atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Latviskums un kristietība
vilks
Iesūtīts: 2010.12.21 13:44:24
Svinot kristīgos svētkus, kuru svinēšanas laiks sakrīt ar saulgriežiem, nereti kristieši mēdz uzdot sev jautājumu, ciktāl viņi kā kristieši var piedalīties arī tautas tradīciju praktizēšanā.

Te intervija, kas, manuprāt, visai interesanti aplūko šo tēmu.

Te pāris senākas diskusijas par līdzīgu tēmu, lai izvairītos no atkārtošanās:
Vai latvietis var būt kristietis
diskusija par pretjāņu kampaņu
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2010.12.21 13:44:54
Kā kristiešiem būtu jāsvin Ziemassvētki?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.21 14:04:59
vilks,

Principaa onkam un tantei piekriitu. Piekriitu arii tai tantei, kad vinja saka - nav jaanogludina atshkjiriibas, bet taas ir jaapzinaas un jaasaprot riski.

Te uzreiz man praataa naak Paavila vaardi - juudiem juuds, griekjiem griekjis... Ko tas noziimee? Vai tieshaam Paavils sludina sinkreetismu un nodeviibu, tachu nee, jo vinjsh taalaak pastaasta kaa tas ir.

Laba intervija, gudri cilveeki runaa... bet manupraat to saprast, tur arii vajag gudriibu.

Ibo mums ir jaatceraas, muusu pashu TA, kur teikts, ka Evangjeelijs nav teerpos tonzuuraas un rituaalos... es teiktu taalaak... vinjsh nav arii tautasteerpos, tautasdziesmaas, kjekatu izdariibaas un ugunskura kurinaashanaa
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.12.21 15:21:48
Gudri cilvēki intervijā runā, droši vien patiesību saka. man gan nav laika lasīt, diemžēl...
Bet tas nekavē mani svinēt ne Jāņus, ne dedzināt eglīti un piedalīties rotaļīgajā Ziemsvētku vecīša spēlē ar dāvanām un dzejolīšiem un tomēr nejusties kā herētiķei.
Tēvs Indriķis
# Iesūtīts: 2010.12.21 19:47:10
Kādi tad ir tie baisie pagānu rituāli, kuros nabaga kristietis nedrīkst piedalīties? Tādi, kas ir autentiski saglabājušies, domāju, ir bez kāda maģiska satura. Bet , kā nav, to izdomā - apsviedīgi ļautiņi.
Par Ziemassvētku maģiskajiem rituāliem nezinu, bet Jāņos katrs profesionāls ezotēriķis cenšas paspīdēt ar cits pār citu pārgudrākiem un maģiskākiem rituāliem. Tikai, mūsu senči diez vai tajos atpazītu savējos.
koments [78.84.12.62]
# Iesūtīts: 2010.12.21 20:49:07
Labs teksts,
liek domāt... Tā nejēdzība pretstatīšanā : kristīgs/ tautisks ir noteikta laika domu produkts. Redzu, ka šis laiks pamazām paiet. Jautājums tikai, ka tad, kad beidzot sapratīsim, cik labi šīs abas lietas sader kopā, vai kas būs palicis pāri no tautas.

