atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Kur rodas ticība?
incognito
Iesūtīts: 2008.11.21 20:35:57
"Neviens neticīgs cilvēks nespētu pats ar savu gribas spēku pievērsties Kristum un ticēt Viņam." (Ilārs Plūme, e-refleksijas e-baznīcā)
Vai tā ir? Un ja tā ir, ko tad kristieši pārmet nekristiešiem?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
incognito
# Iesūtīts: 2008.11.21 20:42:50
Tur e-baznīcā māc. Plūme komentē vietu no Atklāsmes grāmatas 3:20: " Redzi, Es stāvu durvju priekšā un klaudzinu. Ja kas dzird Manu balsi un durvis atdara, Es ieiešu pie viņa un turēšu ar viņu mielastu, un viņš ar Mani."
Komentārā viņš saka, ka "Kristus šeit nevēršas pie neticīgajiem, bet pie kristīgas draudzes jeb kristiešiem".
Vai tas ir vispārkristietisks viedoklis, vai luteriska interpretācija?
Papucs
# Iesūtīts: 2008.11.21 20:45:22
Tīri personisks novērojums (forumā): Evaņģelizācija visvairāk būtu nepieciešama tieši kristiešiem
Briinumsons
# Iesūtīts: 2008.11.21 20:48:24
Papucs
kuram?
Papucs
# Iesūtīts: 2008.11.21 21:04:36
Briinumsons
Nav par tēmu.

incognito
Nezinu kāpēc, bet man šķiet, ka noticēt ir vieglāk nekā pieaugt ticībā.
Varbūt tādēļ, ka noticēšana izskatās pēc radikālāka soļa par nemanāmo ikdienas augšanu/neaugšanu.
To daļēji apliecina arī Jēzus līdzība par dažādās zemēs iesēto sēklu.
vilks
# Labojis vilks: 2008.11.21 22:10:40
ja tā ir, ko tad kristieši pārmet nekristiešiem?
Ja kristieši pārmet nekristiešiem jebko (izņemot neētisku vai amorālu rīcību), tad vai nu konkrētie kristieši kļūdās vai nekristieši viņus pārprot.
Lai gan kristieši drīzāk varētu (vajadzētu) aizrādīt uz neētisku rīcību, nevis pārmest.

Ja ir runa par to, ka kristieši saka citiem, ka ar Kristu viņu dzīve varētu būt neskaitāmi daudz reizes labāka par pašreizējo un ka Kristū viņi iegūs vēl daudz ko, tad tā nav pārmešana (par pašreizējo dzīvi), bet kaut kā krietni labāka piedāvājums.
Ja kristieši noraida kādus bez-Kristus dzīves piedāvājumus, tad tikai tāpēc, ka dzīve ar-Kristu ir nesalīdzināmi labāka.

Tātad - kur te radās ideja par pārmetumiem?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.11.21 22:32:05
vilks
Ja kristieši pārmet nekristiešiem jebko (izņemot neētisku vai amorālu rīcību), tad vai nu konkrētie kristieši kļūdās vai nekristieši viņus pārprot.

Ja pieņemam, ka morāle pēc būtības ir sinonīms Dieva likumam, tad jau neticības pārmešana (aizrādīšana) ir Ok?
vilks
# Iesūtīts: 2008.11.21 22:36:21
Mārtiņš
Nepiekritīšu. Neticību var pārmest gadījumā, kad cilvēks saka, ka tic un tad atkal ka netic, tipa, svārstās. Tad viņam var sacīt - nu tak vienreiz noskaidro, tici vai netici.
Vai ja cilvēks atrodas izvēles priekšā un izvēlas neticēt, jo viņam tā ērtāk (šādos gadījumos Jēzus pārmeta cilvēkiem).

Bet tiem, kuri nebija dzirdējuši, kuriem nebija izskaidrots, vispār neticīgajiem cilvēkiem Jēzus neko nepārmeta. Domāju, ka arī kristiešiem jādara tāpat.
vilks
# Labojis vilks: 2008.11.22 08:52:03
neviens lats
neeetisku riiciibu tikai kritstieshiem tiesiibas neticiigajiem paarmest?

