atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs LELB – LELBĀL Sadarbības padomes sēdes Rīgā 17.02.2012 lēmumi un atziņas
Talis
Iesūtīts: 2012.03.10 11:12:32
Aicinu un lūdzu šajā diskusijā piedalīties vien tikai LELB un LELBĀL garīdzniekus un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem. Citu konfesiju ļaudīm vai nekristīgajiem interesentiem lūdzu šai diskusijai sekot līdz, paliekot vien kā lasītājiem...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 20:08:25
Aivars dievnamu durvju atsperšanas, kādas apraksti

un kur es būtu aprakstījis „dievnamu durvju atsperšanu”? Pirmajā gadījumā par nodomu pastor loci uzzināja no lokālās preses – ja nekļūdos … otrajā saziņa notika caur kopējo organizāciju kanāliem – cik man stāstīts.

Toties Protokola 5. punktā redzama nesimetriska LELB attieksme pret savu garīdznieku pilnvarām: „puse LELBĀL garīdznieku ir sievietes un viņas būtu iekļaujamas, LELB pārstāvji atzina, ka tas ir iespējams draudzēs, kur kalpo mācītājas sievietes. Pārējos gadījumos, ar draudzes mācītāja un iecirkņa prāvesta piekrišanu”.
Tātad – LELB kalpojoša sieviete var vienpersoniski atļaut mācītājai no LELBaL kalpot savā draudzē,
LELB kalpojošam vīrietim šādu pilnvaru nav – viņam vajag vēl prāvesta apstiprinājumu.

Tas netieši liecina par LELB bailēm no māsu-mācītāju invāzijas un centieniem no tādas izsargāties ar administratīvu kordonu palīdzību.

Jeb – LELB vadība neuzticas saviem mācītājiem bailēs, ka tie piepildīs baznīcu kanceles ar sievietēm pie pirmās iespējas? Pārdos savu pirmdzimtību par māsu draudzes izmaksātu lēcu virumu ...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 20:23:48
Juris Saivars
Nu tur gan var Tev piekrist, ka drusku smieklīgi gan sanāk, ka LELB mācītājas nu ir tīri vai pāvesta statusā ieceltas
Bet nu baidos, ka no šī īsā atreferējuma, nevajadzētu uzreiz izdarīt tālejošus secinājumus par LELB (un arī LELBāL , jo vienojušās abas puses) fobijām no `klaidoņu` lēcu viruma
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.03.12 20:54:39
Aivars

vispār - šai gadījumā runa nav par vienošanos, bet gan LELB atziņu, kas - cik noprotams - bija vienpusēja.

Kad publicēs officiālu un pilnīgu izklāstu - izdarīsīm secinājumus no tā ...

bet kā Voldemārs jau pareizi norādīja - nekādas oficiālas LELB informācijas nafff - kas arī, starp citu, dod pamatu tāl- un tuvejošiem secinājumiem.

P.S. - vai kaut kur ir publicēta officiāla informācija par G. Dimanta atteikšanos no amata? Jeb visas ziņas par to iegūstamas tikai no baumām?
Ir ļoti smieklīgi vērot, kā LELB ierēdņi, kas paši nav publiskojuši kādu informāciju, pēc tam pārmet citiem "baumu" un "preses pīļu" uzklausīšanu ...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 22:35:09
Juris Saivars
Laikam jau `oficiāla` informācija nav publicēta. Bet nu fakts ir fakts un atkāpšanās ir notikusi personīgu apsvērumu dēļ, kas nekādi nav saistīti ar atsacīšanos no konfesionālās pārliecības.
variants [213.226.141.42]
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:14:54
tikai atgriešanās ir neiespējama, jo nav vairs tās LELB kura tika atstāta 1944./5. gados. LELBāL arī vairs nemaz nav to laiku , kad latviešu luterāņi devās bēgļu gaitās.
Tās vietā toreizējos LELB īpašumus izmanto kāda cita struktūra, tikai nosaukums ir tas pats … Satversme, sakramentu izpratne, mācība un teoloģija – radikāli cita. LELBāL sakramentu izpratne? Dažam labi ja kalvinistu līmenī - apzināti vai neapzināti pūloties izvairīties no skaidras Kristus klātbūtnes apliecinājuma elementos.
LELBāL mācība un teoloģija? Dabūja taču pat atteikties no kopīga baznīcas kalendāra izdošanas izteikto LELBāL v LELB atšķirību un paskaties cik LELB kalendārs tagad ir pašmāju teologu sakarīgu tekstu pārpilns. Ja ne veselīgā LELB katolicitātes ietekme - noteikti tagad LELBāL aktualitāte nummur viens būtu geju garīdzniecība papildus sieviešu garīdzniecībai. Vai trimdas teologa Egila Grīšļa Lutera interpr
variants [213.226.141.42]
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:15:35
interpretācija Romas katoļu garā? LELB katolicitāte tomēr ir lojālāka savām saknēm
variants [213.226.141.42]
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:22:19
Juris Saivars, ņemot vērā LELB kalpojošo atlikušo sieviešu māc. skaitu, iespēja viņām uzaicināt citas kundzes ir vērtējama kā diplomātiski humorīga. Bet vīriem tāds juceklīgs džentlmeniskums galvā, ka labi vien ir ka tiem neuztic vienpersoniski izlemt ko uzaicināt.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:28:29
variants [213.226.141.91]
Ja kāds Elmārs aizbrauc pie kāda Jāņa un mājām, paciemojās, sievas apmainās ar jaunākajām receptēm, un vīri pārrunā F1, tad tā ir patērzēšana. Savukārt, ja tiekas oficiāli pārstāvji, tā jau ir viņu kā amatpersonu tikšanās, kuru būtu tikai godprātīgi atspoguļot, lai nerastos kaktu sarunas un baumas. No pēdējām neviens nav ieguvējs.
Par tiem par klēpjiem... vai tā ir luteriska eklezioloģija?

