atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Vēlreiz par Svētā Gara kristību - tikai kalpojošajiem kristiešiem
Ingars
Iesūtīts: 2009.02.28 08:54:49
(šoreiz palūgšu izteikties vienīgi mācītājus, jauniešu vadītājus, svētdienas skolu skolotājus un vienvārdsakot - tikai tos, kuri kalpo ar mācīšanu, skološanu, misionēšanu)

Kas tas jūsuprāt ir, kas par to rakstīts bībelē, pieredze, liecības un tamlīdzīgi, bet tik tiešām - lūdzu tikai mācītājiem, skolotājiem, vadītājiem un misionāriem. Paldies!
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.03.02 20:04:16
Vēl kādi video par piepildīšanu ar Garu Holy Ghost moving un HOLY GHOST POWER DISPLAY
Šos video ir uzņēmuši paši harizmāti.
vilks
# Iesūtīts: 2009.03.02 21:05:47
rainars
ne tikai kristības veicot ka rituālu ,bet to veicot pašam Dievam ārpus kristību rituala.Runājot uz cilvēku Dieva vārdu kā ir aprakstīts Apustuļu darbos par Kornēliju.

Kas tev liek domāt, ka stāstā par Kornēliju notiek Svētā Gara kristība? Raksti to nekur šādā veidā nemin. Drīzāk tas tiek aprakstīts kā notikums, kurā, Pēterim sludinot, cilvēki iegūst ticību Kristum, atsaucas Viņam savās sirdīs un tiek piepildīti ar Svēto Garu. To redzēdams, Pēteris saka - kas mums var liegt viņus kristīt?

Proti - ja kristība jau būtu notikusi, Pēteris tā neteiktu. Un Rakstos nekur nav pamatojuma 2 kristībām - tikai 1. (Es priecātos, ja arī Ingars dotu kādu komentāru par šo.)

Ja mēs Kornēlija notikumu nosaucam par Svētā Gara kristībām, tad riktīgi saputrojamies, jo tad jau sanāk ka tomēr ir divas kristības.. bet kāpēc tad Pāvils citā vietā saka - viena kristība? Un ka mēs kristībā līdz ar Kristu mirstam vienreiz?
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.02 21:11:13
Es jūs gan kristīju ar ūdeni uz atgriešanos no grēkiem, bet Tas, kas nāk pēc manis, ir spēcīgāks par mani; Tam es neesmu cienīgs kurpes nest, Viņš jūs kristīs ar Svēto Garu un ar uguni.
"Kas gan varētu liegt ūdeni šo ļaužu kristīšanai, kas dabūjuši Svēto Garu tāpat kā mēs?"
Un viņš pavēlēja tos kristīt Jēzus Kristus Vārdā. Tad tie lūdza, lai viņš dažas dienas pie tiem paliktu.
vilks
# Labojis vilks: 2009.03.02 21:13:38
rainars
Es jūs gan kristīju ar ūdeni uz atgriešanos no grēkiem, bet Tas, kas nāk pēc manis, ir spēcīgāks par mani; Tam es neesmu cienīgs kurpes nest, Viņš jūs kristīs ar Svēto Garu un ar uguni.

Jā, bet šo saka Jānis Kristītājs pirms Jēzus nāves un augšāmcelšanās no mirušajiem.
Kādu kristību tad mēs saņemam, kad šodien tiekam kristīti - Jāņa kristību, vai kristību Trīsvienīgā Dieva vārdā, kurā arī saņemam Svēto Garu?
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.02 21:26:00
vilks man negribas kašķi celt un negribu neko noliegt jo īpaši Dieva varenību.
Jā tas bija pirms Jēzus augšāmcelšanos un pie kam teica atdzīts pravietis.Citus praviešus un viņu izteicienus ņemsim vēra bet Jāņa Kristītāja nē.Visas gara dāvanas ņemsim vēra un respektēsim tikai ne mēlēs runāšanu(mana izpratne tā ka tev ar ir mēlēs runāšanas dāvana jo tev labi padodas valodas).
pavēlēja tos kristīt Jēzus Kristus Vārdā . Es nezinu ko vilks redz bet rainars redz Jēzus Vārdā .
Zinu ka Jēzus teicis Tēva ,Dēla un Svētā Gara vārdā
Mirga
# Iesūtīts: 2009.03.03 12:51:56
Lūdzu piedot man, ka ienāku te neaicināta. Pastāvīgā SV.G. saistīšana ar kaut kādām savādām „harizmātu” izdarībām neļauj klusēt.

