atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Vai draudzes Prieka Vēsts (PV) projekts “Par Izraēlu” ir bībelisks? (diskusija tikai Kristiešiem)
Protestants
Iesūtīts: 2010.03.31 11:27:57
Sakarā ar Jēzus Kristus nāves un augšāmcelšanās svētkiem, gribu aktualizēt šo PV projekta tēmu “Par Izraēlu” – vai tā ir bībeliska un atbilst VD un Jaunajai Derībai?
http://www.priekavests.lv/lv/projekti/par_izraelu?read=767
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2010.04.05 14:10:05
The Forgotten Faithful
Papucs
# Iesūtīts: 2010.04.05 21:05:42
Adonika
Ko nu?
Neko. Ja neatradīšu pierādījumus Šajā saulē, tad patiesība atklāsies Viņā saulē.
Protestants
# Iesūtīts: 2010.04.06 09:37:49
Daudziem liekas, ka Rom 11.nodaļa (sevišķi 21p,24p) apstiprina tā saucamo ebreju pārākumu (vai kā Adonika raksta – tāpēc visi ir līdzvērtīgi, bet ebreji līdzvērtīgāki ). Laikam šie Rm11:21,24p ir bāzes vieta JD, uz ko PV un līdzīgie balstās, lai pamatotu savu uzskatu par miesīgajiem ebrejiem kā super-Dieva tautu ar super- izredzētību un pārākumu pār visiem pārējiem (arī par kristiešiem ).

Lai pārbaudītu, vai tas patiešām tā varētu būt, tad vajadzētu skatīties Rm11 kontekstu. Pāvils par miesīgajiem izraēliešiem ir rakstījis ļoti daudz un visur ir uzvērts Kristus piederīgo (t.i. kristiešu) nesalīdzināmais pārākums, jo tas pat nav salīdzināms (Fil3:8 ) . Tas arī parādās skatoties tikai Rm 2,3,4, 9,10,11.nod. Tādēļ loģiski rodas jautājums – vai Pāvils ir bijis nekonsekvents un ir kļūdījies rakstot Rm11:21,26p? Ja skatāmies kontekstu, tad Pāvils neko nav sajaucis.
Protestants
# Iesūtīts: 2010.04.06 09:38:52
Pāvils uzsāka šo miesīgo izraēliešu tēmu sākot jau no 9.nod. Tur 9.nod. sākumā Pāvils izraēliešus sauc par „miesas brāļiem”. Savukārt JD par mūsu cilvēcisko, šīs pasaules miesu neko labu nesaka, tieši otrādi (Rm7:18,24, Rm8:8; 1.Kr15:50 ), tikai problēmas, pat priekšzīmīgais Pāvils (1.Tim1:13, 2.Kr.2:3 ) nav izņēmums. Arī Jēzus, dzimstot no Marijas, mantoja no viņas (Marijas, kā grēcīgā Ādama pēcnācējas) cilvēcisko miesu, bet Viņš atbrīvojās no šīs miesas ar savu nāvi un augšāmcelšanos. Augšāmcelšana bija augšāmceltā Jēzus Kristus dzimšanas diena (Ap.D13:33 ), bet jau ar jaunu, garīgu miesu. Tad Rm9:4, Pāvils saka, ka viņiem (miesīgajiem izraēliešiem) pieder derība, apsolījums, utt, bet ar nosacījumu, ko Pāvils mēģina skaidrot 6,7p – „jo ne visi ir izraēlieši, kas ir cēlušies no Izraēla un Abrahāma, jo pēc Īzāka dzimums tiek noteikts”. Un 8p ir konkrēti pateikts, ka uz šiem miesīgajiem brāļiem šie 4p minētie labumi neattiecas, jo 8p saka „ nevis miesīgie bērni ir Dieva bērni, bet apsolījuma bērni tiek atzīti par Viņa dzimumu”. To, kā saprast 8p vārdus „Viņa dzimums” Pāvils paskaidro Gal 3:16,19,29. Tas nozīmē, ka runa iet tikai un vienīgi par Kristus dzimumu , kas ir tādi cilvēki, kas ir dzimuši Kristū, dzimuši ar jaunpiedzimšanu (1.Kr.15:45, Rm6:3, Rm8:1 ). Pāvils Rm 10:1 arī apstiprina, ka viņa miesīgie brāļi (kas nav Jēzū Kristū) nav glābti (arī Rm11:14 to apstiprina).

