atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par piedošanas robežām
Aivars
Iesūtīts: 2010.10.22 23:42:11
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.22 23:42:22
ko domājam?
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.10.23 00:47:12
Man šķiet, ka raksta autore ir vienkārši dzīvē vīlusies, sevi nerealizējusi personība. Un parastā lieta - sajaukt personas ar lietu būtību. Varbūt arī rietumu apstākļos mācītāja atteikšanās no kalpošanas korupcijas dēļ iekš baznīcas draudzei neko daudz nenozīmē. bet tomēr - kāds sakars kādai lokālai draudzei ar to, ka klerki ir korumpēti un pat neticīgi? Mēs pārāk daudz mēdzam pievērsties visādām globālām lietām, aizmirstot, ka Jēzus ir pavēlējis kalpot savam tuvakajam un tas nebūt nav jāmeklē Ugandā vai Jaungvinejas arhipelāgā! Pievērsīsimies tam, kas mums ir tepat deguna priekšā, un būs daudz mazāk personīgo traģēdiju. Un nekad nevajag jaukt Dievu ar dcilvēkiem.
Krišjānis
# Labojis Krišjānis: 2010.10.23 02:05:35
Man gan radās iespaids, ka autore runā par situāciju deguna priekšā, par problēmām, kas viņu skar tieši un arī netieši, bet tepat.
"Corrupt" nozīmē ne tikai korupciju, arī samaitātību un izvirtību, tā, ka te nav domātas tikai korupcijas problēmas (cik nu no raksta sapratu, to pavisam līdz galam vēl neizlasot), bet gan daudz šausmīgākas, kas mums, paldies Dievam, varbūt nav tik pazīstamas.

Herein lies the trouble: Repentance is so difficult both to measure and to find, and in its absence, we have such little capacity for forgiving.

- tiešām, neredzot nožēlu, vai redzot vien tās teātri, piedošana, diemžēl, nerod spēkus......
devonas reksis
# Iesūtīts: 2010.10.23 10:55:11
Nu drusku pajocīgi jau ir, kad, kā viņa raksta par kādu draudzeni, kura bija saskārusies ar pedofiliju baznīcā un vēlējās:
- izmaiņas baznīcā, kas gadiem ilgi bija to noliegusi;
- atvainošanos.
Tā vietā viņu apciemoja baznīcas advokāti un vienojās par kompensācijas summu apmaiņā pret klusēšanu.
Lai arī neko nesaprotu no kristietības, tas liekas ērmīgi.
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.10.23 11:16:36
Jānis Kalniņš
Protams, ka rakstu grūti būtu nosaukt par ļoti izsvērtu, sistemātisku utt. Autore it kā mētājās te par citu, te par savām likstām skumstot, te pa pedofiliju, te holokaustu, te suicīdu, te Baznīcas neapdvēseļotu mašinēriju runājot, un visam pa vidu vēl dažādu vīru pārdomu citāti par piedošanas un nosodījuma tēmu.
Zini, bet tieši tas tajā rakstā iepatikās, īpaši domājot par farizeja un muitnieka rakstu vietu. Vai raksta autore lieliski nedemonstrē, kā dzīvi uztver viena (tu saki dzīvē vīlusies, sevi nerealizējusi.. es teiktu viena ievainota, aizskarta, konfliktējoša, apjukusi) persona, kam pieejami augsti un cēli citāti par piedošanas teoriju, un gan jau arī pulka noslīpētu un iepūderētu sprediķu, bet sirsniņa ta sāp tā kā tā, ij pietrūkst gandarījuma, kas ļautu pasludināt piedošanu, īpaši, ja neredz, ka tas dziedinātu netaisnības.
devonas reksis
# Labojis devonas reksis: 2010.10.23 12:09:01
Vēl jau ir jautājums, ko īsti raksta autore saprot ar piedošanu - vai tas ir, tā sakot, tads vienpusējs akts savas psiholoģiskās higēnas saglabāšanai - tu piedod savam pāridarītājam un vairs nenēsā pāridarījumu sev līdz.
Jeb vai tas ir divpusējs notikums, ka pāridarītājs papriekš nožēlo, nu un tad tam var piedot, tāds kopienas dzīvei ļoti nepieciešams pasākums.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.10.23 22:59:54
Aivars
Sprādziens! Tas ir kaut kas eksplozīvs! Nav rasts pie šādām tik skaudrām un tiešām pārdomām, ja maz to tā var nosaukt. To, ko viņa pasaka nav iespējams uzreiz pat "sagremot" gan citējamība, gan personīgā pieredze, gan pašas caururbošā doma, bet tajā pašā laikā, jādomā, kas ir tas fantastiskais spēks, kā gravitācija, kas viņu notur baznīcā. Cits jau sen būtu atmetis ar roku.

