atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīga protestēšana
Mārtiņš
Iesūtīts: 2013.01.23 10:25:55
Protestēšana un aktīva pretdarbība - vai tam ir vieta kristieša dzīvē? Kādu loma tā ieņem? Kā izvērtēt šādu darbību mērķi? Pret ko un kādos gadījumos šādi rīkoties? Kā šādu rīcību savienot ar sekošanu Kristum?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
aivars lapsans [83.187.152.148]
# Iesūtīts: 2013.02.04 00:32:45
Mārtiņš

Nu piem. ,,naida likums,, ko agresīvie homoseksuālisti bīda Latvijā, tā pati grāmata, tautas izceļošana lai atdotu naudu bankām , kuras pašas izraisījušas krīzi , ne tauta . Pašlaik notiek ekonomiskais genocīds. Vai drīkstam klusēt? Domāju , ka nē. Arhibīskaps piemin šo faktoru intervijā.
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.04 12:34:27
Par kristīgu protestēšanu.

Te viena rakstu vieta:

Tie griezās pie Viņa ar šādu jautājumu: "Mācītāj, mēs zinām, ka Tu runā un māci pareizi un negribi iztapt cilvēkiem, bet pēc patiesības māci Dieva ceļu.
22 Saki, vai mums ir brīv ķeizaram nodevas dot vai ne?"
23 Bet Viņš noprata viņu viltību un sacīja tiem:
24 "Parādait Man vienu denāriju! Kā attēls un uzraksts tam ir?" Viņi atbildēja: "Ķeizara."
25 Tad Viņš tiem atbildēja: "Tad nu dodiet ķeizaram, kas ķeizaram pieder, un Dievam, kas Dievam pieder!"


Vai tā ir par tēmu??

Pārdomājiet, vai ir kristīga iepirkšanās, kristīga kartupeļu stādīšana, kristīga matemātikas mācīšanās, kristīga auto vadīšana, kristīga ceļošana un lai vēl sarežģītu galvu -- vai ir kristīga laulība???

Mums patīk pie visa, visur pielikt vārdiņu "kristīga" un tad iedomāties, ka nu esam ļoti kristīgi. Varbūt, ka tā ir kā Dieva vārda velta lietošana?

Ir daudzas lietas šai dzīvē, kas cilvēkam jāatrisina ar Dieva doto saprātu. Un šai dzīvē ir daudzas lietas, kuras jāatrisina ar konsensusa palīdzību. Jā, pat vienojoties ar nekristiešiem par ABPUSĒJI vispieņemamāko variantu kopā sadzīvošanai vienā valstī, vienā pilsētā, vienā ielā. Tas NEBŪS 100 % saskaņā ar Dieva baušļiem. Tomēr, tu, kristietis, neatkarīgi no šīs pasaulīgās vienošanās, centīsies dzīvot saskaņā ar Dieva baušļiem.

Tāpēc pasaulīga vienprātība atšķiras no vienprātības baznīcā. Baznīcas vienprātībai jeb vienprātībai kristiešu starpā ir jābūt balstītai tamā, kas ir rakstīts Rakstos. Tur nevar atkāpties. (šo principu arī apliecināja +jānis intervijā Sestdienai)

Tomēr kristieši mēdz darīt otrādi. Piekāpties baznīcā atkāpjoties no Rakstiem, bet attiecībās ar nekristiešiem turēties pie Rakstu vārdiem un ne soli neatkāpties...

Manuprāt, tas ir ačgārni. Kā jums??

Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.04 12:47:31
+jean
nu diskusija par kristīgu ieprikšanos jau bija - http://www.lelb.lv/forums/?fu=l&rid=1&id=4477

Un kāpēc lai nebūtu kristīga autovadīšanas vai kristīga ceļošana, vai kristīga laulība?
dafne
# Iesūtīts: 2013.02.04 13:13:32
+jean
Tomēr kristieši mēdz darīt otrādi .
attiecībās ar nekristiešiem turēties pie Rakstu vārdiem un ne soli neatkāpties...
so vari ar kadu piemeru..citadi isti nav saprotams..ko tu ar to domā..tas ta ka pieprasit bausļu ieverosanu vai ka?
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.04 14:05:38
nu redzi, 100 % kristīga var būt tikai ticība un mācība.