Var aizrādīt arī otrādi, protams, un tas ir pat vēlams. Ja ir par konkrētu rīcību ko sacīt.

Pie tam aizrādīšanu un pārmešanu es nesaskatu kā vienas un tās pašas ļaunprātīgās attieksmes divas puses. Ja aizrāda uz kādu nepareizu rīcību, tā ir konstruktiva kritika no sērijas "tas šoreiz nebija labi tāpēc un tāpēc, varbūt nākošreiz vari rīkoties savādāk". Pārmešana manā skatījumā ir nekonstruktīva kritika no sērijas "tu dari tā, tu esi slikts". Otrais ne pie kā laba nenoved, pirmais - palīdz citreiz rīkoties labāk.

P.S. Un nav iemesla izteikties tā, it kā visi kristieši Tev ikdienas nāktu virsū ar 1001 pārmetumu. Vai varbūt viņi tā dara? Neesmu pamanijusi?)
Mulders
# Iesūtīts: 2008.11.22 09:50:21
Kristieši pārmet neticību tikai tāpēc, ka to darīja arī Kristus! Neticība Dieva acīs ir grēks! Taču pārmet ne jau to, ka tu esi grēcīgs, jo kā Ilārs (un ne viņš vien, bet Raksti) liecina, ka cilvēks ar savu gribu un pēc savas izvēles nevar kļūt ticīgs, bet pārmet tavu nevēlēšanos tikt vaļā no grēka un pieķerties labajam.
Pārmet ne jau kaut kādu darīšanu, bet kaut kādu nedarīšanu!

Neticīgie nevar ticēt pēc savas gribas, bet to ko viņi var... ir vērst savu neticību un noraidīšanu pret savu neticību un noraidīšanu!

Nu tas ir kā alkaholiķis, viņš nevar kļūt neatkarīgs, bet viņš var nākt pie sava stāvokļa izpratnes, saprast, ka viņam vajag palīdzību un TAD jau gan var saņemt gan palīdzību gan atbalstu gan spēku cīnīties ar šo atkarību!
Tas pats ir ar neticību... tikai tad, kad neticīgais ir sapratis savu nožēlojamo stāvokli Dieva acīs, viņam var sniegt Evanģēlija gaismu. Bet Bauslība arī ir Dieva Vārds un Kristieši neplāno atteikties arī no Bauslības pasludinājuma, lai Dieva Vārds modinātu neticīgos ieraudzīt savu grēku...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.11.22 10:04:57
neviens lats, a tu vari man aizliegt pārmest?

Tā jau tava atbildība ņemt pārmetumu vērā vai neņemt. Protams, ka tu vari teikt "Pats Tāds" un tev būs taisnība, taču tas nekādīgi neatbrīvo nedz no tava objektīvā grēcīgā stāvokļa, nedz no atbildības Dieva priekšā, kurš gan bezgrēcīgs tev uzrāda tavu vainu un kačā pravas! Viņš to var... es tikai viņam piekrītu... arī tajā sadaļā, kas attiecas pārmetumā pret mani!

Atšķirība mūsu starpā acīmredzot ir tajā, ka es Dieva diagnozi pieņemu, tu nepieņem... pietam tu savu nepieņemšanu pamato ar to, ka tāpat jau visi slimi, tāpēc tev nav jākļūst veselam! Tik redzi, ir daļa cilvēku, kas tomēr atzīst savu slimību un meklē ārstu... ko darīsi TU, kad stāvēsi veselo vidū - viens tāds aklais, klibais... ko TAD tu teiksi...

