atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi GotQuestions.org
vilks
Iesūtīts: 2008.07.02 19:09:11
Šodien saņēmu epastu ar interesantu saiti: GotQuestions.org

Ko par to domājat?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.07.03 10:08:19
vilks, es visu neizlasīju, bet kaut vai luterāņiem būtu citas atbildes jautājumā par to vai vienreiz pestīts ir vienmēr pestīts, saits apgalvo, ka pestīšanu nevar pazaudēt... Luteriskā ticība apgalvo, ka var gan un tam ir Bibliskas liecības!

Jautājums par jaunatdzimšanu. Saits liek uzsvaru uz intelektuālu Dieva dāvanas - ticības - apzināšanos, viņi to sauc par noticēšanu. Saitā ticība ir cilvēka paša darbs un intelektuāla piepūle un gribas akts. Luterāņi nevar to pieņemt, jo Bībele māca, ka ticība ir Dieva dāvana, kas nav atkarīga no mūsu gribēšanas vai skriešanas. Saits ir sinerģisks!

Saits ievieš kaut kādus "garīgos likumus` tas ir - mēģina ievilkt kaut kādu māxlīgu bauslību un struktūru Evanģēlija pasludinājumā tā it kā tas būtu Dievišķa pavēle, nevis cilvēka izgudrota shēma. Kā disciplīna un kārtība - ir ok - bet ne kā Dieva noliktā vienīgā kārtība!

Saits koncentrējas uz cilvēka personīgo ticību, nevis uz Jēzu Kā Personu. Klasika "Vai esi pieņēmis Jēzu Kristu" - bet visai maz tiek runāts par to, ka vispirms Kristus ir pieņēmis ticīgo!

Slinkums cauri visu lasīt...

Bet nu tādi indikatori kā Kristības Sakraments, Jaunatdzimšana, Ticība... tie ir tie latmusa papīrīši kuru dēļ šo saitu neieteiktu pat rūdītiem kristiešiem, kur nu vēl iesācējiem!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.07.03 10:11:23
Trilo pareizi saka... BET atkal ir tas BET...

Redz, ja mēs taisām tādu FAQ tad neizbēgami nespēsim zem katra jautājuma pabāzt visu ko Raksti par to runā... Ja taisīs izvērstu atbildi, cilvēki, kas pieraduši lasīt ne vairāk kā vienu web-lapu, aizies!

Tamdēļ ir ok, ja tiek publicēti centrālās TA par centrālajiem jautājumiem, a marginālās tēmas atstāj izvērstam bazaram!

Tā RKB var publicēt savu katehismu, LELB arī savu katehismu vai Auksburgas Ticības apliecību!

Obligāti derētu ikvienai baznīcai uzrakstīt tās Vēsturiskās Ekumēniskās TA, zem kurām tās parakstās - Apustuļu, Nīkajas, Atanāsija, Halcedonas

Piemēram vai daudzi zin, ka formāli Adventisti neparakstās ne zem vienas no šīm TA ja skatās skurpulozi!
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:14:42
Trilo [91.123.65.246]
Nu, katoļiem, šķiet, kas līdzīgs ir šeit un kaut kur jau bija pieejams arī viss katehisms; luterāņiem šeit un varbūt te, bet visi tie raksti ir noslēpti dziļi citās lapās, tā ka tos var atrast pārsvarā tikai cilvēks, kurš aktīvi meklē un zina, kur meklēt.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:16:31
Mulders
Nu, jā, vienīgā bēda, ka tās TA ir rakstītas šodienas cilvēkam maz-saprotamā valodā, kamēr šādi saiti runā ar cilvēkiem vienkārši un saprotami.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:21:00
Trilo [91.123.65.246]
Oo, par to gan Tev piekrītu. Kā arī - visām tām sektām gan nav slinikums vienkāršā valodā izskaidrot visu iespējamo. Bet tradicionālajām baznīcām kaut kā nesanāk.
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:25:36
Bet vispār jā, konfesijas/denominācijas <fakucis> (FAQ) cilvēkiem saprotamā valodā ir laba un pareiza lieta.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:49:20
Trilo, pag tuvāk... nesapratu! Vēlreiz un uz pirxtiem!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:50:15
Trilo, konfesija jau ir no vārda "confessio" - tas ir ticības apliecība. Vot tās grupas, kurām tādas ir, ir pirmie kandidāti. Bet visai labi var sākt arī ar tām, kuras atzītas...
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:58:25
Trilo [91.123.65.246]
njā, varbūt ar tādām lietām varētu nodarboties Garīgo lietu padome, nevis nesakarīgi jaukties politikā.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.03 10:59:50
Trilo, nē tas, ko tradicionāli saprot ar ticības apliecībām Jehoviešiem toč nav...

