atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Vai dvēselei ir dzimums?
vilks
Iesūtīts: 2008.09.26 14:17:07
S.R. saka, ka ir vīrišķa dvēsele un sievišķa dvēsele. Nekad to nebiju dzirdējusi. Vai tā ir RKB mācība, vai bibliska vai vēl kā savādāk? Lūdzu diskutēt kristīgās teoloģijas un ticības ietvaros, citu reliģiju uzskati šai gadījumā nav būtiski.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
bitch
# Iesūtīts: 2008.09.27 00:17:10
hm, ja es pareizi atceros atšķirību starp trim tādām lietām kā miesu, dvēseli un garu, tad man liekas, ka dvēselei dzimums ir, bet gars ir tas, kam nav
Donachka
# Iesūtīts: 2008.09.27 08:10:40
Noteikti ir sieviskjas un viirishkjas dveeseles. Diemzheel muusdienaas diezgan biezhi gadaas, ka sievishkjas dveeseles ir anatomiski buuveetiem viirieshiem un viirishkjas - sievieteem
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.27 11:52:28
Mēs visi esam jaukteņi. Mūsos ir abas puses (tās, ko parasti uzskata par vīrišķo (racionālo, aktīvo) un sievišķo (emocionālo, pasīvo).

Lai gan tā ir tikai standartizēta dalīšana kastītēs. Vai tad vīriešiem - izciliem māksliniekiem, mūziķiem, dzejniekiem nepiemīt emocijas?

Taču jā, pie tam dziļas un spēcīgas!
Cik nav tukšu, bezemocionālu sieviešu (ja par emocijām neuzskata nesavaldību un histēriju).
Donachka
# Labojis Donachka: 2008.09.27 11:56:52
Balss
Tieshi taa - nesavaldiiba un histeerija vairaak attiecas uz audzinaashanu nevis emocijaam.
Emocijas nav nekas taads no kaa buutu jaakaunas. Diemzheel, dalja viirieshu tieshi histreeiju un nesavaldiibu nez kaapeec uzskata par taam iistenajam emocijaam.
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.27 11:59:49
Donachka
Nu, tad jāpagaida, kamēr arī viņiem debesīs atvērsies acis!
(Skat. dasīte versus Mulders! )
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2008.09.28 15:09:16
Sandis
Vecā derībā tas būs saprotams ar to, ka sieviete ir bieži nešķīsta(mēnešreizes). Un tur ir liels akcents uz šīm šķīstā un nešķīstā lietām.
Jaunajā derībā lietas mainās. Jo tāda upurēšana vairs nepastāv. Teologi bieži vien nespēj izskaidrot pareizi teikto : Sieva lai klusē sapulcē, ja ko nezin , lai prasa mājās...,,
- Paņemsim , kādu sievieti mācītāju no Latvijas. Kaut kapelāni Rudīti Losāni. - Ko tad viņa nezin? Viņa zin vairāk nekā ļoti daudzi Latvijas mācītāji vīrieši; viņai ir augstākā sludināšanas pilotāža. Kas viņai būtu jājautā sapulcē? ( Adventisti, baptisti, citas konfesijas Dievkalpojumu sauc par sapulci) Reiz nācās kopā ar R.Losāni kalpot Ģipkas kapos. ! Rudīte Losāne runāja tā , ka tiešām kapos bija kapa klusums, bija sanākuši pilnīgi visi kapu svētku apmeklētāji un pastiprināšanas aparatūra nebija vajadzīga..to vajadzēja dzirdēt un redzēt kā sieva sludina ārpus baznīcas !..Par sieviešu cietumu vispār nerunāsim. Esmu arī tur bijis un man ir skumji un liela škrobe uz tiem ..gudrīšiem -,, mācītājiem,, , kuri spēj apvainot Rudīti Losāni, ka viņa iet visur, kur Dievs liek. Nesen Kristīgajā radio mēs varējām dzirdēt noorganizētu cinismu pret kalpotājām sievietēm. Lai šitie gudrīši pakalpo sieviešu cietumā paši.Jaunā derība nesaka , ka sievietes nedrīkst sludināt Dieva vārdu, taisni pretēji : Jēzus to pavēl darīt visiem. Dažās JD vietās ir stāstīts par dažu sievu mājas draudzēm. Tā kā, sorī, apustulis tur nesaka lai Priskila likvidē to draudzi un nejaucās vīriešu darīšanās. Pirmos 200 gadus lietas bija vienkāršākas. Viss sāka mainīties , kad Roma atzina kristietību un to ielika rāmjos, oficiālajās ēkās , baznīcās...