Tālāk nonākam līdz Rm10:4, kur Pāvils dod risinājumu - viss piepildījums (arī Rm9:4 ) ir Jēzū Kristū, kas iegūstama ticībā uz Dievu kas ir augšāmcēlis Jēzu no mirušiem (Rm10:9, Rm4:24, Kol2:12 )! Tieši šajā Rm10:9p brīnumainajā ticībā arī notiek konvertācija no miesīgiem cilvēkiem uz garīgiem cilvēkiem, jo tikai garīgiem (Kristū esošiem) cilvēkiem Rm 9:4p minētie labumi piepildās un tiek doti! VD un miesīgie izraēlieši bija tikai ēna, kā fiziskais treniņš nākotnei - Jaunajai, piepildītajai Derībai. Jāņem vērā, ka VD garīgie pravietojumi un apsolījumi runāja tikai par nākotnes lietām, t.i. par laiku Jaunajā Derībā, kas iestājās ar Jēzus augšāmcelšanu no mirušiem.

Tālāk jau Rm10 ir teikts, ka tiem miesīgajiem izraēliešiem ir sludināts evaņģēlijs (16p,18p ), lai viņi varētu ticēt augšāmceltajam Jēzum, un daļa miesīgo izraēliešu to ir pieņēmusi un tikai daļa to nav nepieņēmusi. Ievērojat, Dievs arī nesauc miesīgos izraēliešus par „Savu” tautu (21p ). Tas tāpēc, ka Dieva tauta ir tikai viena – tikai tie, kas ticībā ir dzimuši Jēzū Kristū (Gal3:16 ), tādēļ arī nav nekādas citas/otras Dieva tautas.

Tālāk nonākam līdz Rm11, kur rodas 2 jautājumi par 21p un 24p:
1) ko nozīmē 16., 17, 18p minētā „sakne” jeb „dārza eļļas koka sakne” un „dārza eļļas koka zari”,
Atbilde – „dārza eļļas koka sakne” un viss „dārza eļļas koks” ir augšāmceltais Kungs Jēzus Kristus. VD 1.Moz šis „dārza Eļļas koks” (augšāmceltais Kristus) ir nosaukts par „Dzīvības koku”. Arī Jņ15:1-5 par to runā. Vēl interesanti ir to salīdzināt ar Mt21:19,Mk11:21, kur Jēzus VD „vīģes koku” (kā līdzību) nolādēja un nokalēja līdz ar saknēm. Tādēļ nekādi VD eļļas/vīģes koki uz Rm11 „dārza eļļas koku” nevar attiekties. Līdz ar to nav iespējas attiecināt Rm11 zaru izlaušanu vai citu zaru iepotēšanu kaut kādā VD eļļas/vīģes kokā. No tā noprotam, ka Rm11 dārza eļļas koka zari ir tikai ticīgie cilvēki – JD ticīgie! Tie ir tādi ticīgie, kas ir jaunpiedzimuši Jēzū Kristū – Dzīvības kokā ! Tas ir arī noprotams no Rm9 un Rm10 nod konteksta.

2) par kādu „neticību” iet runa 20p, kas izraisa vienu zaru izlaušanu, bet to vietā citu zaru iepotēšanu?
Atbilde ir vienkārša. Iet runa par tādiem cilvēkiem (šajā gadījumā par miesīgajiem izraēliešiem), kas bija kļuvuši par JD ticīgajiem un viņi tika iepotēti Dārza Eļļas kokā (augšāmceltajā Jēzū Kristū). Jau Rm10:16,18 ir minēts, ka tikai daļa „nav pieņēmusi” evaņģēlija vēsti. Arī no Ap.D mēs lasām, ka daudzi miesīgie izraēlieši sāka aktīvi kļūt par JD ticīgajiem, sevišķi pašā sākumā, uzreiz pēc Jēzus augšāmcelšanās. Bet ne visi. Šo Rm11 zaru „izlaušanas” būtību Pāvils apraksta Gal3:2,12, kur ir norādīts, ka cilvēkam ticībā ir jāpastāv un saņemtā ticība ir jānotur! Vienkāršā valodā runājot – ja tu pārdomāsi un vairs neticēsi tam, ka Jēzus augšāmcēlās no mirušiem dēļ tevis, tad tu, kā iepotētais zars tiec izlauzts ārā no Dārza Eļļas koka. Un tas ir ļoti bīstami, Ebr2:3.
Protestants
# Iesūtīts: 2010.04.06 09:40:01
Tādēļ apkopojot visu iepriekš teikto, Pāvils ar Rm11:21,24.p attiecina uz tādiem izraēliešiem, kas iestājoties Jaunajai Derībai bija kļuvuši par ticīgajiem kristiešiem, un tādēļ bija iepotēti Dārza Eļļas kokā (augšāmceltajā Jēzū Kristū). T.i. viņi jaunpiedzima un kļuva par „dabīgajiem zariem” Dārza Eļļas kokā. Bet vēlāk, laikam ejot, viņi nepastāvēja JD ticībā un tika izlauzti ārā no Dārza Eļļas koka (Rm11:20, Jņ15:6, Gal3:2,12 ). Tādēļ jebkuri miesīgie izraēlieši (bez ticības Jēzum Kristum) ir nevis dabīgie zari Dārza Eļļas kokā, bet gan tādi paši „meža eļļas koka zari” kā visi pārēji neticīgie pagāni. Kaut gan, VD laikos, miesiskie izraēlieši bija mazliet (tikai mazliet) tuvāk Dievam nekā standarta pagāni, jo viņiem bija dota Mozus bauslība un pravieši (Ef2:17 ), bet arī tas viss beidzas līdz ar Kristus augšāmcelšanos (Rm10:4 ). Bet iekšā iepotēti viņi nekad nav bijuši. Uz visiem miesīgajiem cilvēkiem (arī miesīgajiem izraēliešiem), kas ir tikai dzimuši tikai no miesas iegribas ir tikai un vienīgi grēcīgā Ādama pēcnācēji, ar no tā izrietošām sekām (Jņ3:3, Rm3:10; Rm5:18-19; Gal5:19; 6:8; Ef2:3 ).