Protams, tāda "FAQ liste" ir praktiski visiem!

Tava ideja ir ok... jautājums būtu par struktūru!

Man jau liekās, ka svarīgi būtu sākt tiešām no apakšas - katrs formulē savu attiexmi pret tradicionālajām ekumēniskajām TA, tālāk būtiski jautājumi - Dievs, Kristus, Cilvēks, Grēks, Pestīšana, Grēku piedošana, Kristības, Vakarēdiens, Laulības - nu es te tā fixi no pirxta zīžu!

Pavēro savu RKB katehismu, tur manuprāt tā struktūra tāda ir. Līdzīgi ir arī pie Luterāņiem...

Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.03 11:17:37
Trilobīte, ja pavērosi Luteriskās Ticības apliecības, tad tur ļoti bieži ir tā forma - Mēs ticam bla bla bla, Mēs noraidām bla bla bla!
Tobiš tiek pateikts, gan tas kam tic, gan tas, ko noraida kā nepatiesu! Tad ir skaidri novilktas šīs robežas!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.03 12:34:57
Trilo, nja... liels FAQ sanāks

Zin kā... sekta jau neies atzīties, ka šamie netic "tradicionālajām" vērtībām. Viņi teiks - Jā ticam, ka Kristus ir Dieva Dēls... un NEPATEIKS, ka ar to netiek saprsts Kristus Dievišķā daba, bet nu tikai, ak Kristus ir Dieva varenākais Enģelis (tas no jehovas liecinieku repertuāra)
neziniitis
# Labojis Mods-1: 2008.07.10 16:24:03
Kursh man var iisi vienkaarshi nedogmatiski IZSKAIDROT KRISTIIBU JEEGU
-
Un - kas ir PESTIITS ? Kas ir JAUNATDZIMIS ?
-
Un - KURSH uzdriikstas saciit ka KO NOTEIKTI ZINA PAR DIEVU ?
-
Paarlasiiju she ieprieksh rakstiito - Kalvins , Luters Katolji, etc etc. KURAI KONFESIJAI VIENIIGAA TAISNIIBA ? VAi celji pie VIENIIGAA DIEVA nevar buut dazhaadi?? Tachu visas ticiibas prasa ""leap of faith"" ?1?1 un VISAS paliidz SAVEEJIEM dziivot - CIEST -NOMIRT ? VAi ne, DRAUGI ?
-
Sekta ? Denominaacija ? Cita religjija? Citaada Izpratne, interpretaacija? BET - ja taa CILVEEKAM DOD SPEEKU DZIIVOT?? Braalji, ko nu??
-
Neziniisha jautaajums: vai KRISTUS citaas (ne Evanjgjeeliju dreebees teerptais) nemaajo ikkatraa religjijaa, konfesijaa, ticiibaa - TAAPAT KAA RAKSTU MAACIITAAJI UN FARISEJI ??
-
Braaliishi? Vai kaads no JUMS paziist un ir lasiijis , manupraat, lielaako latvieshu teologu HARALDU BIEZO ??
____________________________________
Lūdzu forumā (1) rakstīt par tēmu, (2) nerakstīt ar LIELAJIEM burtiem, jo tā virtuālajā vidē ir kliegšana, (3) rakstīt savu domu vienā komentārā, nevis daudzos mazos pēc kārtas (tas diskusiju dara nepārskatāmu). Paldies. Moderators.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.10 21:31:30
Mulders
pentakosti tie toč nav, drīzāk gan baptisti vai metodisti, jo par mēlēs runāšanu visai noraidoši izteicās, turklāt nekas minēts par Svētā Gara kristību.

Bet kristību definīcija gan ir izteikti nebibliska. Jābrīnā gan kā var būt tik akli un dumji, ja skaidri un saprotami paši citējuši rakstu vietu par to, kas notiek kristībā. Turklāt uzkrita arī jau pieminētais - ka tjipa pestīti ticībā bez darbiem, bet paši tūliņ to cilvēka ticības apliecināšanu un Jēzus pieņemšanu uztaisa par to labo darbu, nu kā var būt tik garīgi akli cilvēki un vēl mācītāji, man nav saprotams. Jēzus vēl taču pats arī sacīja, ka neviens nevar jaunpiedzemdēties, nedz ieticēt, nedz atzīt, nedz pieņemt pirms nav kļuvis pieņemts, pestīts. šeit tiek rupji sajaukta secība - ticības augļi tiek prasīti pirms ticības.