Nāvīga pieredze. Pieredze, kas patiesībā šķiet robežojas ne vairs, lai dzīvotu šai saulē. Varbūt te var noderēt Jēzus vārdi par jaunu piedzimšanu, mūs ietin vien nebeidzama, visaptveroša Dieva mīlestība.
Papucs
# Iesūtīts: 2010.10.24 21:56:00
Diskusija laikam turpināsies aktīvāk, ja kāds pāris latviskos vārdos izstāstīs, par ko ir runa
Artūrs_
# Iesūtīts: 2010.10.24 22:42:02
Papucs
Runa ir par to, vai visi grēki ir vienādi un vai visus var vienādi piedot. Raksta autore oponē gudriem vīriem, un uzskata, ka tādi grēki kā garīdznieku pedofīlija, manatas un varas kāre ir nepiedodama, un tādiem esot jākar kaklā akmens un jāmet Daugavā.

Piekrītu raksta autorei, ka visi grēki nav vienādi un daži pilnīgi brēc pēc taisnīguma, tomēr, Kristus ir miris par VISIEM grēkiem, un aicina mums piedot viens otram, kā Dievs mums visiem ir piedevis.
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.10.25 00:23:24
Artūrs_
Ā, nu tad viss skaidrs.
Tajā vietā Evaņģēlijā par tiem akmeņiem Kristus runā vēlējuma izteiksmē (būtu labāk) tikai un vienīgi tāpēc, lai mēs nejustos apgrūtināti ar pienākumu tos akmeņus kārt un mest dzelmē.
Viņš neapšaubāmi dod norādījumu, ka Viņa griba ir, lai tas piepildītos, bet nepavēl mums, atstāj mūsu pašu ziņā. Ne visi uz to ir spējīgi.
Bet slepkavība par pedofīliju ir tieši laikā, gluži kā Kristus mums norāda.
pamācošajā filmā, kur Roberts De Niro spēlē priesteri.
armilo
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:28:18
Domājot par piedošanas robežām esmu sapratis, ka Dievam tādu nav. Ar cilvēkiem, kā ierobežotām būtnēm, ir citādāk. Mūsu piedošanai diemžēl ir robežas.
armilo
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:32:57
No vienas puses es nesaprotu, kā Dievs var mierīgi noraudzīties uz šīs pasaules ļaunumu, bet no otras puses esmu bezgala pateicīgs Dievam par grēku piedošanu visiem cilvēkiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:37:40
armilo
Kāds ir sacījis, ka mums ļauts Dievu mīlēt, ne saprast. Ja mēs Viņu vienmēr saprastu, Viņš nemaz nebūtu Dievs
masiks [87.110.184.238]
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:40:43
armilo
Domājot par piedošanas robežām esmu sapratis, ka Dievam tādu nav.

ej nu? Kopš kura laika Dievs piedod tiem, kas viņam netic, da bauslību nepilda?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:47:12
masiks [87.110.184.238]
Vai Tu tiešām gribi dzirdēt atbildi, vai meklē iespēju pašapliecināties?
armilo
# Iesūtīts: 2011.02.08 15:52:06
masiks [87.110.184.238]
,,Kopš kura laika Dievs piedod tiem, kas viņam netic, da bauslību nepilda?,,

Kopš grēkā krišanas.
masiks [87.110.184.238]
# Iesūtīts: 2011.02.08 16:27:56
armilo
kopš grēkā krišanas Dievs cilvēku ir izdzinis no paradīzes, paradīzi kopā ar pārējo pasauli un cilvēkiem noslīcinājis, lējis uz galvas degošu sēru, un.... /loms uzskaitīt pārējos priekus, skat bībeli/
kur te saskati piedošanu? Ak, jā - atsūtīja sadu dēlu ar misiju: tapt nomušītam līdz nāvei, tādā veidā izpērkot cilvēku grēkus.... gan ne visiem. tikai tiem, kas pieņem Jēzu... tb - tic Jēzum. pārējiem - kukišs.
un tu vēl joprojām saki, ka Dieva piedošnai nav robežu?

Aivars
gribēji kaut ko teik vai tikai meklē iespēju pašapliecināties?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.02.08 16:28:36
kur te saskati piedošanu?

Kristuu!

masiks [87.110.184.238]
# Iesūtīts: 2011.02.08 16:31:38
Jošs Mulders
Kristuu!

Opcija "Kristū" kad strādā? Jebkurā brīdī uz jebkuru keksu? Jeb tikai uz tiem, kas indoktrinējas konkrētajā kristus ticībā? M?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.02.08 16:34:36
Opcija "Kristū" kad strādā? Jebkurā brīdī uz jebkuru keksu? Jeb tikai uz tiem, kas indoktrinējas konkrētajā kristus ticībā? M?

Jebkuraa briidii uz jebkuru kexu...
Vieniigais veids kaa sho piedoshanu ir NEdabuut ir - to noraidiit
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 4004