Kā jau teicu, mans grēks neattaisno tavējo!
vilks
# Iesūtīts: 2008.11.22 10:46:18
neviens lats
Man nešķita, ka Tevis citētā vārdnīca apgāztu manu viedokli un pamatotu Tavējo
Tā ka diez vai mums abiem ir jēga turpināt sarunu par šo.
rainars
# Iesūtīts: 2008.11.22 12:09:07
Mt.5:22 Bet Es jums saku: kas uz savu brāli dusmo, tas sodāms tiesā; bet, kas saka uz savu brāli: ģeķis! - tas sodāms augstā tiesā; bet, kas saka: bezdievis! - tas sodāms elles ugunī.
Domāt ka nekristiešiem mums nav nekādu tiesību pārmest neko .
Ja ir izgadījies ka minētie noziegušies pret mums un ieņēmuši tjipa ienaidnieka statusu ,tad mūsu pienākums būtu lūgt Dievu par tiem .
Jā lūgt,lāi Dievs dāvā arī ienaidniekiem pestīšanas dāvanu caur Jēzu Kristu .Ja atceramies tad savulaik arī citi ir par mums aizlūguši.
Lai Dievs mums uz to vada un pasargā savā žēlastībā.
Ap.4:12 12 Nav pestīšanas nevienā citā; jo nav neviens cits vārds zem debess cilvēkiem dots, kurā mums lemta pestīšana."
incognito
# Iesūtīts: 2008.11.22 13:04:55
vilks
Tātad - kur te radās ideja par pārmetumiem?

Šajā kontekstā ar pārmetumiem domāts tas, ka satiekoties ar kristiešu sludinātājiem, viņi liek manīt, it kā tā būtu neticīgo atbildība - sākt ticēt.
Pārmest (aizrādīt) neētisku rīcību - tas būtu saprotami. Bet pārmest to, ka neesi kristietis (ticības neesamību)?
-Jona-
# Iesūtīts: 2008.11.22 13:11:36
Mārtiņš
Ja pieņemam, ka morāle pēc būtības ir sinonīms Dieva likumam, tad jau neticības pārmešana (aizrādīšana) ir Ok?

Ja Jēzum neticīgie būtu vienlaidu amorāli, tad jā. BET. Jēzus ir Ceļš (tas šaurais, protams!) - katrs, kas to iet, jeb vēl vairāk - jau dzīvo mīlestībā, jau ir izvēlējies Sv. Gara vadību. Tikai pagaidām neapzināti.

Secinājums tas pats vecais - sākam vien paši ar sevi, pirms neticīgiem jel ko acī bakstīt (jo vairāk tāpēc, ka daudzi nav spējuši noticēt Jēzum tieši pateicoties Viņa nelietīgiem pārstāvjiem - t.s. kristiešiem ..).
Mulders
# Iesūtīts: 2008.11.22 13:51:15
Nē. Bet. Šajā kontekstā tā ir neētiska rīcība, un es līdz ar to objektīvi jūtos mazāk grēcīgs par to, kurš man pārmet manu grēcīgumu, būdams tik pat grēcīgs kā es!

Bet tas kā tu jūties nemaina tavu objektīvo stāvokli! Pārmetot kaut ko vai uzrādot grēku neviens nedomā rūpēties par tavām jūtām, bet gan diagnosticē objektīvu kaiti! Tava daļa to pieņemt vai nepieņemt. Tas ka tu sapļumpējies opiju un tad "jūties labi" nu nekādīgi neatceļ gangrēnu kājā!

Tb - saņemot pārmetumu "kāpēc neesi tāds pac kā mēs", es varu tikai priecāties ka neesmu, jo tad es kļūtu sliktāks, nekā jau esmu. Tas būtu regress un tāds man nekādi nav vajadzīgs.
Pasarg Dievs tev būt tādam kādi esam mēs! Kurš tev to pārmet. Tas kas tev tiek pārmests ir ka tu neesi labs... nevis ka tu neesi tāds kā mēs! Salīdzinājums ir nevis ar mums, bet ar "labo"... ja gribi - tad Kristu! Mēs arī neesam labi... un arī mums tas ir pārmests, mums pats Dievs to pārmet... un mēs šos pārmetumus pieņemam, atzīstam... un tikai tad, kad diagnoze ir uzstādīta, var ārstēt kaiti. Kāmeŗ tu uzskati, ka tu esi vesels, tevi izārstēt nevar. Ne jau veseliem vaig ārsta, bet slimiem - BTW Kristus vārdi!

