atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Turpinājums par Z.Stankeviča sprediķa apspriešanas izraisīto tēmu. Par saprašanos dažādu konfesiju kristiešu starpā.
Tēvs Indriķis
Iesūtīts: 2011.08.25 09:39:36
armilo man jau liekas, ka var palikt vēl kādu brīdi šī tēma, lai var izteikties arī vēlāk pienākušie.

Šī vismaz bija diskusija, kurā vērts iesaistīties, tās pārējās uzdzen žāvas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2011.08.25 20:04:08
Indrikjis par to jau es jautaaju.

Kaa no izdariibas var izsecinaat, vai taa ir godinaashana vai pieluugsme... ???

Luudzu novelciet man skaidri shiis robezhas starp dulia, hiperdulia un latreia? Logjiski ka ikviens var teikt " es tikai godinu..." bet tik pat labi mees varam pateikt, ka teevs, kas sit beernu var teikt " es tikai vinju audzinu, pietam saskanjaa ar Bibliskaam tradiicijaam..." un viss... vai taapeec tas atcelj buutiibu, ka taa ir vardarbiiba?

Indrikjis, un es gribeeju, lai armilo paskaidro atshkjiriibu!

Pietam tevis citeetais jau nav nekas paaraak nosodaams... ir ok... Tik nu taas prikols, aiz kaada paarbiilja ir paarlieciiba, ka shii luugshana nonaak Marijas ausiis? Vai mums ir Rakstu pamatojums, ka mirushiem ir omnipresences atribuuts?

Attieciibaa uz Mariju es redzu visus pieluugsmes elementus
1. Vaarda piesaukshana
2. Luugshanu veltiishana
3. Zemoshanaas
4. Ceriibu likshana uz to, ka Marija kaut ko var dariit...
5. Dievishkju atribuutu piedeeveeshana
6. Piemineklju un Sveeto celtnju veltiishana konkreetai Personai

Pasaki, kaa tas NAV pieluugsme?

Un es noteikti noraidiitu zemoshanos manaa priekshaa tur kur Dievam gods pienaakaas.. Gribi kaut ko no Dieva, griezies pie Kristus, ibo vinjsh ir Dieva iecelts starpnieks... nevajag taisiit klusos telefonus.



Taalaak Armilo, pasaki man peec buutiibas atshkjiriibas shajaas rakstu vietaas... un uzmini 3x kaa sauc sho greeku :

13 Bet eņģelis uz viņu sacīja: "Nebīsties, Caharija, jo tava lūgšana ir paklausīta, un tava sieva Elizabete dzemdēs dēlu, un tu viņa vārdu sauksi: Jānis.
[..]
18 Caharija sacīja eņģelim: "Kā es to zināšu? Jo es pats esmu vecs, un mana sieva arī ir jau labi gados."
-----
31 Un redzi, tu tapsi grūta savās miesās un dzemdēsi Dēlu, un sauksi Viņa vārdu: Jēzus.
[..]
34 Bet Marija sacīja eņģelim: "Kā tas var notikt? Jo es vīra neapzinos."

Uvi...

Ja man ir izveele ticeet Dieva Vaardam vai RKB vaardam, es izveelos ticeet Dieva Vaardam...

Un tajaa vietaa, kur RKB atkaapjas no Dieva Vaarda un celj savu "Tradiiciju" vienaadi ar Dieva Vaardu, tur es saku - RKB ir cita religjija...
Tēvs Indriķis
# Iesūtīts: 2011.08.25 20:29:19
Jošš Mulders "Patiesi pienākas svētīgu teikt Tevi, Dievadzemdētāju, Mūžamsvētīgo un Visšķīsto un mūsu Dieva Māti. Mēs augsti teicam Tevi, īsteno Dievadzemdētāju, Kas esi cienījama augstāk par ķerubiemun slavējama daudz augstāk par serafiem, Kas jaunavībā Dieva Vārdu esi dzemdējusi."
Kā jau teicu - aplūko šo Magnificat un Kristus inkarnācijas teoloģijas gaismā un izdari secinājumus, vai šis Marijas slavinājums atbilst Rakstiem.
Par pārspīlējumiem kultā neatbildu es. Kā saka, kas labs , paturiet.
---
Likam jau mīļais Dievs, dzirdēdams, kā kristieši mīl Viņa Dēla Māti, atmeta ar roku un teica - nu lai taču šiem tiek.
Viņš taču ir dzīvs Dievs, kuram nākas ik dienu sadzīvot ar savu bērnu grēkiem, kļūdām un pat nomaldīšanos.
Un te Viņa Dēla Māte. Svētītā starp sievām, kuru par tādu teiks bērnu bērni un kuras dvēselei zobens caur spiedīsies, lai daudz siržu domas nāktu zināmas. Kas tad tās tādas par siržu domām , interesanti? Sanāk biblisks pamatojums ne mazāk kā par daudzām citām lietām, vai tad ne.
Pat dzejnieki un iemīlējušies ir aizrāvušies, liekot sievieti uz tāda pjedestāla, kas robežojas ar dievināšanu.

