atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Sola Scriptura
Svilpaste
Iesūtīts: 2006.12.08 15:04:13
Ko lai atbild cilvekam, kursh apgalvo, ka princips Sola Scriptura savaa zinjaa balstaas Baznicas tradicijaa, jo Bibelee nekur nav teikts, cik tieshi gramatas butu uzskatamas par Dieva iedvesmotaam. Kanonu esot apstiprinajis Baznicas koncils, lidz ar to tadaa "tiraa veidaa" shis princips nedarbojas, jo kanons ir Baznicas tradicija.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Artūrs
# Labojis Artūrs: 2006.12.14 09:17:51
Neko viņam nevajag atbildēt. Filozofi lai iet savu ceļu. Bībele ir Dieva Vārds. 100% Svētā Gara atklāsme. Cilvēks, kas vēlas rediģēt Bībeli, nav saņēmis Svēto Garu, un nav uzskatāms par kristieti. Kam ir Dieva gars, tam nav problēmu uzņemt Bībeli kā vienotu veselumu.
Artūrs
# Iesūtīts: 2006.12.14 15:49:19
Svilpaste.
Protams. Visu pārbaudiet, kas labs to paturiet... Baznīca jau pusotru gadu tūkstoti ir pārbaudījusi un paturējusi svētos rakstus tieši tādus kādi tie ir.
Ja mēs apšaubam ss principu, tad ir apšaubāma mūsu pestīšana. Jo nevar jau zināt ko ir teicis Jēzus un kas ir klāt pierakstīts. Vēl jovairāk Jēzus vispār neko nepierakstīja... ups
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2006.12.15 09:17:56
Domāju, ka Artūrs kļudās gan pēc formas, ieteikdams NEKO NEVAJAG atbildēt, gan pēc satura, ka tas it kā esot filozofu jautājums. „Svilpastes Jautātājs", acīmredzot, ir meklētājs un ir interesējies par doto jautājumu dziļāk un viņa sacītais tiem, kas teoloģiju un Bībeles interpretāciju ir studējuši, ir vispārzināma lieta. Pats Kanons ir veidojies Svētā Gara iedvesmotā Baznīcas tradīcijā. Pēc Kristus krusta nāves Viņa apustuļi, Viņa zemes gaitu aculiecinieki (piem. evaņģēlists Jānis) vai viņu tuvi stāvoši agrīnie kristieši (piem. Evaņģēlists Lūka, kas bija ap. Pāvila līdzgaitnieks; vai evaņģēlists Marks, ap. Pētera līdzgaitnieks), pierakstīja evaņģēlijus un draudzes krāja apustuļu vēstules. Par vecāko JD rakstu parasti uzskata Pāvila vēstuli 1.Tesaloniķiemšiem ap 58 gadu vai Marka ev. Ap 60 gadu. Tātad pirmie JD kanoniskie raksti ir pierakstīta mutvārdu tradīcija, kura ir pastāvējusi apm. 30 gadus pēc Jēzus nāves. ..
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2006.12.15 09:19:26
Kanoniskās grāmatas savukārt pirmo reizi gandrīz visā tās kopumā min Aleksandrijas bīskaps Atanāzijs 4.gs savā 39. Lieldienu vēstulē 367. gadā.
Sola Scriptura uzskatu par ļoti nozīmīgu un mums aktuālu principu. Reformācijas laikā bija ļoti aktuāli norādīt, ka Svētie Raksti ir nozīmīgākais mācības avots un kādas jaunas tradīcijas nedrīkst būt pretrunā ar tiem. Nedomāju, ka SS ir pretrunā ar Baznīcas Tēvu rakstu autoritātes augstu novērtējumu un seno Koncilu lēmumiem. Arī Augsburgas apliecībā ir norādes uz norobežošanos no dažādām maldu mācībām, kas tika nosodītas Baznīcas koncilos.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2006.12.15 11:26:04
Princips Sola Sriptura ir Svētā Gara dotās ticības jautājums.
Protams, ir labi zināt Svēto Rakstu tapšanas vēsturi, kā Dievs to ir devis cilvēkiem, taču pamatojot Rakstus ar kādu ārpus pašiem Rakstiem esošu un to apstiprinošu "autoritāti", nozīmē šo "autoritāti" nostādīt augstāk par Rakstiem un tādējādi ir pretrunā ar pašu Sola Scriptura principu.
Svētajiem Rakstiem ir pašiem sava pašpietiekamība, autoritāte, skaidrība un iedarbība.
Sanāk riņķa argumentācija, bet citād esam pretrunā ar Sola Scriptura principu, kas ir paša Dieva dāvana.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2006.12.15 13:25:06
Svilpaste
Tu izlasīji manu komentāru?