Juris Saivars
[Iesūtīts: 2012.03.12 18:52:32 ] "Tās [kā saprotu, runa ir par "LELB kura tika atstāta 1944./5. gados." - VL] vietā toreizējos LELB īpašumus izmanto kāda cita struktūra, tikai nosaukums ir tas pats … Satversme, sakramentu izpratne, mācība un teoloģija – radikāli cita."
Vai te nederētu kādi paskaidrojumi,citādi izskatās/izlasās gana augstprātīgi?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:29:42
variants [213.226.141.42]
Bābiskums gana laikam nav saistīts ar dzimumu robežām, un Luteriskās TA laikam gan ir kas cits nekā "Paldies Tev Dievs, ka neesi mani radījis par sievieti`, ne?
Vai cienītajam Lelbāliešu apsūdzētājam vai visos grēkos, pašam pietiktu dūšas ar savu vārdu te ielogoties? Šķiet, arī uz šo retorisko jautājumu atbilde būs - laikam jau ne?
Jāatzīst, ka man nav visaptverošas informācijas par LELBāL garīdzniecības sastāvu, bet esmu ievērojis ka tiešām sieviešu garīdzniecība tur ir ļoti daudz, taču par garīdzniekiem homoseksuālistiem un pedofīliem ir nācies dzirdēt vien LELB sakarā.
variants [213.226.141.42]
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:46:50
Aivars Vai izcilākais homoseksuālistu tiesību baznīcā apoloģēts Latvijā dr. J.Cālītis nav LELBāL perējums? Vai tas zīmīgi nerāda sava laika LELBāL virzību?
Mana LELBāL kritika nav pašmērķīga, bet pamācoša.
Un ne manam vārdam lai ir gods, bet patiesībai.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 10:55:29
variants [213.226.141.42]
Mīļais ELBLi Jāni (vismas LELBistu oficiālajos sarakstos Tevi vēl neredzu minētu), nez vai Lēvalds ir Cālīša `perējums`. Tik daudz par goda došanu patiesībai.
Kas attiecas godu savam vārdam, tad kaut kas labs ir tajā viena mūsdienu komponista domā, ka vārda brīvība attiecas uz tiem, kam pašiem ir vārds.
Jo tā jau ir, ja savu vārdu negodā, kā cieņu cita vārdam dosi?
variants [213.226.141.69]
# Iesūtīts: 2012.03.13 11:20:08
Aivar ( tas, kuram bail no sava uzvārda ) vai tu domā ka LELBistu papīros vēlos iekļūt?
Sadraudzība Kristū ir dvēseles kustība, bet vai ar papīriem Kristus baznīcā pietiekami vēl neesat nomocījušies?
Lēvalds ir Romas katoļu apspiestās seksualitātes upuris, bet Cālītis liberālās teoloģijas seksuālas visatļautības. Tā kā tam ar patiesību ir visai liels un nozīmīgs sakars.
P.S.Zini, es sāku saprast, kāpēc luterāņi nemaz tā neilgojas pēc privātās bikts...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 11:35:04
variants [213.226.141.69]
Jāni (kas negribi mācīties pieklājību), redzi tiem `papīriem` varētu būt sava saistība ar cienījamā diskusijas autora lūgumu: Aicinu un lūdzu šajā diskusijā piedalīties vien tikai LELB un LELBĀL garīdzniekus un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem
Ir savādi, ja negribot piederēt LELB, tu tomēr it kā anonīmi, it kā LELB vārdā mētājies nepamatotiem apvainojumiem LELBāL virzienā. Derētu tomēr ievērot, ka LELBāL nebūt nav tik viennozīmīgi `liberāla` un arī tur ir kritika izskanējusi arī pret Tevis minētā kunga dažiem izteikumiem, un Lelbāl savās draudzēs ir aicinājuši kalpot visai `konservatīvus` LELB teologus, kā arī attiecībās ar māsu draudzēm nez vai daudzi būs novērojuši kādu progejisku spiedienu. Tā kā, nevajag melot pret patiesību un zākāties zākāšanās pēc
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.03.13 11:40:55
Juris Saivars kamdēļ tai saistīties ar kādu mazskaitlīgu katolisku sektu? Zini, šitas jau ir kaut kas no mītu veidošanas. Piemēram, iecirknī ar kuru sadarbojos, man šķiet, esmu pats katoliskākais. Tai pat laikā vienīgais kas vēl kalpo talārā.
Un ne jau visi LELBāL mācītāji pārstāv kaut kādu liberālteoloģijas skolu, starp tiem ir daudzi kristīgi normāli cilvēki.
variants [213.226.141.102]
# Iesūtīts: 2012.03.13 11:46:24
Aivars Nedomāju, ka aizrādījums par tev, kā esmu novērojis, simpātisko LELBāL sieviešu ordināciju un par Cālīša saknēm ir mētāšanās ar nepamatotiem apvainojumiem LELBāL virzienā.
Tev piemīt tendence sagrozīt oponentu uzskatus, piedēvējot tiem to, ko tie nav apgalvojuši un līdz ar to pašam sameloties. Kaut kas ļoti pazīstams.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 11:51:33
variants [213.226.141.102]
ak, Jāni, Jāni, lai miers ar Tevi un simpātisko LELBāL sieviešu pulki Tavu paštaisnību neapdraud!
Luterānis
# Labojis Luterānis: 2012.03.13 12:16:27
Juris Saivars
P.S. - vai kaut kur ir publicēta officiāla informācija par G. Dimanta atteikšanos no amata? Jeb visas ziņas par to iegūstamas tikai no baumām?
Ir ļoti smieklīgi vērot, kā LELB ierēdņi, kas paši nav publiskojuši kādu informāciju, pēc tam pārmet citiem "baumu" un "preses pīļu" uzklausīšanu ...


