atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Atvieglota laulības šķiršana
Ivo Pavlovičs
Iesūtīts: 2010.07.23 18:06:34
Delfi raksta: Laulības šķiršana kļūs lētāka un vienkāršāka. Turpmāk laulību varēs šķirt ne tikai tiesā, kā tas ir pašlaik, bet arī pie zvērināta notāra vai dzimtsarakstu nodaļā, kas faktiski nozīmē vienkāršāku un lētāku laulību laušanu. Tā vēstī Neatkarīgā Rīta Avīze.
Pilnu tekstu lasiet šeit: http://woman.delfi.lv/relationships/couple/latvija-skirties-bus-letak-un-vienkarsak.d?id=33126809
Kādas ir jūsu domas par laulības šķiršanas vieglumu?
Diskusija kristiešiem!
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.07.23 18:09:30
Tas nozīmē, ka arī Baznīcā noslēgtu laulību varēs viegli izšķirt. Visnotaļ nepatīkams ir fakts ka arī baznīcas laulības tiek šķirtas. Un te nav diskusija par šķiršanos vispār, bet par to cik viegli to var izdarīt. Manuprāt Baznīcas laulību varētu šķirt tikai ar Baznīcas starpniecību.
Atgādinu, tēma TIKAI KRISTIEŠIEM!
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.07.23 18:39:43
baznīcā slēgtas brūkošas laulības noteikti būtu izskatāmas baznīcā. ar to es domāju ļoti ļoti nopietnas (ar pietiekami ilgiem apdomāšanās starplaikiem utt) sarunas par šo soli. un vispār samierināšanās institūcija, kā tas ir citur (šķiet arī A. Baštiks bija iecerējis) būtu visos šķiršanas gadījumos obligāta.

vai tieši tiesā vai citur, nezinu, ja tikai lai lieku naudiņu vēl noslauktu, tad labāk jau ne. labāk lai paliek ģimenes ricībā.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.07.23 18:49:09
mazliet ne pa tēmu, bet ja man būtu teikšana, tad pie laulību slēgšanas nākamo ģimenes uzvārdu arī uzticētu noteikt kādam bet ne automātiski lai tas būtu vīra uzvārds.
nu, manam vīram ir skaisti latvisks un es pieņēmu ļoti labprāt, bet ir dzirdēti gadījumi, ka pāri pat neapprecas aiz šī iemesla, jo tupais bikšainis lūk, nevar ne domās pieļaut atteikties no savas likumīgās "pravas" - pazemos tas viņu, johaidī! bet kādi tik, viens par otru briesmīgāki, nav lasīti - un bērni tad cieš, līdz kamēr paši drīkst to noteikt.
arī nav īsti normāli.
kukushkina [87.110.124.76]
# Iesūtīts: 2010.07.23 19:21:23
pilnīgi normāla parādība, ņemot vērā, ka tagad tiesas ir pārslogotas sakarā ar bankrota lietām.
Ķepa
# Labojis Ķepa: 2010.07.23 19:23:12
Ivo Pavlovičs Kāpēc tos cilvēkus vēl spīdzināt? Ja grib šķirties lai šķiras. Un no Baznīcas viedokļa vispār nevajadzētu šķirt šo laulību. Ne tā? Tāpēc ja ar Baznīcas palīdzību šī laulība nav nosargāta kad abi izšķiramie tur bija /ir draudzes locekļi, tad nevajadzētu nu tagad uzmesties par īsteniem izšķīrējiem. Vai Tev šķiet, ka Baznīca to izdarīs pareizāk? Un interesanti zināt kā to izdarīs Baznīca?
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.07.23 21:09:25
Lai taču tie pagāni vai pus pagāni šķiras uz velna paraušanu, kļūs ticīgi, tad arī paliks nopietni pret laulības iestādījumu, ja paliks.
Man nesen kāds baznīcā laulātais bijušais draudzes loceklis izšķīrās un katoļu priesteris bija tas, kas salaulāja viņu jaunajām laulības saitēm ar viņa mīļāko.
