atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi grāmata par konfliktiem un konfliktu tēma
p.l.dassy g-pilsētā
Iesūtīts: 2012.01.10 00:35:07
vai zināt kādu kristieša vai teologa sarakstītu grāmatu jeb rakstu par konfliktiem un to risināšanu?

kā arī varat izteikties par konfliktu risināšanu kā tādu!
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.10 00:35:20
dikti būtu pateicīga par šādu info
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.01.10 19:03:44
tāda veida literatūras ir steriem

kāda veida konfliktus tu domā? cilvēka iekšējos, konfliktus ģimenē, konfliktus draudzē, starptautisku konfliktus …

var sākt ar kādu no Wayne Mack (pašreiz misionārs Āfrikā – no evaņģēliskajiem baptistiem) 20 grāmatām … un tad rakt dziļāk vai uz citu pusi
p.l.dassy g-pilsētā
# Labojis p.l.dassy g-pilsētā: 2012.01.10 22:05:09
Juris Saivars
konflikti dalās iekšējie un ārējie!
vēl konflitki dalās:
starpgrupu
starp grupu un personu
starppersonu
iekšējais

tas, ko Tu mini ir konflikti pēc pazīmēm

mani interesē starppresonu, kas ir ārējie!

grāmatu ir daudz... bet vai tiem cilvēkiem ir akadēmisks grāds psiholoģijā, lai viņa rakstītajam varētu būt svars! es pagaidām maza un zaļa šai jautājumā...
lai gan vnk kristieši jau arī ir ar savu viedokli, kas nav zemē metams... un tomēr... lai saprastu ir jābūt mazliet pieredzei tai jomā!

Viens Latvijas psihologs(nezinu, vai korekti būtu saukt vārdā, jo rakstīja ne publiski) par šo saka: kristīgās grāmatas iebrauc grāvī par šo. grāvis ir: 1)kristiešiem jābūt par konfliktu dzēšlapām, visu jāuzsūcot sevī un jāpiedod.
2) Bibliskli jārunājas un tad pāries.
Ne viena no abiem viedokļiem nav pieņemama par ņemamu vērā integrētu viedokli.

Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.01.10 22:41:28
p.l.dassy g-pilsētā
reiz sāku lasīt "How People Change" - palika iespaids, ka tie zeļļi zin` ko runā ... laikam tur kādam bija grādi arī.
p.l.dassy g-pilsētā
# Labojis p.l.dassy g-pilsētā: 2012.01.10 23:01:50
Juris Saivars
nu tas jau ir par sirds mainīšanos- vairāk iekšējiem konfliktiem iespējams, kas protams ir saistīts... a man vajag par ārējiem konfliktiem!

nu neko! nebūs man kristīgais skatījums!
vispār konfliktoloģija ir jauna nozare... ~ 10 gadi!
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.01.10 23:09:26
p.l.dassy g-pilsētā
parakņājies pa to grāmatu tur pat amazon.com lapā ... tur bija literatūras saraksts - kurā gan jau atradīsi tev vajadzīgo ...vai norādi uz citu sarakstu ... un tā uz priekšu ...
vajag tik rakt!
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.10 23:12:57
Juris Saivars
nu ja!
bet man jau var arī ņemt parastus autorus!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 12:01:28
p.l.dassy g-pilsētā
Kopš kura laika `konfliktoloģija` ir jauna nozare? Palasi apustuli Pāvilu šajā sakarā par sienām, ko Kristus krusts ir nonesis! Kanta apceres par to, kā slēdzami paliekoši miera līgumi... Utt.
Nu pēdējos divdesmit gados, protams, vari pameklēt "Dūdiņas no Venēras, mužiki no Marsa" , vai kaut ko no sērijas `kā saprast savu bērnu`, `gatavojoties pusaudža vecumam` utt..
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 12:02:09
vai tad fakultātes bibliotēkā nav kaut vai kaut kāda pastorālās padomdošanas sekcija par ģimenes krīzēm, pirmslaulību padomdošanu utt?
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.11 13:46:21
p.l.dassy g-pilsētā

Dassy, neviena grāmata tev nepalīdzēs, ja tu negribēsi tos konfliktus risināt. Vispirms,kas ir konflikts? Divi cilvēki ar diviem viedokļiem - tas ir konflikts. Konfliktu var atrisināt, noskaidrojot patiesību. Bet ceļš uz to ir ērkšķains. Nāksies uzklausīt pretējus viedokļus, kas būs vērsti pret tevi pašu. Ja tu to spēsi uzklausīt, tad varbūt arī nonāksi līdz patiesībai; ja nē - aizmirsti par konfliktu risināšanu un ķeries pie vieglākiem uzdevumiem.
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.11 13:56:43
Aivars
http://lv.wikipedia.org/wiki/Konfliktolo%C4%A3ija

man vajadzēja starppersonu, nevis laulību krīzes risināšanu!