Vai tā ir labi to runāt portālā ko skata neticīgie? Vai tad nav mums LELB sava sistēma - visu kas vajadzīgs prasīt mācitājam - prāvestam - bīskapam - arhibīskapam. Ja pie šīs ķēdītes kāds netiek klāt, tas nozīmē, ka šī informācija viņam vajadzīga. Nav mums svešiem savas lietas jānes uz āru. Vai ne?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 12:32:18
Luterānis
vai prasīšana "mācītājam - prāvestam - bīskapam - arhibīskapam" nav ar lielu līdzību ar "runāšanu pa kaktiem"?
Par piemēru, es dažādu informāciju esmu dzirdējis no 2 vai 3 mācītājiem (reizēm, arī kāda prāvesta vai pat bīskapa), bet ne vienmēr tā ir vienāda. Katru reizi tā ir ar subjektīvas informācijas papildinājumu. Negribu nevienu te aprunāt vai vainot, te var būt arī runa par dažādu cilvēku (mācītāju) atšķirīgu lietu redzējumu.
Pie tam, ņemot vērā informācijas izplatības straujumu, LELB oficiāla (arhibīskapa?) ziņa krietni atvieglotu info apriti.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 13:26:50
Juris Saivars vai kaut kur ir publicēta officiāla informācija par G. Dimanta atteikšanos no amata?
Vai tiešām šī sāpīgā notikuma sakarā būtu vēl jāsarīko preses konference priekš naskajiem melni dzeltenās preses žurnālistiem?
Baznīcas cilvēki tāpat par to ir informēti, bet publiskot to oficiāli īpaši priekš ne-baznīcēniem "izgaršošanai", tiešām - kāpēc?
Tā jau paliek par banalitāti - tie , kas baznīcu neapmeklē, vienmēr gatavi pamācīt kā un ko baznīcai darīt.

variants [213.226.141.112]
# Iesūtīts: 2012.03.13 13:32:01
Aivars, es nekad neesmu teicis , ka tās dāmas nav simpātiskas.
Viņām pielūdzēju serenādes pie loga uzklausīt, bet nē - par varu grib mesties vīru lietās. Traktoristki, žeļeznodarožņici, svjaščeņici, bļin.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 60 , pavisam kopa bijuši: 171