ESmu bijis austrumnieku ģimenē. Un tiešām būtu jocīgi , ja drauga sieva pienesusi mums ēdienu , gultos blakus mums uz paklāja un sarunātos. Tur tas tā nav pieņemts. Jauna sieviete , tiklīdz apprecas , tā viņa vairs nedrīkst bez vīra atļaujas pat iziet no mājas , sarunāties ar vīriešiem uz ielas. Kad mācās skolā - lūdzu runā ar ko gribi. Tāpēc mums ziemeļniekiem ir jāsaprot to , ka ģimeniskās tradīcijas un sievietes loma austrumu zemēs bija un ir citādas.
Jā ir daudz gadījumu , kad kādas draudzes padomes sēdēs kāda sieviete bieži ,,palaiž muti ne po djelu,, , bet tā vienmēr ir pie tām draudzēm , kur attiecīgā māsa zin maz bībeli, ir tāda Dievkalpojumu apmeklētāja , nevis laba evaņģēlija sludinātāja un kādas mazās grupas locekle, kur notiek reālas lūgšanas un Bībeles studijas. Tāpat ir ar vīriem. *****s sapulcēs parasti savāra ticībā vājākie.
Par liturģiskajām lietām. Bībelē ir teikts: Kas grib būt liels , lai ir kalps. Un šis liturģijas, precību, kristību vadītājs tikai kalpo, jo Svētais Gars ir tas , kas dara šīs lietas, ko mēs bieži vien pat neapjēdzam. Nojaušam tikai teorētiski.
Es nesaku , ka tagad nu ,lai sievas iet au,,k,,stākajos činos, protams, ka vīriem tas ir jādara, bet , ja nav vīru, tad sieva to var darīt, jo īstenībā galvenais ir evaņģēlija sludināšana, un liturģiskās lietas ir otršķirīgas. Iedomāsimies, ja mācītājus apkaus, ko, vai tad tauta paliks bez liturģijas? Ja mācīsim nepareizi , tad jā un tas novedīs pie tā ka Dieva vārdu vairs nedzirdēs. Jo mācītāju vairs nav. Domāju , ka tas vair nedrīkst atkārtoties. Savā laikā M.Luters , kad bija maz mācītāju jaunajā kustībā rakstīja savējiem , ka , ja dzimis bērns , tad lai mājas t;evs nevilcinās un kristī to pats....Tas liek saprast to , ka Baznīcas kārtība ir jāciena un jāievēro , bet , ja nav kas dara , tad ticībā pārbaudīts cilvēks visas lietas var darīt. Pat sieviete. Jēzus nemīl upuri , bet iejūtīgas sirdis. Bībelē teikts efkorišiem - mācītāji ir -lai svētos sagatavotu evaņģēlija sludināšanai, nevis tikai liturģisku cermoniju izvešanai.
Par dvēseli. TEv tur teksti pareizi. Bet tā ir augstskolu ētikas , psiholoģijas...docētāju skola, ko iziet visa tauta. Bībelē diemžēl dvēsele, gars, miesa ir jāsaprot savādāk. Un tieši to nemāca augstskolās. Bībeles sākums: Dievs radīja cilvēku un viņš tapa par dzīvu dvēseli. Nav teikts , ka cilvēkā iegāja dzīva dvēsele. Tāpat Korintiešu vēstulē teikts, kad tiksim visi pārvērsti , tad būsim gara miesa. Tātad mēs cilvēki idetificējamies kā dzīvas dvēseles. Mana dvēsele raud, jūt skumst. Bībele māca , ka gars ir tas, ko skolās identificē par dvēseli.