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 20:38:33
Kā jau teicu - aplūko šo Magnificat un Kristus inkarnācijas teoloģijas gaismā un izdari secinājumus, vai šis Marijas slavinājums atbilst Rakstiem.

Šis tevis citētais ir ok... par šo pat nestrīdēšos...

Kas tad tās tādas par siržu domām , interesanti? Sanāk biblisks pamatojums ne mazāk kā par daudzām citām lietām, vai tad ne.

Bet par to arī bazars, ka attiexmē pret Mariju mēs redzam daudzu cilvēku siržu domas... un kā redzams vienam otram tās ir aizpeldējušas visai patālu no Kristus un pietuvojušās radības pielūgsmei - skat tas visas Fatimas, Medžugorjes etc.... BS pilnīgs.

Pat dzejnieki un iemīlējušies ir aizrāvušies, liekot sievieti uz tāda pjedestāla, kas robežojas ar dievināšanu.

Jā bet tikai RKB iedomājas šo dzeju padarīt par dogmu, kuras nepieņemšana tad nu ir anatēma...

Var jau māžoties tak nevajag no CILVĒKU dzejas taisīt teoloģiju.

UN Bibliskie Marioloģiskie pamatojumi praktiski visi nāk no antilegomenas, nevis homolegomenas rakstiem... Un ekleziālās kopienas, kas taisa dogmas, tās pamatojot Apokaliptiskajā literatūrā, tos es neuzskatu par nopietniem... tik tā ir zīme, ka teoloģiskā pamatojuma reāli nav.

Jo Dievs ir konsekvents, un Dievbijībai vienmēr atradīsim pamatojumu rakstos kā pavēlēs tā praksē... Viss šis Marioloģiskais balagāns ir no īkšķa izzīsts un nepamatojas ne Rakstu pavēlēs, nedz Rakstos aprakstītā praksē...

Un pavisam komiski ir, kad visu šito svēto pielūgsmi viņi vēl pamato vēsturiskos (nevis Teoloģiskos) Izraēla rakstos, kuru autors pats atzīst... sorry, kā nu sanāca, tā uzrakstīju, ņemiet par labu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.25 20:51:09
Tēvs Indriķis
kuras dvēselei zobens caur spiedīsies, lai daudz siržu domas nāktu zināmas. Kas tad tās tādas par siržu domām , interesanti? Sanāk biblisks pamatojums ne mazāk kā par daudzām citām lietām, vai tad ne.
Tu apbēdini ar savu paviršo attieksmi pret Rakstu ekseģēzi diemžēl
Būtu kaut vai latviski izdotos Džasta Lūkas evaņģēlija komentārus palasījies, kur ir grieķu teksta analīze, tad nebūtu šitā jādzejo.
Saprastu, ka svētais šitā uz latviešu tekstiem teoloģiju būvē, bet tāds kurš studējis...
Uldis
# Labojis Uldis: 2011.08.25 21:08:20
Tas liekas dīvaini, ka tēma ir par Zbigņeva sprediķi,bet runājam pavisam par citām lietām. Šī tēma arī nav LELB un KLB jautājums, kā te viens izpaudās. Ja mēs gribam aplūkot RKB un luterisma problemātiku, tad to arī tā vajag pieteikt. Citādi sanāk kaut kāds murgs.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.08.25 21:13:21
Aicinu disputantus pievērst vērību diviem izteikumiem. Viens ir tas, ko saka παλαιό ανόητος: Vai tad tiešām kristiešu D-vs nespētu saprast, ka kad lauku sieviņa lūdz palīdzību Marijai, viņa patiesībā vēršas pie D-va?

bet otrs, ko sakaarmilo: Dievs jau saprot, bet protestantu brāļiem iet smagāk ar saprašanu.

