atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Attieksme pret mirušā ķermeni
Aivars
Iesūtīts: 2011.02.25 11:05:10
Saistībā ar šobrīd Rīgā apskatāmo nelaiķu izstādi arī forumā ir sākušās kādas diskusijas.
Lai nepiesārņotu citas tēmas, varbūt, labāk izteikties par specifisko jautājumu tieši te.

Ar ko šis ir sliktāks/labāks par šo
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.28 17:55:34
masiks iesmīkņā [74.63.112.146]
Domāju, ka cieņa nav gluži vidējais aritmētiskais starp totēmismu un utilitārismu.
Anita_
# Iesūtīts: 2011.02.28 18:09:17
Cilvēku viedokļi dažādi. Bet ko par šo jautājumu teiktu Dieva gars, ko (Jesaja42) mums deva zināt caur Dieva kalpu?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.28 19:26:26
Anita_
Vai tu nepaskaidrotu, kāpēc atsaucies tieši uz Jesajas 42?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.02.28 19:43:18
Anita_
Un ko teiktu?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2011.02.28 22:11:28
Var cienīt pašu cilvēku, cienīt atmiņas par viņu, vai, ja ticat dzīvei pēc nāves, tad - turpināt cienīt pašu cilvēku, kas tagad eksistē bez tā ķermeņa.

Taču, cienīt fizisko ķermeni? Dīvaina vēlēšanās...

Manuprāt, vislabāk mirušā ķermeni ir iznīcināt, piemēram, sadedzināt. Iedomājoties vien, kas notiek ar to ķermeni zārkā, nu, piedodiet, labāk lai dedzina nost! Arī tā iešana uz kapiem ciemos pie līķa ir viena stulba tradīcija.
Vispār jau līķus varētu izmantot racionāli, piemēram suņu konserviem, bet tas sabiedrībā nav pieņemts, nav tādas tradīcijas. Tikai manī ieaudzinātās tradīcijas dēļ es negribu, ka cilvēku līķus samaļ suņu konservos.

Bet kas ir cieņa vai necieņa, kā jau masiks izteicās, tad tā, kā sarunā, tā arī ir.
Atgriežoties pie tām pašām tradīcijām, kau kur austrmu pusē mirušos nolika zvēriem par apēšanu. Kaut kur citur, kanibālu ciltīs, apēda. Abos gadījumos tā skaitījās cieņas izrādīšana.

Varbūt tā visa cienīšana ir tikai tāda izmisīga cīņa pret nāvi, pret mirstību. Vēlēšanās, lai cilvēks dzīvotu mūžīgi, un tad nu tas ķermenis ir vienīgais, kas palicis. Tāda ilūzija.


Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.28 22:19:32
EzītisMiglā
Vecāsmātes adīti dūraiņi, vectēva stādīta ābele, meitas zīmējums, dēla dāvana, dzīvesbiedres vēstule vai fotogrāfija... it kā jau tas viss ir tikai irstoša matērija, un tomēr...
masiks [74.63.112.153]
# Iesūtīts: 2011.02.28 22:38:52
Aivars
Domāju, ka cieņa nav gluži vidējais aritmētiskais starp totēmismu un utilitārismu.

Pareizi. īpaša cieņa pret pīšļiem stipri velk uz totēmismu. Laikam jau nav nekas traks, ja tas nekļūst par pašmērķi. Tapēc ir labi just robežu starp cieņu pret konkrētu personību un cieņu cieņas pēc. Ja pirmais ir personisks un personiski neaizskarams, tad par otro sāpīgi iespringt būtu negudri...
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2011.02.28 22:55:26
Aivars
Labāk tad irstoši dūraiņi atmiņai nekā irstošs ķermenis.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.28 23:00:37
EzītisMiglā
Nu bet to arī sauc par cieņu, vai ne?
masiks iesmiin [95.154.230.254]
# Iesūtīts: 2011.03.01 00:40:36
Aivars
Vecāsmātes adīti dūraiņi, vectēva stādīta ābele, meitas zīmējums, dēla dāvana, dzīvesbiedres vēstule vai fotogrāfija...

aga... un Iljičs mauzolejā...
Nez - dižā vadoņa līķīša izstādīšana publiskai apskatei - tā būtu dziļa necieņa vai īpašas cieņas izrādīšana?

Principā, ja Džugašvili nebūtu savārījis īpaši daudz ziepes - viņi tur dusētu divatā, vai pat (...ēēēē... ļauj paskaitīt tos gensekus - jamie savu amatu savulaik saņēma gluži kā pirmsnāves iesvaidīšanu...) laikam piecatā. Hrušķis neskaitās - viņu vēl dzīvu esam izmeta arā no amata, a pēdējais varonis - Miša ar punpu pierē - vēl nav pakavus atmetis... toties impēriju jau sen kā pakāsis....
Līkcepure [90.130.169.93]
# Iesūtīts: 2011.03.01 01:55:20
Aivars
Nu bet to arī sauc par cieņu, vai ne?

