Aivars
|
Iesūtīts:
2012.02.15 18:52:31
http://www.delfi.lv/news/world/other/kolumbijas-priesteri-pasi-pasutijusi-savu-slepkavibu.d?id=42131798Lasīts līdzīgs stāsts par kāda katoļa - slepkavas aprēķinu, par nepiedodamās pašnāvības aizstāšanu ar grēksūdzi pirms nāvessoda, cerībā uz ko šis ir izgājis uz slepkavību (neatceros gan vairs kurā no Filipa Jensija grāmatām) Bet denominācija te nav svarīga. Kā jūs redzat, kur ir problēma, ka Dieva apžēlotie izdara kaut ko tik neprātīgu, un kur ir risinājums; ko jūs kā kristieši, šādā situācijā brīdī sacītu šiem priesteriem? diskusija vienīgi kristiešiem |
gods? [213.226.141.94] |
# Iesūtīts: 2012.02.16 10:32:35
Rakstnieks Džordžs Mārtins fentezī sāgā "Uguns un ledus dziesma" raksta par karaļu Stārku dzimtu - karalis Neds, viņa dēls karalis Robs, karaliene (atraitne ) Ketlīna, kuri vai pušu plīst no goda izpratnes, pazaudē visus savus sabiedrotos, atlaiž visus savus ienaidniekus, iekrīt visās tiem izliktajās lamatās un ņem muļķīgu galu. Sašķebina no tāda goda. |
Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2012.02.16 10:36:52
Pater Henricus Redzi, te jau ir tas jautājums, kas ir gods - vai pēdējo latu atdot bankai (ar kuru neprāta brīdī parakstīts līgums, un kas ir stipra), vai iztērēt ģimenes vajadzībām (kurai dēļ tā paša neprāta brīža ir atņemta/ierobežota normāla iztika, un kas ir salīdzinoši vāja)? Vai gods ir dot priekšroku stiprajam, vai gods ir paciest stiprā sitienus?
P.S. Te nav runa par ļaunprātīgiem izsaimniekotājiem un tiem, kam uzmešana ir apzināts dzīvesveids. |
Raimonds |
# Iesūtīts: 2012.02.16 10:39:24
gods? [213.226.141.94] Šāda goda lieta ir visellišķīgi rafinētākie meli un krāpšana. Traģika slēpjas vēl tajā, ka pieviltais vaino tikai sevi. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 10:41:21
gods? [213.226.141.94] nu tur jau laikam ir jautājums par Krusta teoloģiju Evaņģēlijā un ikdienā
|
skolnieks. |
# Labojis skolnieks.: 2012.02.16 10:54:50
Gods. Viss ir atkarīgs no tā, kā acīs vēlos būt godīgs. Vai man nepieciešams gods no cilvjiem, vai cenšos būt godīgs Dieva acīs un pret sevi. Un kāds ir mērķis- nomirt izliekoties godīgam, vai būt godīgam un dzīvot? |
dafne |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:00:24
Aivarsja pareizi saprotu,tad Rom.vest sakums par to runa,kas ir ta problēma un tas diezgan skarbas patiesibas prieksa nostada... |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:02:03
dafne Taču... Romiešu vēstulei ir arī turpinājums, ne tikai sākums, vai ne? |
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:22:41
"Turiet drošu prātu, Es tas esmu! Nebīstieties!" Un Pēteris Viņam atbildēja un sacīja: "Kungs, ja Tu tas esi, tad liec man nākt pie Tevis pa ūdens virsu." Un Viņš sacīja: "Nāc!" Un Pēteris izkāpa no laivas, gāja pa ūdens virsu un nāca pie Jēzus. Bet, lielu vētru redzēdams, viņš izbijās un sāka grimt, viņš brēca un sacīja: "Kungs, palīdzi man!" Un, tūdaļ roku izstiepis, Jēzus viņu satvēra un viņam sacīja: " Mazticīgais, kādēļ tu šaubījies? " Un, kad tie iekāpa laivā, vējš nostājās. / Mt. 14:28-32/
Neprātības parasti sākas tad,kad novēršam savu skatu no Kristus.-tā būtu problēmas sakne. Risinājums būtu-ja abi šie priesteri nožēlo grēkus, viņiem būtu jāpasludina piedošana, taču vai būtu jāļauj turpināt kalpot kā priesteriem-domāju,ka nē. (Vismaz uz laiku noteikti) |
dafne |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:29:48
Aivarsja,jaLasu jau talāk |
Raimonds |
# Labojis Raimonds: 2012.02.16 11:34:46
Vardarbe Arī šajā gadījumā, Tu ej ceļu kādu gāja šie priesteri. Viņi pret grēku cīnijās ar visiem iespējamiem līdzekļiem: ienīstot sevi un savu miesu. Un galu galā arī baznīcu atbrīvoja no problēmām. Tur jau tas neprāts slēpjas!
