atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību pareiza un nepareiza kristība
Ingars
Iesūtīts: 2009.05.02 13:29:30
Meklējot google.lv par kristību uzdūros Rīgas centra Kristus draudzes mājas lapai un opā - izlasīju, ka tie, kuri kristīti kā savādāk, ne pagremdējot un tie, kuri kristīti bērnībā, nemaz nebūs pestīti. Kristieši līdz kādam 4 gadsimtam vispār neesot pazinuši cita veida kristību, kā vien pagremdēšanu - tas esot atrodams vēsturiskos dokumentos. Līdzīgi ir arī ar zīdaiņu kristīšanu. Un tikai ar 5 gadsimtu daudzi kristieši lēnām esot novirzījušies no patiesās mācības un sākuši kristīt visādos veidos, kristījuši zīdaiņus. Tēma par kristības ārējo formu un par zīdaiņu kristīšanu gan vairākkārt šeit ir diskutēta, tomēr pēc šitāda raksta izlasīšanas tomēr kaut kā neomolīgi paliek - vai tiešām viņiem ir taisnība? Un kas vispār ir tā draudze - septīto dienu adventisti, baptisti vai harizmāti, kāds varbūt zin?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.18 10:05:21
moritz, baidos ka tevis sludinaataa forma ar saturu tiiri elementaari logjiski nesader, taa rada oximoronu...
tachu pieredze liecina, ka no kalvinistiem (u.c. dubultaas predestinaacijas sludinaataajiem) ir lieki sagaidiit logjisku spriestspeeju, jo arii dubultaa predestinaacija rada pretrunas...

Droshi vien jums tur ir kaut kaads saturs Kristiibai, tikai ne visai biblisks un atbilstoshs Rakstiem, bet kaut kaads juuseejais!
moritz :)
# Labojis moritz :): 2009.05.18 10:27:48
MuldersIngars
man simboliska ir juusu t.s."ņemšanās" ar ūdeni...
***
pie mums nekas shajaa sakaraa nav simbolisks, mees ticam sekojošiem vārdiem rom.6:4 Jo mēs līdz ar Viņu kristībā esam aprakti nāvē, lai, tāpat kā Kristus Sava Tēva godības spēkā uzcelts no mirušiem, arī mēs dzīvotu atjaunotā dzīvē.
***
kristībās mūsu vecais cilvēks nomirst un atdzimst jaunais... pieejam burtiski...
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.05.18 11:43:27
moritz, nuja... bet Kristiiti kur esat... Uudenii vai Sveetajaa Garaa... Kur tad iisti ir taa pagremdeeshana... vai Uudenii vai Garaa? Pietam tevis uzrādītā vieta nav vienīgā, kas kaut ko pasaka par Kristību! Kā te jau Merlins izteicās... diferencēt prot katrs, bet integrēšana ir smalka lieta!
moritz :)
# Iesūtīts: 2009.05.18 13:19:40
Mulders
uudenii un sveetajaa garaa... taa, kaa to dariija jeezus un vinja maaceklji...
protams, ir citas vietas... tikai kaapeec tu, mekleedams atrunas savas religjiskaas, un tikai, briiviibas attaisnojumam, lobi siipolu no iekspuses...
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.18 13:31:36
moritz, loaded question, vēl jau neesam vienojušies ka Kristība un Raksti ir sīpols, kā arī neesam pat vienojušies, kas ir ārpusē un kas iekšpusē...

Savukārt, ja tev ir iebildes pret to, ka kāds Kristību "izloba" sākot ar tās būtību, no kā arī izriet viss pārējais... tad nevaru palīdzēt, tieši tā mēs rīkojamies... noskaidro lietas būtību, un tad jautājumi par formu paši atrisinās!
Tā kā jūsējiem būtība un forma ir interčeindžabli, tad neko darīt... nav pat kopēja pamata uz kura veidot sarunu, tādējādi viss kašķis sanāk no sērijas "Tu muļķis", "Pac tu tāds", "No tāda dzirdu", "Uz tādu skatos..."
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.18 16:48:47
Mulders
par siipolu - es ar to domaaju, mizot taa, kaa reaali to var nomizot, saakot ar to, ka tiek noskaidrots kas un kaapeec ir kristiiba, un tad nonaakot arii pie formas... tu pareizi teici - jautaajums par formu atrisinaas pats par sevi... bet pareizai jeegai piemiit pareiza forma... citaadi sanaak kaa dullajam daukam ar puis`, kameer buushu prom, piemet meetelim piedurknes... taa nu juuseejie taa teikt, piemetushi formu bet bez diegiem shuutu...
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.05.18 16:55:13
moritz, kā jau teicu... jums loģiski sanāk, kristības validitāte atkarīga no ūdens daudzuma... Es gan neceru, ka cilvji, kas sludina dubulto predestināciju spēj izskot loģiskam savu zajavu konsekvencēm, bet nu tā vot stulbi jums sanāk... Jeb... forma jums ir saturs! Tā teikt 3ais nav dots! Ļiba saturs atkarīgs no formas, ļiba forma ir saturs... abos gadījumos, būtība ir sīpola ārējā čaula, nevis sīpola garša!