Tikai pāris īsu un saīsinātu citātu no Ralfa Lutera (Ralf Luther) grāmatas Neutestamentliches Woerterbuch (Jaunās Derības vārdnīca). Autors (1887 – 1931) bija luterāņu mācītājs Tērbatā.
Varētu būt papildinājums Vilka teiktajam.

‘Jaunā Derībā redzam divus dažādus Svētā Gara darbības veidus. – Gars dod cilvēkiem sevišķu skaidrību noteiktiem uzdevumiem, piemēram, praviešiem VD, Pēterim, Simeonam JD. – No šīm atsevišķajām darbībām jāatšķir visu aptverošā (ģenerālā) Sv.G. darbība, kas ir saistīta ar personas jaunpiedzimšanu un cilvēka pilnveidošanu (Jņ.3,3...). Cilvēks savā dziļākā būtībā saņem varenu dievišķas dzīvības pieplūdumu, un līdz ar to cilvēka daba pirmatnēji un nenovēršami pamatojas Dievā. Tas nenozīmē, ka jaunais cilvēks uzreiz ir radīts un gatavs, pieplūdums no augšienes ir pastāvīgs; Gara radītājs spēks turpina darboties. Tāpēc arī atgādinājums Gara saņēmējiem: Staigājiet garā (Gal. 5, 16). Tāpat saprotams Jēzus teiktais: Palieciet manī .’

‘Svētais Gars nerada mistiskas savienošanās skurbumu. Viņš rāda cilvēkam tā nepārkāpjamās robežas, liek justies atbildīgam Dieva priekšā.’

Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.03 12:59:45
Es arī neesmu šķiet šī posta mērķauditorija, bet tikai pateikšu savas domas. Manuprāt vilksa runātais ir ļoti pareizi un atbilst Bibliskajai mācībai, kā mēs to mācām un ticām!

Kristība ir tieši viena... Šodien Jāņa Kristības vairs nav. Jāņa Kristību mēs saņemam automātiski caur Jēzus Kristus kristību, jo Jēzus Kristus saņēma Jāņa Kristību mūsu dēļ... Šodien mums ir tieši viena Kristība, kurā mēs saņemam Svēto Garu, Grēku Piedošanu un tas viss mums tiek dots caur tik vienkāršām un cilvēkam šķietami necilām lietām kā ūdens savienots ar Dieva Vārdu.
Kristība ir viens no Dieva Žēlastības līdzekļiem kā mums saņemt Evanģēliju! Kristība NAV tikai pliks rituāls, bet tas ir Dieva pavēlēts rituāls kuram klāt ir Dieva apsolījumi, un es pat teiktu - cilvēces vēsturē vislielākie apsolījumi, kurus Dievs jelkad cilvēkam ir devis! Jā Dievs šos apsolījumus ir pievienojis arī savam Vārdam un Vakarēdienam, tas nenozīmē, ka Kristība ir tikai smuks rituāls cilvēku acu iztapināšanai! Tāpēc, ja vien Dievs nav melis, Kristībā mēs saņemam to, ko Dievs pats šajā Kristībā ir apsolījis dot... Tas mums tiek dots... Tad nu lietosim!

Tā saka Tas Kungs - Dzīvo!

Vairs nekomentēšu, autoram ir tiesības palūgt, nodzēsīšu savu postu, ja tiek uzskatīts, ka tas ir offtopiks!
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.03 17:29:21
Faktiski es arī neesmu mērķauditorija, jo esmu tikai lajs - kaut ar teoloģijas bakalaura grādu. Tāpēc es neteicu neko no sevis, bet tikai devu linkus uz LELB mācītāju rakstiem.