Tas, ko sauksim par kristīgu dzīvi būs teiksim (cipari uz dullo) 30 % kristīga (saskaņā ar Dieva likumiem), 70 % nekristīga (grēcīga).

Ar kristīgu laulību līdzīgi.

Tāpēc, kad tu saki es dzīvoju kristīgi, tad cilvēki skatās uz tevi un redz to lielāko (grēcīgo) daļu un sauc: skat, tu jau dzīvo tāpat kā es!!

Un tad jautā: kāpēc tu gribi, lai daru to, ko pats nedari?

Baznīcā esošs ticīgs cilvēks zin, ka kristietis viņš ir nevis savu darbu dēļ, bet Dieva žēlastības Kristū dēļ. Nekristietim to nesaprast, viņš to apzīmēs kā liekulību.

Tāpēc mans jautājums: Mums patīk pie visa, visur pielikt vārdiņu "kristīga" un tad iedomāties, ka nu esam ļoti kristīgi. Varbūt, ka tā ir kā Dieva vārda velta lietošana?

Tas ir jautājums, ne apgalvojums!!
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.04 14:09:39
+jean
Ja `jums` tas patīk, kādēļ lai tas obligāti attiektos uz citiem?
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.04 14:25:12
dafne, piemēram, saslēdzot kopā ar citas diskusijas tēmu. PLF (vai lielākā daļa PLF baznīcu) atbalsta homoseksuālas laulības, tur ir atrodamas arī tādas pat bīskapes un bīskapi, kas saka: es to daru un tā ir labi un pareizi!

PLF baznīcas visas viena otru atzīst par baznīcām. Tur šis jautājums tiek diskutēts, jo visi jau nepiekrīt. Bet tikpat skaidrs ir, ka tās baznīcas (kā Amerikas un Zviedrijas, tāpat kā daudzas mazākas ultraliberālas) paliks nelokāmas savā nostājā.

Tomēr, kad notiek sarunas ar valsts pārstāvjiem (kas pat nesaka: es tā daru un uzskatu, ka tā ir pareizi) tad retorika ir daudz stingrāka, piesaucot - sātana kalpus utmldz..

Vienā gadījumā, mācītājs ir gatavs iet un teikt: ministres kundze, es pieprasu jūsu atkāpšanos no amata; bet otrā gadījumā, kur tā lieta jau ir iekšā baznīcā, tur viņš vairs nav tik drosmīgs.

Vienā gadījumā kristieši teiks: Eiropas savienība morāles ziņā ļaunums, jāstājas ārā!! Kad es teikšu: stājaties ārā no PLF tur ir vēl lielāks ļaunums! tad būs atrunas: tā ne, mums mīlestībā jācenšas viņiem parādīt pareizo ceļu, utt.

gan jau, ka tu pati arī varētu atrast līdzīgu piemērus, vai ne??
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.04 14:34:59
+jean
Ja Tev nav informācijas, tad tenkot nevajag. Ir bijuši arī mācītāju ierosinājumi izstāties no visām sadraudzībām pēc kārtas. Tāpat, kā ne visi mācītāji iesaistījās politiskajās spēlēs ap viņķeli
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.02.04 14:51:30
Aivars Nu ja,
ieteikumu arī formāli un oficiāli izstāties no t.s. Loijenbergas konkordāta, kuru neviens tāpat neuzskata par saistošu,
esot noraidījuši tīri cilvēcisku - ka tik neapvainojas, iemeslu dēļ.
Labi vēl ka tādā kā protestantiska selektīvisma attieksmē tā pat par pilnu un nopietnu neturam tos papīrus, kurus nevēlamies...
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.04 15:00:19
Confrater
Tu papriekšu izstājies no Augsburgas interima!
aivars.lapsans [83.187.154.96]
# Iesūtīts: 2013.02.04 16:58:58
+jean

1. kor. 2 Mēs savu ticību pamatojam Gara izpausmē , arī ikdienas lietās prezentējam Viņa prātu , ne cilvēka.
Monētas abas puses mēs pielietojam lidz kaut kādai robežai. Ja vara ir despotiska un man pavēl darīt cūcības , tad nodokļus maksāju , jo tie ir man un tuvākajam , bet cūcības nedrīkst strādāt.