p.s. un dažādas līdzības par sīpoliem un daukām īstenībā neko nepasaka, tikai atklāj ačgārno tavu kristietības izpratni...
p.p.s arī es spēju ģenerēt dažādas līdzības kas derētu manam "keisam"! Tā kā neesi pierādījis Biblisku pavēli tevis proponētajai formai, kā arī neesi parādījis Biblisku pamatojumu Kristietības invaliditātei izejot no šādas nepareizas formas, konsiderojam tavu keisu kā nebiblisku!
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.18 16:58:59
Mulders
jums loģiski sanāk, kristības validitāte atkarīga no ūdens daudzuma
***
retard!!!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.18 17:07:11
moritz, nu vari breekt cik gribi Tieshi tas izriet, kad atmet visu liriku! Taapee jau tev nekas cic neatliek kaa lamaaties, jo nevari to nedz atspeekot, nedz pienjemt... sanaak nekas cic, kaa #&*@^#
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.19 12:17:20
Mulders
taa bija smaga nopuuta...
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.21 09:21:13
moritz
Un kur teikts bībelē konkrēti ka tikai un vienīgi pagremdējot kristīja?

pie mums nekas shajaa sakaraa nav simbolisks, mees ticam sekojošiem vārdiem rom.6:4 Jo mēs līdz ar Viņu kristībā esam aprakti nāvē, lai, tāpat kā Kristus Sava Tēva godības spēkā uzcelts no mirušiem, arī mēs dzīvotu atjaunotā dzīvē.
***
kristībās mūsu vecais cilvēks nomirst un atdzimst jaunais... pieejam burtiski...


Pag pag pag, nu kāpēc tie, kas uzsvēr pagremdēšanas kristību kā vienīgo pareizo ir negodīgi un melīgi, jo min tikai vienu no daudzajiem aspektiem - nomiršanu un atdzimšanu. vai tad neesi lasījis par sirds apslacināšanu ar Kristus asinīm, par mazgāšanu atdzimšanai, par žēlastības un mīlestības izliešanu pār mums, par Svētā Gara izliešanu?

Turklāt jūs no vienas puses burtiski pieejat formas atbilstībai satruam, bet no otras puses to nosaucat par simbolu - ja tā kristība to nedod, tad kāda jēga cepties par ārējo formu?

Un atpakaļ pie tēmas - tāpat varu arī es runāt - un mēs nekā citādi nevaram nomirt un agušāmcelties, ja netiekam apslacīti ar Jēzus asinīm - tādad tavai pagremdēšanai nav nekāda jēga, jo bez apslacīšanas ar asinīm tā neko nedod. Bet pag pag - vēl jau arī jāizlej mīlestība, žēlastīb un Svētais Gars pār kristāmo - tātad mērcēšana ūdenī neko nedod, jo ir taču rakstīts, ka mūsu sirdīs izlieta Dieva mīlestība ar Svēto Garu - tātad apliešana. Aj nē, ko es te jaucos - ir taču rakstīts, ka jāmazgājas atdzimšanai. Nu ko dod tava pagremdēšana, ja tu neesi mazgājies.ajjjjj aizmirsti, tas viss ir muļķības, jo galugalā mums sava miesa jāsit krustā, nure - nonācām pie pareizās kristības - krustā sišana.

Un ja tu vēlies atspēkot, ka apslacīšana, izliešana un mazgāšana neattiecas uz kristības ārējo formu, tad kāpēc tad pagremdēšana attiecas?
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.21 12:40:40
Ingars
taapat man pretjautaajums: kur teikts bībelē ka apslapinot kristīja? mulders bljaava taa un shitaa, tipa, vai ta korneelijam maajaas baptizeerija bija? uz ko mans jautaajums: vai kaadam ir pieejams korneelija maajsaimnieciibas inventarizaacija?
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.21 12:44:16
moritz [159.148.1.251]
nu tātad ņemot to vērā mums jāatzīst, ka visas kristību formas ir derīgas un vienlīdzīgas, tas ir - nav neviena dominējoša un citas ārpuskārtas, jo mums nav piemēru bībelē, kā kristība tika izpildīta
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.21 12:46:52
toties ir atsauces uz kristības aspektiem, tas ir - kas notiek cilvēkā garīgajā sfērā
nomiršana un atdzimšana
apslacīšana ar Kristus asinīm
grēku nomazgāšana
Svētā Gara un mīlestības izliešana
miesas krustā sišana
piedzimšana
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.21 15:15:58
Ingars
es jau linku ieliku, sk augstaak...
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.05.21 15:19:17
kur teikts bībelē ka apslapinot kristīja?