Un vēl par kristību - kurā vietā norādīts, ka kristība būtu cilvēka apņemšanās un simbols??? Ir gan rakstīts, ka tā ir derība ar Dievu, taču no konteksta skaidrs, ka iniciators ir Dievs un ka tā derība attiecas uz to pašu kas jau arī ir bībeles centrālā vēsts - pestīšana Kristū bez jebkādas cilvēka iejaukšanās. Lūk tā arī ir tā derība un labas sirdsapziņas izlūgšanās, kura kristībā tiek nomazgāta un padarīta par labu.

te lūk parādās cilvēka grēcīgums, ka pat krsitietis būdams viņš nespēj pieņemt, ka viss ir pilnībā Dieva dots, vajag lūk pašam kādus nopelnus, ar ko palielīties

Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.10 21:37:37
Un tā rakstu vieta, kur sacīts, ka mutes liecība sagādā pestīšanu, pavisam noteikti nenorāda, ka tas būtu kāds darbs, kas mums jāpaveica, kā priekšnosacījums pestīšanai. tieši otrādi - Jēzus ir sacījis, ka neviens nespēj Viņu pieņemt, kam tas nav Dieva dots. Bet ja kādam tas ir Dieva dots, vai tad viņš jau nav pestīts Dieva bērns? UN tad seko nākamis jautājums - kā tad baptisti apgalvo, ka pestītam Dieva bērnam vēl ir kas jāpaveic, lai saņemtu pestīšanu? Precīzāk - kā var apgalvot, ka ar Jēzus pieņemšanu mēs tiekam jaunpiedzimuši, ja bez iepriekšējas jaunpiedzimšanas mēs nemaz nespējam Jēzu pieņemt, bet ja pieņemam, tad vai tas nozīmē, ka tas tiek prasīts, kā priekšnosacījums pestīšanai no jau atpestīta Dieva bērna?
rainars
# Iesūtīts: 2008.07.10 22:45:22
kur var pērties un cepties un barot sātanu un nemaz neredzēt kā viņš jau paņēmis savā varā .Būsim uzmanīgāki un iecietīgāki biedri teologi.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.11 00:39:17
rainars

Un kā tev šķiet, biedri, kurš baro sātanu - tas, kurš visu godu un nopelnus atdod Kristum vai tas, kurš par visām varītēm viltīgi cenšas kaut mazumiņu Diieva goda un nopelnu piesavināties sev?

Esi tiešām uzmanīgs ar vārdiem, brāl, ka nesanāk kā tiem farizejiem nozaimot Svēto Garu. Jo ko Jēzus pats ir sacījis, par to tev nav tiesības sacīt, ka tas ir sātana darbs.

44 Neviens nevar nākt pie Manis, ja viņu nevelk Tēvs, kas Mani sūtījis, un Es viņu celšu augšā pastarā dienā.

63 Gars dara dzīvu, miesa neder nenieka; vārdi, ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.
64 Bet ir kādi jūsu starpā, kas netic." Jo Jēzus no paša sākuma zināja, kas ir tie, kas netic, un kas ir tas, kas Viņu nodos.
65 Un Viņš sacīja: "Tāpēc Es jums esmu sacījis, ka neviens nevar nākt pie Manis, ja tas viņam nav Tēva dots."


10 Šī ir tā mīlestība nevis, ka mēs esam mīlējuši Dievu, bet ka Viņš mūs mīlējis un sūtījis Savu Dēlu mūsu grēku izpirkšanai.

3 Tādēļ es jums saku: neviens, kas runā Dieva Garā, neteiks: nolādēts lai ir Jēzus, - un neviens nevar teikt: Kungs ir Jēzus, - kā vien Svētajā Garā.


un tagad noliec blakus to metodistu mācību, ko līdz paņēmuši pentakosti un piesavinājušies arī baptisti un citi neluteriskie protestanti - tev ir jāpieņem Jēzus lai tu taptu pestīts. Ka cilvēkam ir brīva griba izvēlēties Jēzu pirms viņš ir tapis pestīts.

Vai tavuprāt velta ir cepšanās? Vai tavuprāt tie ir sīkumi? Izskatās ka šobrīd tev nav bibliski pamatotu argumentu, tāpēc tu izmisumā centies aizstāvēt mācību, kas balstīta uz plūstošajām smiltīm. Nu nav jau pirmā reize, kad krusta teologi, kas visu nopelnu un godu atdod Jēzum tiek saukti par melnsvārčiem, tumsoņām, sātana kalpiem un vilkiem aitu ādās, visādi apmeloti.