dāvis [78.84.175.4]
# Iesūtīts: 2013.02.04 18:32:40
vai būtu jāprotestē arī pret Sorosa fondu?
http://www.apollo.lv/zinas/generalprokuraturu-lugs-apturet-sorosa-fonda-latvija-darbibu/552458
Confrater
# Iesūtīts: 2013.02.04 19:18:52
Krievijā viņi tīri labi sapratuši par kā naudu daudzi protesti.
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.02.04 19:25:54
aivars.lapsans [83.187.154.96]bet tādā gadījumā tu cūcības apmaksā ar savu nodokļu naudiņu...
Mums vispār interesanti sanāk, ka nodokļu naudiņu izbrīvē visam kam - visādām specifiskām biedrībām, sportiņam,
bet nedod Dievs, baznīcai, kuru locekļi taču tāpat ir nodokļu maksātāji.
Lūk - par šo derētu kādas aktivitātes, ne vien pret mazām dumjām grāmatiņām.
Nesen pazīstamai kristīgai darbiniecei piedāvāja pārņemt izčākstējušu labdarības iestādi, pat kārtīgu budžetu ar algu pašvaldība piedāvāja (ne tā kā nabaga baznīca, kas labi ja degvielu var apmaksāt),
bet ar nosacījumu (tā arī tiešā tekstā pateica)- tikai kristīgo mācību mazāk. Dabiski, ka viņa atteicās.
dafne
# Iesūtīts: 2013.02.04 20:10:41
+jean
njā..Bibele gan bij laikam otradi,janošķiras no tiem,kas aplamibas māca ...tu r laikam tev taisniba
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.02.04 20:56:35

Piemēram, viduslaiku bikts spoguļos bija uzskaitīti visneiedomājamākie grēki un vienam otram grēknožēlniekam bija jauna informācija, ā... izrādās var arī tā! Bet vai tā nevar atmodināt kādā snaudošo Bābeles netikli? Ko?

Padomju beigu laikos bija slavena filma "Mazā Vera", padomju cilvēkam tas bija tik spilgti, bet reti kurš vairs aceras scenāriju, savukārt mazo Veru gan.
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.04 21:38:09
Vēlreiz par "kristīgo protestēšanu".

Aivar, piedod, s`il vous plait, tomēr -- mācītāju ierosinājumi -- tas izklausās, kā vāja protestēšana. Pateicām, bet nu, ja ne, tad nē...

Tomēr jau esam nonākuši tuvāk lietas būtībai. Par ko būtu vairāk jāuztraucas: par šīs pasaules lietām vai arī Debesu valstības lietām; par to, kas notiek pasaulē, vai par to, kas notiek draudzē, baznīcā; par miesu vai par dvēseli.

Vai nav tā, ka daudzi baznīcā gājēji biežāk ir sašutuši par politiķu šmucēm, par pensiju nepalielināšanu utmldz., bet par draudzes/baznīcas pareizas mācības un prakses lietām viņi tik daudz neinteresējas? Tomēr no tām otrām ir atkarīga viņu mūžīgā dzīvība, kamēr no tām pirmajām varbūt pārdesmit lati makā?

Jo kādam kāda lieta ir tuvāka, jo vairāk tas viņu uztrauks un jo vairāk šis cilvēks protestēs saistībā ar šo lietu, vai ne tā??

Varbūt, ka saistībā ar tiem praidiem arī teiksim pietiktu, ja iesniegtu Rīgas vai valsts vadītājiem ierosinājumu neatļaut to? Ja viņi neņem vērā ierosinājumu, nu tad neko...
Lūdzu Vārdu
# Iesūtīts: 2013.02.04 21:52:41
Vai nebūtu vērts atgriezties tēmas uzstādījuma: Protestēšana un aktīva pretdarbība … Kā šādu rīcību savienot ar sekošanu Kristum? – un pamēģināt noskaidrot: - ko ar to māca Raksti?

. . . . . . . . . . . .

Šeit jau tika pieminēta Rom. 13
1 Ikviens lai ir paklausīgs varām, kas valda. Jo nav valsts varas, kā vien no Dieva, un tās, kas ir, ir Dieva ieceltas.
2 Tātad tas, kas pretojas valsts varai, saceļas pret Dieva iestādījumu. Bet tie, kas saceļas pret to, paši sev sagādā sodu.
3 Jo valdītāji nav bīstami labam darbam, bet ļaunam. Tu negribi bīties valsts varas, labi, dari to, kas labs, tad tu saņemsi viņas uzslavu,
4 jo tā ir Dieva kalpone tevis labā. Bet, ja tu dari ļaunu, tad bīsties; ne velti tā nes zobenu, jo tā ir Dieva kalpone, atriebēja un soda nesēja tam, kas dara ļaunu.
5 Tādēļ nepieciešami tai paklausīt ne vien soda dēļ, bet arī sirdsapziņas dēļ.
6 Tāpēc maksājiet arī savas nodevas: viņi, kas uz to raugās, ir Dieva kalpi.
7 Dodiet katram, kas viņam pienākas: nodevas, kam nākas nodevas, muitu, kam nākas muita, bijību, kam nākas bijība, cieņu, kam nākas cieņa.