Personiski es pilnīgi piekrītu Mulderam, un atļaušos viņu papildināt.

Sv. Gara izliešanās Vasarsvētkos bija Joēla pravietojuma piepildījums. (Ap. d 2 :17-21) Bet Sv. Gara izliešanās Dieva tautas vēsturē bija notikusi arī agrāk, Mozus laikā 4 Moz. 11:

24 Un Mozus izgāja pie tautas, un viņš tiem atstāstīja Tā Kunga vārdus; tad viņš sapulcināja septiņdesmit vīrus no tautas vecajiem un novietoja tos visapkārt teltij.
25 Un Tas Kungs nonāca mākonī un uz to runāja un ņēma no Gara, kas bija viņā, un lika to septiņdesmit vecajos, un notika, kad Gars tajos palika, tad tie runāja kā pravieši, bet pēc tam vairs ne.
26 Bet divi vīri bija palikuši nometnē, tā viena vārds bija Eldads, bet tā otra - Medads; un arī viņos palika Gars, jo tie bija starp tiem uzrakstītiem, bet viņi nebija izgājuši ārā no savām teltīm, un tomēr nometnē tie runāja kā pravieši.
27 Un tad kāds zēns tecēja un ziņoja Mozum, sacīdams: "Eldads un Medads nometnē runā kā pravieši!"
28 Tad Jozua, Nūna dēls, Mozus palīgs, viens no viņa izraudzītiem jaunekļiem, atbildēja un sacīja: "Mozu, mans kungs, aizliedz tiem!"
29 Tad Mozus tam atbildēja: "Vai tu esi manu tiesību aizstāvis? Ak, kaut Tā Kunga tauta visa būtu pravieši, un kaut Tas Kungs Savu Garu pār viņiem visiem dotu!"


Šīs Mozus vēlmes piepildījumu tad pravietoja Joēls (3. nod.):

1 Un tad notiks, ka Es izliešu Savu Garu pār visu miesu un jūsu dēli un jūsu meitas pasludinās nākamas lietas, jūsu vecaji redzēs atklāsmes sapņos, bet jaunie redzēs parādības.
(1-5) Ap. d. 2:17-21
2 Arī pār kalpiem un kalponēm Es izliešu tais pašās dienās Savu Garu.


Un tas piepildījās Vasarsvētku dienā (Ap. d):

1 Kad Vasarassvētku diena bija atnākusi, visi bija sapulcējušies vienā vietā;
3. Moz. 23:15-21; 5. Moz. 16:9-11
2 un piepeši no debesīm nāca rūkoņa, it kā stiprs vējš pūstu, un piepildīja visu namu, kur tie sēdēja,
3 un viņiem parādījās it kā uguns mēles, kas sadalījās un nolaidās uz ikvienu no tiem,
4 un visi tika piepildīti ar Svēto Garu un sāka runāt citās mēlēs, kā Gars tiem deva izrunāt.


Bet šajā dienā notika vēl lielāka atdzimšana pēc ap. Pētera sprediķa, 3000 cilvēku pievienojās draudzei un saņēma Sv. Garu. Bet kādā veidā? Pretēji visai Vasarsvētku draudžu (un harizmātu) mācībai un praksei:

38 Bet Pēteris tiem atbildēja: "Atgriezieties no grēkiem un liecieties kristīties ikviens Jēzus Kristus Vārdā, lai jūs dabūtu grēku piedošanu un saņemtu Svētā Gara dāvanu.
39 Jo šis solījums dots jums un jūsu bērniem un visiem, kas vēl ir tālu, ko Tas Kungs, mūsu Dievs, pieaicinās."
...

41 Kas viņa vārdus uzņēma, tos kristīja, un tanī dienā tiem pievienojās ap trīs tūkstoši dvēseļu;
42 un tie pastāvēja apustuļu mācībā un sadraudzībā, maizes laušanā un lūgšanās.