Tā kā, Ivo , lai cik tas nebūtu bēdīgi, vienmēr atradīsies baznīcas kalpi, kas pārlaulās baznīcā reiz salaulāto.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.07.23 22:01:15
Vai tad līdz šim Baznīca skatīja laulību šķiršanas lietas? Tāpat jau, ja kāds gribēja šķirties, ņēma un šķīrās. Diemžēl Latvijā visnotaļ bēdīga šī statistika ir pēdējos gados. Šaubos, vai vispār valstī, kurā laulības škiršana kā tāda tiek pieļauta un konkubināts ir ierastāks nekā laulība, te nu šīs izmaiņas kaut ko grozīs.
Cita lieta, kas gan šīs idejas sakarā būtu apcerama - krāpšanās mantisku strīdu gadījumos gan būs vieglāk nokārtojamas. `Labs notārs` un noziedzīgi iegūti īpašumi tiek uzdāvināti sievai, kas tūlīt ir šķirtene utt. Protams, zvērināti notāri ir zvērināti notāri, un aizdomu ēna uz viņiem nav metama, bet.. kas nevar gadīties
vilks
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:12:07
Es drīzāk piekristu Ķepai - ja lieta ir nonākusi līdz laulības šķiršanai, tad lielākoties jau viss ir nokavēts. Vienīgais, ko baznīca varētu (un ko tai draudzes locekļiem būtu jāpiedāvā/ eventuāli jāuzliek par pienākumu) - izveidot tādu sava veida šķiršanās procedūru, kurā abiem draudzes locekļiem tiek dota iespēja pārdomāt, ko viņi katrs pats ir darījuši aplam, kādēļ viņu laulība vispār ir nonākusi līdz šķiršanai. Vai, ja mēs uzskatām attiecības par kaut ko dzīvu - kāpēc un kādā veidā viņi savām laulības attiecībām ir ļāvuši nomirt. Tad, pēc abpusējas grēksūdzes un izlīguma (lai neturpinātu turēt dusmas vai naidu viens uz otru) viņus arī varētu uzskatīt par škirtiem.

Man ļoti patika tas, kas G. un J. Baikovu grāmatā rakstīts par laulības šķiršanu (kā es to sapratu) - ja tā jau ir mirusi, tad labāk neturpināt mocīt cilvēkus un ļaut šķirt. Baznīcai vajadzētu palīdzēt saviem draudzes locekļiem uzturēt savas laulības attiecības dzīvas, ja tās nīkuļo, sniegt atbalstu atdzīvināšanā, un, galu galā, palīdzēt pašiem saprast, vai kaut kas ir atjaunojams, vai nav. Bet, ja viss jau ir miris, tad drīzāk palīdzēt atrast mierīgu izlīgumu un savstarpēju grēku atzīšanu, nožēlu un piedošanu.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:13:50
Ivo Pavlovičs
Baznīca var darboties tikai ar tiem pastorālajie līdzekļiem kas tai ir. Ja jau šie cilvēki nav atnākuši līdz baznīcai risinot savas problēmas, tad ar varu vai kaut kā piespiedu kārtā tur neko nepanākt.

indriķis (labs) RKB jau mūs laulību kā sakramentu neatzīst.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:21:35
Raimonds
Klau, kā domā, vai vienmēr pie laulības šķiršanas abas grēka pagales ir pie vainas?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:23:00
vilks
Interesanti, ka ir pāri, kas vairākkārtīgi šķīrušies un atkal apprecējušies. Varbūt, reizēm `nav par vēlu`?