P.s. Piemēram, es saku neesmu nekā vērts un cienīgs, neesmu cienīgs kalpot, neesmu cienīgs izbāzt degunu no segapakšas, vai nav līdzīgi šādai goda pašnāvībai. Kur godalieta un svētuma apziņa ir viens un tas pats. |
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:41:42
Raimonds Tieši to es arī mēģināju pateikt. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:45:05
Vardarbe teorētiski jau skan pareizi, bet... atšifrējot tas skan - tu esi izgāzies caur caurēm, pat tava ticība ir zem katras kritikas, tu esi tālu no Dieva, tādēļ arī tik nolāpīts grēcinieks, nožēlojamais. Pirms runāju ar tevi, tev vispirms ir 1. jānožēlo savi grēki, 2. jākļūst neredzamam, jeb jātinas (vismaz uz laiku) Ok. Vēl viena formula, drusku atšķirīga no tās, ko varbūt šie vīri izvēlējās. Bet kā parādīt Kristu, nevis vienkārši pamācīt, ka esi to zaudējis no fokusa? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:47:58
dafne nu redzi, un tālāk lasot jau sanāk tas skandāls, kur līdzās tiem pagānu izvirtuļiem, tiek nostādīti arī reliģiski punktuālie grēcinieki, līdz visiem jāaizveras, jo neviens nevar pastāvēt Dieva priekšā, bet Kristū tie top saukti dzīvot Dieva žēlastībā |
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 11:50:09
Aivars To teici tu, nevis es. |
Aivars |
# Labojis Aivars: 2012.02.16 11:57:39
Vardarbe Nu izlasi vēlreiz, ko Tu raksti aiz vārdiem: risinājums būtu Vai tiešām to tu uzskati par risinājumu problēmai, uz ko norādīji? Pārfrāzējot, x - ir problēma, 0 - nav problēma, vai x+(a+b)=0, ja a, b, c... ir ieteiktie soļi, kā problēmu risināt vai arī a+b+... ir tikai pārmetumu futbols
|
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 12:15:12
1. Es teicu,ka ja priesteri nožēlo savus grēkus, viņiem jāpasludina piedošana. Es pieņemu, ka katoļiem ir pietiekami daudz vietu un iespēju,kur iet un izsūdzēt grēkus, saņemt piedošanu. Jautājums ir vai cilvēks spēj noticēt tam,ka viņa grēks ir piedots, jo katrs grēks ievaino dvēseli un jo vairāk tas cilvēkā ir iesakņojies,jo grūtāk ar laiku cilvēkam ir noticēt Dieva žēlastībai. 2. Es pieņemu,ka priesteriem,kuri nav spējuši noticēt Dieva žēlastībai un palūguši,lai viņus noslepkavo, es nekādi palīdzēt vairs nespēju. 3. Es zinu,ka daudz vieglāk ir "mīlēt" nabaga āfrikāņu bada cietējus tālajā Āfrikā, nekā cilvēku,kuru es redzu ikdienā un, kurš ik dienas mani kaitina, tomēr mēs katrs esam ielikti tajās vietas,kur esam un esam aicināti mīlet tos tuvākos, kas mums ir apkārt. 4. Tāpēc,Aivars, es aicinu vispirms skatīties katram uz saviem grēkiem un tikt ar tiem galā vispirms un tad varbūt mums neatliks tik daudz laika prātuļot par to "kā būtu,ja būtu". |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 12:28:22
Vardarbe skatīties katram uz saviem grēkiem un tikt ar tiem galā vispirms - vot i prijehaļi! Te nu bija `problēmas sakne - skata novēršana no Kristus` Labi, ka vienmēr pa rokai ir kāda ūdens bļoda (frāze) ar ko var cēli mazgāt rokas svētā glītumā un nevainībā |
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 12:57:16
Aivars Es nekādas rokas nekur nemazgāju, tāpāt kā neesmu teikusi,ka esmu svēti glīta un nevainīga-tas atkal ir tavas fantāzijas. Tu ieliki diskusijas jautājumu-kur ir problēma un kur risinājums, es izteicu savas domas.
Es mēģināju pateikt,ka lietderīgāk būtu mums katram meklēt Kristu(un tad arī Viņš kļūtu redzams mūsos), nevis nodoties fantāzijām par tēmu "kā labāk parādīt". |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.02.16 13:13:54
Vardarbe Vai Tevī Kristus ir redzams? (Tas vairāk ir retorisks jautājums, kam, šķiet, ir kāda saistība ar tēmas problēmu, ne ar risinājumu)
|
Vardarbe |
# Iesūtīts: 2012.02.16 14:01:55
Aivars Uzdevi to nepareizam adresātam-to būtu jājautā kādiem,kas pazīst mani personiski. Ja gaidi atbildi no manis-tad droši vien teiktu,ka diezgan minimāli. |
:: Pievienot komentāru
|