atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par ticību un jaunpiedzimšanu
Ingars
Iesūtīts: 2009.02.18 12:19:05
Kā tad nu ir brāļi un māsas - vai cilvēks spēj pieņemt Jēzu par savu Pestītāju, pirms viņš ir piedzimis garā? Vai cilvēks spēj pats sākt ticēt, pirms Dievs viņam devis šo ticību? Paskatīsiemies, ko par to saka Svētie Raksti

Jāņa evaņģēlijs 6. nodaļa
65 Un Viņš sacīja: "Tāpēc Es jums esmu sacījis, ka neviens nevar nākt pie Manis, ja tas viņam nav Tēva dots."

Filipiešiem 2. nodaļa
13 Jo Dievs ir tas, kas jums dod gribu un veiksmi pēc Sava labā prāta.
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.18 13:50:13
Tad ir labi
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.02.18 14:11:06
Ingars

5 Un Viņš tur nevienu brīnumu nevarēja darīt, tik vien retiem vājiem Viņš rokas uzlika un tos dziedināja.
6 Un Viņš brīnījās par viņu neticību.
/Mk.6/

Pats ticību nedod un Pats brīnās, nu gan ekselenti..

Ja citur varētu saprast, it kā tiešām vienam kko dod, otram nedod (nabaga Jūda!), tad tikai tāpēc ka mums nav pārredzams viss spēles laukums. Dievam nav aprioru mīluļu un apriori jau neieredzētu dvēseļu, tad viss Kunga Taisnīgums pačib kā pērnais sniegs, bet runas par Mīlestību vispār tukša skaņa.

Bet, ka jau iepriekš zināms bija par Jūdas nodevību - nevis ka Jūda būtu sensenis nodevībai nolemts , bet gan - Dievam mūsu izvēles zināmas jau iepriekš (jo viss vispirms notiek garīgajā līmenī, vias mūsu izvēles ,un tikai tad piepildās fiziskajā plānā - tāpēc arī iespējami pravietojumi).
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.18 14:29:16
-Jona-
sēdies -2
lasi un mācies

Lūkas evaņģēlijs 8. nodaļa
5 "Sējējs izgāja sēt savu sēklu; un sējot cita krita ceļmalā, un to samina, un putni gaisā to apēda.
6 Un cita krita uz akmeni, uzdīgusi tā sakalta, tāpēc ka tai nebija slapjuma.
7 Un cita krita starp ērkšķiem, un ērkšķi uzauga līdz un to nomāca.
8 Bet cita krita labā zemē, tā uzdīga un nesa simtkārtīgus augļus." To sacījis, Viņš sauca: "Kam ausis dzirdēt, tas lai dzird!"
9 Bet Viņa mācekļi Viņam vaicāja, ko šī līdzība nozīmējot?
10 Bet Viņš sacīja: "Jums ir dots zināt Dieva valstības noslēpumus, bet pārējiem līdzībās, lai tie redzēdami neredz un dzirdēdami nesaprot.
11 Bet šī ir tā līdzība: sēkla ir Dieva vārds.
12 Bet, kas ceļmalā, ir tie, kas to dzird; pēc velns nāk un ņem vārdu no viņu sirdīm, lai tie netic un netop izglābti.
13 Bet, kas uz akmens, ir tie, kad tie vārdu dzird, tad tie to uzņem ar prieku, bet tiem nav saknes; mazu brīdi tie tic un pārbaudīšanas laikā tie atkāpjas.
14 Bet, kas starp ērkšķiem krita, ir tie, kas to dzird un tomēr noiet un iegrimst rūpēs un bagātībā un pasaules kārībās un noslāpst un nenes nekādus augļus.
15 Bet, kas labā zemē, ir tie, kas vārdu dzird un to patur labā un godīgā sirdī, augļus nesdami ar pacietību.


Romiešiem 10. nodaļa
13 Jo ikviens, kas piesauc Tā Kunga Vārdu, tiks izglābts.
14 Bet kā lai piesauc, kam nav ticējuši? Un kā lai tic tam, par ko nav dzirdējuši? Bet kā lai dzird, kad nav, kas sludina?
15 Un kā lai sludina, kad nav sūtīti? Ir rakstīts: cik tīkamas to kājas, kas pauž labo vēsti!
16 Bet ne visi pieņēmuši evaņģēliju, kā jau Jesaja saka: Kungs, kas ir ticējis mūsu vēstij?
17 Tātad ticība nāk no sludināšanas un sludināšana - no Kristus pavēles,
18 tad nu es jautāju: vai viņiem nav sludināts? Un kā vēl! "Pa visu zemi ir izgājusi viņu balss skaņa, līdz pasaules galam viņu vārdi."
19 Es jautāju: kā tad Israēls nav sapratis? Jau Mozus saka: Es jūs darīšu greizsirdīgus uz tautu, kas nav Mana, dusmīgus uz nesapratīgu tautu.
20 Bet Jesaja visai pārdroši saka: Es devos pazīstams tādiem, kas Mani nemeklēja, un atklāju Sevi tādiem, kas pēc Manis nevaicāja.
21 Bet par Israēlu viņš saka: augu dienu Es Savas rokas turēju izplestas pret tautu, kas bija nepaklausīga un spītīga.