Ķepa
# Labojis Ķepa: 2010.07.23 23:24:47
Aivars vai vienmēr pie laulības šķiršanas abas grēka pagales ir pie vainas? Nē, viss atkarīgs no kuras puses skatās. Bet vislabākais ieteikums ir rūpēties katram par savu laulību, ne tik daudz par citu
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.07.23 23:28:18
Ķepa
Nu katra puse jau laikam no savas puses skatās. Bet, ja te ir uztraukums par laulības šķiršanu, tad gan jau pietiekami altruistisks (gadījās, ka izlasīju arī dažu diskusiju par pļunduriem un žūpām)
Ķepa
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:35:03
Aivars cilvēki ir ļoti dažādi un lai arī cik skumji tas nebūtu var pienākt brīdis, kad kaut arī esi ar Dievu, tu iemet plinti krūmos. Jā te uzreiz spēcīgākie un gudrākie sāks klaigāt viņš no Dieva novērsās... nožēlojama ir šī klaigāšana. Ja kristietis, tad esi kristietis un arī to, kurš ir iestidzis purvā piecel. Tas ja no cilvēka šķirās nenozīmē, ka no viņa ir jānovēršas. Iespēja palīdzēt paliek un to šim mazam dzērājiņam var sniegt, ja vien viņš to pieņem.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.07.23 23:44:30
Ķepa
Par to arī ir runa. Dzirdot dažu labu stāstu reizēm tā arī liekas, ka ja neesi otra piečurātās čībās staigājis, tad ir otrs nav jāregulē. Bet no otras puses - vai kristietim ir jārunā savā autoritātē vai Dieva vārdā?
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.07.24 01:08:41
Aivars
vai vienmēr pie laulības šķiršanas abas grēka pagales ir pie vainas?
Pēc būtības uz šo jautājumu bez kļūdīšanās nevar nemaz atbildēt. To vien Dievs zina. Bet Viņš, cik zinu, nemeklē vainas, bet savus bērnus. Tur varbūt ir meklējama atbilde, kur un kā pastors savus laulību šķīrējus var sasniegt un uzrunāt.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.07.24 01:13:09
Atvieglota šķiršanās procedūra skars arī Baznīcas laulības. Jau tagad, vismaz luterāņu Baznīcā, slēgtās laulības var izšķirt un mierīgi precēties otreiz. Manuprāt ir tikai godīgi, ja reiz esi laulājies Bazīcā, tad Baznīcai arī vajadzētu būt daļai ja briest šķiršanās. Es domāju, ka būtu nepieciešams padarīt grūtāku laulības šķiršanu, ja nu esi laulājies Baznīcā. Nu un ja cilvēki to jau no paša sākuma zinātu, ka ja viņi laulājas Baznīcā, tad arī juridiski viņiem būs grūtāk izšķirties, tad varbūt padomātu gan pirms laulāšanas, (vai laulāties Baznīcā) gan arī krīzes gadījumos (vai tiešām jāšķirās)!
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.07.24 01:57:26
Vai Baznīca vispār var šķirt laulību? Vai kāds var iedomāties teikt vārdus kā "Trīsvienīgā Dieva vārdā kā evaņģēliskās Baznīcas kalps es šķiru šo laulību"? (jā - kāda būtu procedūra un formula??? - tagad taču tāda prakse nepastāv?)

Mana izpratne par laulības institūtu ir tāda, ka tā no Dieva puses ir iecerēta kā vienreizējs pasākums, pie kam tā notikšanu Dievs neierobežo ar kāda noteikta rituāla izdarīšanu, bet gan tikai ar mūsu pašu izvēli. Rituāli un formalitātes - gan laicīgās, gan Baznīcas - pēc būtības ir sekas jau pieņemtam lēmumam. Dievs akceptē mūsu izvēles un gribu, t.sk. arī to, vai mēs vēlamies saņemt Dieva svētību kopdzīvei Baznīcas laulībās.

