atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Kristību solījuma atjaunošana
Svilpaste
Iesūtīts: 2007.04.11 21:50:36
Saulespuķe rakstīja, ka viņas draudzē Lieldienās "tiek atjaunots ikviena ticīgā kristību solījums." Ko tas nozīmē? Kādā veidā un kas to atjauno? Vai visi draudzes locekļi vai kādi, kas bijuši atkrituši no ticības?
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.04.11 21:51:35
Ak jā un vēl- vai tā ir plaši izplatīta prakse LELB? Līdz šim neko par to nebiju dzirdējusi.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.11 23:12:42
Kas tas taads?
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.04.11 23:22:26
es par to esmu dzirdejis un redzejis tikai Liepajas Sv.Annas draudzee macitaja J.Bitaana vadibaa. Isti skaidrs tas nav.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.04.12 00:08:22
Kristību solījumu atjaunošana notiek tradicionāli Lieldienu sagaidīšanas dievkalpojumā naktī. Šī dievkalpojuma viena no liturģijām jeb daļām ir kristības. Ja kristību kandidāti nav, tad kristību liturģiju aizvieto ar kristības pieminēšanu, t.i. kristību solījumu atjaunošanu, kad jau esošie draudzes locekļi vēlreiz apliecina ticību un atkārto kristībā dotos solījumus. Par kristības ārējās zīmes piemiņu tiek lietots iesvētīts ūdens, klātesošie ar to tiek apslacīti. Nekā nesaprotama un neloģiska tajā nav, ja zināma šī sakramenta liturģiskā vēsturiskā attīstība un administrēšana. Tā nav izplatīta LELB prakse, jo principā nav izplatīta liturģiski dažādu svinīgu dievkalpojumu svinēšana, taču tā piedzīvo liturģisku atjaunotni. Nakts dievkalpojuma iesākuma daļā ir uguns svētīšana un gaismas liturģija, sena pēc savas liturģiskās formas un prakses, taču tikai pēdējos 15 gadus svinēta LELB un arvien vairāk draudzēs.
rrrrrrrrrrrr [194.126.98.132]
# Iesūtīts: 2007.04.12 08:26:36
Rīgas Domā, protams, tajā arī var piedalīties- tas interesentiem rīdziniekiem.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.04.12 08:29:51
Kad biju reiz shadaa dievkalpojuma, kristibu solijuma atjaunoshanas riuals tika lietots ari tad,kad bija kristaamie. Vai tam ir tiesh sakars ar kristibu sakramenta stiprinashanu, vai ari tas ir atgadinajums un atcereshanaas?
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.04.12 12:37:52
Eeeee... es nekaadu soliijumu kristiibaas nedevu :P
MAN gan Dievs deva soliijumu manaas Kristiibaas! Taakaa man pat atjaunot nav ko!
Andis Atvars [84.237.134.209]
# Iesūtīts: 2007.04.12 14:07:34
Tiešām vēstures drupačās...kristība pēc savas būtības ir adopcijas akts, kurā uzstājas pats Dievs un mums nu tur nav nekādu teikšanu.
Jāni Bitān-vai būt par luterāņu Baznīcas mācītāju tiešām ir Jums Dieva aicinājums. Lasot Jūsu atziņas man galīgi tā neizskatās, bet varbūt man tik tā šķiet....
resonanse [85.234.186.5]
# Iesūtīts: 2007.04.12 17:17:55
katru dienu var atjaunot "kristību solījums" grēksūdzē
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.04.12 18:36:28
Mulders
Es arī neatceros, ka būtu solījies atteikties no ļaunā un, ka būtu apliecinājis ticību svētajai Trīsvienībai, bet mana atmiņa nav izšķirošā. Mana ticība runāja ar krustvecāku un vecāku lūpām. Pajautā savam mācītājam rokasgrāmatu, tur tos solījumus jeb apliecinājumus var redzēt.
Lielbrālim etc., ko lai saka? Jāmācās par to, tad pēc drupačām neizskatīsies. Vēlos pajautāt, kas tādā savas kristības aktualizēšanā ir neluterisks? Tieši un skaidri, ja var, protams.
Oskars
# Iesūtīts: 2007.04.12 20:28:32
Manā draudzē arī Lieldienu vigīlijas dievkalpojumā visi atnākušie atjaunoja kristības solijumu. Un tas nebūt nav Liepājā, bet gan pie luterāņiem otrā Latvijas pusē
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2007.04.12 20:32:28
Vēl mācoties Lutera akadēmijā, man tika uzsvērts, ka Sv.Kristība nav atkārtojama. Tā ir vienreizēja. Dieva uzticība saglābajas arī pie cilvēka neuzticības. Un tieši to pašu nemitīgi uzsver arī mans mācītājs.
Taču Lutera akadēmijā mums uzsvēra vēl arī to, ka ir ārkārtīgi svarīgi atgādināt par kristībām un to, kas caur tām mainījies. Vai šāda kristību solījuma (ne kristību pašu, ja kādam tas spītīgi joprojām nav skaidrs!) atjaunošana un atkārtošana Lieldienu dievkalpojumā nav labs veids, kā atgādināt sev, kam piederam, un ko esam solījuši Krusta priekšā un caur Krustu (varbūt nepazinātā vecumā mūsu vietā to solīja krustvecāki)?
Un šai pat kontekstā - pr.R.Slenska kādā lekcijā sacīja par Ticības apliecību - savu ticību apliecinām katrā dievkalpojumā. Tajā nekad netiek apliecināts nekas jauns, bet - AIZVIEN NO JAUNA.