Lūk, pēc armilo loģikas sanāk, ka lūdzot Mariju, mēs lūdzam Dievu. Tāpēc jautāju armilo, vai tā tiešām ir?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.25 21:22:19
Uldis
nebrīnīšos ja atbilde būs apmēram tāda - tā kā Kristus saka, ko jūs vismazākajam esat darījuši, to jūs man esat darījuši, un Jānis saka, ka nevarot mīlēt Dievu, nemīlot savu tuvāko, tad noteikti tas jo īpaši attiecas uz Mariju. Tādēļ, ja tu lūdz Mariju, tu lūdz pašu Kristu
(Kaut kā liekas, ka to domāšanu esmu izkodis)
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 21:22:51
Jošs Mulders

nu tā, Mulders gribēja zināt kā atšķirt ticīgā godināšanu no pielūgsmes. Varbūt tas Tev liksies grūti saprotams un teoloģiski pārāk komplicēti, bet viens no veidiem ir uzklausīt ticīgā mutes liecību . Piemēram, Šmalderīte vakar skaidrā tekstā aoliecināja, ka pielūdz vienīgi Svēto Trīsvienību, bet svētos godina. Es saprotu, ka to ir grūti Tev saprast, bet tas nu ir viens no visprecīzākajiem veidiem kā atšķirt. Šeit es vēlos norādīt uz savādu kristīgo fenomenu, kurā viens kristietis saka, ka pielūdz vienīgi Dievu, un svētos vienīgi godina, bet otrs kristietis tiek pārņemts ar īpašu kristīgu tizlumu, un abgalvo, ka pirmais netic nepielūdz Dievu, bet pielūdz svētos. Pret šādu kristīgo tizlumu es esmu bezspēcīgs.

Otrs veids, kā atšķirt šīs lietas, ir sirds gudrība, proti, Svētā Gara gudrība, kurš mājo ikviena kristieša sirdī. Es domāju, ka Svētā Gara gudrība ir visiem kristiešiem, bet ne vienādā mērā. Šmalderiene saskaņā ar sev doto gudrības mēru godā svētos, bet Mulders saskaņā ar sev doto gudrības mēru, to nedara. Raksti liecina par labu abiem. Un bēdīgi, ka Tu neesi tik godīgs un to neatzīsti. Rakstu vietas jau ir citētas iepriekš gana daudz.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 21:25:03
Uldis
"Lūk, pēc armilo loģikas sanāk, ka lūdzot Mariju, mēs lūdzam Dievu. Tāpēc jautāju armilo, vai tā tiešām ir?"

Pēc manas lōģikas, Tev loģika ir sveša. Lasi manu komentāru Mulderam.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:06:11
Uldis"Tas liekas dīvaini, ka tēma ir par Zbigņeva sprediķi,bet runājam pavisam par citām lietām."

Manuprāt ir lieki iedziļināties visās niansēs, kas saistītas ar Marijas kultu, kamēr protestanti savā teoloģija nav koriģējuši svēto aizlūgšanas iespēju. Tas pēc būtības šajā visā jezgā ir pirmais jautājums, kuru nepieņemot ir neiespējami iet dziļāk svēto godināšanas jautājumu apskatīšanā. Protestanti, saka, ka cilvēks nomirstot ir nomiris arī Baznīcai šajā pasaulē, un tādējādi neko neiespēj darīt palicēju labā. Divas senākās konfesijas Baznīcas robežas paplašina, un atzīst miesīgi mirušo svēto kalpošanu mūsu labā lūdzoties par mums. Tādēļ, ja ir vēlēšanās runāt, tad ir pagaidām ir jārunā tikai par šo vienu lietu - vai svētie ir dzīvi, vai miruši? Ja dzīvi, tad vai spēj uzklausīt mūsu aizlūgšanu vajadzības? Mariju pagaidām vispār var likt mierā.
Uldis
# Labojis Uldis: 2011.08.25 22:20:22
Aivars

Jā! Laikam būs jāizvirza kada tēma par loģikas atšķirībām starp romiešiem un luterāņiem?!
Uldis
# Labojis Uldis: 2011.08.25 22:21:53
armilo

Tu kļūdies. Man ar loģiku ir viss OK. Nekādus komentārus Mulderam es nelasīšu. Es tev uzdevu konkrētu jautājumu. Atbildi!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:25:39
Armilo, taa arii domaaju, neseeh RKB adept I psteikt atshkjiriibu starp pieluugsmi in godinaashanu. Ij mutes lieciiba te nepaliidzees... taapat kaa CCCP adeptu mutes lieciiba, ka VI ji jau te tikai muus atbriivoja no kulakiem, nekaadiigineatcelj okupaacijas faktu. Protams ka neviens elku pieluudzeejs nekad neliecinaas, ka vinjsh pieluudz elkus. Taa kaa armilo, pagaidaam uzskatu ka uz korektu teologjisku jautaajumu tu nevari dot korektu teologjisku atbildi.