Būtu arī jāņem vērā, ka latv. tulk.Rm11:24p nav korekts, jo oriģinālā nav vārdu „jau viņam pieder”. Tas arī var radīt liekus pārpratumus.
http://net.bible.org/verse.php?book=Rom&chapter=11&verse=24
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.04.06 11:52:34
nav tā lielākā nelaime, ja kāds arī būtu sacerējies uz ebreju masveida atdošanos Ješua, šīs muļķības izgaisīs kopā ar attiecīgo pravietojumu izgāšanos jau šā gada beigās (ja nu vienīgi J.Rubeni popularitātē patiesi nebūs izspiedis kads dedzīgs moiše vai icaks? - bet nu laiks rādīs).

tas suns jau aprakts paāavisam citur... un, proti - šo sektu gaužām vāji slēptajā pielīšanā pasaules varenajiem, konkrēti - cionismam. tak ne jau par kristīgumu PV, JP utml. tāda rūpe! vairs nevaru attiecigo Nr. atrast, bet žurnālā Tikšanās 2002. gadā bija reiz tāda, tik pārziepēta Gleškes intervija, ka pēc tās gribējās pilnīgi iet un rokas nozmagāt.
un tā nepavisam nav vienīgā tāda reize, te piem. var izlasīt atsauksmi uz vienu citu ,bet kristiešiem (un visai Latvijai un latviešiem) tikpat naidīgu un apmelojošu PV raksteli:

Par rakstu "Vēstis no Izraēlas" "Tikšanās" 2005.g. jūlijā
http://www.klaucens.lv/print.php?id=171
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.04.06 13:01:54
protestantiem jau katoļu avoti nebūs tā lielākā autoritāte bet, vismaz tad zināšanai, ka arī par ebrejiem viss sen jau nopravietots :

"... Tomēr patiesi daudzi Izraēlī ir un būs lielāki elkdievji un nežēlīgāki par pasaulē vismežonīgāko elkdievi. Viņi saliks cilvēkus par upuriem, un nevis kādai dieveklībai, bet gan paši sev, savai personiskajai lepnībai; izsalkuši pēc asinīm, neizsmeļamā vēlme pēc kurām pastāvēs līdz pat pasaules galam. Šīs šausmīgās slāpes varēs dzesēt vienīgi (to [asins] dzeršana) ticībā. Bet tad būs pienācis pasaules gals, jo pēdējie, kuri sacīs: "Ticam, ka Tu esi Dievs un Mesija", būs ebreji, neskatoties uz visiem Manas Dievišķības pierādījumiem, kādus esmu tiem devis un vēl došu."
http://katolis.eks.lv/Dokumenti/valtorte_3.htm

un pravietes Marijas Valtortas atklāsme (atšķirībā no PV samozvanciem) nu reiz IR bibliska (bez tam vēl Sv.tēva Pio autoritatīvi apstiprināta). vispār ne reizi neesmu lasījusi nevienā atklāsmē (arī ne luterāņu) ka šodienas ebreji būtu kā īpaši respektējami:

"Līdz ar Dieva Dēla krustā sišanas mirkli Debesu Tēvs šai zemei atņēma svētību, to atstājot tikai īpašās vietās – Betlēmē, Dāvida un Kristus dzimšanas vietā, Nācaretē – Kristus pilsētā, Jordānas upē un Tibērijas jūrā, Jeruzalemē, tās apkaimē un daudzās citās svētās vietās, kur tagad kristieši kalpo baznīcai un veido garīgu vidi.
Uz visām Kristus svētajām vietām garā redzēju no debesīm spīdam gaismas starus. Īpaši spoži tie bija virs Kristus Kapa bazilikas – Augšāmcelšanās vietas."
/Ēriks Delpers, "Dzīvības likumi"/
Ingars
# Iesūtīts: 2010.04.06 16:17:08
-Jona-