Lielais brāli - cik gan ļoti netīkamu liecību sniedz par sevi, kropļojot un zaimojot to svēto vārdus, kasjau dzīves laikā bijuši Dievam īpaši tuvi un kuru dzīves vainagotas ar svētuma slavu. Lai Dievs Tev žēlīgs un piedod nezināšanas laikus!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.12 21:54:39
Saulespuķe, ar tiem labajiem nodomiem taa ir kaa ir ceļubūvē!
Andis Atvars [84.237.134.209]
# Iesūtīts: 2007.04.12 23:22:00
Ar to pamatojumu ir kā ar kaķi-vienmēr nokritīs uz kājām.
Solījumu dod krustvecāki, bet man tāda neordināra situācija, ka nebija ne krustmātes, ne krusttēva un ko nu?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.13 08:51:26
Man gan buut domaat, ka absoluucija ir visiistaakais kristiibu soliijuma atjaunoshana. Protams, Luetriskaa bazniica neaizliedz adiaforisku rituaalu ievieshanu, tachu shii "kristiibu atjaunoshana" nu ljooti balansee uz paarkristiishanas un kaut kaadas saturiigas sakramentaaras riiciibas robezhas. Cilveekiem jau tik padod kaadu religjisku maazhoshanos, uzreiz tam piekjersies un skat nepaspeesi ne 3x ap sauli aprinkjot, ka tas tiks deklareets kaa buutisks pestiishanai svariigs pasaakums. Cilveeka prasme no mushaam uzpuust ziilonjus ir liela.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.13 09:44:11
Saulespuķe, tu izlasiiji ko es rakstiiju? Nu šobrīd taa ir maažošanās. A tu paturpini un tu redzeesi, kā kādā brīdī cilvēki sāks uzpūsties dēļ savas šīs māžošanās. Un pagaidi vēl pāris gadus un mierīgi dzirdēsi tādus teikumus kā "īstenam kristietim ir regulāri jāatjauno savs kristību solījums". Šobrīd tu vēl to neredzi, bet tas jau ir iekustējies. Cilvēkiem ļoti patīk elki, viņiem patīk pieķerties pašizdomātai dievkalpošanai, cilvēka grēcīgais prāts labāk atzīst un pieķerās pašizdomātām lietām, nekā tām, kuras Dievs ir iestādījis, tu nevari kalpot diviem kungiem vienlaicīgi.
Šāda "kristību atjaunošana" NAV pavēlēta. Tas nozīmē, ka tā ir ieviesta ar cilvēku autoritāti, un tas nozīmē, ka to vairāk milēs nekā Dieva iestādījumus, ja vien ļaus. Tā taču tu redzi, Pareizticīgā baznīca nemāca, ka Ikonas pašas par sevi ir spēka avots, taču kad paskatās uz pareizticīgo laju attieksmi, tad bilde ir pavisam cita, un tas tikai tamdēļ, ka Baznīca neiestājās, bet ļāva cilvēkiem pieķerties pašizdomātai dievkalpošanai.
Skaties taču uz lietām perspektīvā, tajā virzienā kur tā norāda. Es gribu vienkārši pajautāt, kamdēļ tev absolūcija neder kā kristību solījuma atjaunošana? Kas tev pietrūkst absolūcijas sakramentā?
Minimālists [194.153.79.122]
# Iesūtīts: 2007.04.13 12:56:29
Piekrītu Lielajam brālim. Vai tiešām ir nepieciešamas kaut kādā veidā sarežģīt dievkalpojuma kārtību (ir jau arī tādi, kuri saka, ka esošā ierobežojot garīgo izaugsmi )? Jau pēc šīs 20 ierakstu diskusijas var pamanīt, ka it kā ļoti labi domātu tradīciju draudžu locekļi interpretē dažādi. Iespējams, ka lielākā daļa arī saprot, ka tā nav nekāda pārkristīšana, bet, manuprāt, ja ir kaut pāris, kurus šī darbošanās ved maldos, tad diez vai šāda tradīcija būtu paturama...
???????? [194.126.98.132]
# Iesūtīts: 2007.04.13 13:34:36
Mulders
vai tad absolūcija ir sakraments? tas gan nekur nav oficiāli minēts, vismaz luterāņu Baznīcā ne.
Andis Atvars [84.237.134.209]
# Iesūtīts: 2007.04.13 13:43:01
Saulespuķe, vai zini kas ir šis drupačas(pareizāk sēnalas) -velme būt pārākiem par Dievu. Lūk Dieva iedibinātā un Rakstos pamatota kristību kārtība, bez eļlas piešprices nebūs pilnīga.
Jēzus kristus upurim arī kā pietrūkst -vajadzīgi labie darbi (vismaz gandarīšanas darbiņi).
Ne Dievs mūs ir sameklējis, izvilcis no tās zampas, kurā bijām, bet mēs paši esam tikuši ārā, mēs paši esam sameklējuši Dievu, tādēļ varam arī ko solīt un ja solīt tad arī dot....nu saki vēl Saulespuķē, ka neesat ar Jāni Bitānu varenāki par Dievu...pazēmības pieminēšana no Jums jau līdzinās melnam humoram...
Ticības apliecības un kristību solījuma salīdzināšana vienkārši ir nekorekta, lai neteiktu vairāk (jau vārdi "apliecināt" un "solīt" to parāda).
No kurienes šās muļķības-no nebībeliskas mācītāju ordinācijas, bet tas jau cits stāsts...
Atšķirībā no citiem forumā, es nebūšu tik iecietīgs pre
Andis Atvars [84.237.134.209]
# Iesūtīts: 2007.04.13 13:48:17
t arhibiskapu, jo viņa amata nosaukums jau uzliek par pienākumu uzraudzīt,lai Baznīcā neienāktu svešas mācības, kur nu vēl tās sekmēt...
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 28 , pavisam kopa bijuši: 11345