A mees jau nesakaam, ka tikai apslapinaashana ir pareiza... Mees sakaam, ka jebkura Kristiiba ar uudeni un Vaardu ir valiida shii Vaarda deelj!
Tas tu uzstaaj, ka tikai pagremdeejot Kristiiba dod to, ko Vaards apsola! Nu tad pieraadi! Tb pieraadi ka Rakstos ir kaads piemeers vai kaadi citi rakstu vietas, no kurienes izriet Luteraanju vai Katolju Kristiibu invaliditaate!

Jo tu padari Dieva Vaarda apsoliijumu atkariigu no uudens daudzuma. Ja Uudens daudzums ir taads, ka cilveeks viss tiek apklaats - tad Dievs nav melojis un vinja Vaards darbojas. Bet Ja Uudens nav visu cilveeku apslaciijis, tad Dieva Vaards vairs nedarbojas

Taatad... lieliem kristieshiem vajag vairaak uudens, nekaa maziem kristieshiem...

Logjika... moritz, taapeec jau tas ir smiekliigi un bezceriigi jaanopuushaas, ka tieshi tas izriet no juusu teologjijas!
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.21 17:11:12
moritz [159.148.1.251]
jā jā un tas neko nepierāda, tie spriedumi tur galīgi aplami, jo turpat arī ir vārda baptizo nozīmes - ne tikai pagremdēt vai pārpludināt, bet arī mazgāt un darīt tīru ar ūdens palīdzību.
tāpat arī tajā pašā citātā ir minēts vārdiņš bapto, kura vienīgā nozīme ir pagaidu iegremdēšana, ar nolūku izvilkt ārā, bet kāpēc tad tas netiek lietots? Atbilde ir bvienkārša, jo vārds bapto apzīmē vienu vienīgu konkrētu veidu, bet vārds baptizo apzīmē vairākus veidus un ūdens lietošanu mazgāšanas, saslapināšanas un samērcēšanas nozīmē vispār. Vēl vairāk, šajā kontekstā nav uzsvars likts uz to ārējo formu, bet gan uz to, kas cilvēkā notiek garīgi. Un ko tavuprāt darīja tajā gadalaikā, kad Jordānā ūdens bij tik maz, ka pagremdēt tīri fiziski nebij iespējams? Ko darīt, ja tev pie rokas ir tikai sauja ūdens?

Un vakara naglas jautājums - kas tavuprāt kristību padara par kristību - ārējā forma un ūdens lietošanas veids, vai Dieva vārds un Kristus apsolījums?

Ā un vēl kas, atkārtošos, ka baptistu mācība ir, ka kristība ir simbols un cilvēka derība ar Dievu - tad rodas pavisam cits aspekts. Nav te vairs runa ar viņiem par to, ka kristība dod atdzimšanu un pestīšanu, bet, ka kristība ir cilvēka veikts rituāls, ar kuru viņš saka savu jāvārdu Dievam. Ja vēl simboliski var kaut kā piesavināties to Svētā Gara nopelnu, ka cilvēks pats savā spēkā nomirst laicīgajam un piedzimst mūžībai, tad ar apslacīšanu, mazgāšanu un apliešanu ir tā grūtāk - baptistiem grūti pieņemt, ka ne viņi paši, bet Dievs visu paveic viņu dvēselēs, nevis paši ar savu gribu. Šeit mēs redzam, kā pa ķēdīti viena maldu mācība rada nākamo - pieņem Jēzu Kristu un ar to darbību tu tapsi pestīts. Tālāk jau nava grūti arī kristību nosaukt par cilvēka darbu
Artis
# Iesūtīts: 2009.05.21 21:25:16
Ingar, iegūsti mieru Dievā! Par tevis mīlētajiem baptistiem un kristības formu ir diskutēts gadsimtiem.... vai tā ir lieta, par kuru tev runāt katrā otrajā tēmā.... nezinu, ceru, ka sapratīsi pats!
moritz [159.148.1.251]
# Iesūtīts: 2009.05.22 13:50:01
Mulders
dievs par saviem beerniem paruupeesies... jautaajums: tev ir kaadreiz pietruucis uudens?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.22 15:27:15
dievs par saviem beerniem paruupeesies... jautaajums: tev ir kaadreiz pietruucis uudens?

Domaaju... it kaa nevaru acereeties... Kada sauja vienmeer taa vai citaadi ir bijusi pieejama... Tuvaak "pietruukshanai" bij Austraalijaa, bet tur liidzi mineralka bij!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 1 , pavisam kopa bijuši: 3587