atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību "Mazākais ļaunums" - elkdievība?
Aivars
Iesūtīts: 2011.09.16 09:13:09
Luters brīnišķīgi komentē 1. Bausli : Mums bus Dievu vairak par visu bities, milet
un uz Vinu palauties.

un
tikai sirds paļāvība un ticība nosaka, vai man ir Dievs vai elks.

Tad nu kas ir tas Dievs/ elks , no kā sagaidām visu labo un pie kā meklējam patvērumu visas grūtībās, tad kad nākotni saistām ar `mazākā ļaunuma` izvēli? Uz ko paļaujamies? Ko vairāk par visu bīstamies?

Kā `mazākā ļaunuma` izvēle saistās teiksim ar Jāņa 11: 47 Tad augstie priesteri un farizeji sasauca augstās tiesas sēdi un sacīja: "Ko mēs darīsim? Jo šis cilvēks dara daudz zīmju.
48 Ja mēs Viņu tā palaidīsim, visi sāks ticēt Viņam, un romieši nāks un atņems mums zemi un tautu."
49 Un viens starp viņiem, Kajafa, būdams tā gada augstais priesteris, sacīja viņiem: "Jūs neko nesaprotat
50 un neapsverat, ka mums ir labāk, ka viens cilvēks mirst, ja to prasa tautas labums, nekā kad visa tauta iet bojā."

DISKUSIJA TIKAI KRISTIEŠIEM
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:04:31
Pater Henricus
Tad tu tā kā vairāk velc uz ideju, ka viss vienkārši ir relatīvs? Bet tas diezko neiet kopā ar Bībeles mācību, ne?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.16 12:09:23
Aivars Kāpēc relatīvs? Tu to saki. Dialektisks.
Piemērs.
Ķīnieši smagi strādā kā eiropieši industrializācijas periodā, lai mēs varētu lietot ne pārāk dārgas elektroniskās rotaļlietiņas, iespējams, arī tās, ar kurām tagad sarakstāmies.
Mums viņu padsmit stundu darbs un mazā alga liktos ļaunums, bet viņiem tā ir iespēja izglābties no bada.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:11:45
Pater Henricus
Sauc kauču par ambvivalentu, bet savā būtībā tas ir relatīvisms
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.16 12:15:12
Aivars Bet daudzas lietas dzīvē arī ir relatīvas papildus tām,
kas Bībeles Atklāsmē ir ļoti konkrētas.
Tikai modernisms gribēja sniegt vienu pareizu atbildi uz katru jautājumu. Vai arī mūsu senie ticības biedri, kas cīnījās par to, ko labāk izmantot Sv.Vakarēdienā - raudzētu vai neraudzētu maizi, katrs atrodot konkrētās maizes simbolikā savu pamatojumu.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:22:03
Aivars
Šī mazākā ļaunuma izmantošana bija jau iepriekšējo saeimas velēšanu laikā. Kad tīri labi ar šo ideju par mazāko ļaunumu manipulēja šodien nosauktie oligarhi un viņu pārstāvētas vēlēšanu apvienības un partijas. Cik vēl nesen! Pater Henricus to sacīja, ka tas ir tikai manipulācijai, redz, visi ir netīri un sašmucējušies!

Bet Tava jautājuma sakarā, es vairāk domāju par vienu citu lietu. Par to, - kādas un kā mēs izdarām izvēlēs kaut ko darīt vai nedarīt? Piemēram, ja es atrodos, strādāju nekristiešu kolektīvā, kāds ir mans kā kristieša pienākums, cik daudz runāt, liecināt, pārliecināt? Jo šis princips, pasludinu un nokratījis putekļus , eju projām nederēs. Savukārt cits dedzīgāks teiks, ka es piebalsoju netaisnībai jeb ļaunumam. Bet vai tamdēļ, ja kristietis dzīvo sabiedrībā kāda tā ir, ar to kaut kur nodod savu ticību?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:27:03
Raimonds
Bet vai tamdēļ, ja kristietis dzīvo sabiedrībā kāda tā ir, ar to kaut kur nodod savu ticību?