Redz, problēma jau ir iekš tā, ka tik grūti ir nomest zemē savu taisnību, atmest lielīšanos un Kristus nopelna piesavināšanos. Patiesībā jau tas bij galvenais, no kā protestanti virziens centās atbrīvoties, taču tikai luterāņiem tas izdevās kaut cik jēdzīgi, visi pārējie palika pelagiānisma važās. Jūs nespējat un nespējat atsacīties pilnībā no viduslaiku katoļu maldiem, kas māca, ka cilvēkam no sevis kas jāpieliek pestīšanai.

Dievs sacīja Ādamam - 16 Un Dievs Tas Kungs pavēlēja cilvēkam, sacīdams: "No visiem dārza kokiem ēzdams ēd,
17 bet no laba un ļauna atzīšanas koka tev nebūs ēst, jo tai dienā, kad tu ēdīsi no tā, tu mirdams mirsi."

bet te kādi māca - 4 Tad čūska teica sievai: "Jūs mirt nemirsit,
5 bet Dievs zina, ka tanī dienā, kad jūs no tā ēdīsit, jūsu acis atvērsies un jūs būsit kā Dievs, zinādami labu un ļaunu."

senie pelagiānisma maldi dzīvo arī šodien un atkal un atkal atbalsojas vecās čūskas meli - jūs neesat vis miruši, jūs vēl ko spējat dievišķajās lietās. Svētība vai lāsts - tu vari izvēlēties.
jo ko gan citu nozīmē pieņemt Jēzu Kristu, ja ne būt dzīvam ticībā un garā?

Tad nu saki man - kā var mironis "pieņemt lēmumu"? kā viņš var "izvēlēties", "izšķirties"?

Izvēli izdarīja Ieva un Ādams. Mēs vairs nevaram un nespējam izvēlēties Dievu, jo esam Dievam miruši jau kopš dzimšanas. Jau kopš dzimšanas mums vajadzīga žēlastība, ko saņemam kristībā un Dieva vārdā. Jau kopš dzimšanas mums nepieciešama pestīšana, pirms mēs vēl spējam izvēlēties un teikt savu jāvārdu.

Rainar, kā tev šķiet - kā, kādā veidā tu saņēmi pestīšanu? Kad pieņēmi Jēzu vai jau pirms tu Viņu pieņēmi? Ja domā, ka pēc tam, kad pieņēmi, tad man tev ir jautājums - kā tu vari būt pārliecināts, ka pietiekami labi un pareizi pieņēmi, vai pietiekami sasprindzināji savu gribu, vai tiešām tajā brīdī pietiekami ticēji, vai visu pareizi izdarīji? Redzi, kas notiek - tiklīdz tu savu pestīšanu balsti savos darbos, lai kādi tie nebūtu, tad tūliņ iezogas šaubas un ir jāmeklē apstiprinājums kādos garīgos piedzīvojumos. Un te jau arī nonākam līdz aplamajam kristības skaidrojumam, kas automātiski izriet no šīs pelagiānisma maldu mācības. Kristība lūk vairs nav Dieva darbs, bet gan cilvēka darbs, cilvēka apņemšanās, lai gan bībelē tam nav nekāda pamatojuma. To pašu jau māca arī katoļi. būtībā jūs ne ar ko šajā ziņā neatšķiraties, jo mācat tieši tos pašus vecos melus, ka kristība un ticības apliecināšana ir kāds darbs, ar ko izrādam savu paklausību un Dieva priekšā kā nosacījumu pestīšanas saņemšanai
rainars
# Iesūtīts: 2008.07.11 23:10:37
Tie baļķi ,tie baļķi ,tie baļķi.baļķi šie rim tam tam rim tam tam.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.12 07:45:51
rainars
es saprotu, tev šķiet, ka piekasos nepamatoti, ka es tikai skaldu matus un meklēju kašķi. Jā var jau būt, taču patiesību tas nemaina un jautājums joprojām paliek atklāts - vai mēs ar savu gribu spējam izvēlēties pirms vēl esam saņēmuši pestīšanu?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.12 07:47:38
Ctulhu
bērnišķīgi ir iedomāties, ka pasaule radusies pati no sevis, tas patiešām ir totāli muļķīgi tā domāt. Pasaki man - kā var rasties kaut kas no nekā pats no sevis? Par to vakuuma polarizāciju gan labāk nerunā, jo tas ir pilnīgs bulšits
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 202 , pavisam kopa bijuši: 15421