Kā redzam - Vārds tiek sludināts visiem un ticība tiek sēta visos, taču ne visos cilvēkos tā iesakņojas.

Tā rakstu vieta ko tu citēji - Jēzus visupirms gāja pie Jūdiem, kas jau bij ar Dieva vārdu uzauguši, kopš mažām dienām jūdu bērnus māca, taču redzi - ne visos ticība iesakņojās.
Tur nav runa par to, ka viņi nav nekad ticējuši, bet gan ka ticība viņos nomirusi, daudzos diemžēl ticība nomirst pat neiesakņojusies, bet to zini - ticība nenāk no cilvēka prāta darbības, bet gan no sludinātā Vārda
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.02.18 18:36:24
Ingars
Israēlim, protams ka tika sludināts visiem, es ne par to.

15 Bet, kas labā zemē, ir tie, kas vārdu dzird un to patur labā un godīgā sirdī, augļus nesdami ar pacietību.
/Lk.8/

Tu varbūt domā, ka mēs esam jau uzradīti dažādi - vienos ielikta tā labā augsne , kur sēklai uzdīgt/augt, citiem tas nav iedots? Vieniem apriori tā labā un godīgā sirds , citiem ne?
Nu nē, iedots ir visiem, gars/sirdsapziņa ir visos, un smagi grēkot (ar to pašu ari savu augsni sabojājot) var gan mācīts israēlis gan nezinošs pagāns. Samarietim no kurienes tā labā augsne, kaut Vārdam viņš ne tuvumā ticis nebij?

bez tam - augļus nesdami ar pacietību...
Varbūt tad arī šo pacietību, tavuprāt, vieniem Tēvs no augšas mutē nolaiž, otriem vienādiņ noskauž? Ak, labais mīlošais Tētis, Visutaisnīgais, ka tik ne arī...
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.18 19:47:36
-Jona- iesētā sēkla (vārds) vislabāk aug tīruma.Tīrums ir arī dzīva Jesus Krista draudze.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 13:02:11
-Jona-
Ļauj palabot - samarieši bij gan pazīstami ar jūdu svētajiem rakstiem. tieši par to kašķis bij starp abām tautām, ka jūdi uzskatīja, ka nejūdam nav nekādas daļas gar viņu Dievu

Un taisnību tu saki - mēs katrs pats izvēlamies kāda augsne esam, taču vārdu un līdzi tam ticību mūsos ieliek Dievs

treškārt - nejauc pestīšanu ar svēttapšanu, ticību ar augļiem. Pēc tam, kad dzīva ticība cilvēkā likta, tad cilvēks no garīga miroņa kļūst par dzīvu Dieva bērnu un IR SPĒJĪGS NEST TICĪBAS AUGĻUS. Bet to spēju dod Dievs. Ja tu iedomājies, ka pati no sevis vari labu darīt vai vēl trakāk - sākt ticēt Dievam, tad stipri maldies, turklāt tas ir grēks, jo Dieva nopelnu piesavinies sev, un arī tas, ka tad tava ticība ir nedzīva, tavi darbi ir ļauni, jo viss, kas nenāk no ticības, ir ļaunums, savukārt viss, kas nenāk no Dieva ir ļaunums - arī ticība, kas pašizdomāta.

Būtībā cilvēkam nav nekādu tiesību saukt Dievu par Tēvu, Jēzu par Pestītāju, bet šādas ekskluzīvas tiesības nevar ne iegūt, ne nopelnīt - tās piešķir kā žēlastības dāvanu. Ir gan rakstīts, ka ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana, taču tas nav cilvēka darbs, bet gan Dieva darbs cilvēkā, jo Pestījoša ticība ir dzīva ticība, tāda, kas izpaužas ar darbiem. Tik nedomā, ka es saku, ka Dievs darbina cilvēku kā lelli, bet gan ka Viņš noslēpumainā veidā caur mums darbojas neaizskarot mūsu suverēno brīvo gribu, jebšu vai tu netici, ka Dievs spēj izdarīt mūsu prāta loģikai neiespējamo?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.20 13:11:37
Kaut kā sarežģīti jūs te runājat... izklausās pēc manis!

Dievs pateica - Tev Būs Dzīvot - Un mēs varam tagad vai nu dzīvot, vai kārties nost. Mēs zinām, ka Dieva griba uz mums ir - dzīvot! Nu tad dzīvosim pateicībā tam, kurš mūs ar savu Vārdu ir no miroņiem uzcēlis!

Pārējais jau ir lirika un "djelo tehniki"!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.20 13:14:19
Trilobīte, kur nebūšu?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.20 13:22:21
Trilo... nu malachi jūs! Es gan laikam pass... es vispār pēdējā laikā nesabiedrisks... bet liels paldies par uzaicinājumu. Nāks tuvāk vasara kļūšu pieejamāks!
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.22 20:33:42
Ingars saka:
Ja tu iedomājies, ka pati no sevis vari labu darīt vai vēl trakāk - sākt ticēt Dievam, tad stipri maldies, turklāt tas ir grēks, jo Dieva nopelnu piesavinies sev, un arī tas, ka tad tava ticība ir nedzīva, tavi darbi ir ļauni, jo viss, kas nenāk no ticības, ir ļaunums, savukārt viss, kas nenāk no Dieva ir ļaunums - arī ticība, kas pašizdomāta.

