atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par mūžīgo nāvi
vilks
Iesūtīts: 2009.02.26 14:41:37
Pārlasot Augsburgas ticības apliecību, atradu šādu tekstu:

17. artikuls

1 Tiek mācīts, ka pasaules galā, Kristus redzamā veidā nāks uz pastaro tiesu un uzmodinās visus mirušos.
2 Dievbijīgajiem un izredzētajiem dos mūžīgu dzīvību un nebeidzamu prieku,
3 bet bezdievīgos cilvēkus un velnus notiesās bezgalīgām mokām.
4 Tiek nosodīti anabaptisti, kas spriež, ka notiesāto cilvēku un velnu sodam reiz pienāks gals.
5 Tiek nosodīti arī citi, kas izplata jūdu uzskatus, ka pirms mirušo augšāmcelšanās dievbijīgie pārņemšot pasaules pārvaldīšanu, visur nomākdami bezdievjus.


Man ir jautājums par pasvītroto - kāpēc tas ir tik nozīmīgi - vai sods ir bezgalīgs vai ierobežots laikā?

Tēma tikai kristiešiem.
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.26 14:48:26
Manuprāt atbilde ir citā!

Tu nepareizu jautājumu uzdod... jo manuprāt pieķēries, ka nosodīts tiek par to, ka tic, ka sods beigsies... Ne tas tiek nosodīts... Manuprāt tiek nosodīts patiesības noliegšana.
Tas ir ne jau tas, ka sods būs mūžīgs ir būtisks. Bet būtiski ir nenoliegt Dieva atklāsmi, pat ja tā šķiet neloģiska, nepareiza vai nepareiza! Nosodīts šeit tiek Dieva atklāsmes pārveidošana pēc cilvēka tēla un līdzības!

Bet varbūt kļūdos!

Savukārt jautājums par to, kāpēc Adventistu mācība ir fufels, tā manuprāt ir offtopiks!

Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.26 15:01:38
dassy, te Trilobīte var palīdzēt, izskaidrot kas Adventiņiem apakšā ir, kāpēc noliedz elli un soda mūžīgumu iepretīm visām rakstu liecībām un loģikai!
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.02.27 08:26:46
Mulders
Via tad anabaptisti ir tie paši adventisti?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.02.27 08:38:05
vilks
Man ir jautājums par pasvītroto - kāpēc tas ir tik nozīmīgi - vai sods ir bezgalīgs vai ierobežots laikā?

Man šķiet, ka tāpēc (nezinu pietiekamus faktus, lai objektīvi spriestu):
1) Rakstos ir tieši teikts par mūžīgu sodu; Rakstos pastāv izšķirība starp `laikā` un `mūžībā`.
2) Grēks kā pārkāpums pret mūžīgu eksistenci, t.i., pret Dievu un Dieva garu iekš mums; šis arguments korelē ar Kristus upuri kā vienīgo patieso, t.sk. Dieva darba mūžīgumu pretstatā cilvēku darbu pasaulīgumam un laicīgumam.
3) Soda laicīgums, t.i., paredzamās beigas, grēciniekam nav pietiekami disciplinējoši pasākumi; problemātika līdzīga kā reinkarnācijas teorijas piekritējiem.

Starp citu, pats jēdziens `laicīgs`, `laicīgums` ir ļoti interesants. Tas vienlaikus apzīmē saistību ar ierobežojumu laikā un ir sinonīms pasaulei, pasaulīgumam. Un pretstats `mūžīgumam` un `dievišķumam`.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.27 09:42:31
Mārtiņš, nu zem "anabaptisti" pakļūst visi pārkristītāji... tātad arī Adventisti... Prosto uz šodienu šķiet pie Adventiņiem visskaidrāk var redzēt šo herēzi! Viņi pat nepakļūst zem Nīkajas ticības apliecības, jo krīt cauri artikulam par Krisus nokāpšanu ellē!
Tas Pats
# Labojis Tas Pats: 2009.02.27 19:54:31
...
P.S. "Netici rakstītam vārdam"
P.S.2. Katram ir iespēja pārtapt, pārdzimt Garā. Vai ne?
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.28 14:36:13
Sv. Raksti lieto vienu un to pašu apzīmētaju aionios (mūžīgs), runājot gan par mūžīgo dzīvību, gan par mūžīgo sodu.
Tātad, kas noliedz mūžīgo pazušanu, tas līdz ar to noliedz arī mūžīgo dzīvošanu.
Balss
# Iesūtīts: 2009.03.02 13:22:14
Olita
Tas laikam ir stāvoklīs, ko mūsu lineārajā laikā dzīvojošs cilvēks spēj izprast tikai ar aprakstošu apzīmējumu mūžīgs.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.02 13:51:28
Olita, nu no mūsu izpratnes un pieņemšanas baidos, ka nedz klintis pārvietosies, nedz Visuma likumi mainīsies. Vienīgais mēs varam tapt informēti par tiem, un pacensties nepakļūt šo likumu darbības zonā!
Batseba
# Iesūtīts: 2009.03.09 15:55:39
Balss Piekrītu. Jo garīgajā dimensijā nepastāv ne laiks, ne telpa. Cilvēkiem ir grūti iedomāties tik abstraktas lietas. Tāpēc tiek piedāvāts modelis, kurā ir apzīmējums mūžīgs; gan + gan -

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 56 , pavisam kopa bijuši: 3693