Taatad Dievs par velti ir kjeeziijis labu plaaksni, briidinot pret`elkdieviibu, Jo izraadaas, ka are "Es godinu Zevu, Astarti u.c." ir skaidri nodaliita elkdieviiba nogodinaashanas. Es godinu RA in izradas, ka godinot kaut visu pantonu, es varu apalikt Kristietis... hrenoba tev ta a teologjija, in tavai mutes lieciibai par to ka es I teologs ir taada pat I veertiiba kaa manam apgalvojumam, ka esmu Elvis Preslijs.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:29:55
Jošs Mulders
„Vai mums ir Rakstu pamatojums, ka mirushiem ir omnipresences atribuuts?”

Raksti māca, ka svētie pametot šo pasauli, tiek totāli pārvērsti. Jā vai Nē? Tie iegūst jaunu, garīgu miesu, kas ir pēc Dieva tēla un līdzības radīta. Jā vai Nē? Šinī jaunajā miesā svētais spēj bez jebkādas materiālās pretestības atrasties, kur vien tas ir nepieciešams. Tas izriet no Dieva līdzības, un tātad arī attiecīgajām spējām. To redzam, kā Kristus pēc augšāmcelšanās iegāja caur aizvērtām durvīm. Tālāk raksti saka, ka svētie ir Dieva darbu līdzstrādnieki. Jā vai Nē? Tātad viņiem ir kāds darbiņš. Trīs reizes vari minēt kāds. Nevajadzētu arī jaukt omniprezenci, kas ir vienīgi Dieva atribūts, kas spēj būt vienlaicīgi visur. Svētais nevar būt vienlaicīgi visur, bet tikai tur, kur viņa aizlūgšanu vajadzība tiek lūgta.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:30:10
Jošs Mulders

Piedod,draugs, bet tev kaut kā ir problēmas ar pareizrakstību. Vai nevarētu palabot?
Uldis
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:33:15
armilo

Draugs, tu te esi galīgi putrā sagājis vai arī te izpaužas pilnīga nemākulība vest dialogu.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:33:37
Armilo, pirmsis, kaa atshkjir Protestant us no RKB ir autoritaates jautaajums, ka izdodas cilveekm notirgot ideju, ka RKB tradiicija, Paavests are visu savu`Magjisteriju ir liekami blakus SV rakstiem in speej tos labaak izskaidrot nekaa Raxti pashi, tad taalaak jau notirgot visas citas RKB maldu maaciibas ir viegli.

BET ta a kaa Luteraanji atziist tikai Rakstus oar vieniigo meeru dogmatiskos jautaajumos in Sveeto pieluugsmes in Marijas dogmu pamsyojums rakstos nav rodams, tad`logjiski ka tu nevari nnpoyirgot arii visu sekojosho izvedumu kjeediiti kaa seko no aplamajaam premisaam. Tieshi so la sciptura princips muus pasargaa no sveshaam autoritaateem in Cita Kristus sludinaashanai. Ka paveero daudzaas sektas visaam lai izloiitod naakas lietot blakusmateriaalus Rakstiem kurus tad uzdod par liidzveertiigiem Rakstiem... jehivas lieciniekiem vinju sargyotnja izdevums, mormoonjiem Mormons graamata, Adventistiem Wait as sacereejumi, RKB sttieviigi Paavesta bull as in ex katedra pazinjojumi in Tradiicija... sorry, nespiid tev atcelt Rakstus, in kaameer tajos nespeesi pamatot Visu to fufeli, tikmeer shii maaciuba tie noraidiita in izsleegta no`Kristus in apustulju maaciibas loka.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:34:21
Uldis Jo rakstu no samsug tablets in shams LV labor peec saviem ieskatiem uz EN
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:35:04
Uldis
"Nekādus komentārus Mulderam es nelasīšu."

zēl, gan. tas tikai norāda uz Tavu neieinteresētību. es arī otreiz nerakstīšu.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 22:37:51
Jošs Mulders

ja tev ir androīds OS, tad mārketā vari novilkt russian keyboard, un ieklikškināt latviešu klaviatūru. tur ir visas diakritiskās zīmes
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 70 , pavisam kopa bijuši: 7467