Artūrs
# Iesūtīts: 2006.12.15 14:46:43
Jānis Ginters
Domāju, ka Artūrs kļudās gan pēc formas, ieteikdams NEKO NEVAJAG atbildēt, gan pēc satura, ka tas it kā esot filozofu jautājums.
---------
Es nēesmu daiļrakstītājs, bet varu liecināt ka ticīgs kļuvu lasot vienīgi 66 kanona sastādītās grāmatas. Un palieku pie sava - bībeles ss patiesuma apšaubīšana ir filozofu lauciņš.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2006.12.17 18:58:29
Voldemār! Neesmu teologs un arī jautātājs nav teologs, iespejams, tāpēc Tava atbilde man ir nesaprotama. " taču pamatojot Rakstus ar kādu ārpus pašiem Rakstiem esošu un to apstiprinošu "autoritāti""- vai tad ne koncils apstiprināja kanonu? Ja arī ne koncils, bet pati Baznīca Sv.G. iedvesmota lasīja draudzēs tikai iedvesmotās vēstules un evaņģēlijus, atmetot gnosticisma gara darbus, tad vai tad tas tomēr nenozīmē tradīciju?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2006.12.17 21:40:23
Piedod, mēģināšu precizēt.
tad, kad ir jāvērtē kādas lietas, tās vērtē ar zināmiem pieņemtiem etaloniem. Piemēram, attāluma etalons "metrs" atrodas Parīzē un ikviens cits metrs var tikt salīdzināts ar šo etalonu. Tā ar etalona palīdzību ikviens cits metrs iegūst savu patiesumu.
Sola Scriptura atzīst tikai vienu etalonu (teoloģiski - norma normans, jeb normu, kura normē ikvienu citu normu). Šis etalons ir Raksti. Ja šo etalonu mēs vēlamies (pat ar vislabākajiem nolūkiem) apstiprināt ar vēl kādu "etalonu", tad mēs praksē pierādām, ka šim etalonam ir vēl kāds "etalonīgāks etalons" un par lietu pamatu būtu jāatzīst tieši pēdējais, jo ar to mēs argumentējam kā ar augstāko autoritāti. Tātad, vai nu atzīstam Rakstu pašpietiekamību un piederam Sola Scriptura principam, vai izvēlamies kādu citu "etalonu".
Viss pārējais, Rakstu pierakstīšana, apstiprināšana utt. ir tikai tehniskas detaļas Dieva pestīšanas vēsturē, ja Rakstu princips ir svarīgākais.
Mulders
# Iesūtīts: 2006.12.17 23:37:02
Ja raksti un tradiicija nav pretrunaa viens otram, tad pietiek ar rakstiem. Bet ja raksti un tradiicija ir pretrunaa, tad tradiicija nevar buut patiesa, jo Raksti apriori ir patiesi, taatad jebkas kas ir pretrunaa patiesiibai ir nepatiesiiba. Vienkaarshi kaa zirga dekjis.
Savukaart kanona izcelsme nav vis "radiija" bet gan "atklaaja". Teixim Rakstu kanonam mieriigi vareetu shodien pat pievienot visus 3 njuutona likumus un patiesiiba netiktu izkropljota, tachu Sv. Gars ir izriikojies taa ka par kanonu tiek atziitas tieshi shiis graamatas. Tas kaa Voldemaars saka ir etalons patiesiibai un tai pashai tradiicijai. Piemeeram Romieshu 14 nodaljaa vien Paavils pieljauj potenciaali 4as dazhaadas tradiicijas, kas nepaarklaajs un tomeer ir vienotas Kristuu. (Vegjetaarieshi kas ieveero iipashas dienas, vegjetaarieshi kas visas dienas tur par vienaadaam, galjeedaaji kas ieveero iipashas dienas un galjeedaaji kas visas dienas vienaadas tur)
Ivarse
# Iesūtīts: 2006.12.18 16:11:59
Kapēc cilvēkam ir grūti pieņemt, ka patiesība var būt tikai viena. Te ir jautājums par Svēto Rakstu autoritāti un tai sekojošajām pēcdarbībām, kuras ir vai nu balstītas Svēto Rakstu pamatā, vai arī nav, ko savukārt mēs mēģinām apzīmēt ar vārdu, tradīcija. Pašos pamatos mūsu dzīvē tradīcija ir vienkārši iedibināta kārtība, lai nebūtu haoss, jeb tautā saukts bardaks, taču kārtībai ir jābalstās uz pamatu, kas savukārt ir atrodams Svētajos Rakstos. To, kas uz to balstās neviens nevar mainīt, jo Svētie Raksti ir PATIESĪBA. ja tas tā nav, tad viss, ko mēs te runājam un sludinām ir maināms atbilstoši vajadzībām. To sauc par PLASTILĪNU. Tātad cilvēks var saukt Svētos Rakstus par PATIESĪBU, uz kuru tiek likts pamats, vai arī plastilīnu, kuru var mīcīt kā grib, un pamēģiniet namu celt uz dubļiem. Pamats var būt tikai viens. tam ir jābūt stingram un nemainīgam, bez papildstiprinājumiem.