Ij iedomājies ka tas dod tev iemeslu man KAUT KO pārmest?????
Varbūt nesāc ar psihoterapiju nodarboties, tas tev slikti sanāk. Tiesības man tev kaut ko pārmest dod a) Tavs alkaholims b) Manas zināšanas, ka tas nav normāli un ir slikti Viss!!!

Tieši tāpat kā manas zināšanas par to ka automašīnai ir jābrauc dod tiesības pārmest automeistaram, ja automašīna nebrauc! Pietam man var nebūt tiesību. Tas ka es redzu ka ūdens dambī vai trubā ir sūce dod man tiesības pārmest meistariem un norādīt, ka viņi nav savu darbu padarījuši, lai arī man nav dambju arhitektu licence pašam!

Tjipa - ja pac sevi dēvēsi par neglābjamu alkoholiķi un mērgli - tāpēc kļūsi labāks???? Nu, nu....
Nepareizi!

Labāk paliek, kad alkaholismu izārstē. Bet bez apziņas un sapratnes, ka tu ESI alkaholiķis, protams, neviens pie ārsta neies. Ja tu dzīvo ar savu opiju galvā un neuzskati, ka tev kāja nopūs, tad tu tā arī dzīvosi kāmēr kāja un pac sapūsi. Bet tas, kurš izpurina opiju no galvas, saprot, ka ir slims... un visticamāk ka bez opija tas ir sāpīga apziņa, tikai tam ir kāda cerība izārstēties!

Ja tu sevi uzskati par labu un bezgrēcīgu, drīxti tā uzskatīt... bet jau šie tavi posti vien norāda uz vismaz vienu tavu grēku - lepnību! Tā ir visu grēku māte... Un jā es to tev teikšu un dziļi pie kājas, ka tu uzskati, ka tas ir neetiski!

Neetiski ir noklusēt saviem līdzcilvēkiem tās kaites, kuras var viņus pazudināt!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.11.22 13:52:01
-Jona- 1ais bauslis ir atcelts vai nav atcelts?

Vai var kāds iet pa Jēzus Ceļu nepildot 1o bausli?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.11.22 23:00:29
mēs abi vienādi. ja meistari - tad abi brāķdari, tikai tu vēl atļaujies man to pārmest... lai gan pac labi zini ka neesi labāks.

mēs abi vienādi, ja meistāri - tad abi brāķdari, tik tu vēl atļaujies to no sevis un citiem noklusēt un slēp... laigan pac labi zini, ka esi brāķdaris!

neētiski ir strebt no vienas pudeles, bet savus pudeles brāļus apsaukāt par pazudušiem alkoholiķiem, idz norādīt kas tiem būtu darāms. Tieši TO es te norādīju, bet tu to negribi pat dzirdēt.

Nebūs gluži precīzi... mēs abi alkaholiķi, tik tu turpini strebt un nejūties par to pat slikti, bet kristieši vismaz apmeklē ārstu un vismaz mēģina ar to cīnīties un aicina uz to arī citus... laigan labi zin, ka vēl daudz darāmā!
Balss
# Iesūtīts: 2008.11.23 00:34:04
Būtu labi, ja lats u.c. nedzēstu savus komentārus, citādi pagrūti izprast sarunu, resp. tā ir ne lidz galam saprotama.
Balss
# Iesūtīts: 2008.11.23 00:47:30
neviens lats
Gribu zināt, gribu zināt! Vai tad saprast- un zināt-kāre ir nevajadzīga īpašība?
Balss
# Iesūtīts: 2008.11.23 00:55:16
Mums jau arī pietiek. Bet mēs savā labumā gribam dalīties. Dāvināt tiem, kam nav... Vai tas ir slikti?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 83 , pavisam kopa bijuši: 8284