Nē nu bet nopietni. Vai ierokot ķermeni bedrē, ļaujot tam tur pūt un tapt tārpu saēstam ir cieņas izrādīšana (es personīgi fanoju par kremāciju)? Šeit taču tieši otrādi, ķermenis tiek saglabāts un uzturēts pie ``dzīvības``, tātad daudz lielāka cieņa. Un ja vēl bijušais ķermeņa īpašnieks pats piekrīt tā eksponēšanai, tad kur problēma?
neielog. [95.68.81.233]
# Iesūtīts: 2011.03.01 07:22:00
Izvirzu hipotēzi, ka ticīgajiem šādas izstādes signalizē, ka cilvēks ir tikai biomehānisms un nekādas dvēseles tam nav.
Anita_
# Iesūtīts: 2011.03.01 07:22:48
Vai ir atšķirība starp spriešanu par lietām, tiesāšanu, pļāpāšanu un kas Dieva prāt ir ok no tā visa?
Anita_
# Iesūtīts: 2011.03.01 07:25:05
Aivaram:
Tu rakstīji:
Vai tu nepaskaidrotu, kāpēc atsaucies tieši uz Jesajas 42?
---
Nu tad jautājums tev attiecīgs:
Vai tu paskaidrotu vai Jesaja 42 un piem. arī 53 Dievs caur Jesaju runā par Jēzu?
masiks piekrīt [74.63.112.143]
# Iesūtīts: 2011.03.01 09:27:32
Anita_
Vai ir atšķirība starp spriešanu par lietām, tiesāšanu, pļāpāšanu un kas Dieva prāt ir ok no tā visa?
protams, ka nav! Ibo Dievs savu prātu nekad vienpersoniski neizpauž. Viņam (nez kāpēc) vajag visādus Jesajus, caur kuriem runāt... vot ij sanāk - tas ko Jesajas tērgā, tiesā, pļāpā un puteņo - tas arī ir Dieva prāts... itkā.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.01 10:02:03
Anita_
Protams, ka arī šīs Rakstu vietas kaut ko pasaka par Jēzu, līdzās daudzām citām. Bet tik un tā nav skaidrs, kā tās sasaucas ar šīs diskusijas tēmu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.01 10:06:06
masiks iesmiin [95.154.230.254]
Kā būsi dzirdējis, tad arī iļjiča sakarā par to tiek runāts, ka padarīt miruša cilvēka miesu par tūrisma objektu ir barbarisms.

neielog. [95.68.81.233]
Hipotēze ir apgāzta. Skat, kaut vai dažas lappuses atpakaļ izvilkumu no kristīga publicista apceres tieši šīs izstādes sakarā.
masiks [74.63.112.142]
# Iesūtīts: 2011.03.01 10:24:07
Aivars
tiek runāts. Runā arī, ka šī gada beigās mēs satiksimies ar planētu Nibiru. Un?
/laikam būtu jāskatās KAS runā un KĀDU motīvu vadīti, ne? /

IMHO pēc kāda, nevisai ilga laika runās par to, ka cilvēku pūstošās miesas rakt zemē un indēt grunstūdeņus - arī ir barbarisms un antisanitāras tradīcijas.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.01 10:36:08
masiks [74.63.112.142]
Klau, nu šitas puicisms tavos gados ir nevietā. Ir skaidrs, ka savus piederīgos tu nekrāmē `norbā`, bet izrunājies te kā tāds puņkutapa, kas prāta, sirdsizglītības un pubertātes pazīmju trūkumu mēģina kompensēt ar cinisku bravūrību, iedomājoties ka tā `vēsajam vecim` piederās.
Varbūt, iepauzē?
masiks [74.63.112.143]
# Iesūtīts: 2011.03.01 10:37:53
Vispār, fanīgi dzirdēt kristiešu pārstāvja pārmetumus barbarismā, komunistu svētnīcai... it sevišķi šādas situācijas gaismā:
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/38173/lidosta-aizturets-muks-ar-mukenes-skeletu-bagaza

Svēto skeleta daļu godināšana ir viena no pareizticīgo baznīcas tradīcijām. Ir iespējams, ka kāda pareizticīgo sekta šādi izrādījusi cieņu mūķenei, pat ja viņa nebija oficiāli pasludināta par svēto.
Daudzās pareizticīgo baznīcās svētās relikvijas ir novietotas tā, lai ticīgie varētu tām pieskarties vai tās skūpstīt, un to tuvumā parasti ir ziedojumu kastīte
.


Tjipa - un šie ļaudis tagad man aizliedz degunu urbināt? (c)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 27 , pavisam kopa bijuši: 762