Uldis
man nav jārisina konflikts, bet bija jātaisa darbs!
grāmata neviena nevar palīdzēt risināt, bet palīdzēt saprast gan! Tā jau ir, ka neviens cits nevar otra vietā kko risināt!
Par patiesību! tā gan katram sava var būt!
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.11 14:06:51
p.l.dassy g-pilsētā

Sapratīsi tikai tad, kad praktiski sāksi pielietot teorētiskās atziņas.

Tas, ka patiesība katram sava - tur jau tas āķis. Vajag izdarīt tā, lai abi nonāktu pie vienas patiesības. Kā to izdarīt? Tas ir galvenais jautājums un arī liela māksla.

Visdrošākais ceļš uz vienotu patiesību ir diskusija. Un diskusijas laikā ir jādzird visādi viedokļi. Arī tādi, kas ir vērsti pret tevi un tev nepatīk. Bet jāvingrinās tos uzklausīt. Tas neizdodas ar vienu reizi. Mūsu sabiedrība pilnīgi neprot jeb, pareizāk sakot, nav gatava diskusijai. Piemēram, vēl nesenā diskusijā šajā pašā forumā, ja nepiekrīti oponenta viedoklim, tad tev ir naids pret oponentu. Tas ir būtība nepareizi. Pretēja viedokļa paušana ir drīzāk ceļš un saprašanu, uz patiesību.
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.11 14:36:04
Uldis
Tu saproti, ka mēs te runājam ne par teoloģiskām lietām!

es gan nepiekritīšu, ka jāpanāk, lai patiesība ir viena! Ja kādam patīk sarkans, bet kādam zils... nedomāju, ka ir jāpanāk šīs patikšanas maiņa!

man konfliktos vairāk patīk vārds abpusēja piekāpšanās, kur abiem ir gan zaudējumi, gan ieguvumi! Vairāk sadarbība!

interneta diskusijas ir kkas cits un teoloģiskas diskusijas izriet no tā, kāda ir cilvēka ticība!

Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 15:36:04
p.l.dassy g-pilsētā
Kāda atšķirība, kurā brīdī kādi galdiņa urbēji piekabina savai darbībai jaunizdomātu nosaukumu?
Jau 1. Mozus grāmatas 3 un 4. nodaļa runā par `konfliktoloģiju`, kur Dievs ir `starppersona`
Tu tiešām, vispirms pamēģini atbildēt uz Jura Saivara jautājumu, jo pagaidām nav skaidrs, par ko Tu vispār vaicā. Vismaz šķiet, ka Tev arī pašai nav skaidrs.
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:04:43
lai viņa rakstītajam varētu būt svars !
Kāpēc mums tik grūti saprotās tas ka svars būs ja kādam būs personīga pieredze iziet no kādas situācijas , i to tam būs tikkai liecības vērtība lai Svētais Gars katrā no mums uzrādītu kur ir problēma bijusi un varētu tad par to aizlūgt Svaidītam Glābējam. Jņ 5 Jēsus saka : Tomēr Es nepieņemu liecību no cilvēka, bet to pieminu, lai jūs tiktu izglābti.

Vai mums ir jāmeklē atdzinība no cilvēkiem, vai citu atdzīti cilvēki?

1.kor1: Jūdi prasa zīmes, un grieķi meklē gudrību.
Bet mēs sludinām Kristu, krustā sisto, kas jūdiem apgrēcība un pagāniem ģeķība, bet tiem, kas aicināti, tiklab jūdiem, kā grieķiem, Dieva spēks un Dieva gudrība. Jo Dieva ģeķība ir gudrāka nekā cilvēki, un Dieva nespēks ir stiprāks nekā cilvēka. Raugait, brāļi, savus aicinātos, nav tur taču daudz pasaules gudro, nav daudz vareno, nav daudz augsti dzimušo. Bet, kas ģeķīgs pasaulē, to Dievs ir izredzējis, lai liktu kaunā gudros; un, kas nespēcīgs pasaulē, to Dievs ir izredzējis, lai liktu kaunā stipros; un, kas pasaulē zems un nicināts un kas nav nekas, to Dievs ir izredzējis, lai iznīcinātu to, kas ir kas; lai nekas, kas ir miesa, nelielās Dieva priekšā.


No svara cik saprotu ir piedzīvojums Dievā.

Ebr.5:11 Par to mums būtu daudz ko runāt, bet ir grūti darīt to saprotamu, tāpēc ka jūs esat kūtri palikuši dzirdēt. Jo, lai gan laika ziņā jums pašiem pienākas būt tiem, kas māca, jums atkal vajadzīgs kāds, kas jums māca Dieva vārdu pirmsākumus, un esat tapuši par tādiem, kam vajag piena, ne cietas barības. Jo katrs, kas bauda pienu, ir taisnības vārda nepratējs, jo tas ir bērns. Bet pilngadīgiem pienākas cieta barība, tiem, kam ir piedzīvojumi un kam prāti vingrināti izšķirt labu un ļaunu.


Uldis
# Labojis Uldis: 2012.01.11 18:27:29
p.l.dassy g-pilsētā

Tu nespēji ieklausīties. Konfliktu risināšanas principi ir visur vienādi. Nav teorija, kas būtu derīga tikai teologiem un neteologiem. Protams, teologiem tēmas ir specifiskas pēc rakstura, bet konfliktu risināšana ir līdzīgi.