Laikā, kad ap. Pāvils raksta šo vēstuli, tās adresāti uz savas ādas jau ir izbaudījuši Kaligulas un Klaudija valdīšanu. Uz savas ādas – burtiskā nozīmē, jo Klaudijs tos bija izdzinis no Romas par skandalēšanu saistībā ar sekošanu kādam „Crestus”.

Par šo tēmu runājot parasti piemin arī Pētera un apustuļu tēzi: Dievam vairāk jāklausa nekā cilvēkiem (Ap. d. 5:29); - visbiežāk gan piemirstot, ka tā bija atbilde uz konkrētu Sinderija aizliegumu mācīt Jēzus Vārdā (Ap. d. 5:28).

Vai ir kāda sociālekonomiska robeža, pie kuras kristiešiem būtu pienākums protestēt pret pastāvošo varu? Varbūt … šādas robežas iespēju izslēgt nevar, bet ja tāda pastāv, tad katrā ziņā tālu aiz šodienas realitātēm:
Visiem, kas ir vergi apakš jūga, būs turēt savus kungus par visa goda cienīgiem, lai Dieva Vārds un mācība netiktu zaimoti. (1.Tim. 6:1)
Uzmanības vērta ap. Pāvila norāde, ka verga padevībai savam kungam ir garīga nozīme – protestēšana ir līdzvērtīga zaimošanai.
Tā ir tiešā saistībā ar Jēzus mācību par aktīvu padevību esošajai varai (Mt. 5):
40 Un, kas ar tevi grib tiesāties un ņemt tavus svārkus, tam atdod arī apmetni.
41 Un, kas tevi spiež iet vienu jūdzi, ar to paej divas.



Līdz ar ko nākas konstatēt, ka saskaņā ar Svētajiem Rakstiem protestēšana pret sociāliem vai ekonomiskiem spaidiem ir līdzvērtīgai Dieva Vārda zaimošanai, un kā tāda ar sekošanu Kristum nav savienojama.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.04 22:14:29
+jean
protams, ka vāja protestēšana un vāji izsvērta protestēšana, jo kāda gan jēga no lepnas durvju aizciršanas kristīgās organizācijās?
Atļaušos gan Tev pajautāt, kad sākas mūžīgā dzīvība - šajā pasaulē, vai kaut kādā aizsaulē? Vai tu arī pievienojies Indriķa gnosticismam, ka šī pasaule ir viens vienīgs feileris, kuru radījis sadistisks demiurgs, bet, lūk, kad nomirsim, tad gan beidzot dzīvosim?
Par praidu... nu lai kādu slepkavniecisku tieksmi manī neuzjundītu šī idiotu parāde, esmu sapratis, ka šo atsevišķo grēcinieku atgriešana nav Baznīcas galvenais uzdevums, kas selektīvi paaugstināms pār visiem citiem. Kā jau paralēlā diskusijā pats apcerēji heteroseksuāļu grēkus - tie ir daudz biezākā slānī. Zinu, ka Amerikā ir ļaudis, kas arī uz `Erotam` līdzīgiem pasākumiem ierodas ar Bībelēm, kuru vākus rotā uzraksts "Dievs mīl slampas` Pieņemu, ka viņiem izdodas kādu atgriezt. Man kaut kā nav tik specifiska interese par atklāti seksuāli perversa rakstura grēciniekiem. Bet kaut kā derdzas reliģiozi safrizēts melīguma grēks.
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.02.04 22:22:27
Lūdzu Vārdu
Kādi būs pirmie vārdi, ar ko viņu attaisnosim? Super jautājums!!!

pirmais, kas nāk prātā, tā ir Viņa pazemība un Mt.25 l īdzība par talentiem.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 26 , pavisam kopa bijuši: 783