Vai tad ir varianti?
Kristietim vajadzētu gan uzmanīties, ka neuzurpē tiesāšanu.
Vispār netiesāšana ir viens no pirmajiem praktiskajiem soļiem kā liecināt par savu ticību.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:32:00
Raimonds
Iespējams, ka kaut kādā veidā nodod gan, ne?
Nu teiksim, klasiskais `svētdienas arguments" - jā, saprotu, ka vajadzētu to svētdienu svētīt, bet ko lai dara - naudiņa jāpelna, savādāk nevarēšu uz Kanāriju salām aizbraukt galus savilkt kopā
Tu uzzīmē brīnišķīgu ainu, kas notiek, kad kristietis Dievu neuzlūko kā visa sākumu un galu, kuram ir kaut kas padomā arī priekš šiem viņa darba kolēģiem, bet kā kaut ko marginālu, kamēr bezdievība tiek uzlūkota kā neizbēgams, nenovēršams (līdz ar to visuvarens) ļaunums, kam jāizdabā, ja nepieciešams upurējot savu sirdsapziņu `mazākā ļaunuma` vārdā. Vai ne tā?
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:32:28
Mārtiņš
Iztiesāšana un izšķiršanas, pirmkārt, ir mūsos pašos.
Saprast citādo ir viens, bet ja es neliecinu, neparādu risinājumu, vai ar to netiek pieļauts ļaunums, kaut vai ciešot klusu?
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:34:50
Aivars
Būtībā jau tā ir, bet kā šajā gadījumā ar saskarsmi un labu attiecību izveidošanu? Dilemmas...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:36:09
Mārtiņš
Domāju, ka runa nav par tiesāšanu (spriedumu pasludināšanu citiem), bet par to, vai redzam sevi un citus Dieva priekšā, un situāciju vērtējam šīs realitātes gaismā
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:38:19
Raimonds
Dilemma varētu būt tikai tajā - kāds ir šo attiecību nolūks no kristieša puses.
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:39:26
nav jau arī tā, ka ir tikai melns un balts. tāpēc var teikt arī tā, ka es izvēlos to labāko no pieejamā, nevis mazāko ļaunumu no lielākā. Tas būs citādi.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:41:31
svētais
Tieši tā.
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:46:24
ja paskatās uz Dieva izvēlēm, kādus kalpus viņš sev izvēlējās, var noprast, ka neviens nav tik pilnīgs, lai kvalificētos Dieva darbam. Tomēr Dievs lieto to, kas ir.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:48:39

Ir viena anekdote par izvēli un izeju.
Divus baltos ierzemieši ir noķēruši, sasējuši un ielikuši katlā, lai vārītu un apēstu. Viens pesismists, otrs optimists. Pesimists, vai, vai vis pagalam, ar mums ir cauri! Optimists, neuztraucies, dzīvē no visām problēmām vienmēr ir izeja !
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:50:49
svētais
Redzi, uz to es te arī drusku vilku. Bet piekritīsi, ka ir milzīga atšķirība, vai mēs radināmies meklēt `mazāko ļaunumu`, vai arī domājam par to, ko Dievs varētu te iesākt.
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:51:54
vispār par tiem baušļiem runājot, tie tika doti, lai mūsos pastiprinātu grēku. Tā bija kalpošana nāvei, nevis dzīvībai. Jo neviens no mums neievēro bauslību, jo to nespēj. bet tā laikam cita tēma par kuru var parunāt es tik nezinu kur viņa ir, ja ir iesākta...
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:52:58
Aivars
nu jā it kā jau skaidrs, ka Pāvils draudzes vajātājs satiekoties ar Kristu kļuva par priekšzīmīgu kristieti
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:53:16
svētais
Nevis lai pastiprinātu grēku, bet lai atpazītu grēku!
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.16 12:54:30
Aivars
Aivar, atver ludzu to temu, kur par to ir runats, un parunasim to tur.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 123 , pavisam kopa bijuši: 7520