Te teksts par garu cilvēkā. Lūkas evaņģēlijs 8. 55.pants. ,,un viņas gars atgriezās un viņa tūdaļ uzcēlās...,,
vilks
# Iesūtīts: 2008.09.28 15:11:18
Balss
Palīdzi vīrietim tikai tad, ja viņš to prasa. Jeb dari to tik neuzkrītoši, tik neuzkrītoši, it kā tā būtu viņa paša ideja...


varbūt kādam vīrietim vajag tikai tādu palīdzību, ka sieviete sēž blakus un sajūsmināta skatās uz visu, ko viņš dara
vilks
# Iesūtīts: 2008.09.28 15:16:03
Aivars Lapšāns
Paldies. Ļoti izsmeļoši un es tam visai piekrītu.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2008.09.28 15:18:20
vilks V. Belševica.
Tu biji kails un vēju aplauzts koks
Es lapots....

...Tev liekas ka tu salapojis pats...
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.28 16:19:45
vilks
Mazliet pārspīlēti, bet zināmā mērā patiesi.
Vienīgi - sievietei nav jāsēž un jāskatās vīra darbos, bet gan jādara pašai savi darbi un pienākumi, un jāsavaldās, kad gribas sākt dot vīrietim nelūgtus padomus.
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2008.09.28 16:46:08
Iesaku paskatīties uz dvēseli no pašas kristietības viedokļa, no tā, ko kristieši sauc par pestīšanu (atbrīvošanu!). ... . "Nav attiecību ar Dievu ārpus mīlestības. Tikai mūsu mīlestībai pret Dievu ir jālīdzinās sievietes mīlestībai pret vīrieti, kas pati sevi neizpauž, un sastāv vienīgi no gaidīšanas. Dievs ir Līgavainis. ... . Līgavas pienākums ir sagaidīt." /Simona Veila, "Some Reflections on the Love of God", 1942.g. (?)/ Pestīšana kristiešprāt - nozīmē būt Dieva mīlestības cienīgam... pardon.. cienīgai... būt gatavai tad, kad pēc tās (t.i. dvēseles) ieradīsies... . Grozies kā gribi, bet sanāk, ka dvēsele tāda bābiešu padarīšana vien ir... .
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.09.28 17:03:42
Augstāk minētais ir tikai pusaugu skuķes prātojums, bet kas gan tas ir pa skuķi? "Simona Veila – nešaubīgi viena no lielākajām morālo vērtību autoritātēm mūsdienu Francijā. Arhitekta meita, dzimusi ebreju ğimenē, viņa cietusi no nacistu pārestībām: viņu pavisam jaunu meiteni kopā ar ğimeni 1944. gada martā deportēja uz koncentrācijas nometni Aušvicā (ar numuru 78651). Izdzīvoja tikai viņa un viņas māsa, kuras tika atbrīvotas 1945. gada 27. janvārī. Pirms deportācijas 1943. gadā viņa pabeidza vidusskolu, bet augstskolā iestājās 1945. gadā Tieslietu un Politisko zinātņu fakultātē. Ieguvusi Politisko zinātņu institūta diplomu, viņa iestājas mağistrantūra un mērķtiecīgi veido savu karjeru līdz pat 1974. gada maijam. Pēc Valeri Žiskāra d’Estēna ievēlēšanas Francijas prezidenta amatā, viņa kļūst par Veselības ministri Žaka Širaka vadītajā valdībā un savu posteni saglabā līdz pat 1979. gada jūlijam. Būdama minētajā amatā viņa vada likuma «Par brīvprātīgu grūtniecības pārtraukšanu», kas legalizē abortus, izstrādi un tā pieņemšanu Parlamentā. Likuma teksts stājas spēkā 1975. gada 17. janvārī. Viņa kļūst par populārāko politisko personu Francijā un savu popularitāti saglabā uz ilgu laiku. 1979. gadā viņa pamet valdību, lai, pēc Valeri Žiskāra d’Estēna lūguma, iekļautu savu kandidatūru Savienības par Francijas demokrātiju sarakstā un piedalītos pirmajās vispārējās Eiropas Savienības vēlēšanās. Rezultātā viņa kļūst par pirmo Eiropas Parlamenta prezidenti, saglabājot šo amatu līdz 1982. gadam. 1993. gadā Simonu Veilu ieceļ par Valsts ministri, Sociālo lietu, veselības un pilsētas ministri Eduāra Baladūra vadītajā valdībā. Šajā amatā viņa paliek līdz 1995. gada maijam. Turpmāk viņa kļūst par Integrācijas Augstākās Padomes biedri. 1998. gadā ievēlēta par Konstitucionālās Padomes locekli, kurā savu mandātu saglabās līdz 2007. gada martam. 2005. gada 29. maija referendumā viņa aicina Francijas pilsoņus teikt «Jā» Eiropas Konstitūcijai. Blakus saviem politiskajiem pienākumiem viņa ir arī Nacisma upuru piemiņas (Shoah) fonda prezidente." Hmm... iespaidīgi.