Mulders saka:
Ja tu netici, ka Kristus tavus grēkus ir paņēmis prom (..) tad skumji, bet šie grēki tev paliek!

Cik briesmīgi būt kristietim! Spriežot pēc šiem citātiem, Dievs izmantos katru iespēju, lai ieliktu ticīgajam kloķi.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.23 18:22:02
incognito
Brīžiem liekas, ka tu gudrs, bet brīžam izliecies par nezinīti...
Tas jau nav kristietis, kas netic Kristus grēku izpirkšanas nopelnam, kā dēļ mēs tiekam izglābti no godīgi nopelnītā soda - tāluma no Dieva labuma un tad nonākam savu īsti nopelnīto darbu algas tuvumā - s..dos pāri galvai...
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.23 21:35:06
Es neesmu necik gudrs. Tomēr man liekas, ka šādā griezienā viss tiek reducēts uz cilvēka sajūtām. Ja kādam ir sajūta, ka viņš/viņa ir pestīts, tad tā arī ir, ja tādas sajūtas nav - tātad nav arī pestīšanas. Un pats neko darīt nevar jo tas ir grēks.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.25 18:37:00
incognito
Nevis sajūtās, bet Dieva paša vārdā un apsolījumos - kristībā un paļāvība (uzticēšanās) Dieva vārdam.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.25 20:43:02
Nē, draugs Ctulhu, esam jau par to daudzkārt runājuši.
Ka Dievs gan nav pierādāms ar mērinstrumentiem, taču ir pietiekami daudz objektīvu argumentu, gan arī bezgaldaudzu cilvēku liecības par Dieva darbību kā atbildi uz lūgšanām. Bieži pat neticamu, neiespējamu t.s. sagadīšanos kopums.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.25 23:38:02
incognito

Ieskaties dziļāk un tu sapratīsi, ka tieši pretēji - spriežot pēc šiem citātiem ir viegli un brīnišķīgi būt kristietim. Redz - tā kā viss, ko paši no sevis darām ārpus Dieva ir grēks, tad pestīšana nav pilnīgi nemaz atkarīga no mums, bet tikai un vienīgi no Dieva - tātad ar 100% garantiju. Iedomājies, cik šausmīgi būtu, ja pestīšana tev būtu jānopelna. Bet tas ko tu vai kāds cits spriež ir viens pīpis, jo realitāte nemainās atkarībā no tava viedokļa. Tu vari tik pat labi arī sacīt, ka ir briesmīgi būt atkarīgam no gravitācijas, taču gravitācija pastāv un pastāvēs vienmēr šajā pasaulē. Patiesība ir neatkarīga, tāpēc tev ir jāpielāgojas.

Par sajūtām runājot - tad jau sanāk, ka vienu brīdi es esmu pestīts, bet pēc stundas jau vairs nē, jo sajūtas mainās pat pa minūtēm un sekundēm, tās nāk un iet, nepastāvīgas kā vējš, švaka tāda pestīšana sajūtās balstīta
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.26 13:29:36
Ctulhu, arī ar mērinsturmentiem sanāk subjektīvi... Atkarībā no mērinstrumenta dabūsi vilni vai daļiņu! Pietam rezultātu jau tu interpretēsi, nevis kāds objektīvs aparāts!

Redz... Darvinsiti skatoties uz fosīlijām redz Naturālo Selekciju kas darbojas uz Random Mutācijām. Teists uz tiem pašiem objektīvajiem datiem skatoties redz Mērķtiecīgu Dizainu!

A mērījums ta objektīvs!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.02.26 13:29:38
Balss
Liecības ir arī krišnaītiem un musulmaņiem.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.02.26 13:30:20
Mulders
Atkarībā no mērinstrumenta dabūsi vilni vai daļiņu!
A mēs mērām vairākkārt, un konstatējam, ka objekts ir vilnis-daļiņa! :-)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.26 13:31:17
Ezīt, tas līdz brīdim kāmēr kāds neinformēts Einšteins ar savu mērinstrumentu neatnāk un parāda, ka daļiņa ir ne vilnis ne daļiņa, a konrālais snumbzlis!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.26 13:50:27
Ezīt, un arī tas otrs piegājiens - tu prasi "pierādīt"...
Bet pierādīt, nozīmē piespiest... Tb neatstāt izvēles brīvību! Kristietībā vismaz "brīvā griba" ir neatnēmams šī vienādojuma sastāvā... Bez tā neiztiksi, un tas nozīmē, ka tiek izslēgti matemātiski deterministiskais piegājiens, kuru tu vienīgo uzskati par "pierādīšanas" spējīgu!
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 22 , pavisam kopa bijuši: 2764