Tātad – nekāda roku uzlikšana Sv. Gara saņemšanai pirmajos Vasarsvētkos nenotiek. Sv. Gars tiek saņemts ar kristību. Un saskaņā ar Pētera vārdiem tas ir īstais Vasarsvētku veids, kā Dievs dos savu Sv. Garu. "Jo šis solījums dots jums un jūsu bērniem un visiem, kas vēl ir tālu, ko Tas Kungs, mūsu Dievs, pieaicinās."

Tātad apustuļi Sv. Garu saņem nepastarpināti, pa tiešo – gluži kā 70 Israēla vecaji Mozus laikā. Bet pārējie, kas pievienojās draudzei pirmajos Vasarsvētkos saņem Sv. Garu pastarpināti – caur Dieva iestādītu žēlastības līdzekli – Sv. Kristību.

Es pat gribētu teikt ka Vasarsvētku draudzes ir uzurpējušas Vasarsvētku nosaukumu. Īstās Vasarsvētku draudzes ir tās kristīgās Baznīcas, kuras ir saglabājušas biblisko mācību, ka Sv. Gars tiek dāvāts gluži tāpat kā pirmajos Vasarsvētkos - Sv. Kristībā.

Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.04 12:33:41
Ok, Vilks, iekomentēšu es ar. Jautājumi Rainaram - kas ir kristība ar ūdeni Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā, kā darbs tā ir un kas tajā notiek, ko tā dod cilvēkam?

Svētā Gara kristība jaunajā derībā
1. Kad apustuļi un citi Jēzus mācekļi saņēma ārēji redzamu Svētā Gara kristību, lai piepildītos apsolījumi, lai būtu acīmredzama jaunās derības atšķirība no vecās, lai viņi saņemtu spēku kalpošanai, lai būtu droši, ka Jēzus ir ar reālu spēku klātesošs Garā

2. gadījums, kad Pēteris sludināja Kornēlija namā esošajiem pagāniem (nejūdiem), šajā gadījumā jau bij mazliet cita nozīme Svētā Gara kristībai - Pēter, neturi par nešķīstu to, ko Dievs šķīstījis, arī pagāniem būs iemantot mūžīgo dzīvību, Jēzus nopelns attiecas uz visiem cilvēkiem, jeb citiem vārdiem - lai jūdi atzītu, ka nejūdiem ir daļa pie Dieva.

3. gadījums, kad Samarija bij Jēzu pieņēmusi, bet zināms, ka Samarieši ar Jūdiem bij pastāvīgā naidā, tāpēc lai neceltos šķelšanās un Samarieši atzītu, ka pestīšana nāk no jūdiem un ka pareizā mācība arī nāk no jūdiem, bij nepieciešams apstiprināt jūdiskās izcelsmes apustuļu autoritāti

4. gadījums, kad Pāvils kristīja Jāņa mācekļus, šeit Svētā Gara kristība bij ārēji nepieciešama, lai norādītu uz atšķirību starp Jāņa ūdens kristību un Jēzus kristību ūdenī un Garā. Patiesībā šis notikums ļoti uzskatāmi parāda, ka Svētais Gars tiek dots kristībā

Un loģiski arī ir - Jēzus kristī ar Svēto Garu. Tad sakiet mīļie brāļi un māsas - kas tad ir tā kristība, kuru Jēzus pavēlēja? Vai tā jau nav tāpati kristība? Ko tad nozīmē "kristīt Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā?

