atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Krusta teoloģija
vilks
Iesūtīts: 2009.02.19 11:22:50
Trilobīte uzdeva jautājumu citā diskusijā: Lasu ateisma tēvu Feierbahu. Un lūk, viņš, sakot, ka kristietība ir ciešanu reliģija, citē Luteru: " Pārciest ļaunumu ir daudz labāk nekā darīt labu ". (Luther, T. IV, S.15.) Kā tas ir saprotams? Ko Luters ar to ir gribējis pateikt?

Es savukārt atradu citu citātu (82.lpp.), kurš, iespējams, to paskaidro:
"Ir skaidrs - tas, kurš nepazīst Kristu, nepazīst Dievu, kurš apslēpts ciešanās. Tādēļ viņš augstāk vērtē labus darbus, nevis ciešanas, slavu, nevis krustu, spēku, nevis vājumu, gudrību, nevis muļķību (neprātību), un, kopumā, labo, nevis slikto. Tie ir cilvēki, kurus apustulis sauc par "Kristus krusta ienaidniekiem"(Fil.3:18)."
Diskusija kristiešiem.
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 12:53:23
Sākumā izlasot šķiet - kas tās par muļķībām, taču iedziļinoties, tiktiešām, cilvēks kurš cietis ļaunumu spēj daudz dziļāk uzticēties Dievam un tieši tāds cilvēks vēl jo nesavtīgāk un vairāk darīs labu
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.20 16:28:56
vilks, a man arii ir bijis taa, ka lasi vecos fruktus un redzi ka shie iisteniibaa to pashu vien ir maaciijushi, kam tu jau taapat tici...
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 16:54:24
vilks
jo arī labie darbi izriet no Kristus nopelna un tiem ir jēga un vērtība vienīgi dēļ Kristus nopelna pie krusta.

Ctulhu
nujau tā kā pēdējais laiks būtu pierast pieparadoksiem krietietībā.
Lietas būtība ir iekš tā, ka vienīgi Kristus krusta nāva, Viņa ciešanas dod vispār kādu jēgu. Tagad pacenties atmest savu viedokli un paskatīties tīri analītiski uz kristīgo mācību - ir taču tā, ka ja izņem no tās Kristus zvērīgo nāvi un ciešanas, tad visam pārējam tajā (mācībā) zūd jēga

Ir arī tāds teiciens- ciešanas norūda raksturu
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.20 17:38:57
Re ko raksta apustulis Pāvils pasaulē pirktākās ,izplatīgakas izpētitākās grāmatu (manuskriptu)kopsalikumā raksta 1.kor:Kur paliek gudrie? Kur rakstu mācītāji? Kur šīs pasaules vārdu meistari? Vai tad Dievs nav pārvērtis pasaules gudrību ģeķībā?Jo, kad pasaule ar savu gudrību Dievu Viņa gudrībā neatzina, tad Dievam labpatika izglābt ticīgos ar ģeķīgu sludināšanu.Jūdi prasa zīmes, un grieķi meklē gudrību.Bet mēs sludinām Kristu, krustā sisto, kas jūdiem apgrēcība un pagāniem ģeķība,bet tiem, kas aicināti, tiklab jūdiem, kā grieķiem, Dieva spēks un Dieva gudrība. Jo Dieva ģeķība ir gudrāka nekā cilvēki, un Dieva nespēks ir stiprāks nekā cilvēka.
Ko tur darīt ka tie kuri saucas par kristiešiem ir piedzīvojuši Dieva Varenības Spēku.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 18:08:33
Ctulhu
Krusta teoloģija īpaši dārga ir tad, kad sāc apzināties savus grēkus tā pa nopietnam, kad sirdsapziņa tā moca, ka nav miera ne dienu, ne nakti - tad Kristus krusts ir dārgs, tad tu skriešus skrietu uz baznīcu, lai tikai dzirdētu piedošanas vārdu
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.20 18:12:59
Āmen .Man pat žēlastības gars pieskārās!Slava mūsu pestītājam Jesus Kristam.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 18:16:15
rainars
Iedomājies, kāds tas ir prieks, ka tu grēku nospiests, jūtot elles svelmi pakausī, pēkšņi atskārsti, ka tavi grēki tur pie krusta ir izdeldēti, asinis ir izlietas, viss ir samaksāts. Es nepieminēšu vairs jūsu noziegumus - tā saka Dievs tas Kungs, saproti - Viņš to vairs NEPIEMINĒS, alleluja
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.20 18:22:36
ĀLELŪJA. AMEN
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2009.02.21 11:02:32
vilks versiju, ka vai nu Luters ir ko norakstījis no Toma, vai arī nemaz Tomu nav lasījis un tikai nonācis pie tām pašām atziņām.(..) Luters izsaka ļoti līdzīgas domas Tomam, kuras savukārt luteriskie teologi,(..) uzskata par vienīgi Lutera izteiktajām domām.

Tā kā neesmu ne Lutera ne Akvīnas Toma lietpratējs, tad izteikšu tikai dažas domas un visai nepilnīgus novērojumus.

Grāmatas "Mārtiņš Luters - reformators", cik atceros (ja neprecīzi pārstāstu, tad labojiet!), autors Egils Grīslis domā, ka Luters slikti pārzināja Akvīnas Tomu un nebūtu daudz ko nepareizu rakstījis, ja būtu Tomu labāk pārzinājis.
Novērojumam par dažiem luteriskajiem teologiem noteikti varu piekrist. Tiek apgalvots, ka Luters ievērojami atšķiras no Akvīnas Toma, vai ir pretsatā tam, bet atsauces nav nekādas. Tad man, nedaudz pameklējot Akvīnas Toma darbos, izrādās pretstatus šeit bija grūti atrast, bet paralēles gan...
Vai kādam ir pretēji novērojumi?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.02.21 18:45:33
Neaizmirsīsim, ka Luters ir eksistenciāls Kristocentrists, un viņa dzīves centrā ir Dieva sastapšana, kam pretī ir atšķirtība no Dieva. "Labāk" - tas ir vārds, kas perfekti izsaka Lutera domu, bet kurā apmaldās Feierbahs un citi.
Batseba
# Iesūtīts: 2009.03.09 16:12:33
" Pārciest ļaunumu ir daudz labāk nekā darīt labu ". (Luther, T. IV, S.15.)
-----------------------------------
Protams, jūs šeit, pārsvarā, profi teoloģijā. Es - no malas. Lūk, kā es saprotu Dr. M. L. domu, kura man šķiet tik pilnīga un informatīva: pastāv divas situācijas-kāds man nodara ļaunu. Man ļoti sāp. Iespējams, ka šis ļaunums pat ietekmē manu dzīvi. Kāda ir mana rīcība? Atriebties vai arī savaldīties, pārciest. Neatbildēt ar sitienu pret sitienu. Ja es atriebšos, es tikai pavairošu ļaunumu, (man nodarītais + mana atriebšanās). Ja pārcietīšu, izpildīsies varbūtība, ka cilvēks nožēlos savu rīcību. Otra situācija - jebkāds mans labais darbs. Vien darbs. Vai tad pirmajā gadījumā labums nav divkāšs?
<< . 1 . 2 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 183 , pavisam kopa bijuši: 4803