pich_
|
Iesūtīts:
2010.07.06 19:01:01
Vai Jēzus tika radīts tikai viņam piedzimstot? Respektīvi, vai Trīsvienība radās tikai Jēzus dzimšanas (nāves?) brīdī, vai arī tā pastāvēja pirms tam (VD laikos)? Kur bija Jēzus gars pirms viņš piedzima kā cilvēks? Un vai vispār tāds bija? |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 09:58:28
Aivars
Izskatās, ka Dēla sūtīšana uz zemes jau bija ieplānota vēl pirms pirmā cilvēka krišanas grēkā. Kāda būtu Dēla nozīme, ja Ieva neiekostu ābolā? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:04:43
pich_ Sadraudzība. Vēstulē Kolosiešiem teikts, ka Viņā (Dievā Dēlā) Radītas visas lietas.... Eberhards Jingels to interpretē tā,ka Tēva mīlestība uz Dēlu ir pāriplūstoša un tajā arī pasaule top. K.S. Luiss apcer, ka caur radīšanu sākotnēji singulārās attiecības top iespējamas daudzskaitligas. (Lūdzu atvainot par neveiklu valodu) Kā Ēdenes dārza, tā Exodus, tā Jāņa Atklāsmes grāmatas stāsts vēstī - Dievs, kas ir attiecībās pats Sevī, grib mājot starp cilvēkiem, attiecībās ar viņiem. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:11:10
Aivars
tas gan īsti neatbildēja uz manu jautājumu- Dēls ir lieks, ja nav grēka. līdz ar to grēks jau bija ieplānots pasaules konceptā, lai būtu jebkāds iemesls "izcelties" (nevarēju izdomāt citu vārdu) Dēlam |
pich_ |
# Labojis pich_: 2010.07.07 10:15:45
EzītisMiglā bet drīzāk "iziet no"
tagad tu runā par Svēto Garu. Atanāsija ticības apliecība saka- "Vienīgi Dēls ir no Tēva, ne darināts, ne radīts, bet piedzimis . Svētais Gars ir no Tēva un no Dēla, ne darināts, ne radīts, ne piedzimis, bet no tiem izejošs "
"Viņš ir Dievs, piedzimis no Tēva pirms laiku iesākuma, un noteiktā laikā tapis par cilvēku no mātes miesām" no šejienes sanāk, ka vispirms piedzima no Tēva, un pēc tam piedzima no cilvēka. tātad sanāk- piedzima divreiz. lai gan- nevar izslēgt arī latviešu valodas nabadzību, un oriģinālajā tekstā piedzima no Tēva nav tas pats, kas piedzima no cilvēka |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:20:45
pich_ Dēls nav lieks, ja nav grēka. Grēks ir lieks jebkurā gadījumā. Tādēļ, kad cilvēki caur grēku top atšķirti, Dēls top cilvēks, lai šo atšķirtību novērstu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:26:52
Gnidrologs Labāk būtu eēdis!
|
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:26:53
Aivars
vēl joprojām netiek atbildēts uz jautājumu- kāda būtu Dēla nozīme, ja Ieva neiekostu ābolā? vai sanāk, ka grēks jau bija ieplānots pasaules koncepcijā kā kaut kas neizbēgams? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:30:02
pich_ Dēls bija pirms pasaule un t.sk. Ieva un pat tas, ko tu nez kādēļ par ābolu dēvē, tapa radīts, kur nu vēl pirms kāds paspēja sagrēkot. Nozīme? Nu un kāda ir teiksim `drauga` nozīme? Vai vienīgais, kāpēc draugi ir vajadzīgi, ir lai viņi sastrēbtu `ziepes`? |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:30:22
pich_ Viņš ir Dievs, piedzimis no Tēva pirms laiku iesākuma no šejienes sanāk, ka vispirms piedzima no Tēva
Nesanāk, jo "pirms laiku iesākumā" nekāda "vispirms" nav, jo tur vienkārši nav laika.