skolniekss
# Iesūtīts: 2010.12.21 21:16:10
Man patīk un svinu mūsu svētkus. Kristietība nav šķērslis latviskumam un tautiskumam
neielog. [90.130.180.137]
# Iesūtīts: 2010.12.21 21:30:42
/rakstu nelasiju, tik garāmejot retoriski iespamošu/
Kas ir latviskums? Nu, ok, maza tautiņa, minoritāte, vēsturiski bez valstiskuma tradīcijas un saknēm, un kā jau visām marginālām minoritātēm patīk kultivēt savu praidu. Nez, kāpēc nav dzirdēts ne kas par lietuviskumu, ne par igaunismu, ne francūzismu, utt.? Ja esi kristietis un pieņēmis tuvo austrumu mentalitāti un judo-arābisko domāšanu, tad nerdzās vairs ponta dolbīties ap kaut kādu "latviskumu", imho.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.12.21 21:58:06
neielog. [90.130.180.137] Man Kristus netraucē godāt savu tēvu tēvus un māti. Ja Tev traucē tad problēma it kur citur.
neielog. [90.130.180.137]
# Iesūtīts: 2010.12.21 22:04:24
skolnieks, Kāds sakars tēviem un matēm ar tautību??? Tu godā tēvus, vai tēvu tautību? Izšķiries
neielog. [90.130.180.137]
# Iesūtīts: 2010.12.21 23:58:43
Ir nācies gan pabūt šo nāciju vidē un man pat liekas, ja nemaldos, tur nav pat tādas mēmes, analogi kā mums ir "latvietība". Gaidu, kad šejienieši paskaidros kas tā "latvietība" tāda ir. Kāds varētu būt latvisks latvietis atšķirībā no parasta latvieša? Un kāds būtu Pareizs latvisks kristietis, atšķirībā no parasta latvieša kristieša?
neielog. [90.130.163.6]
# Iesūtīts: 2010.12.22 06:29:50
Tu mani esi kolosāli pārpratis,laikam jamācās izteikties labāk. Par to, ka katrai tautai ir savi naciķi un katram more less piemīt kaut kāds nosacīts patriotisms - ir fakts, traibālisms kā nekā, instinkti n`so. Es apspēlēju terminu "latvietība". Var būt tur savas valsts patriots, nacionālais romantiķis, utt., bet par "latvietību" man ir tumša bilde, jo tezaurs saka:

latvietība -as, s.; parasti vsk.
1. Piederība pie latviešu tautas.
un par kulturu tur nekas nav minēts. Tas ir tautoloģisks jēdziens, ala ābolīgs ābols vai taburetīga taburete. Kas tik ļoti iesaknojies leksiskā un kolektīvaja apziņā, ka tiek lietots pa labi un kreisi, bet ko katrs ar to domā - nav zināms. Tad nu vēlreiz aicinu apgaismot un atbildēt uz maniem augstāk uzdotajiem jautajumiem, vēlams kristiešus.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.12.22 06:55:20
neielog. [90.130.180.137] es dziedu /dungoju šūpuļdziesmas, es lasu latviešu tautas pasakas savam puikam, man ir vienmēr kur atgriezties, kur parunāt valodā, kurā mani saprot. Un esmu lepns par to, ka esmu latvietis. Galu galā Dievs man ir devis piedzimt šai zemē. Un ne jau Bābeles tornis mums jāceļ. Ir vienkārši Jādzīvo un jārada ap sevi, nevis jābrauc parazitēt tur, kur ir radīts.
Latvietība ir Latvijas valsts, vai patiešām to tur nesaskati?

neielog. [90.130.180.137] Kāds sakars tēviem un matēm ar tautību?
Jā, nu vismaz 50% Latvijas iedzīvotāju to noteikti nevajag. Kāpēc?
neielog. [90.130.163.6]
# Iesūtīts: 2010.12.22 07:24:15
/c/Latvietība ir Latvijas valsts, vai patiešām to tur nesaskati?
Nepārāk. Un Latvija vēsturiski ir multinacionāla un latvijas valsts patiots var arī nebūt latvietis.

Citāts no LV pasaku teorijas (...)Lerchis-Puškaitis runā tikai par latviešiem kā savu pasaku sacerētājiem, tikmēr Fr. Brīvzemnieks jau prāto, ka tās pasakas, kas pie vairāk Eiropas tautām ir ļoti līdzīgas, var būt cēlušās tanīs laikos, kad indoeiropiešu tautas vēl dzīvojušas kopā un runājušas vienu valodu.

Pasakas patiesi visām tautām ir daudz maz līdzīgas, kas sludina vienu noteiku morāli, melnbaltu pasauli un mazajā cilvēkā iepotē tādus priekšstatus, kas vēlāk, saskaroties ar dzīves realitāti, ļoti sāpīgi kognitīvi disonē ar pasaku rozā pasaulīti. Daudzi neattopas un dzīvo ar šo traumu visu mūžu. Bet, nu, ne mana cūka, ne mana druva.

