atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Nokristīt bērniņu!!!
daketa
Iesūtīts: 2012.07.17 12:50:44
Nesaprotu kapēc tik daudz šķēršļu lai nokristītu bērniņu. Gribu nokristīt,tad atduros pret ticību,pret iesvētīts-neisvetīts, baznīca ka tāda... Varbūt nokristu berniņu luterāņu ticībā,bet kad viņš izaugs,viņš gribēs citu ticību,nekad neko nevar zināt. Un būsim reali, cik daudz cilvēku kas ir kristīti un iesvētīti,cik daudz viņi visi apmeklē baznīcu, ir uzticīgi savai draudzei un nes ieguldijumu savai baznicai.... Uzskatu ja tici Dieva esamībai,tad tici,nav obligati javelta sava dzive un ikdiena baznīcai.... Un Dievs ir viens,kapec tada dalīšana,luterāņi vai katoļi,viens otru nepieņem... Vēl varetu daudz un dikti rakstīt...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
pa fikso [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2012.08.14 02:42:53
Ēvalds Bērziņš
ar visu to, ka Tu kā baptiskts kristību pataisi kristāmajam par bauslību, nevis par evaņģēliju?
Es uzskatu, ka Tev kristība ir kā bauslība.
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.08.14 06:47:44
Pater Henricus "brīvticībā" kristīts ... viņu nāktos kristīt

no ticu.lv : Šajā piedāvājumā: Ls. 40,- par izniegtu Kristību apliecību (pieaugušajam vai bērnam) + ieejas maksa GNP teriotorijā (Pieaugušajiem- Ls. 1,- ; bērniem, studentiem un pensionāriem- Ls. 0,50). Luterāņu tradicionālā kristību liturģija ...

Kādēļ cilvēkam, kurš kristīts pēc Luterāņu tradicionālās kristību liturģijas - būtu jātop kristītam vēlreiz?
Tādēļ, ka kādam liturga personība nepatīk? Cena par augstu/zemu? Liturgu ordinējušais bīskaps nebija pareizajā apustuliskajā sukcesijā? Luterāņu liturģija nav pareiza - tajā krista Trīsvienīgā Dieva Vārdā, nevis ticībā Trīsvienības Otrajai Hipostāzei?
Tavi argumenti?
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.14 09:59:57
Kad kristība "nav derīga"?ja,piemēram,cilvēks tiek kristīts mājas apstāklos...mājas grupiņā,piemēram..ta ir derīga vai nav.Vai obligāti to jāveic ordinētai personai?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.14 11:10:20
dafne
To obligāti būtu jāveic Kristus draudzei piederošai personai, kas apzinās, ka Kristība ir atdzimšana piederībā Kristus draudzei. Ārkārtas gadījumos jaundzimušo var kristīt tā pati vecmāte, bet kas gan var būt labāks par to, ka visa draudze kopā aizlūdz par jauno draudzes locekli

Bet ja runā kategorijās `obligāti`, tad dzīvē laikam vienīgais, kas `obligāti` jādara ir kādā brīdī jānomirst. Nezinu gan vai tas ir īstais veids kā runāt par kristieša dzīvi, sakramentiem, žēlastības līdzekļiem un svētdarbībām. Teiksim tā, kājas mazgāt jau arī nav `spiesta (obligāta) lieta pieaugušam cilvēkam
Didzis Skuška [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.08.14 11:30:34
Juri, tā nav tradicionāla luterāņu liturģija, ko dara minētais aktieris. Tradicionālajā luterāņu liturģijā kristība notiek draudzē. Tas ka kāds apkārtceļojošs klauns ir paņēmis vienkārši luterāņu "buramvārdus" un sauc to par kristību vēl nav tradicionāla luterāņu liturģija. Tā ka- kaut ko un kaut kā viņš kristī, bet tas, ka viņš galdu sauc par govi, jo abiem ir četras kājas nenozīmē, ka galds ir slaucams.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.08.14 11:45:05
Didzis Skuška [80.70.23.92]
Bet (ne)piederība normālai draudzei vai (ne)atbilstība tradicionālai luterāņu (LELB) liturģijas kārtībai taču ... nemaina Dieva darbu. Ar to tak luterāņi oriģināli atšķiras no citiem, ka savu darbu nevienādo ar Dieva darbu, respektīvi, atsakās no maģijas.
Problēma minētā "aktiera" gadījumā no tā paliek tikai skaudrāka, jo - cik esmu sapratis teoloģisko pusi - ja viņš kristību veic pareizi, tikai pārkāpjot organizatorisko kārtību, pati kristība tomēr ir īsta. Un ordinēts taču viņš arī ir, tikai izmest no organizācijas - vai ne tā? Vispār trakas konsekvences izriet
Vai nav tā, ka šādas maksas kristības rezultātā kristība tomēr ir īsta, bet vecāki smagi apgrēcinās, jo pēc būtības meklē maģiju, un riskē arī ar savu reliģisko pakalpojumu pirkšanas ideoloģiju apgrēcināt savu bērnu? T.i., grēko pret 2.bausli?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2012.08.14 11:51:25
Maartinjsh, imo rakstos shur tur paviid taa teema, ka Dievs paarmet cilveekiem, ka vinji par Dieva noliktaas kaartiibas pildiishanu un Dieva daavanaam prasa naudu. Dievs neatcelj savu daavanu iistumu un labumu, bet paarmet tieshi to, ka cilveeki grib ar taam pelniit sev labumu.