no http://www.ccf.lv/culture/conference_cycle/Conferences_.. 2004_2005/
Neoss [159.148.230.2]
# Iesūtīts: 2008.09.29 12:17:50
Nu Lapšāns te nodeva
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:23:25
vilks
S.R. saka, ka ir vīrišķa dvēsele un sievišķa dvēsele.
Ja mēs par dvēseli saucam to, kas ir cilvēka `es`, tad jā, dvēselei noteikti ir vīrišķas un/vai sievišķas iezīmes. Es pat baidos, ka vairumā gadījumu dvēseles `dzimuma` formēšanos nosaka tas, KĀDĀ miesā tā ir trāpījusies. Attiecīgi, sanāk ka dvēsele lielākā vai mazākā mērā ir miesas funkcija.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:27:30
Neoss [159.148.230.2]
?!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2008.09.29 13:29:04
Sandis
Vecā derībā tas būs saprotams ar to, ka sieviete ir bieži nešķīsta(mēnešreizes). Un tur ir liels akcents uz šīm šķīstā un nešķīstā lietām.
Jaunajā derībā lietas mainās. Jo tāda upurēšana vairs nepastāv. Teologi bieži vien nespēj izskaidrot pareizi teikto : Sieva lai klusē sapulcē, ja ko nezin , lai prasa mājās...,,
- Paņemsim , kādu sievieti mācītāju no Latvijas. Kaut kapelāni Rudīti Losāni. - Ko tad viņa nezin? Viņa zin vairāk nekā ļoti daudzi Latvijas mācītāji vīrieši; viņai ir augstākā sludināšanas pilotāža. Kas viņai būtu jājautā sapulcē? ( Adventisti, baptisti, citas konfesijas Dievkalpojumu sauc par sapulci) Reiz nācās kopā ar R.Losāni kalpot Ģipkas kapos. ! Rudīte Losāne runāja tā , ka tiešām kapos bija kapa klusums, bija sanākuši pilnīgi visi kapu svētku apmeklētāji un pastiprināšanas aparatūra nebija vajadzīga..to vajadzēja dzirdēt un redzēt kā sieva sludina ārpus baznīcas !..Par sieviešu cietumu vispār nerunāsim. Esmu arī tur bijis un man ir skumji un liela škrobe uz tiem ..gudrīšiem -,, mācītājiem,, , kuri spēj apvainot Rudīti Losāni, ka viņa iet visur, kur Dievs liek. Nesen Kristīgajā radio mēs varējām dzirdēt noorganizētu cinismu pret kalpotājām sievietēm. Lai šitie gudrīši pakalpo sieviešu cietumā paši.Jaunā derība nesaka , ka sievietes nedrīkst sludināt Dieva vārdu, taisni pretēji : Jēzus to pavēl darīt visiem. Dažās JD vietās ir stāstīts par dažu sievu mājas draudzēm. Tā kā, sorī, apustulis tur nesaka lai Priskila likvidē to draudzi un nejaucās vīriešu darīšanās. Pirmos 200 gadus lietas bija vienkāršākas. Viss sāka mainīties , kad Roma atzina kristietību un to ielika rāmjos, oficiālajās ēkās , baznīcās...