p.s lepoties vajag par Saviem darbiem, nevis savu tautību, matu krāsu vai seksuālo orienāciju.
neielog. [90.130.163.6]
# Iesūtīts: 2010.12.22 07:30:56
Gnidrologs, Tā ir kasīšanās ap semantiku(c)
Bet ļoti būtiska kasīšanās. Jau sen ir pierādīts, ka cilvēka domāšana ir pakārtota valodai, nevis valoda - domāšanai.
neielog. [90.130.163.6]
# Iesūtīts: 2010.12.22 08:38:16
Bet es negribu aizvietot, kaut tavu domu sapratu. Kultūra ir viss ko dara, latvietība, sanāk ir bez maz kāda metafiziska īpašība, spriežot pēc ta patosa ar kādu to uzsver Latviskie latvieši.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.12.22 09:29:23
neielog. [90.130.163.6]
Pasakas patiesi visām tautām ir daudz maz līdzīgas, kas sludina vienu noteiku morāli, melnbaltu pasauli un mazajā cilvēkā iepotē tādus priekšstatus, kas vēlāk, saskaroties ar dzīves realitāti, ļoti sāpīgi kognitīvi disonē ar pasaku rozā pasaulīti.

Kā tad tur ir - melnbaltas vai rozā?
Bet vispār jā, tiešām ir vērts palasīt dažādu tautu pasakas. Tomēr tā morālā vēsts (vispār pasakas sižeta fakti - uzvarošo varoņu darbības metodes utt.) nemaz nav nemaz tik viendabīga. Pie kam morāle ir tas, ko no tautas pasakām lasītājam / klausītājam pašam ir jāizloba - tā netiek pateikta priekšā (atšķirībā no literārajām pasakām).
masiks [87.110.184.238]
# Iesūtīts: 2010.12.22 09:53:15
skolniekss
Kāds sakars tēviem un matēm ar tautību?
Jā, nu vismaz 50% Latvijas iedzīvotāju to noteikti nevajag. Kāpēc?


var būt tieši tāpēc, ka ir kristieši, un nezaudē savu "jauno" judokristietīgo piederības identitāti jebkurā sabiedrībā, kur ir šīs judokristietības kultūras adepti? Kristietis savu kristīgo identitāti nezaudē ne ASV, ne spānijā, ne īrijā, ne Austrālijā. Un ja viņš ir kristietis - tāda "latvieša" identitāte viņam vienkārši nav vajadzīga. Tā, atšķirībā no kristīgās - nedod apsolījumu mūžīgai dzīvošainai un pestīšanai, kas nodrošina šo mūžīgo dzīvošanu.
neielog. [90.130.163.6]
# Iesūtīts: 2010.12.22 10:20:38
Gnidrologs, neskaldi matus un beidz oponet ponts pēc, es jau arī par konkrētu cilvēku grupu runāju.

Martiņš, pasakas ir bērnu literatūras žanrs, kas bērniem dod ilūziju, ka labais vienmēr uzvar, bet ļaunis zaudē vai paliek muļķa kārtā. Vai saņem ko pelnijis. Tā kā pasaku varoņi - pozitīvie tēli ir bāreņi, trūcīgi vai atstumtie, kas beigās uzvar budžus, ir maldīgs mesidžs bērniem, kas stiprina pašapziņu, sevi netieši ar šiem tēliem asocejot. Bet, kad dzīves realitāte rāda citu bildi, tad ir vaimanas par "moralo vērtibu degradāciju" un citu liriku, kas apziņā izveidojusies, pateicoties šādai literatūrai. Ja cilveks savu bērnu tiešam mīl, viņš pirms lasit klasiskās bērnu pasakas, paskaidros ka tās ir tikai pasakas.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.12.22 12:02:41
masiks [87.110.184.238] Nedomāju, ka Dievam nepieciešama pelēkā masa, kas vienā balsī pēc tā sauc. Viņš ir katru radījis savā vietā un laikā. Ne velti Viņš tā ir darījis.
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.12.22 12:16:35
masiks [87.110.184.238]
Un ja viņš ir kristietis - tāda "latvieša" identitāte viņam vienkārši nav vajadzīga
To saki TU. Ļoti reti man nācies sastapt kristiešus, kas tā domā. Patiesībā tikai vienu reizi.
Dievs pats ir izveidojis tautas, tātad piederība kādai nelielākai kopienai nekā visa cilvēce ir Dieva gribēta.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 231 , pavisam kopa bijuši: 1388