Manupraat viegla liidziiba vareetu buut taada, ka mantrausiigs nelietis var maatei notirgot zaales, kas var izaarsteet vinjas slimo beerninju, no taa ka vinjsh prasa naudu par zaaleem, kuras pienaakaas par velti, neatcelj zaalju iedarbiigumu. Maate pati sevi un savu beernu apzog citaa aspektaa, bet domaajams, ka zaales no taa nepaliek sliktaakas.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.08.14 12:02:52
Jošs Mulders
"Kristīgais bizness" Rakstos ir skaidri aizliegts.
Te problēma ir plašāka, jo ir skaidri jāapliecina, ka konkrētais kristību veids ir nejēdzīgs un bīstams kristīt gribētājiem, un vienlaikus jāatzīst, ka tā kristība būs īsta priekš kristāmā bērna.
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.14 12:02:53
Aivarsjautājums par"obligātumu"radas lasot Korala majas lapu...bet skatos,ka talak diskusija ar par to pasu..laikam ne tā jaut.uzstādiju
dafne
# Labojis dafne: 2012.08.14 12:15:17
Vai tad luteranu baznica par kristibam,iesvetibam un kāzām nav jāmaksā?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.08.14 12:32:48
dafne
Izdevumu segšana nav maksa par pakalpojumu un nav pielīdzināma biznesam.
Cik zinu, pārsvarā ir tiešām bez jebkādas, t.sk. netieši norādītas maksas, bet par īpašām vēlmēm (piem., izgreznojumos) gan jāgādā pašiem - ar rokām vai naudu, tā ir katra paša izvēle.
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.08.14 14:13:31
Dafne Vai tad luteranu baznica par kristibam,iesvetibam un kāzām nav jāmaksā?
Kā nu ne - nokristītajiem, iesvētītajiem, salaulātajiem un apbedīto tuviniekiem jānes upuris, ko sauc par ziedojumu.
Cilvēki parasti jautā arī pēc ziedojuma lieluma un viņiem tieši vai netieši tiek paskaidrots.
Tāda sena bibliska tradīcija, kas ļauj arī mācītājam Dieva maizi ēst.

Mārtiņ , ar pārmērīgām bailēm saukt lietas īstajos vārdos var panākt vienīgi to, ka cilvēki neziedo un uzskata to par pašsaprotamu. Vai kādam no tā labums?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.08.14 15:23:45
Pater Henricus
ar pārmērīgām bailēm saukt lietas īstajos vārdos var panākt vienīgi to, ka cilvēki neziedo un uzskata to par pašsaprotamu. Vai kādam no tā labums?

Ar pārmērīgām bailēm paskaidrot, ka cilvēku īpašās vēlmes prasa darbu un izmaksas, var panākt, ka ... viņi tā arī nesapratīs un neziedos.
Ar pārmērīgām bailēm, ka cilvēki neziedos, var panākt, ka cilvēki baznīcu uzskatīs par reliģiskā biznesa iestādi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.14 15:53:06
Mārtiņš
zini... ja tā godīgi, ir taču tā, ka ne vienmēr mūsu ziņā ir ietekmēt, ko kurš cilvēks uzskata vai neuzskata, ne?
Domāju, ka sava taisnība par riskiem ir gan Tev, gan Indriķim. Pats esmu bijis liecinieks situācijā, kad saspringta dāmīte, saņemot skaidrojumu, ka tādas Kristību takses nemaz nav, momentā tajā saskata ļaunu viltību, `nu ja.. tad jau cilvēki noteikti samaksā vairāk` Tas no tās sērijas, ka ja cilvēkam pilna galva neķītrību, tad arī kvadrāta attēls kalpos par piedauzību.

Iespējams, ka tiešām aizrādījums par `pārmērīgām bailēm` visos virzienos ir vērā ņemams.
Didzis Skuška [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.08.14 17:02:12
Es tikai piebildu, ka tā nav tradicionāla luterāņu kristību liturģija. Kāda un kas tas ir? Kas grib lai skaidro.
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.08.14 18:30:14
Didzis Skuška tā nav tradicionāla luterāņu liturģija, ko dara minētais aktieris. Tradicionālajā luterāņu liturģijā kristība notiek draudzē.

ROKASGRĀMATA dievkalpošanai LELB un LELBāL draudzēs 1. sējums (Rīga, Klints, 2003) 88.-141. lpp - 1928. gada Agendas teksta faksimils -
ja nu kaut kas ir Luterāņu tradicionālā kristību liturģija, tad tā ir šī, tradicionālāku neatrast …
un 91. lpp. lasām:

1. peesihme. Kad kristischana noteek mahjâs …

Kā lai nosaka – notika kristība draudzē, vai nenotika? Kristību vieta uz to nenorāda … kas tad?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.08.14 21:26:20
Juris Saivars brīvticība ir brīv-ticība, līdz ar to esam brīvi korāļkristību neatdzīt par nopietnu esam.
Tu vaicā pēc argumentiem, bet mēs tā to intuitīvi izprotam.
Tie, kas pie viņa "kristās", lai paši sadzīvo ar savu sirdsapziņu Dieva priekšā, bet tie, kas pēc tam meklē kristīgu draudzi , lai rēķinās, ka būs jākristās.
Ja šī "kristība" paliks par reālu apgrūtinājumu (kas maz ticams ), būs jālūdz bīskapu dot savu ieskatu.
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.08.14 22:20:31
Pater Henricus mēs tā to intuitīvi izprotam

daketa (tēmas pieteicēja - ja kāds ir aizmirsis) intuitīvi izprot nepieciešamību kristīt bērniņu. Vai ar to pietiks?
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.14 22:40:01
daketa jau iespejams ir berniņu nokristijusi..tema jau julija ielikta..
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.08.14 22:47:23
dafne
cerēsim ka tā.

Vilciens aizgājis, cirks aizbraucis ... tikai mēs - vecie klauni esam palikuši uz perona un par kaut ko savā starpā strīdamies līdz aizsmakumam.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 71 , pavisam kopa bijuši: 5407