īsti nesapratu, kas ar to pravietojumu bij domāts - ka ebreji tā arī neatgriezīsies un neticēs Jēzum, kā Mesijam?
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.04.06 16:30:30
Ingars

ka ebreji atgriezīsies paši pēdējie no visiem (kā tauta), bet individuāli varianti, protams, var būt visdažādākie. ir jau tur arī šodien kristieši un pie tam vēl kādi (M. Vanunu)!
starp citu, man arī šie mesiāniskie jūdi (sk. linki pirmajā lpp.) ir visnotaļ simpātiski - nu labi, Jēzū Mesiju viņi neatpazīst, bet ņemsim vērā to daudzo gadsimtu aizspriedumus... grūti ar tādu fonu līdz Patiesībai aizrakties. bet viņi vismaz ir tik godīgi un pazemīgi, cik nu spēj. ja kas tur varētu par kristiešiem beigās pārtapt, tad visdrīzāk viņi.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.04.06 16:41:52
-Jona-

Nu jā, to, ka viņi atgriezīsies pēdējie, to esmu lasījis, arī bībele to apstiprina
indriķis
# Iesūtīts: 2010.04.06 21:05:37
Jo-ma-jo , mesiāniskie jūdi kā reiz ir tie jūdi, kas Jēzū atpazīst Mesiju.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.04.07 10:05:56
indriķis

nu lai tā būtu, mācītiem labāk redzams tomēr šis apzīmējums ir visai maldinošs, jo kas tad ir tie, kas joprojām tik gaida un gaida savu Mesiju, cauri gadsimtiem? kas jau atpazinuši Jēzu, vai tad tie nesaucas kristieši? ja nesaucas, tad gan kaut kā dīvaini.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.04.07 10:49:06
Cik zināms, mesiāniskie jūdi ir tie jūdi, kam Jēzus ir Mesija.
Kristus = Mesija ( tas pats vārds grieķiski un ebrejiski ) , tātad
mesiāniskie=kristieši.
Bet tie nabadziņi, kas sazin ko citu gaida un gaida , ir vnk jūdi.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2011.01.18 12:07:42
varam uzlikt treknu punktu arī šai tēmai - nu tad KUR ir šo PV "praviešu" solītie dedzīgie izredzētie - mūsu mācītājus izkonkurējušie? mēs būtu tik dižu pārmaiņu garām palaiduši?
man zināmi tikai kārtējie noziegumi (mos-sadistu veiktās slepkavības, t.sk. Dubaijā zem svešu valstu pasēm, uzbrukums Brīvības flotilei utt.) kas paveikti šā gada laikā.

tā redz iet, kad pašiem prāta maz, savukārt grēku acimredzot tik daudz, ka patiesi Dieva Sūtītos nemaz i neredz/nerespektē.
-Jona-
# Iesūtīts: 2011.01.18 12:14:51
ak jā... braukalē gan te viens otrs jo sparīgi apkārt - savas mūžīgās holoasaras kā krokodīlis birdinādams!
( un mūsu bezmugurkaula politikāņi jau pretī nerunās, liela muiža - latvietis var arī neēst, ka tik Zvēram godam pakalpots!)
Tieši par tēmu [76.9.104.195]
# Iesūtīts: 2011.01.18 14:52:54
Šodien Fortveinas seminārā sākas simpozijs par tēmu "Israel and the New Israel: Learning about Church from the Scriptures." Kam interesē, var sekot līdzi internetā .
-Jona-
# Iesūtīts: 2011.01.18 16:47:30
jo lielāks simpozijs, jo vairāk to arī ietekmē lielie...
principā šeit viss sen skaidrs, nesaprotu, priekš kam vēl mēles deldēt/laiku tērēt. tā vietā labāk būtu adresējuši kādu stingru vārdu tam cionistu midzenim. ja tik baznīca būtu drosmīgāka...
smīniņš [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2011.01.18 17:01:26
Ko Jēzus par velna bērniem nosaucis( Jņ. 8:39-47), tie tādi arī bija, ir un būs kamēr pie pestīšanas caur krustā sisto par Dieva bērniem nebūs kļuvuši. Debesīs Dievs nelūrēs biksēs, bet sirdī- vai tur ticība ir vai nav.
dekse [78.84.185.23]
# Iesūtīts: 2012.02.04 13:46:39
http://www.youtube.com/watch?v=6vrjbpkG7hY&feature=related
veeel [78.84.185.23]
# Iesūtīts: 2012.02.04 13:47:25
http://www.youtube.com/watch?v=2MNe_TVlWxQ

http://www.youtube.com/watch?v=0zbiLN0z01o&feature=related
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 98 , pavisam kopa bijuši: 11991