Mirga
# Iesūtīts: 2006.12.18 18:06:54
Pēc visiem šiem skaidrojumiem Svilpaste arvien vēl varētu teikt, ka uz savu jautājumu nav saņēmusi atbildi. - Tā tas ar mūsu sarunām arī var notikt. - Taču šoreiz gan iemesls būs vienkārši tas, ka viņas minētais apgalvojums savā būtībā ir bezjēdzīgs.

zoss77
# Iesūtīts: 2006.12.20 19:56:55
1. Scriptura arī ir dažādā konfigurācijā dažādām konfesijām.
2. mutvārdu tradīcija tiek pierakstīta ar konkrētu nodomu un mērķi.
3. baznīcas tradīcija nav viens un tas pats, kas BAZNĪCAS tradīcija.
***
Tādam cilvēkam ir jāatbild apstiprinoši - Viņam ir taisnība, ja ņemam vērā, ka termins "Dieva Vārds" ir TIKAI!!! teksts.
Jautājums ir: vai Bībele ir teksts vai Dieva Vārds (Kristus "Vārds tapa miesa..."; tas, no kā cēies viss radītais un kurā viss pastāv)
Vai šī pasaule dzīvo no teksta vai no Dieva Vārda? Tāds ir jautājums
kuplaste [81.198.129.114]
# Iesūtīts: 2006.12.20 20:10:49
zoss77, kā Tu pate šito šķiro? Man jāšaubās, vai kāda jēdzīga baznīcas vai BAZNĪCAS tradīcija var izaugt apejot SS.
Ivarse
# Iesūtīts: 2006.12.22 15:39:41
Ja nebūs nesatricināma pamata, tad jebkurš Dieva prātu varēs saprast, kā pats gribēs un neviens nebūs melojis. Taču kā mēs zinām, Dieva vārds ir kā no abām pusēm griezīgs zobens, tas cērt un dala. Līdz ar to arī atdala melus no patiesības.
Pāvils
# Iesūtīts: 2006.12.28 12:40:55
Svilpaste, varbūt uz Tavu jautājumu atbild O.Kulmans (no grāmatas "Kristietības vēsture": "Svēto Rakstu kanona noteikšana nozīmē, ka pati Baznīca konkrētajā laika periodā redzējusi skaidru un noteiktu robežlīniju starp apustuļu periodu un Baznīcas periodu... starp apustulisko tradīciju un eklēsiastisko tradīciju... Iedibinot kanona principu, Baznīca atzina, ka sākot no šī brīža, tradīcija vairs nav patiesības kritērijs... sākot no sī brīža katra jauna tradīcija jāpakļauj apustuliskās tradīcijas kontrolei."
Voldemārs
# Iesūtīts: 2006.12.29 13:19:30
Svilpaste
pēdējais komentārs ir tikai pārfrazējums, ja Sola Scriptura ir pašsaprotama; pie tam vairāk kvalitatīvā, nevis kvantitatīvā nozīmē
Jānis no Liepājas [84.237.129.242]
# Iesūtīts: 2007.01.11 18:25:00
Vai jums draugi nešķiet, ka lietojot terminu TRADĪCIJA, jānoskaidro ko īsti tas nozīmē būtībā un primārajā izpranē, un kā tas tiek nereti lietots pēcreformācijas evaņģelikāļu izpratnē, kas jau apaugusi ar zināmu negatīvismu un kļuvusi par žargonu un stereotipu. Tas līdzīgi kā sektanti lieto vārdu RELIĢIJA iepretī kristietībai! Kristīgās draudzes visa pirmā gadsimta dzīve norit apustuliskā tradīcijā, tajā rodas un dzimst Sv.Raksti. Tradīcija kādā Raksti sarakstīti, tajā arī jālasa un jāskaidro. Ne velti visdaudzskaitlīgākās ir tieši tās draudzes un baznīcas, kuras evaņģēliskā daudzbalsībā apliecina vienu - SS! Zīmīgi vai ne?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.12 10:28:06
Jānis no Liepājas. Pareizi tu saki!
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.01.12 11:50:14
"Ne velti visdaudzskaitlīgākās ir tieši tās draudzes un baznīcas, kuras evaņģēliskā daudzbalsībā apliecina vienu - SS!" Visdaudzskaitlīgākā konfesija ir katoļi, pēc tam liekas seko pareizticīgie, kur tad te SS apliecinātāju daudzskaitlīgums?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 196 , pavisam kopa bijuši: 10619