Es arī neteicu, ka jāpanāk viena taisnība, kaut gan es ticu, ka pastāv viena taisnība. Teoloģijā šī taisnība ir Rakstu taisnība. Tas, ka ir dažādas konfesijas vai denominācijas, liecina, ka teoloģiskais konflikts nav atrisināts, jo nepastāv tāda katoļu taisnība, luterāņu taisnība, reformātu taisnība, baptistu taisnība utt. Bet mēs diskutējam luteriskās baznīcas iekšienē, jo ir izveidojies konflikts luteriskās baznīcas iekšienē. Pierādījums tam ir LELB un KLB eksistēšana (un vēl dažas eklesiālas kopības). Zināms saspīlējums bija arī KLB iekšienē, kuru mēs atrisinājām - labi vai slikti, tas ir cits jautājums. Bet es skatos, ka arī LELB iekšienē ir konflikts, kas ir jārisina. Kā? Diskusiju ceļā, caur faktiem un pieredzi, atmetot nederīgo, lai nonāktu pie derīgā, kā teiktu MIlls. Luterāņiem šis derīgais ir luteriskās ticības apliecības, kas apkopotas VG. Tā mēs nonāksim pie patiesības. Jo luteriskās ticības apliecības jau reiz vēsturē sasniedz vienprātību mācībā un arī praksē.

Zaudējumi un ieguvumi - tas ir kompromisu māksla, ko plaši lieto politikā. Bet teoloģijā tas neder. Baznīcā tas neder, jo ticība nav nekāds kompromiss.

Interneta diskusijas ir brīnišķīga vieta, kur praktizēt šīs iemaņas.

Tādas ir manas domas. Vai tu tam nepiekrīti? Bet varbūt tomēr piekrīti?
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.01.11 19:02:27
За нашим бокалом сидят комиссары
И девушек наших ведут в кабинет.

Граждане комиссары, прошу вас, оставьте девушку в покое!

Šķiet, ka p.l.dassy g-pilsētā vajadzēja uzrakstīt referātu (kursa darbu, monogrāfiju …) par konfiktoloģiju, kas iesāktos ar vārdiem –

konfliktoloģija ir jauna zinātnes nozare, kas pēta un meklē risinājumus konfliktiem, cenšoties rast konsolidējošu ieskatu šai sarežģītajā starpattiecību fenomenā … bla, bla, bla

Galvenie virzieni konfliktoloģijā ir:

a)du-du-du-du-du metode;
b)baju-baju-baju-bajuški-baju skola;
… …
n) kristīgā padomdošana, kurām, piemēram XXX virziens par konfliktu galveno avotu uzksta YYY sindromu, bet PH.D>Oij ir proponējis pilnīgi jaunu skatījumu uz konflikta sastāvdaļām, kas korelē ar baju-baju-baju-bajuški-baju skolas Otro postulātu, bet ir kontrapunktā ar visu pārējo.

A’ jūs ko piedāvājat?

Kā lai neatceras eksāmenu Jaunās Derības teksta vēsturiskajā kritikā, kur viens no studentiem uz visiem jautājumiem atbildēja vienādi: “Es esmu ticīgs cilvēks!” … nabaga pasniedzējs gandrīz rāpus pa sienu uzlīda uz griestiem.

За девушек наших, за конфликтологию,
За все комиссары ответят сполна.
Отбросьте бокалы, поручик Голицын,
Корнет Оболенский, надеть ордена.

Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 19:52:14
p.l.dassy g-pilsētā

Šķiet, ka atradu labu ievadu tevi interesējošajā tēmā - Scripture & Discernment - tas nav tieši par konfliktoloģiju, bet soli pirms tam: kā vispār baznīcā tiek pieņemti lēmumi.
Un kā zināms - pareizi lēmumi ved ārā no konfliktiem, nepareizi - tajos iekšā ...
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.11 20:45:07
Juris Saivars

Scripture & Discernment - labs padoms ģevuškai. Tik vien kā divas nelaimes. Pirmā - jāšķiras no $ 22; otrā - jāpasūta. Kamēr tā atnāks, termiņi būs beigušies. Tāpēc: vai nu jāmeklē bibliotekā, vai internetā.

Tas ir labi teikts: "..pareizi lēmumi ved ārā no konfliktiem.." Bet - kas ir tie pareizie lēmumi? Kurš to pateiks?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 21:08:35
Uldis
Atnāks, iespējams, divās nedēļās. Bet pie tiem 22 dolāriem būs jāpieskaita vēl šipings un handlings, kas iespējams uzvilks līdz 30 dolāru kopsummai, un tad, visticamākais, vēl piekto daļu pie tā visi samaksāsi preci saņemot, kā Latvijas PVN vietējā pasta nodaļā. I togo zem 20 latiem noteikti nebūs. Bet ja grāmata laba...

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 137 , pavisam kopa bijuši: 1526