Tādu pirms laiku laika notikumu mēs izprast nevaram, tāpēc lietojam tuvinājumu "piedzimt". |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:35:26
pich_ vai sanāk, ka grēks jau bija ieplānots pasaules koncepcijā kā kaut kas neizbēgams? Visdrīzāk, jā. To var parādīt ar visai vienkāršu matemātiku. Ja Ādams un Ieva nebūtu ēduši augli, tad kāds no viņu pēcnācēju pēcnācējiem visdrīzāk ka būtu to izdarījis. Nu, ar varbūtību, tuvu 1.
Tad vēl par Jēzu - nav teikts, ka šitā mūsu pasaule ir vienīgā. Bībele gan par to neko nerunā, bet citu reliģiju Raksti stāsta par neskaitāmi daudzām radītām pasaulēm. |
godwit |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:39:27
EzītisMiglā "Tad vēl par Jēzu - nav teikts, ka šitā mūsu pasaule ir vienīgā. Bībele gan par to neko nerunā" Nav tiesa. Bībele runā par visamaz trijām pasaulēm. |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:41:51
godwit Bībele nerunā par daudzām tāda paša tipa pasaulēm kā mūsējā. Tādām, kurās būtu katrā pa Ēdenes dārzam utt. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 11:05:17
neiet bibele.lv, tāpēc jautāšu šeit- ko Vecā derība saka par Dēlu vai Trīsvienību? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 11:19:38
pich_ Pacieties, kamēr ies bībele.lv, jo pēc atmiņas citēt nebūs pilnīgi precīzi, bet gari meklēt un pārrakstīt arī nebūs laika. Iesākumā paņem analogo Bībeli un paskaties jau te pieminēto epizodi ar Ābrahamu un trejādības teofāniju 1. Mozus 18 nodaļā |
pich_ |
# Labojis pich_: 2010.07.07 11:30:08
Aivars
"Un viņš pacēla savas acis un skatījās, un raugi, trīs vīri stāvēja viņa priekšā" šī vieta?
te gan ir diezgan grūti izprast, kas ir domāti tie trīs vīri, jo tālāk ir "Un vīri nogriezās no turienes un gāja uz Sodomu; bet Ābrahāms stāvēja vēl Tā Kunga vaiga priekšā" bet vēl tālāk "Un divi eņģeļi nonāca vakarā Sodomā".
ja tu saki, ka 1.Moz 18. nodaļā ir minēta Trīsvienība, tad sanāk, ka Tēvs palika runāties ar Ābramu, kamēr Dēls ar SG aizgāja uz Sodomu. tad Dēls un SG ir eņģeļi? |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 11:57:25
Trilobīte
pēc augšāmcelšanās jau ir cita tēma. kas tev liedz izveidot savu diskusiju un jautājumus? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 12:38:18
pich_ Par eņģeļiem ir atsevišķa tēma, kā kuru reizi šie vārdi MLH Vecajā Derībā, vai "angelos` jaunajā ir interpretējami, jo būtībā tie ir arī tehniski vārdi, kas apzīmē sūtni. Šai ziņā ir teologi, kas arī apcerējuši (balstoties uz Pāvila vārdiem par Kristus klātbūtni pie Exodus), ka savā ziņā Kristus arī ir kā neradītais eņģelis, jeb vēstnesis, kurš nāk pie cilvēkiem. Kristieši jau vispār izšķir Kristus kalpošanā gan ķēnišķīgo, gan priesterisko, gan pravietisko jeb vēstneša dabu.
|
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 12:42:27
Trilobīte Labs jautājums! Par to teologi protams, ne mazums šķēpus lauzuši, kā inkarnācija ko maina vai nemaina Trīsvienībā, bet laikam jau uz Rakstiem balstoties ir pamats domāt, ka caur to Trīsvienība, lai gan saglabā Sevi savā unikalitātē, un neizmainīta, ir stājusies arī sava veida savienībā ar cilvēcību, un Kristus ir patiess Dievs un patiess cilvēks arī atgriezies godībā. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.07.07 13:04:58
Ctulhu Jā. Kristū Patiesais Dievs vienā brīdī uz Krusta spēra soli tajā superbezdievības teritorijā, kuru pat ctulhu vēl nav iepazinis, cerībā ka tas to arī nepiedzīvos. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.07.07 13:10:26
Aivars
kāpēc Viņam vajadzēja nokāpt ellē? |
:: Pievienot komentāru
|