1. Vēstulē korintiešiem visas šīs lietas tiek saliktas pa plauktiņiem. Un pie Svētā Gara dāvanām pieskaitītas arī mācītāja dāvana, atziņas un gudrības dāvana, kā arī mīlēt - vai tas nozīmē, ka bez Svētā Gara kristības harizmātu izpratnē ar mēlēs runāšanu utt. nevienam nav šīs dāvanas? Domāju, ka reti kurš luterāņu mācītājs runājis mēlēs, daudzi iespējams arī nav piedzīvojuši pārdabīgu Svētā Gara manifestāciju - tātad viņi ir uzurpatori, kas tēlo ka ir mācītāji, bet pateisībā Svētais Gars viņus par tādiem nav iecēlis?
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.04 15:59:44
pidošanu ka man neizglītotam lauku puisim neizdodas paust atbilstoši akadēmiskām zināšanām.
Ingars jautā: Kas tas jūsuprāt ir, kas par to rakstīts bībelē, pieredze, liecības un tamlīdzīgi ?
Uzdodam jautājumus un gaidām reālas Dieva Brinumu darbu liecības,bet kad ar tiem sastopamies izrādās ka neesam vēl gatavi uzņemt un saprast.Iespaids tāds ka gribat iemācīt mācīt un pieņemt tikai to ko paši esat pieredzējuši.Jā tas ir pārliecinoši.Tikai te droši vien var pielikt Jēzus Kristus teikto Tomam :"Svētīgi tie, kas neredz un tomēr tic!"
Jā ko tur darīt ka katram savs ticības mērs Dieva dots un trūkst mums pilnīgu atziņu.
Žēlastība jums un miers no Dieva, mūsu Tēva, un Kunga Jēzus Kristus.Āmen.
Uzticēsim šo lietu mūsu Kungam Jēzum Kristum,lai mūsu kungs tad arī mums rāda taisnību.
--------------------------------------------------
Zaurs
# Iesūtīts: 2009.03.05 20:47:17
rainars, vai tu domā, ka pēkšņi var gadīties, ka Jānis Kristītājs ir pāriemiesojies nez kādā dīvainā veidā un tagad kristī ar savu kristību, bet pēc tam kādas nezināmas personas piesauc Sv. Garu uz tiem, kas kristīti ar Jāņa kristību? No taviem komentāriem tā sanāk.
Ja tu tiešām vēlies kašķēties un nelasīt to, ko raksta citi, tad diskusijai nav nozīmes.
Ja Dievs varētu kādu iegremdēt Kristū pats no sevis, tad nafig viņam aicināt savus sekotājus kristīt Dieva Tēva un Dēla un Sv. Gara vārdā? Ja 2000 gadus pēc Jēzus nāves būtu iespējama Jāņa kristība - tad tā nebūtu kristīgās baznīcas sastāvdaļa, bet gan judaisma sastāvdaļa.
Ja tu nejauši domā, ka kristībās kristī tikai uz grēku nožēlu, nevis uz dvēseles atdzimšanu jaunā dzīvē (palasi Dziesmu grāmatā), tad kaut kas nav kārtībā ar to, ko tu esi mācījies iesvētes mācībā. Iesaku to apmeklēt vēlreiz un šādus jautājumus uzdot mācītājam.
Bet, saskaņā ar to, ko māca Pāvils (tai pašā vēstulē Efeziešiem 4) - ir viena kristība, kuŗā ir klāt arī Svētais Gars. Nu nevar atņemt no Trīsvienības vienu personu un atstāt divas, un tad likt trešo nez kad, nez kur klāt. tā rodas sektas un dīvaini ļautiņi nevis Kristus Baznīca.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.06 18:37:38
rainars
Mierīgi, brāl, tu mani neesi pareizi sapratis - es nenoliedzu brīnumu darbu liecības, tieši otrādi - asi atspēkošu ikvienu, kurš to noliedz, jo tā ir apsolīts bībelē. Tas pret ko es uzstājos, ir nepareiza mācība par šiem brīnumiem, nepareiza interpretācija, ka tas būtu kaut kas ārpus kristības sakramenta un arī par to, ka māca šaādi - mēles ir obligāta zīme, kas pavad Svātā Gara kristību. Tātad ļoti konkrētas lietas, pret kurām es te cenšos uzstāties un kopīgi noskaidrot, kā tad nu ir patiesībā
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.07 11:53:02
Miers ar mums no mūsu Tēva un kungu Jēzu Kristu,kurš katram pišķir žēlas`tību pēc sava prāta Svētajā Garā.
<< . 1 . 2 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 50 , pavisam kopa bijuši: 3636