Ja nu tomēr ir notikusi kļūda vai pieņemts slikts lēmums un laulība jūk ārā, un cilvēki nonāk pie šķiršanās - pēc būtības ir pārkāpta Dieva griba (lai mēs dzīvotu saskanīgi un labi) jeb šāda situācija liecina par grēka klātbūtni. Tad nu jājautā - ko Baznīcai tur vēl iesākt bez ierastajām darbībām identificēta grēka un tā seku gadījumos? T.i., grēknožēla Dieva priekšā, piedošana Jēzus vārdā, izlīgšanas iedrošinājums. Baznīca nav iestāde, kas īpašā kārtā fiksē grēku negadījumus un traģēdijas, Baznīca ir Dieva svētības instruments (laulībās) un Jēzus upura žēlastības rīks (jau kritušiem grēciniekiem jeb šķirtajiem). Cik noprotu, luterismā atbalstīts tiek princips, ka nedz žēlastība, nedz svētība netiek liegta reiz kritušiem - un ar to, manuprāt, arī pietiek.

P.S. Baznīcā tiek rīkoti semināri šķiršanos piedzīvojušajiem.
Ķepa
# Labojis Ķepa: 2010.07.24 08:00:29
Ivo Pavlovičs Es domāju, ka būtu nepieciešams padarīt grūtāku laulības šķiršanu, ja nu esi laulājies Baznīcā.
Vai nešķiet, ka prātīgāk būtu padarīt grūtāku salaulāšanos. Labāk jau kvalitatīvāk, ar to domāju tikai draudzes locekļus, kuri ir ar stāžu 3-5 gadi, un tad jau cilvēks kārtīgi sapratīs ap ko lietas grozās. Ja šķiršanās skaitu ierobežo ar metodēm kuras to aizliedz, vai bremzē, tad tas nebūs tas. kas norādīs uz to, ka mūsu baznīcā ir kļuvušas veselīgākas laulības un priecīgākas sejas tajā nevairosies.
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.07.24 09:59:42
Kas ir godīgi? Pret ko ir godīgi? Pret šķīrējiem vai pret Baznīcu, kuras daļa beigu beigās sanāk paši strīdnieki?
Kāds signāls tad beigu beigās tiek dots, paziņojot, ka Baznīcas laulību nebūs tik viegli izšķirt? Pieņemsim, ka aiz neko darīt, ierakstām Baznīcas Satversmē, ka laulāto kopdzīves izbeigšanas sakarā, obligāti lietu jāizskata bīskapam. Un?
Kad atklāj, ka ir arī tik dulli gadījumi, kad abi laulātie ir nosprieduši drusku `atpūsties` viens no otra un padzīvot atsevišķi, (te varam ielikt arī gadījumu, kad viena puse aizbrauca uz ārzemēm naudu ģimenei pelnīt uz ilgāku laiku) bet beigu beigās nu laulību šķirt deg kā viņai tā viņam, lai viņam nebūtu jāmaksā alimenti par svešu bērnu, un viņai, lai varētu bērna dzimšanas apliecībā ierakstīt bērna īstā tēva vārdu? Ko bez iepēršanas vēl piedāvāsi? Izslēgsi no Baznīcas? Otru laulību aizliegsi slēgt?
Vai teiksim, pie laulību noslēgšanas - te tāds rakstiņš - http://www.apollo.lv/portal/news/articles/209529
Skaidrs, ka dāmai ir kādas problēmas. Bet šobrīd pie laulības slēgšanas psihiatra izziņa nav nepieciešama. Bet juridiskais statuss viņai noteikti nav šķirtene, bet atraitne. Un atraitnēm taču nav aizliegts precēties Baznīcā, vai ne? Un kas zi`, kas beigās ir ērtāk - gaidīt 15 gadus, kamēr Baznīca izšķir tavu laulību (kas nozīmē, ka Baznīca arī šķiršanos kā tādu padara par sava veida normu, nevis uzlūko to kā nelaimi), vai arī pavadīt maksimums 7 gadus slēgta tipa iestādē, ar stāstu, kā otra puse līdz tam `novedusi`.
Tikmēr kāds cits, drošs paliek nedrošs, labāk izvēlēsies dzīvot nereģistrētā kopdzīvē.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 101 , pavisam kopa bijuši: 5249