Kas ir BS? Kurš tad te skubina uz padomju tipa Miera kustībām? Ne jau uz karikatūru, bet uz sadraudzību uz mūsu visu kopējā pamata - Kristus! Jeb vai tu dodies augsburgeru sadraudzības virzienā?!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.02.11 12:33:07
Balss, bet protams uz šī pamata - Kristus!

Tač, kad ar dažādiem cilvjiem runā, ko tad šie ar to saprot, tad tās vienoprātības nav!

Kas tiek saprasts ar šo vārdu "Kristus". Tamdēļ es teicu labāk - Evanģēlija Vēsts, jo tas ir Kristus kas piedod grēkus un bez nopelna pestī apžēlotos ticīgos!

Jeb varbūt citiem vārdi LTA 4ais artikuls ir tas, no kā Luterāņi neatteiksies nekāda Ekumēnisma vārdā!

Taču es jau pieminēju - Eklezioloģija - mācība par Baznīcu - ir galvenais klupšanas akmens vispār ekumēnismā! No tā arī izaug jautājums par sakramentiem... nav nemaz tik vienkārši!

Jo, piemēram, ja Luterānim ar Baptistu jāiet ekumēniskā kopībā, tad kā? Luterānim jāatakās no Kristību un Vakarēdiena sakramenta izpratnes par labu Baptistam, vai Baptistam ir jāietic (kā to var) Luteriskajai Sakramentu izpratnei? Jeb ņemam mācību "šķēlumu" kas paliek tikai pliks Dieva Vārds, nu un tad tas ekumēnisms tāds... pliekana pasēdēšana pie galda... Nu varbūt...

Pietam, vai Ekumēnisms paredz arī šo demarkācijas līniju aiz kuras mēs vairs nevaram iet?

Pieredze rāda, ka ekumēnisms iebuxē pie valodas... ka nav īsti skaidrs kas tiek domāts ar kādiem vārdiem. Visi tos lieto, bet katrs ar to saprot ko citu...

Kā arī tas ekumēnisms arī tāds... vai tas ir laju ekumēnisms vai teoloģiju ekumēnisms?

Jo ja nav teoloģiskā ekumēnisma, tad laju ekumēnisms kāreiz būs sienu nojaukšana dažādās palātās... un kas raksturīgi pielīp jau sliktais nevis labais!
Balss
# Labojis Balss: 2008.02.11 13:23:26
Mulders
Mūsu teologiem nav ne laika, ne spēka nodarboties ar teorētisko ekumēnismu. Praktiskais ekumēnisma jau notiek - kopīgās lūgšanās, draudžu sarīkojumos, kā nupat Kristiešu vienības nedēļā vai agrāk - Krusta ceļā. Vai te tu jau redzi baciļus rosāmies?
Ja vispār, tad es to drīzāk redzu dažā draudzē, kur ir tāda ticības prakses un atribūtu piedāvājuma palete kā supermārketā...
Atgādini, kurš ir 4.artikuls?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.11 13:48:19
Balss, 4ais artikuls ir par taisnošanu ticībā!

Bet tur jau tā šaize, ka draudzējamies kopā tā ārēji... draudzējamies draudzējamies, līdz kāds sāk uzdot jautājumus ap ko tad draudzējamies... un tad izrādās, ka augšas nemaz nav vienotas par to ap ko tad draudzējamies!

Galu beigās... nu draudzēsimies arī ar muslimiem, jo Dievs ta mums viens un tas pats... nu līdz šitādiem kāzusiem noved nekontrolēts teooģiski nepamatots ekumēnisms!
Jo Ekumēnisms tad uz ko vērsts... manuprāt uz Baznīcas atkalapvienošanu. Bet nevar vienai Baznīcai būt savstarpēji izslēdzošas doktrīnas, nevar nebūt skaidrības par ticības svarīgiem artikuliem... ja tas viss nav, tad šis "Ekumēnisms" ir vienkārši interešu grupas, tas nav Baznīcas atkalapvienošanās, tā ir vienkārši pasēdēšana pie tējas!

Pret pasēdēšanu un kopīgu Rakstu lasīšanu un pārdomāšanu man nav nekādas iebildes... manas iebildes ir, ja šitādu māžošanos sauc par Baznīcas atkalapvienošanas centieniem! Ne no tā gala ir sākts.

Bet... var gadīties, ka es muldu muļķības, jo neesmu es Dievam nekāds pavēlnieks, Dievs pats labāk zin kā un ko darīt un kā Kristus augstā priestera lūgšanu piepildīt! Var gadīties, ka viss ir ne tā kā kaut kādam Mulderam gribētos redzēt... lai Dievs tad mani labo Viņam ir gan līdzekļi gan iespējas!
rainars
# Iesūtīts: 2008.02.11 18:52:30
Mulders
No pirmās replikas es stiprinājos .Paldies par to Dievam.
Nu bet tālāk ....... .Redzi Rīgā Daugavas otrā pusē satiekas četru konfesiju pārstāvji,tie sauktie luterānisti ,katolicisti ,babtisti un pareizticīgie.Neesmu tur klāt bijis bet iedvesma bij no viena kristīga brāļa babtistieša.Staigājot tie viens pie otra un ir sadraudzībā un acīredzot kad kāds pie kāda ir ciemos pieņem namatēva lietas.
Balss
Neko jau nevar darīt ka Mulders grib šķirot luterānisku Dievu no katoļiciska ,babtistiska un pentakostiska.

Vuiņš acīmredzot nezin ka pentakostu kustību vācijā ieviesa luteriskki kristīgas baznīcas mācītājs Džonatans Pauls un viņam stipri traucē ka kāds blakus palaiž Dieva svēto garu ārpus Bībeles.
Svētīgu jums Gavēņa laiku.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.12 10:14:54
rainars, nevari tu Dieva Garu "palaist", viņš tev nepakļaujas, bet tu esi aicināts viņam pakļauties

Bij viens frukts... saucās Burvis Sīmanis, kurš gribēja kāreiz sev spējas Dieva Svēto Garu dancināt un dalīt kur un kam grib... Taču Dieva Gars nekā citādi nenāk kā caur Dieva Vārdu. Kur Dieva Vārds, tur Svētais Gars, kur Svētais Gars, tur Dieva Vārds... un nevis es vai Luters viņu ir iebāzis Rakstos, bet viņš pats sevi saista ar Dieva Vārdu! Jo kā citādi tu zināsi, ka tas Gars, kas tevī izraisa sajūsmu ir Dieva Gars nevis LSD gars, ja tur nav Dieva Vārda pasludinājums?

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 21 , pavisam kopa bijuši: 20926