ESmu bijis austrumnieku ģimenē. Un tiešām būtu jocīgi , ja drauga sieva pienesusi mums ēdienu , gultos blakus mums uz paklāja un sarunātos. Tur tas tā nav pieņemts. Jauna sieviete , tiklīdz apprecas , tā viņa vairs nedrīkst bez vīra atļaujas pat iziet no mājas , sarunāties ar vīriešiem uz ielas. Kad mācās skolā - lūdzu runā ar ko gribi. Tāpēc mums ziemeļniekiem ir jāsaprot to , ka ģimeniskās tradīcijas un sievietes loma austrumu zemēs bija un ir citādas.
Jā ir daudz gadījumu , kad kādas draudzes padomes sēdēs kāda sieviete bieži ,,palaiž muti ne po djelu,, , bet tā vienmēr ir pie tām draudzēm , kur attiecīgā māsa zin maz bībeli, ir tāda Dievkalpojumu apmeklētāja , nevis laba evaņģēlija sludinātāja un kādas mazās grupas locekle, kur notiek reālas lūgšanas un Bībeles studijas. Tāpat ir ar vīriem. *****s sapulcēs parasti savāra ticībā vājākie.
Par liturģiskajām lietām. Bībelē ir teikts: Kas grib būt liels , lai ir kalps. Un šis liturģijas, precību, kristību vadītājs tikai kalpo, jo Svētais Gars ir tas , kas dara šīs lietas, ko mēs bieži vien pat neapjēdzam. Nojaušam tikai teorētiski.
Es nesaku , ka tagad nu ,lai sievas iet au,,k,,stākajos činos, protams, ka vīriem tas ir jādara, bet , ja nav vīru, tad sieva to var darīt, jo īstenībā galvenais ir evaņģēlija sludināšana, un liturģiskās lietas ir otršķirīgas. Iedomāsimies, ja mācītājus apkaus, ko, vai tad tauta paliks bez liturģijas? Ja mācīsim nepareizi , tad jā un tas novedīs pie tā ka Dieva vārdu vairs nedzirdēs. Jo mācītāju vairs nav. Domāju , ka tas vair nedrīkst atkārtoties. Savā laikā M.Luters , kad bija maz mācītāju jaunajā kustībā rakstīja savējiem , ka , ja dzimis bērns , tad lai mājas t;evs nevilcinās un kristī to pats....Tas liek saprast to , ka Baznīcas kārtība ir jāciena un jāievēro , bet , ja nav kas dara , tad ticībā pārbaudīts cilvēks visas lietas var darīt. Pat sieviete. Jēzus nemīl upuri , bet iejūtīgas sirdis. Bībelē teikts efkorišiem - mācītāji ir -lai svētos sagatavotu evaņģēlija sludināšanai, nevis tikai liturģisku cermoniju izvešanai.
Par dvēseli. TEv tur teksti pareizi. Bet tā ir augstskolu ētikas , psiholoģijas...docētāju skola, ko iziet visa tauta. Bībelē diemžēl dvēsele, gars, miesa ir jāsaprot savādāk. Un tieši to nemāca augstskolās. Bībeles sākums: Dievs radīja cilvēku un viņš tapa par dzīvu dvēseli. Nav teikts , ka cilvēkā iegāja dzīva dvēsele. Tāpat Korintiešu vēstulē teikts, kad tiksim visi pārvērsti , tad būsim gara miesa. Tātad mēs cilvēki idetificējamies kā dzīvas dvēseles. Mana dvēsele raud, jūt skumst. Bībele māca , ka gars ir tas, ko skolās identificē par dvēseli.
Te teksts par garu cilvēkā. Lūkas evaņģēlijs 8. 55.pants. ,,un viņas gars atgriezās un viņa tūdaļ uzcēlās...,,
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:30:13
vilks V. Belševica.
Tu biji kails un vēju aplauzts koks
Es lapots....

...Tev liekas ka tu salapojis pats...
lambi [87.110.35.178]
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:31:34
Aivars Lapšāns
kāpēc atkārtojamies?
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:32:58
lambi [87.110.35.178]
kāpēc atkārtojamies?
Atkārtošana - zināšanu māte (un papagailisms arī ).
lambi [87.110.35.178]
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:34:30
to es saprotu, bet varēja uzrakstīt rindiņu - sk. vienu lapu iepriekš
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 96 , pavisam kopa bijuši: 17113